Å gjøre dagene gode….

Reklame | Pont Neuf

Samfunnet åpnes fra i morgen litt etter litt. Først med barnehager, skoler og feks fysioterapeuter, og om en uke, så kan man igjen gå til frisøren, man kan ta fotpleie og velværesalongene åpner igjen. Som leder i Norsk lymfødem-og lipødemforbund, så vet jeg at mange av våre medlemmer nå ser frem til behandling hos fysioterapeut igjen fra i morgen av. At håret gjennomgår en skikkelig krise, det er en bagatell i det vi opplever og står overfor, men vi merker hvor avhengig vi er av ulike ting, og hvor godt vant vi er. Det er godt å se at både Erna Solberg og Monica Mæland nok kjenner på at de skulle hatt en tur i frisørstolen. Man er ikke alene om masse ettervekst, og hår med en lengde som man snart gir opp. Jeg har aldri angret på at jeg klippet håret kort for mange år siden. Langt hår krevde ikke så regelmessige frisørbesøk, men det var likevel et styr med langt hår. Jeg har aldri en dag angret på at jeg klippet meg kort, men kanskje bittelitt akkurat nå hvor det lange håret kunne blitt satt opp i en hestehale, eller man kunne hatt fletter…eller bare latt det henge rett ned. Nå er håret så langt at jeg vurderer spenner…eller pannebånd. Jeg håper det kun er en uke til frisøren min åpner. Jeg hadde kanskje vært skeptisk til en stor salong, men heldigvis går jeg på en liten salong med en kunde av gangen. Det føler jeg meg komfortabel med.

Jeg håper jeg snart får se prinsene mine igjen. Man kjenner på at det er lenge siden jeg har sett de. Men hurra for Facetime. Der ser jeg prinsene nesten hver dag, og det føles veldig godt. For at samfunnet skal åpnes steg for steg, så avhenger det fortsatt at vi står sammen i dugnaden. Jeg må ærlig si at jeg føler endel ikke helt kjenner på det ansvaret. Som da jeg skulle ut å kjøpe beis til terrassen forrige lørdag, og parkeringsplassene på Sørlandssenteret var stufulle kl.1030. Må hele familien dra på handletur? Holder det ikke at en drar? Eller når folk ikke klarer å holde avstand i butikken, eller når store mengder sitter tett i tett under en pause i skogsturen. Må man forresten dra til de mest populære turområdene sånn at man garantert må passere andre ganske nært? Alle disse tingene overrasker meg, og irriterer meg. En annen ting som irriterer er når enkelte treffer naboen under handleturen, og man selvsagt må stå rett foran bordet med antibac og skravle, eller når man må stå foran antibac’en og smøre inn hver cm mens en haug av andre venter på å sprite hendene sine.

Jeg kjeder meg ikke. Dagene er fine. Litt mer frihet hadde klart vært fint, men denne dugnaden er så viktig, den er så viktig for at vi skal få tilbake den gode, trygge hverdagen som vi alle lengter etter. Samtidig så tror jeg at dette vil endre mye der fremme. Jeg tror vi vil sette pris på selv de små tingene på en helt annen måte, og jeg tror vi vil bry oss om hverandre på en helt annen måte. Vi vil sette mer pris på menneskene rundt oss. Jeg håper vi ser på hverdagen, og hverandre på en helt annen måte, og at det vil vare lengre enn kun den første tiden. Jeg tror koronaen har åpnet øynene våre, og fått oss til å se hva som faktisk betyr noe.

Jeg har lyst til å vise litt klær på bloggen i dag også. Jeg vet mange av dere elsker klær som meg, og så vet jeg at fine klær får frem smilet hos mange. Det får oss også til å tenke på at det kommer en vår, og en sommer, det kommer andre tider, og vi har fine ting å se frem til. Det å handle litt nye klær, det å freshe seg opp, det å føle seg vel, det er så viktige ting, ikke minst i det vi opplever akkurat nå. Det er så viktig å gjøre hverdagen god, og for meg, så er bla klær en god ting.

I dag vil jeg vise dere et par plagg fra en av mine store favoritter, Pont Neuf. Jeg bare elsker min nye tunika fra Pont Neuf med masse nydelige blomster. Dette er egentlig en kjole, men til meg på 178, så er den fin som tunika. Denne finnes også i overdel for dere som ønsker den kortere. Kjolen/tunikaen er i  viskosekvalitet, og den har en utrolig god passform. Kjolen har rund hals, ¾-lange armer og et helt fantastisk blomsterprint. Modellen heter ” Pretty.” Denne føler jeg meg skikkelig vel i. Jeg vet at Alexis selger både den lange og den korte modellen, og Celli har noen få igjen av den korte modellen.

Den sorte jakken/cardiganen jeg har over på bildet her, den er også fra Pont Neuf. Jeg elsker disse jakkene. De er så utrolig gode å ha på seg, og passformen er fantastisk. Disse jakkene har kommet i ulike farger i ulike kolleksjoner. Nå i vår, så kommer den i sort som på bildet, og den kommer også i en beige farge. Begge fargene passer til så mye. Jakkene er i strikket viskosekvalitet med en A-formet passform. Cardiganen har et langt design med to lommer foran, og en praktisk hette som gjør noe med jakken. Modellen lukkes med knapper ned foran. Kvaliteten er superbehagelig. Det er viktig også å ta med at Pont Neuf ikke bare er stormote. Her finner du alle størrelser!

Et av Pont Neuf sine søsterselskaper er bla ADIA, og her er det mye lekre klær. ADIA er størrelsesmessig veldig romslige, så her kan man ofte gå ned en størrelse i forhold til hva man bruker. Her bruker jeg M. I dag har jeg lyst til å vise dere en lekker cardigan fra ADIA. God lengde, god passform, og en helt nydelig farge. Cardiganen er i en lys lilla farge, lavendel. Cardiganen har lange armer, rund hals og knapper hele veien ned foran. Den er i 75% viskose og 25% polyamid. Man føler seg så vel i den straks man tar den på seg. Den kommer også i klassiske farger som marine og sort, men jeg falt pladask for denne i lavendel.

Toppen jeg viser, den sorte, den er også fra ADIA. Egentlig er det visstnok en kjole, men for meg, en perfekt topp til å ha under feks denne flotte cardiganen. En litt tettsittende topp med en utrolig flott halsparti. En litt sånn feminin og sexy detalj med den dype utskjæringen med blonder. Toppen er i 48% modal, 48% bomull og 4% elastan. Du kan sjekke ut Pont Neuf sine flotte kolleksjoner her :  http://pontneuf.dk/eng/

Gjør søndagen god!

 

8 kommentarer
    1. Så fin du var i disse klærne 🙂 Håret ser ikke så langt ut, men det er jo hva man føler selv. Jeg synes du så fin ut jeg. Mitt bare henger. Det er jo lettvint 😀

    2. Wow👍 Syns du er flott i alle antrekkene du viser fram jeg🥰 Jakken i lavendel falt jeg for! Hvor får man kjøpt den?
      Ha en fin søndag😎

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg