En lang og tøff reise

All overvekt sitter i hodet. Det var overskriften på en artikkel jeg hadde i Fædrelandsvennen denne uken. Jeg var blitt spurt av avisen om å fortelle min historie, fortelle om min endringsreise, og fortelle hvordan mitt liv hadde vært som en størrelse for stor. For meg er det utrolig viktig å sette ord på tanker og følelser som så mange går rundt og tenker på, men ikke helt våger å prate om. Det er viktig for meg å vise at mye er mulig selv om man er stor. Det er mulig å gjøre endringer visst man bare ønsker det selv, og setter seg mål man vet at man klarer å gjennomføre.

Jeg brenner for de overvektiges sak. Jeg brenner for den riktige behandlingen av fedme, for trening tilpasset overvektige, for å få slutt på stigmatiseringen av overvektige, for at overvektige skal bli glad i seg selv og innse at de er mer enn et tall på badevekta. Jeg ønsker at overvektige skal stråle, og være stolte over den personen de er. Jeg ønsker også å motivere til aktivitet. Fortelle at kan jeg klare en endring¨, så kan de aller fleste klare det.

Jeg fikk litt kjeft fra noen kvinner som lider av lipødem akkurat som meg. De mente overskriften ble helt feil, men i artikkelen skriver jeg om overvekten min, den jeg kan gjøre noe med. Jeg skriver lite om lipødemet, eller om lymfødemet mitt, for jeg vet at det fettet aldri kan slankes bort. I artikkelen skriver jeg om det ” vanlige ” fettet, det fettet jeg faktisk kan gjøre noe med. I forhold til ren overvekt, så sitter det meste i hodet fordi all overvekt har en årsak, og det er denne årsaken vi må finne for å klare å mestre.

Jeg har hatt en lang reise. 4 år har jeg brukt. 50 kg har jeg mistet. Jeg er stolt. Jeg er glad jeg kan fortelle om min reise på bloggen min, og i dag har jeg også lyst til å dele artikkelen som jeg skrev i Fædrelandsvennen med dere. Jeg håper mange har lyst til å lese den. Du finner artikkelen her :

https://www.fvn.no/lokalsporten/i/ddew61/All-overvekt-sitter-i-hodet

 

Jeg har også trukket den heldige vinneren av de flotte ull/silke skjerfet fra Schim Jolie. Den heldige vinneren ble : TURID HANSEN!! Gratulerer så masse, Turid. Du kan velge det et skjerf i den fargen du ønsker. Jeg tar kontakt med deg etter helgen.

2 kommentarer
    1. Heidi, du er helt rå! Tårene mine triller her jeg sitter 😢 Jeg MÅ prøve å rydde i mitt eget hode og la deg være min inspirasjon 🙂 Jeg kjenner meg så igjen i dette med å finne unskyldninger, full jobb, trøtt etter jobb, rask mat, sofa…..osv Men nå skal jeg få på meg klærne og ut å gå! Så er jeg iallefall litt på vei! Ha en fin dag 🌻🌻

    2. Fantastisk lesning Heidi!! Herlig å lese om din treningsglade !! Sååå bra at du har funnet DIN vei!!!😁En nyyydelig Søndag til deg!!😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg