Bambus <3

Det begynner og merkes at man går mot kaldere tider. Man ser at gradestokken kryper den gale veien, og det er kaldt når man går ut av døra om morraen. Selv om det merkes på temperaturen at det er høst, så er jo dette en flott tid for å komme seg ut på tur i skog, og mark. Det trenger ikke å være lange turen. Bare det å komme seg ut og nyte høstlufta, og få se alle de flotte høstfargene, det er balsam for sjelen. Jeg håper det blir mange flotte høstdager fremover.

Etter hvert som det blir kaldere, og man likevel ønsker å være ute, så må man kle seg godt. For meg som har vært en størrelse for stor hele livet, så har jeg fryst mye. Jeg har  alltid hatt en ganske god vinterjakke, men jeg hadde aldri ullundertøy min store kropp. Det er ikke mye moro å gå på tur høst, og vinter, og kjenne på at man egentlig bare vil hjem fordi man er så kald.

De siste årene har heldigvis mye endret seg, og produsenter har sett at det er ett økende behov for store størrelser. Også tjukke mennesker skal ut på tur, og vi trenger de samme, gode, og varme plaggene som resten av befolkningen. Derfor har det den siste tiden vært mulig å få tak i for eksempel ullundertøy i store størrelser, eller undertøy i bambus som jeg har fått meg nå. Lette r det ikke alltid, men det finnes.

Ull er ikke som ull var før. Ull trenger ikke å klø lengre, i alle fall ikke all ull. Jeg husker da jeg var liten, jeg hatet ull. Det klødde, og klødde, og den hersens ulla klarte å ødelegge hele turopplevelsen. Så kom en lang periode uten ullundertøy fordi jeg visstnok var for stor, og skulle holde meg inne når det var kaldt. Iallefall virket det som om produsentene mente det. Så kom ullen som ikke klødde, så kom bambus, og så kom endelig alt dette også for oss store.

Stormberg har ullundertøy i store størrelser til både kvinner, og menn. Og Stormberg har min nye favoritt : Bambus i store størrelser. Bambus er bare helt fantastisk å ha på seg! Så mykt, og så deilig mot kroppen. Når man i tillegg faktisk opplever at longsen passer mine store bein, så er det virkelig lykke. Longsen har jeg i 5 XL, og den er god, og romslig. Jeg får den fint over både legger, og lår, og jeg får den høyt opp i livet slik at den også sitter som den skal i skrittet. Den sitter så godt i livet at her slipper man følelsen av at den sklir ned, og jeg, jeg liker å ha bukser, og longs godt opp i livet. Bambus var en helt ny, og veldig positiv opplevelse for meg. Jeg har Stormbergs ullundertøy også, og er veldig fornøyd med det. Det klør ikke. Bambus undertøyet gir likevel en helt annen følelse når du har det på deg. Den viser jo ujevnheter på klær og kropp som dere ser på bildet, men akkurat det gjør jo ingenting 🙂

Rondebu fra Stormberg går opp i 5 XL, og man kan få longs, og trøye i to ulike farger. Det er jo ikke alltid at alle størrelser er tilgjengelig i nettbutikken, men da må dere huske at dere kan sjekke din lokale Stormberg butikk. Jeg har longs i 5 XL, og så har jeg trøyen i 4 XL. Bambus er for de dagene hvor ullundertøy blir for varmt, og det er vel en del som sier at det bambus er en mellomting mellom ull, og superundertøy. For meg som i utgangspunktet er en veldig varm person, så er bambus perfekt. Dette er og et kløfritt alternativ. Varmer, man blir ikke klam, og det holder seg mykt, og godt. Du bare må kjenne bambus på kroppen. Du finner Rondebu i fargen ” Meadow Mauve ”  her : https://www.stormberg.com/no/rondebu-bambuslongs-dame.html#10252340040 og her : https://www.stormberg.com/no/rondebu-bambuslongs-dame.html#10252340040  Ønsker du den andre fargen, så ser du den også på siden 🙂 Lag den en god mandag!

 

2 kommentarer
    1. Det er deilig å kunne få det i store størrelser! Turopplevelsene blir jo totalt annerledes når man faktisk kan kle seg etter været. Jeg har ikke prøvd bambus, men har massevis av ullundertøy, og noen ganger tusler jeg i heimen med det om jeg ikke skal på tur også 😉

    2. Mona: Det er så bra at vi endelig kan få også undertøy i ull og bambus i store størrelser! Deilig og kunne kle seg etter været. Jeg har ullundertøy fra Stormberg som jeg er veldig fornøyd med, men bambus er sååå mye mykere og bedre å ha på seg, men varmer nok ikke like godt i veldig kaldt vært. Bambus kan lett bli noe jeg tusler rundt i hjemme 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg