Lekkert fra Stormberg

Heldigvis så kan man som en størrelse for stor nå få tak i gode turklær når man ønsker en tur utendørs. Gode turklær er så viktig både for de små, og store turene. Det å ha klær som man føler at man kan bevege seg i. Gode klær som ikke gjør en søkkvåt om det skulle komme regn, eller som ikke gjør at man blir svett, og fæl om man skulle bli varm.. og jeg blir alltid varm på tur. Så varm som jeg blir, så er det fint med jakker som transporterer fukt. Det er så kjedelig “å bare ta på seg noe ” fordi man ikke har gode turklær. Når man er på tur, så vil man gjerne føle seg kledd for tur. Jeg har utallige ganger vært på tur i klær som slettes ikke passer for turer i skog, og mark, men det har vært det jeg har hatt. Så må man vurdere om man skal ut på tur i dårlige klær, eller bli hjemme. Da er kanskje dårlige klær bedre enn å slite sofaen hjemme, men det er rimelig kjipt å bli søkkvåt fra topp til tå, eller gjennomblaut av svette fordi ingen har sett behovet for å lage gode turklær til meg også.

Heldigvis finnes det nå ett godt utvalg av turklær,også i store størrelser. Utvalget i ” ordinære ” størrelser er jo veldig mye bedre enn til oss som trenger store størrelser.  Markedet er jo klart større i ordinære størrelser, men det er i dag veldig mange som bruker fra str. 46 og oppover, og str. 46 regnes som stormote. Det som nok også er litt negativt med tur, og treningsklær i store størrelser er at man kanskje ikke produserer så store antall i de største størrelsene, noe som igjen betyr at man nok må være rask på labben for å sikre seg det man ønsker. 

Stormberg er en av få produsenter av turklær i store størrelser. I tillegg til at Stormberg har ett godt utvalg av jakker, og bukser opp i størrelse 5 XL, så har de også regnkåper/jakker, man har ullklær, bambus, og gode fleecejakker. Jeg skulle absolutt ønske at utvalget var enda større, og at man produserte enda mer opp i 5 XL. Mange føler nok også at mye i de største størrelser fort blir utsolgt, men Stormberg har ett godt utvalg, så klær er ingen unnskyldning for at man ikke kan komme seg ut på tur.

Stormberg kommer stadig med spennende nyheter også i store størrelser. Det er lurt å kikke innom nettbutikken deres med jevne mellomrom, eller en av deres butikker for å bli oppdatert på nyhetene. Akkurat nå er det lekre nyheter på plass. Flotte nyheter i lekre farger. Farger som bare gjør meg så utrolig glad.

Av nyheter finner man bla Nonsbu skalljakke. Jeg har falt pladask både for jakken, og for fargen. Sjekk den lekre blåfargen! Fargen heter ” Provence”, og Nonsbu er en toppmodell fra Stormberg, utviklet spesielt for et aktivt friluftsliv. Dette er ei jakke jeg kommer til å bruke hele året. Jakkene er jo så fine nå at man gjerne også bruker de i hverdagen selv om man ikke skal ut på aktiv tur. Nonsbu jakke til dame er en slitesterk og allsidig skalljakke som er vindtett, vanntett og fukttransporterende. Du finner jakken her : https://www.stormberg.com/no/nonsbu-skalljakke-dame.html#10341060133

Man skal ikke så langt tilbake i tid før regnklær var umulig å oppdrive om man var stor. Jeg har gått mye turer og blitt klissklass fordi jeg ikke hadde klær som var gode i regnvær. Heldigvis er også det fortid, og man kan i dag få gode regnklær i alle prisklasser, og kvaliteter. Stormberg har flere regnkåper, og regnjakker som går opp i størrelse. Nå nylig kom de med regnanorakken ” Marina ” i ny farge. Sjekk fargen! Regnanorakken går opp i str. 4 XL. Lekker farge på en utrolig god anorakk. Jeg var spent på hvordan jeg ville like anorakk som man må ta over hodet, men jeg liker anorakken utrolig godt. Når man i tillegg får den i en så lekker farge, så føler man seg skikkelig fresh også i regnvær. Dette er en utrolig behagelig regnjakke i stretch som gjør jobben sin. Du finner regnanorakken her : https://www.stormberg.com/no/marina-regnanorakk-dame.html#10346540049

En siste nyhet jeg vil si litt om er ” Gjuvtinden “, en trekvart lang parkas som er både vindtett, vanntett og fukttransporterende. Her får man den gode lengden på jakken som mange ønsker. ” Gjuvtinden ” er en kombinasjon av en klassisk regnkåpe og en teknisk skalljakke, og parkasen passer ypperlig i all slags vær. Jakken som kommer i fargen ” Deep lichen green ” har praktiske detaljer som blant annet dobbel stormklaff foran og bak hovedglidelås, innerlomme og fleecefôr i halsen for bedre komfort.  ” Gjuvtinden ” går opp i str. 4 XL, og du finner den her :https://www.stormberg.com/no/gjuvtinden-3-4-parkas-dame.html#10333370061

Flotte jakker i flott farger. Farger gjør noe med en. I alle fall gjør farger mye med meg. Jeg har mye sort, og mange trygge farger, men jeg har også mye farger, og har aldri vært redd for å bruke farger dersom plagget er min stil. Ikke fordi jeg vil skille meg ut, men farger gjør meg så innmari glad. Mange overvektige velger nok sort, og grått, og alle disse mørke fargene fordi de vil gjemme seg litt vekk. Dessuten er jo spesielt sort en veldig kamuflerende farge. Ikke gjem dere bort i de mørke fargene! Kle deg i alle de flotte, herlige fargene som kommer nå utover, også på ytterjakkene.

Denne uken kan du vinne flotte treningsklær på bloggen. Visst du ønsker å vinne treningstopp, og treningstights fra Zhenzi, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Fortell gjerne hvorfor du vil vinne, skriv inn epostadressen din samt størrelse du bruker, og du er med i trekningen. Husk at treningsklærne fra Zhenzi går fra str. S til  XXL, hvor XXL er str. 58.

t

9 kommentarer
    1. Jippiiii
      Så mye flott i klær til meg på Stormberg
      Jeg elsker turer.
      turklær er også min hverdagsfaviritt innen bekledning
      👍😊👌
      STORMBERG er å blir min favoritt butikk

    2. Kanskje det blir mer fristende å gå ut når treningstøy er pent. Ja takk, jeg vil gjerne være med i trekningen. Ha en fin søndag.

    3. Helt enig i at det er bra de har store størrelser MEN vi som trenger det er ikke alltid så lange i armene! Ellers takk igjen for mye godt lesestoff hos deg😊. Ha en god søndag☀️☀️☀️

    4. Ønsker meg nye treningsklær for jeg føler meg ikke spesielt fin i min gamle Adidas bukse når jeg er på trening. Str 50-52 😏

    5. Så flott med farger ja og vet hvor lett det er å gjemme seg bak sort 😀
      Jeg ønsker vinne så jeg har noe lett og mykt å bruke når jeg begynner å sykle til og fra jobb .
      Str XL 🚴‍♂️

    6. Fine jakker 🙂 godt tips 🙂 🙂 vil gjerne vinne treningstøy, for nå er det innmelding i treningsstudio til uka, og har ikke treningstøy som passer… str 48 vet ikke hva det er i de andre størrelsene..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg