76 dager igjen

Det er 76 dager igjen. 76 dager til prinsen kommer. 76 dager til min flotte datter og henne samboer skal bli foreldre for første gang. 76 dager til jeg skal bli den heldigste mormor i hele verden. Jeg gleder meg så enormt. Mammahjertet banker av lykke hver gang jeg ser datteren min så lykkelig med den store, flotte magen sin. Hun er så vakker, så utrolig vakker.

Som mange av dere vet, så blir det en liten prins, det er en gutt som snart kommer til verden. Antageligvis er det en stor gutt også.  ” Livets dessert ” kalles det ofte det å bli besteforeldre. Det vakreste i livet sies det. Mange mener det er større enn å bli mor. Alle som har opplevd å bli besteforeldre sier det er helt fantastisk, og det er ingen tvil om at jeg har mye å glede meg til. Jeg er helt i ekstase over det som skal skje. Tiden kan liksom ikke gå fort nok.

Det er vanskelig å beskrive hvor stort det er at jeg nå skal bli mormor. Det er tusen følelser inni meg. På ultralyd i juni fikk vi vite kjønnet til babyen. Det å få være med på ultralyd, det var en fantastisk opplevelse. Jeg er så takknemlig for at jeg fikk være med på det. Det kom en del gledestårer den dagen. Det var helt fantastisk å se det lille mennesket ligge der og bevege seg. Strekke ut fingrene, se det lille hjertet slå. Man så alt : fingre, og tær, rygg og mage. Hele hodet med munn og den lille nesetippen. Ryggraden, bein og armer. Babyen hadde det veldig fint, og alt var som det skulle være. Fra å veie ca 280 gram den gang, så veier prinsen nå ca 1,6 kilo.

Denne uken var de kommende foreldre på 3D ultra. Så utrolig flott vi da kunne se den lille prinsen! Der lå han så nydelig, det så nesten ut som han var klar til å komme. Den lille, søte nesen. Hendene, hele ansiktet, hele han – så nydelig, og så perfekt.

Celina er mitt eneste barn. Jeg hadde nok alltid ønsket meg to barn, men jeg er så evig takknemlig for det barnet jeg fikk. Da jeg ble kreftsyk med livmorkreft, og måtte fjerne livmoren, så forsvant også muligheten til flere egne barn. Jeg vet jeg spurte legen om vi hadde tid til å prøve og få et barn til, men der var legen helt klar : Visst jeg ville leve, og oppleve det å bli bestemor, så hadde jeg ingen tid å miste. Jeg husker dr. Steinsvåg kalte meg for solskinnshistorien sin. Livmorkreft i stadie 0, ingen stråling, ingen cellegift, ingen spredning – jeg skjønner at jeg er en solskinnshistorie. Jeg har hele tiden etter dette følt meg så utrolig heldig som fikk lov til å bli mamma til Celina før sykdommen inntraff, og Celina er en dyrbar skatt.

Celina har nok vært litt lunken til det å få barn, men hun er ung. Hun er 24 år når babyen kommer til verden. Hun er like gammel som jeg var da jeg fikk henne. Jeg har alltid tenkt at når den rette dukker opp, så kan det være at hun endrer mening. Nå stråler hun sammen med Andreas. De er så lykkelige og fine sammen, og i november blir de en liten familie på tre. Det er så fantastisk å se sin egen datter gravid, og se at magen hennes nesten vokser for hver dag. Det er også rart på en utrolig fin måte at ens egen, lille jente er voksen, og selv skal bli mamma.

Jeg håper jeg blir verdens beste mormor. Jeg har så mye å gi til den lille som snart skal komme til verden. Jeg er fast bestemt på å være der for Celina, for babyen og for Andreas. Jeg skal stille opp når de trenger meg. Jeg skal ikke bli marerittet som henger på døren hver eneste dag, men jeg håper å få tilbringe masse tid med barnebarnet mitt, og ikke minst det å avlaste foreldrene når de trenger det. Jeg vil være der 100%. Tenk så fantastisk å få ta del i babyens liv. Trille turer, synge, lese, leke, kose, få være nær, og knytte viktige bånd. Babyen kommer til å bli bortskjemt. Ikke på en negativ måte, og ikke på en måte som vil gjøre det vanskelig for foreldrene, men som mormor har jeg lov på en mormors måte å skjemme barnebarnet mitt litt bort. Først og fremst med kjærlighet, tid og tilstedeværelse, men klart vi skal på handleturer også 🙂 Jeg håper jeg blir mormoren som tar del i det som skjer i livet til den lille.

Jeg skal om 76 dager bli mormor til den vakreste babyen i hele verden. Jeg gleder meg til å skape minner sammen, tilbringe dyrbar tid sammen, og til å gi den lille tid,oppmerksomhet og masse kjærlighet. Jeg håper jeg blir verdens beste mommo <3

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg