Farger i mørketid

Reklame | Pont Neuf

Før kledde vi oss i kun mørke farger når det var høst og vinter. Det var sort, det var grått og det var marine. Vi fant brunt, og etter hvert så ble det vinrødt og mørkegrønt. Det skulle ikke være farger på denne tiden. Litt feil politikk kanskje? På den mørke tiden va året, så skal vi også kle oss mørkt. Minst mulig farger. Vi skulle liksom matche årstiden.

Det har skjedd litt på fargefronten de siste årene. Det har blitt noe mer innslag av farger. Sennepsgult har kommet, litt mer blå farger, rødt spesielt i desember, mer grønne farger. Jeg synes høst og vinter blir mer spenstigere for hvert år, og det er en trend jeg liker veldig godt. Mørke farger er fint det. Jeg elsker sort for eksempel, men jeg liker også farger på denne tiden.

Jeg har tidligere vist dere at Pont Neuf denne høst og vinter har mye blått i sin kolleksjon, og de har mye grønt i sin vinterkolleksjon. Spenstig og stilig. Farger kombinert med sort – utrolig stilig! Pont Neuf har også mye rødt i sin vinterkolleksjon, og det er jo klart mye med tanke på julen som snart nærmer seg.

I vinterkolleksjonen til Pont Neuf dukket også en annen lekker farge opp, nemlig Orange! Hvor stilig er ikke det med orange i mørketiden? Fargen er lekker, tilpasset den mørke tiden. Med det så mener jeg at dette ikke er en knall orange farge, men en litt mørkere orange. For man trenger ikke kle seg i sterke farger slik man ofte gjør vår, og sommer, men man kan duse fargene litt ned. Den orange fargen på tunikaen/kjolen er utrolig fin, og jeg følte meg veldig vel i den.

Den orange kjolen/ tunikaen heter ” Nina “, og er en veldig fin modell for dere som ønsker en litt utsvingt modell. Den sitter litt tett inntil oppe, og så går den ut fra livet og ned. Veldig fint. Litt tykk i stoffet, så den sitter pent og faller fint. Samme kjole/tunika finnes også i rødt, og i grønt.

Farger i mørketid, jeg tenker det er viktig. Jeg vet at mange sliter på denne tiden, og mange får en vinterdepresjon. Jeg er heldigvis ikke der. For meg betyr det lite hvilken årstid vi har i forhold til humøret. Jeg misliker når det snør i svære filler, men det er helst visst jeg må ut å kjøre, eller bruke lang tid på å måke. Utover det, så påvirker ikke været humør og form. For dere som synes denne tiden er tung, så kan det jo hjelpe å kle seg i litt farger. Farger gjør iallefall meg veldig glad 🙂

I dag skal jeg møte mannen i mitt liv, den lille mannen i mitt liv som har fått mormor hjerte til å renne over av stolthet og kjærlighet. I dag er prinsen min, Henry 4 uker, og i dag skal mormor tilbringe verdifull tid sammen med han. Kose masse, ha han nær, og bare nyte det å få være mormor til den nydelige gutten.

3 kommentarer
    1. Gratulerer! Så heldig du er <3 Nyt alt du kan.
      Jeg tenker du gløder litt ekstra nå, som også kommer godt med i mørketida 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg