Neste stopp – Nøtterøy

Jeg gruer meg litt, jeg skal innrømme det. Samtidig så er det godt at jeg snart er i mål. Det skal bli godt å få alle svarene. Det skal bli godt og endelig vite.

Mandag drar jeg til Nøtterøy, og Nøtterøy Ultralydinstitutt. Der skal jeg foreta den siste undersøkelsen av beina mine. Jeg har allerede tatt Lymfoscintigrafi på sykehuset her i Kristiansand for å se på sirkulasjonen. De ser da hvor åpne lymfebanene er, eller for min del, så ble det vel å se hvor fort væsken møter motstand, og hvor fort lymfevæsken hoper seg opp. Hos en frisk person uten lymfeødem, så vil væsken bevege seg fint oppover i lymfebanene. For oss som har lymfeødem, så er det store spørsmålet hvor ille det er, og hvor fort væsken møter motstand. Jeg frykter at væsken ikke kom langt, men jeg har ikke fått noe svar på undersøkelsen ennå. Jeg hadde håpet at jeg også fikk kopi av resultatene, men jeg må visst vente til mandagens undersøkelse er tatt, og spesialisten ved sykehuset i Porsgrunn ringer til meg.

Til mandag skal jeg foreta en ultraundersøkelse av venesystemet. Dette er en spesiell ultraundersøkelse hvor de grundig, og nøye skal se på venesystemet mitt. Her vil man også kunne se om jeg kan ha hatt blodpropper. Dr. Sandberg var veldig overrasket over at de ikke hadde sjekket dette før.At venesystemet mitt er ødelagt, det er det ingen tvil om, men undersøkelsen går grundig og dypt inn for å danne seg et bilde av hvordan situasjonen faktisk er. Jeg vet at ingenting kan gjøres, men det gir meg likevel et svar. Resultatet av begge undersøkelsene vil også kunne si hva som er lymfeødem, hva som er veneproblematikk, og hva som er fett i beina mine.

Jeg er så glad for å bli tatt på alvor, og at jeg endelig kom til en lege som gjør det han kan for at vi skal få tegnet et bilde av hvordan det står til med beina mine. Jeg har ingen forhåpninger, men jeg vil gjerne ha noen svar. Jeg vil vite hvordan det står til på innsiden av beina mine. Jeg vil vite hvor mye lymfeødem jeg har, og jeg vil vite hvor mye som er fett. Overlege Sandberg mente da jeg var hos han at store deler av venesystemet mitt er ødelagt, og at det er mye av grunnen til beina mine er så store. I tillegg er han ikke i tvil om at jeg har lymfeødem. Til og med jeg skjønner at dette er en svært dårlig kombinasjon for at beina skal kunne fungere som de bør. 

Det blir spennende tider. Jeg er spent på hva undersøkelsene gir av svar. Sandberg virket veldig sikker på at venesystemet er ganske ødelagt, men nå skal vi få svar på hvor ødelagt det er, og hvordan tilstanden på lymfesystemet er. Hvor store endringene i beina kan bli, det vet vi ikke. Vi var enige begge to i at jeg ikke skal miste håpet. Noe mindre vil legger, og lår kunne bli, og noe, det er motivasjon god nok for meg til å fortsette å trene, og gjøre gode ting for kroppen. Fettvev vil jo forsvinne, så akkurat nå håper jeg at beina er fulle av fett sånn at jeg har muligheten til å få mindre bein, men jeg vet at fettet bare er en del av en helhet. Etter mandag vil alle svar komme på bordet.

I dag skal jeg ha en ny, flott giveaway på bloggen. Ett av høstens flotte plagg fra Zhenzi kan bli ditt. Zhenzi har i høst en spennende høstkolleksjon, og i dag skal jeg gi bort en flott poncho i en av høstens farger. Ponchoen er i en nydelig, grønn farge, og ponchoen ser nesten ut som en genser. Ponchoen er så myk og herlig å ha på seg. Herlig over en topp, eller tunika. Ponchoen er i chenille, den har knapp i hver side slik at man får armer på den, og den har en herlig hals. Den er så fin!! Zhenzi får fra str. 42 til str. 58.  Har du lyst på den flotte ponchoen? Høstens poncho fra Zhenzi kan bli din om du legger igjen en kommentar på bloggen. HUSK AT DU SKRIVER STØRRELSEN DIN, OG EPOSTADRESSEN DIN!! Jeg gleder meg til mange kommentarer – Lag deg en god lørdag !

Sjekk ut Zhenzi sine kolleksjoner her : http://www.zhenzi.com/zhenzi.aspx og på Facebook her : https://www.facebook.com/Zhenzi-197243913989773/

 

31 kommentarer
    1. Så utrolig flott at det skjer noe. Jeg håper,og krysser fingrene for, at de finner ut mye og at det kan hjelpe deg 😊💜 Ønsker deg masse lykke til 🍀🍀🍀🍀 og gleder meg til å høre resultatet. 😊

    2. Spennende dager foran deg. Jeg håper virkelig det går din vei. Du trener og står på og holder motet oppe. Du slutter aldri å imponere, Heidi.
      Du fortjener kun det beste. Lykke til❤
      En nydelig poncho. Skulle jeg være heldig så er det str 44..

    3. Heisann og god morgen. Spennende med undersøkelsen på mandag på øya jeg bor. Ønsker deg lykke til. Så lekker poncho. Str 46. Ha en strålende dag og helg. Gunn

    4. Å, lykke til på mandag! Spennende. Så godt å bli tatt på alvor som du sier. Hvis jeg vinner ponchoen så er det str 42. 😊

    5. Nå må du ha lykke til med undersøkelser.
      Jeg forstår godt at du ønsker svar, da er det lettere å vite hva du kan forvente av resultater på feks trening. Håper det er mye fett 😂
      Jeg ønsker meg den ponschoen, den var helt nydelig.
      Må ha str 42 da evt

    6. Ønsker deg masse lykke til 😊
      Det er alltid godt å få konstantert hva som feiler en og hva som kan gjøres for å forbedre tingenes tilstand.
      Syntes bloggen din er kjempeflott 👌 fint å følge deg på din vei 😊
      Hadde blitt kjempe gla hvis jeg ble trekt ut til æ vinne den fine ponchoen. Fantastisk grønnfarge 😊
      Må ha str 48 i så fall.
      Gjør en fin dag🌞🌞

    7. Ønsker deg masse lykke til. Sliter med det samme som deg så forstår godt at du vil ha svar. Ønsker gjerne den nydelige ponchoen i str 48.

    8. Lykke til 😊 Håper du får svar på dine spørsmål og at plagene dine blir tatt på alvor.
      Hvis jeg skulle være heldig å vinne vil jeg gi ponchoen til min datter som nettopp har fjernet en føflekk med kreft. Ønsker å gi en oppmuntring til henne. Hun trenger nok str 50/52

    9. Nydelig farge, skulle gjerne hatt en slik. Hadde vært artig å vinne den
      Lykke til i dag

    10. Så bra at du endelig møter noen i helsevesenet som tar deg på alvor og sender deg til de rette stedene for videre undersøkelser ⭐️ Det å bare få litt mer svar på hva som skjer med kroppen er så viktig for å forstå seg selv og få svar på akkurat hva det er deg og ikke bare alt det generelle man leser. Ønsker deg lykke til og krysser alt for at du får mer og nyere svar 💕🌸
      Str 48/50 litt vanskelig å hvite på strikkeplagg syns jeg 👌🏻 Men liker at det ikke blir trangt 😝😂 klem og ha en fin dag 👍🏻😃🌸

    11. Masse lykke til på mandag Heidi. Håper du får “gode” nyheter. Du er tøff og imponerer stadig. Lag deg ei knakande flott helg. Klem. Min str er 44.

    12. Ditt pågangsmot er beundringsverdig ! Masse lykke til på mandag👍 Skulle jeg være så heldig å vinne, er størrelsen 46-48.

    13. Ønsker deg lykke til på mandag …. om jeg skulle være den heldige og vinner poncho så vill jeg ha str 54…

    14. Önsker deg god tur ti Nötteröy, min hjemplass, hils öya mi fra meg, reiste derfra for 20 år siden str. 46

    15. Hei du😊
      Det var en lekker poncho, og jeg vil veldig gjerne ha den i str. 54
      Masse lykke til på mandag🌺🌺

    16. Håper undersøkelsen gikk bra og at du får de svarene du trenger.
      Har bestilt og fått bambus undertøyet du anbefalte så nå gleder jeg meg til å få testet det på tur…
      For en nydelig poncho. Elsker den fargen, har den på både klær og soverommet mitt.
      Hvis jeg skulle være så heldig å vinne ønsker jeg den minste størrelsen, var det str 48?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg