Klær som sier sommer

Har man først blitt kjent med Pont Neuf, så har man funnet en venn for livet som man aldri vil slutte å elske. Passformen er så utrolig god. Plaggene sitter så fint på kroppen, og Pont Neuf er innmari flinke med farger og design.

Når det er sagt, så må jeg understreke at i kolleksjonene til Pont Neuf, så er der jo selvsagt ulike modeller, så her må man bli litt bedre kjent med de modelleen som finnes. Pont Neuf er heller ikke ren stormote, så her kan kvinner i alle størrelser finne sine favoritter. Pont Neuf starter på XS og går opp i 3 XL som er en str. 54/56. Overdelene jeg ofte velger heter kjole, og kan brukes til nettopp det om du er komfortabel med å vise beina. Jeg bruker de til tunika fordi jeg er ganske høy. Jeg er 178, og har dermed høyden til å bruke kjole som tunika. Noen kan bli for lange, en som regel fungerer det veldig fint.

Mange av Pont Neuf sine klær sitter inntil kroppen, og viser våre kvinnelige former. Det er utrolig flott! Jeg har jo alltid sett hvor mye finere det er med klær som sitter inntil kroppen, men jeg har liksom aldri fått det ut i praksis selv. Det er til tider innmari vanskelig å få med seg hodet til å tenke, og se sannheten. Vi tror at store, romslige topper skjuler alle valkene våre, og det gjør de vel også, men de får også kroppen vår til å se så mye større ut. Det tar tid å endre, også når det kommer til å gå med andre klær enn det vi er vant til. Det tok tid for meg å kjenne på at jeg kunne gå med kroppsnære overdeler. Hodet sa store, vide overdeler, speilet, og fornuften sa noe helt annet. Nå har jeg blitt ganske komfortabel med litt kroppsnært.

Pont Neuf sommer er en flott kolleksjon med mange flotte farger, og spennende design, som alltid. Jeg blir aldri skuffet over Pont Neuf. Der er alltid plagg som ikke jeg kler, og som ikke er min stil. Plagg som er for korte, og bukser som jeg ikke passer, men i en hel kolleksjon, så skal det noe til at alt passer smaken, og kroppen 100%. Det meste derimot er klær for mitt øye, og min kropp. 

I sommer er det en del blomster fra Pont Neuf. Nydelige modeller, både tunikaer, topper og kjoler med blomsterprint. Der er en del lin, og den serien er nydelig å ha på seg. Linkolleksjonen har topper uten armer, tunikaer, bukser og jakker. Jeg har lagt min elsk på toppene uten armer, og da med linjakken utenpå. Kommer i nydelig grønt, i hvitt, sort og sand. Søstermerket ” Choise ” har også lekre linoverdeler i sommer.

Der er ellers litt maritimt, og der er de klassiske Pont Neuf overdelene/ kjolene. Her må jeg trekke frem modellen ” Maya ” – lekker i fargene lime og hvitt. Skikkelig sommer! Jeg digger denne grønne.

” Ingrid ” er en maritim modell. Dette er en kjole man kan få i rødt og hvitt, eller i blått og hvitt. Uten stropper, klar for sommer og sol. Jeg er jo ikke komfortabel med å vise armer, men gjør faktisk et unntak på bloggen i dag. Nydelig på varme dager på terrassen, flott på stranda, eller i båten. Fin nok for en spradetur i byen.

Modellene ” Lisbeth ” og ” Maya ” er nydelige modeller med blomsterprint. Også her får man en nydelig følelse av sommer. ” Lisbeth ” som er den lyse modellen får man i topp, og tunika, og ” Maya ” får man i tunika og kjole. Velger man tunika, så heter modellen der ” Riva.”

Til slutt så må jeg skrive noen ord om ” Erika.” Egentlig er dette en kjole, og kan absolutt brukes til det. Jeg skal bruke den til tunika. Utrolig nydelig på! Myk og herlig, og jeg synes den er innmari stilig. En slags lang collegegenser med hette, bare mye stiligere, og mye bedre å ha på seg. Modellen finnes også i jakke, den heter ” Elin.” Jeg kommer til å bo i disse to når vær og temperatur tillater det.

 

Jeg har ikke glemt bort trekningen av det lekre armbåndet fra Collection. Vinneren er trukket og hvem den heldige ble, det forteller jeg på lørdag 🙂

 

 

 

 

 

8 kommentarer
    1. Kari Elise Log: Å, så fint sagt. Føler ikke selv at jeg kler det meste, men hyggelig at andre ser det med andre øyne 🙂 Den grønn stripete tunikaen, den liker jeg veldig godt 🙂

      God helg, Kari Elise!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg