Høstfavoritter

Det er vel ingen stor hemmelighet at jeg har en stor lidenskap for jakker. Der er så utrolig mange flotte jakker på markedet, og jeg sliter med å gå forbi en flott jakke som bare henger der, og roper på meg. Om du hadde sett skyvedørsgarderoben i gangen vår, så hadde du kanskje trodd at det bodde en stor familie der om man ser på antall jakker. Få hadde vel trodd at vi kun er to voksne som bor her, hvor den ene er mann, og ikke helt har den samme lidenskapen for jakker som kona si. Vel, noen jakker tilhører datteren vår fordi hun har litt lite plass til sine der hun bor. Tre, fire av jakkene tilhører min bedre halvdel – resten er faktisk mine. Noen ville nok ha himlet med øynene, men jeg er glad i jakker, og jeg bruker dem. Det er ingen som bare henger der og ser fine ut. Jeg lufter dem alle sammen.

Jeg er veldig glad i jakker med farger, eller jakker som har stilige design, og print. Det trenger ikke være så mye som gjør at jakken blir veldig spesiell. Det er ofte ” det lille ekstra ” jeg faller for. Jeg liker å ha jakker til alle anledninger, og de fleste av jakkene mine blir flittig brukt. Jeg har vel jakker også til alle årstider . Aller viktigst er det selvsagt at det er ei god jakke til sine bruksområder. Jeg er flink til å bytte på jakkene mine selv om man alltid har en ekstra stor favoritt, eller to. Ei ordinær hverdagsjakke trenger ikke være ordinær om man ikke ønsker det. Ei hverdagsjakke trenger heller ikke å være kjedelig når der finnes så mye å velge blant. Jeg er jo en stor tilhenger av å gjøre hverdagene til dager hvor man setter seg selv i fokus. Man skal ikke spare den fine jakken til de spesielle anledningene, eller spare klær til en gang man skal noe ekstra. De spesielle dagene er i fåtall, og klærne man har spart til alle disse spesielle anledningene, de blir bare hengende der til pynt. Om ikke du bruker festkjolen på en vanlig dag, så bruk i alle fall de andre klærne, bruk jakkene! Føl deg fin, og flott selv om det er mandag, eller torsdag! Gjør hver dag til en spesiell dag!

Tidligere denne uken viste jeg dere to av høstens jakker I dag ser dere to andre høstfavoritter. Den ene er fra Zhenzi, den andre fra Stormberg. En del av jakkene man kan jo også brukes til flere anledninger, og slike jakker er det jo lurt å investere i. En jakke du kan bruke både på disse vanlige dagene, og en jakke du også kan ta på deg om du skal avgårde en kveld. Noen jakker er en fin hverdagsjakke som du også kan ta på deg om du vil en tur i skogen. Dagens turjakker er jo flotte å bruke også som en hverdagsjakke nettopp fordi de er blitt så fine. Dessuten er de ofte også veldig gode å ha på seg. Det er jo ennå in i tiden å bruke turjakker som hverdagsjakker. En jakke som kan kombineres, og brukes til flere anledninger, det er jakker det kan være lurt å investere i.

Zhenzi er i høst kommet med en lekker softshelljakke, og dette er absolutt en jakke man kan bruke ved flere anledninger, og jeg elsker den nydelige fargen som softshelljakken kommer i. Det er utrolig fint med farger også på høsten. Denne softshelljakken er absolutt en jakke til flere anledninger. Den kan jeg bruke om jeg skal en tur til byen, eller om jeg skal ut på tur. Jeg hadde kanskje ikke valgt jakken om vi skulle på tur med pølser, og bål, kanskje mest fordi det vil sette seg bållukt i jakken, men til alle andre turer hadde jeg mer enn gjerne brukt den. Jakken er foret med fleece, den har stramming nede, stramming i hetten, og regulering nederst på armene. Jakken fra Zhenzi har også en veldig god lengde, og den går godt ned forbi rompa, noe de fleste av oss liker at jakker gjør.  Armlengden er også veldig bra. Softshelljakken fra Zhenzi er absolutt en av mine høstfavoritter. Zhenzi er et stormotemerke som mange butikker fører, så sjekk din stormotebutikk. Min jakke er fra Wilhelmines på Vikersund, men mange har denne, og det er også mange butikker som sender til deg, bla Wilhelmines. I denne jakken har jeg str. L, og den sitter veldig fint på meg synes jeg. Du finner Zhenzi her : http://www.zhenzi.com/zhenzi.aspx   Du finner Wilhelmines her : https://www.facebook.com/wilhelminesas/

Stormberg er også kommet med en softshelljakke, eller en softshellparkas i store størrelser. I utgangspunktet så skal jakken gå opp i str. 5 XL, men de største størrelsene går ofte fort ut, men om ikke nettbutikken skulle ha størrelsen din, så sjekk butikkene. Softshellparkasen fra Stormberg liker jeg veldig godt. Softshellparkasen fra Stormberg heter Helgheim, og den er så myk, og behagelig å ha på seg. Softshellparkasen har et 3-lagsmateriale med vannavstøtende membrann og tynn, antinuppebehandlet fleece på innsiden. Den er vindtett, den er fuktavstøtende, og den er vannavstøtende, og er virkelig ei god turjakke. Softshelljakken har også en veldig god lengde, også denne dekker rompen veldig godt. Jakken har to gode lommer, og den har hette. Stormberg har ett veldig godt utvalg av tur, og treningsklær i store størrelser, så jeg sier igjen at dere bør sjekke nettbutikken, eller butikkene med jevne mellomrom. Butikkene kan også ta klær inn for deg uten at du forplikter deg til noe. I Helgheim så har jeg str. 3 XL. Jeg har inntil nå brukt 4 XL i det meste fra Stormberg, men treningen fortsetter å gi resultater, så nå er det faktisk en størrelse ned på veldig mye – hurra! Du finner Helgheim her : https://www.stormberg.com/no/helgheim-parkas-dame.html#10258890001

Softshelljakkene fra Zhenzi og Stormberg er absolutt jakker å anbefale dersom du skal ha  hverdagsjakker du kan bruke til flere formål, og flere årstider. Dette er flotte jakker man kan bruke ei stund fremover nå. Dette er jakker man kan ta på seg når man sitter ute om sommeren når t-skjorte blir i kaldeste laget, og det er flotte jakker å bruke høst, og tidlig vår.Det er jakker til byturene, til kinoturene, og det er jakker man kan bruke når man vil bruke føttene litt, og få litt bevegelse, og aktivitet ute.

 

9 kommentarer
    1. Softshell er godt å gå med ,har en om jeg har hatt i flere år,men jeg har plass til flere :-). Ha en flott dag Heidi.

    2. Så fin du er med disse jakkene, blir inspirert til å komme meg ut og kjøpe en til meg selv. 🌹

    3. Hei! Så gøy å lese bloggen din! Det er helt sant, hvorfor ikke pynte seg litt i hverdagen? Ihvertfall innimellom. Det gir en litt ekstra god følelse. Flotte jakker!
      Hilde 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg