Freshe treningsklær

Treningsklær i store størrelser har vært ett aktuelt tema på bloggen min mange ganger. Vi som har litt, eller mye ekstra på kroppen blir oppmuntret til å ta tak, og bli mer aktive. Vi må begynne å trene, og vi må ut på tur. Da er det innmari frustrerende når man er en gruppe som få ønsker å prioritere når det kommer til gode klær både til turene, og treningene. Det å finne treningsklær som går opp i størrelse, det har frustrert meg, og irritert meg mange ganger! Det har til tider vært umulig å finne. Som regel slutter treningsklær til kvinner der stormoten starter, og finner man noe i XXL, så skal jeg love deg at det er en XXL som ingen med litt ekstra kan få på seg. Jeg har så mange ganger vært frustrert over at ingen ser at store også trenger gode klær å trene i, eller har mentaliteten vært litt sånn at det ikke er noen vits i å lage treningsklær til store, for de trener jo ikke uansett ?  De store produsentene jeg har vært i kontakt med kan fortelle at etterspørselen ikke er der, og når etterspørselen ikke er der, så kan man heller ikke produsere. Etterspørselen ikke er der? Du skal sannelig ikke være stor før man ikke passer treningsklærne som henger på stativene i sportsbutikkene! Man kan snike seg inn i herravdelingen, og kanskje få med seg ett par t-skjorter om man er heldig, men det er om man er heldig. Dessuten har man jo ikke veldig lyst til å føle seg som en mann på trening heller. Er det vi store som ikke etterspør treningsklær, eller er det butikkene som ikke gir tilbakemeldinger til produsentene når det kommer noen som faktisk trenger, og ønsker større klær? Vi må bli flinkere til å si i fra på butikkene, ikke bare snike oss ut når vi ikke finner noe. Vi må etterspør, og vi må kreve!

Heldigvis er ikke alt svart. Stormberg har jeg gitt tommelen opp for mange ganger. Om utvalget ikke er veldig stort, så kan man få flotte tur, og treningsklær i gode størrelser til både kvinner, og menn hos Stormberg. Studio har også en treningskolleksjon, og i desember kunne jeg også gi tommelen opp til Zhenzi som nå har sett behovet, og produsert treningsklær opp i størrelse XXL. Zhenzi sin første treningskolleksjon var en suksess, for det er kun kort tid siden at Zhenzi kom med en ny treningskolleksjon, noe de vel lovet å gjøre om den første slo til. Kolleksjonen med treningsklær fra Zhenzi kommer i stilige farger, og design, så her kan man virkelig føle seg fresh! Den nyeste kolleksjonen kommer i sort med orange detaljer. Veldig stilig! De små, farga detaljene gjør så utrolig mye på treningsklærne. En av overdelene har også et glitterparti, noe jeg personlig synes er utrolig stilig. Kolleksjonen består av treningstights i kort, og lang modell. De kommer i sort med den flotte orange fargen som en tynn stripe i sidene. Man får treningstopper i sort med ulike detaljer. Man får treningstopper uten armer i sort, og med ” glitter “,  og man får treningsjakke i sort med små, orange detaljer. Det som også er fint med treningskolleksjonen, og Zhenzi generelt er at de er veldig gode på pris. Man slipper å betale en 1000 lapp for en treningstopp. Her ligger treningstoppen for eksempel på mellom 300- 400 kr, og det er en veldig god pris! Det som gjør meg ekstra glad er også at treningsklærne går opp til str. 58!! Det betyr at utrolig mange nå kan få tak i treningsklær som de passer.

Trenings t-skjorten fra Zhenzi kommer denne gangen i to ulike modeller, begge er gode modeller, men i ulikt materiale. Mange ønsker ikke at treningstoppene skal sitte for tett inntil kroppen. Den ene er produsert i 100% bomull, noe jeg som regel styrer unna når jeg skal ha treningsklær fordi jeg føler jeg blir veldig varm, klam, og våt når plagget ikke puster. Jeg pratet med Siri på PIP om dette, og treningstoppen er vevd på en spesiell måte, og vi tror kanskje det er derfor at Zhenzi har valgt bomull. Jeg var forberedt på å bli både klam, og våt etter trening i denne toppen, men til min store overraskelse, så ble jeg ikke det. Jeg synes treningstoppen fungerte veldig bra, og denne trener jeg absolutt mer i. Jeg tror derfor ikke du skal rygge når du ser at toppen er i bomull. Jeg tror du vil bli overrasket.  Den andre modellen er den typiske treningsoverdelen, og innmari god. Skulle jeg ha valgt å gjøre endringer, så hadde nok jeg valgt litt lengre armlengde på treningstoppene, og at overdelene, og kanskje også jakken var noen cm lengre. Men jeg er 178, og dermed høy, så det må jeg også tenke litt på. Likevel kunne man økt med noen cm, så det er jo noe Zhenzi kan tenke på om de også planlegger flere kolleksjoner med treningsklær – noe jeg virkelig håper at de gjør. Vi liker å skjule overarmene våre, iallefall de fleste av oss, og vi liker ting som dekker rompa, så ja takk til en litt mer lengde.

Treningsjakken fra Zhenzi sin nye kolleksjon, den liker jeg veldig godt! Jakken er i polyester, og elastan. Jeg har brukt jakken både over treningstoppen, og singleten under trening, og er synes den fungerer veldig bra. Det er ikke så ofte jeg har jakke når jeg trener fordi det ofte blir altfor varmt, men jakken absorberte fukt, og jeg ble ikke merkbart mer svett enn jeg ellers hadde blitt når jeg trener uten jakke. I tillegg ser den veldig bra ut som også resten av kolleksjonen gjør. Jakken er sort med noen enkle fargede detaljer. I tillegg til lommer foran, så er der en lomme bak på ryggen. Treningstoppen uten armer er i samme materiale som jakken, og jeg som egentlig ikke liker å trene i overdeler uten armer brukte da jakken over. Veldig behagelig overdel å ha på seg, veldig behagelig å trene i. Jeg har brukt overdelen uten armer når jeg har hatt egentrening hjemme, og er veldig fornøyd med den. For dere som liker å trene i tights, så er der to ulike tights modeller i kolleksjonen.


 

Den nyeste treningskolleksjonen fra Zhenzi er like stilig, og like fresh som den forrige. Dere som stadig etterlyser treningsklær i store størrelser, nå er det bare å dra til din nærmeste stormotebutikk å høre om de har tatt inn kolleksjonen til Zhenzi. Jeg har ingen oversikt over hvem som selger det, men jeg vet at både PIP i Stavanger og Kristiansand, Nais i Lyngdal, og Alexis i Oslo, og Moss selger denne treningskolleksjonen. Du kan se hele treningskolleksjonen her :  http://www.zhenzi.com/zhenzi-collections/sportswear.aspx   

 

Det å ha behagelige treningsklær, det kan absolutt øke lysten til å være aktiv. Treningen blir ikke optimal når buksene er for trange, eller sklir ned hele tiden. Man blir oppgitt over for korte t-skjorter, og for trange treningstopper. Behagelige treningsklær til store krever en annen passform, andre lengder, og bredder enn i ordinære størrelser. Jeg håper vi nå ser starten på noe veldig bra. At stadig flere produsenter kommer på markedet med treningsklær også for oss som er en størrelse, eller flere for store. Vi vil også trene, og være aktive. Vi vil også føle oss freshe med fine plagg, og stilige design. Jeg er spent på fortsettelsen!

7 kommentarer
    1. Jeg blir glad hver gang det er et nytt blogginnlegg fra deg. Din blogg er den eneste bloggen jeg følger. Du skriver på en måte som inspirerer.
      En av mine utfordringer, er at vi bor et sted i landet der det er ganske langt til stormotebutikkene. Selv om det meste finnes å få kjøpt på nett, blir ikke det helt det samme. Men Stormberg har vi. Og andre butikker som velger å ta inn klær i stormote-merker, prøver jeg å gi tilbakemelding om at det betyr veldig mye. Nylig har Exit her vi bor tatt inn klær fra et merke som heter Junarose. Og de har tatt inn bukser i andre merker opp til XXL. Før var Exit litt sånn ” konfirmantstørrelse “. Det krevde litt ekstra av meg da jeg første gang ga betjeningen og daglig leder tilbakemelding på nettopp klærne i større størrelser, ettersom de selv er svært slanke. Men jeg opplevde å bli bemøtt på en veldig naturlig og respektfullt måte. Det gjør at jeg gjerne handler der flere ganger.

    2. Marit Nysand: Tusen takk for en helt fantastisk tilbakemelding, Marit! Blir så rørt, og så glad for det du skriver, og slike tilbakemeldinger betyr så utrolig mye for meg.

      Jeg ser absolutt utfordringene du har når du bor et sted hvor det er langt til stormotebutikkene. Om man kjenner merket, og størrelsen man bruker akkurat i det merket, så er det nok greit å bestille på nett, men utover det, så ser jeg at du helst vil gå i butikken for å prøve plagget på. Mange har jo fine, og enkle returordninger, men det er klart at det er noe spesielt med å se, kjenne og prøve 🙂 Jeg tror du gjør noe viktig når du gir tilbakemelding til butikker om store størrelser. At butikken du nevner nå tar inn Junarose er jo veldig bra da! Jeg har kjøpt litt Junarose på nett, og synes de har veldig mye fint. Dette er jo en bra begynnelse takket være deg 🙂 Håper du etter hvert kanskje opplever at andre merker også får plass i butikkene du handler i. Ønsker deg en nydelig søndag, og tusen takk for at du føler bloggen min <3

    3. hverdagslivetivollen: Zhenzi har virkelig mye fint innen treningsklær – endelig kan også de av oss som bruker store størrelser se fresh ut på trening 🙂

    4. Gleder meg til å få kloa i det nye treningstøyet, er så utrolig fornøyd med Zheni, har brukt kun det tøyet ved trening. Føler meg “slank”, å da gjør det noe med meg når jeg tar det på å trener. Har fått mange spørsmål om hvor jeg har fått tak i dette tøyet, og mangle komplementer på hvor fint der sitter på.
      I Trondheim er det “bare” 1 butikk som selger Zhenzi, å det er ZIP, kunne godt kommet i flere butikker.😉

    5. Renate Østhus: Hei Renate! Jeg er også veldig fornøyd med treningsklærne fra Zhenzi. Endelig en flott og god treningskolleksjon!!
      Her i Kristiansand har vi og kun en butikk som selger Zhenzi, men nå har vi kun en stormotebutikk også faktisk. I tillegg til ZIZZI.
      Berre Lækkert selger kanskje Zhenzi, men de ligger vel ikke akkurat i Trondheim by…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg