Høstens jakker

For en flott høst dette blir! Jeg tenker da på kleshøsten, men jeg håper jo også at det blir en nydelig høst værmessig, en høst for mange flotte turer. Butikkene rundt forbi i landet bugner nå av lekre høstnyheter fra de ulike produsentene, og jeg skal vise litt høstnytt på bloggen fremover – i dag litt jakker.

Jeg tror ingen av dere blir overrasket når jeg forteller at en av mine store svakheter er klær. Min mor gir seg ende over, men jeg elsker klær, for meg er klær viktig. Jeg liker å føle meg velkledd. Jeg skal ikke gjemme meg bort selv om jeg bærer mine ekstra kilo. Jeg vil ha pene klær, stilige klær, og flotte farger. Og innenfor kategorien klær, så har jeg også mine svakheter, en av de er jakker. Jeg elsker jakker, og jeg våger ikke helt å telle hvor mange jeg har, men det er mer enn 20, og mindre enn 50, og da snakker vi jakker for alle årstider. Om noen undrer på om jeg bruker alle, så gjør jeg faktisk det. Det henger en jakke for enhver anledning i skapene mine. Ensfargede, og jakker med print. Lange jakker, og korte jakker. Tykke, og tynne. Turjakker, hverdagsjakker, og penjakker.

I høst er bomberjakkene er stor hit. Jeg husker godt bomberjakkene om man går noen år tilbake i tid. Nå er de tilbake. Jeg så også at vår statsminister i går på ett av hennes valgbesøk hadde valgt bomberjakke. De er utrolig stilige, spesielt liker jeg nok bomberjakkene med print, og her har Zhenzi denne høsten en del flotte jakker. På min tur hjem fra fjellet nå nylig, så stoppet jeg innom Wilhelmines i Vikersund. En flott butikk for damer i alle størrelser, også vi som bruker store størrelser. Inntil nylig var det flotte Linda Røed som eide butikken, noe hun har gjort i 25 år. Linda er den flotte dama som selger Pont Neuf her i Norge. Nå har hun solgt butikken, men butikken, og betjeningen er den samme. Det første som slo meg da jeg kom inn i butikken var en utrolig varme. Man var så velkommen. Det var Gerd som var på jobb da jeg var der, og for ei flott dame! For en kundeservice! Så varm, hjelpende, og smilende – sånn liker jeg at ansatte i butikken er. Takk Gerd, for super service – hvem skulle vel tro at du straks er pensjonist! Er du i området rundt Vikersund, så må du stoppe innom Wilhelmines! Du finner Wilhelmines på Facebook : https://www.facebook.com/wilhelminesas/

På Wilhelmines fant jeg ei lekker bomberjakke fra Zhenzi. Mørkeblå med utrolig flott blomsterprint. Den er virkelig lekker. Zhenzi har også bomberjakker i lysere farger med flotte print. Jeg liker Zhenzi. Zhenzi har mye stilige design, mye flotte farger, og klær som gjør at man føler seg velkledd. Zhenzi er også veldig gode på pris, noe som også er ett stort pluss. Zhenzi har også i høst ei veldig stilig, lang bomberjakke for de som vil ha lengde. Jeg vil jo som regel ha lengde, men under disse bomberjakkene kan man ha lange topper, og da kan jakken godt være kort. Under bomberjakken på bildet, så har jeg på meg en flott, marine topp som også er fra Zhenzi, og dette er litt historisk dere. Sjekk lengden på toppen! Dette er en lengde jeg ikke har hatt på evigheter fordi jeg vil ha det langt, men jeg fikk masse skryt for denne lengden. Alle som var der mente jeg veldig godt kunne ha en slik lengde, og at den faktisk var slankende. Jeg tenker at jeg skal prøve ut en sånn lengde litt nå. Toppen, og bomberjakken fra Zhenzi passet også veldig godt sammen. Zhenzi finner du her : http://www.zhenzi.com/zhenzi.aspx

En annen stor hit nå i høst, det er ulljakkene fra Pont Neuf. De forsvinner ut av butikkene nesten før de har kommet. Det er ikke rart, for jakkene er lekre! Ulljakkene er ikke ren ull, dette er jakker med 40% ull, så disse klør ikke. Jeg er veldig var for plagg med for mye ull, men disse merker jeg ikke at det er ull i. Fantastiske jakker nå på høsten. Jakkene kommer i fire farger : Okergul, vinrød, hvit og petrol. Hvit, og petrol er allerede utsolgt fra Pont Neuf sitt lager, men der er sikkert en del butikker som fortsatt har de. Den okergule er utvilsomt min store favoritt – en helt nydelig gulfarge som passer helt perfekt nå i høst. Denne er det en del butikker som allerede har, og flere vil få den inn i løpet av kort tid. Jeg kan nesten ikke vente med å få den. Inntil den gule ankommer heimen, så har jeg den hvite, og den er også utrolig lekker! Jakkene er litt store i størrelsen, så jeg vet at mange har gått ned en størrelse i disse. Jeg bruker vanligvis 2 XL i Pont Neuf, og måtte ned i XL i denne. Nå er jeg riktignok gått ned litt i det siste – hurra, men likevel måtte jeg nok ha gått ned en størrelse. Du finner Pont Neuf her : http://pontneuf.dk/eng/

 

Flotte Linda som selger Pont Neuf i Norge, her i den lekre, gule ulljakken du finner i butikkene nå i høst.

Dette er bare noen av høstens flotte jakker. Jakker som vil bli høstsuksesser. Trenger du hjelp til å finne din nærmeste Zhenzi forhandler, eller Pont Neuf forhandler, så ta kontakt, så hjelper jeg deg gjerne. Det blir mer høstnytt på bloggen fremover.

2 kommentarer
    1. Lekker jakke og sikkert veldig god. Du kan utmerket godt gå med korte topper, nett og fint på deg og som du sier det virker slankende. Dette kan du trygt bruke, Heidi👍👍👍😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg