Det løste seg

Det er ingen hemmelighet at jeg er glad i lengde på overdelene mine. Av og til blir overdelene kanskje litt for lange, og jeg vet at jeg godt kan ha overdeler som er en del kortere, men det er noe med at gammel vane er vond å vende. Jeg føler meg nok mer vel når jeg får litt lengde, og kanskje er det fordi jeg føler jeg får skjult litt av de store lårene, og kanskje også åreknutene som popper ut både her, og der på lårene mine.

Når man får god lengde på overdeler, så dukker det ofte opp en utfordring, nemlig at overdelen kan bli lengre enn ytterjakken. Jeg synes ikke det er så veldig pent jeg når overdelen går ned forbi ytterjakken. Ytterjakken skal liksom være det lengste plagget. Når da overdelene blir lengre enn jakken, så kjenner jeg meg ikke like vel. Dersom ytterjakken er en kort modell, så går det fint om overdelen er lengre, men ikke om jakken også i utgangspunktet har en god lengde.

På torsdag var jeg på besøk hos Barbro på Nais i Lyngdal, og der kjøpte jeg bla en lang, tøff jakke fra Que. Dette er en innejakke, tynn, og utrolig behagelig å ha på seg. Egentlig ble jeg litt overrasket over kjøpet. Den lange jakken er ganske røff i forhold til hva jeg har i garderobeskapet mitt. En stil jeg ikke helt trodde var meg. Jakken var jo så tøff, og når jeg fikk den på, så ble det fort klart at den skulle bli med meg hjem til Kristiansand. Sjekk også ut det lekre smykket som jeg har på meg. Det er også fra Nais. Joda, smykket ble med meg hjem 🙂

Jakken fra Que er jo en innejakke, så når jeg skal ut, så blir den lengre enn alle ytterjakkene jeg har. Så da var vi tilbake til utfordringen jeg skrev om i starten, men utfordringen, den ble løst den. Løsningen ble en lekker poncho fra Yoek, en poncho med veldig god lengde. Jeg er så fornøyd!! Endelig har jeg et ytterplagg som er lengre enn alle overdelene mine. Ponchoen er så fin, og jeg føler meg så vel i den. En poncho som denne er jo også veldig god og varm. Den har masse ull i seg, akkurat passe med ull for meg som blir fort varm. Yoek er jo også kvalitet tvers igjennom, og jeg synes det å kombinere to farger gjør ponchoen ekstra fin. Ponchoen er sort, og beige, ikke sort og gul som den kanskje kan se ut som på bildet.

Nå trenger jeg ikke lengre irritere meg over tunikaer, og topper som er lengre enn ytterjakkene – problemet er løst, og jeg gleder meg til å bruke ponchoen.

Du kan følge Nais på Facebook her: https://www.facebook.com/naisbutikken/

6 kommentarer

Siste innlegg