Takk Erna

Om man stemmer blått eller ikke, for en flott statsminister vi har, og for ett flott forbilde hun er! Tidligere denne uken fortalte Erna Solberg åpent om alle kommentarene som kommer rundt vekten hennes. Som kvinnelig politiker gjennom mange år har Erna Solberg blitt vant til at mange bryr seg om håret, sminken, klærne, og også hva hun veier. Heldigvis har vi en tøff statsminister som ikke lar seg såre av vektkommentarene. Jeg skulle ønske at vi alle var der, og ikke brydde oss om hva andre mener om oss. Hvorfor bryr andre seg om vårt utseende, og vår vekt? ” Visst enkelte ikke har noe annet å henge seg opp i enn vekten min, så får det bare være sånn” uttaler statsministeren vår, og legger til at hun er ved god fysisk helse, og er en aktiv person, og tenker at enkelte burde finne seg noe annet å bruke energien sin på.

Erna Solberg er uten tvil ei flott dame, og en flott statsminister. Hun er også en av oss store kvinner. Erna Solberg har garantert måtte tåle mye stygge kommentarer for vekten sin, for det er nå sånn at mange fortsatt ser vekten før man ser mennesket, også når det kommer til landets statsminister. Heldigvis er landets statsminister mer opptatt av jobben hun skal gjøre for landet enn å høre på alle bedreviterne, og hun oser av selvtillit, og engasjement.Erna Solberg er uten tvil et forbilde, og spesielt for alle unge. Statsministeren vår et ett fantastisk eksempel på at vekten ikke hindrer noen i å oppnå det man ønsker. Hun har i valgkampen poengtert at det må bli slutt på all stigmatisering av overvektige, og jeg kjenner jeg blir så glad når hun setter dette viktige fokuset. Jeg blir glad når jeg ser hvor aktiv statsministeren vår er. Hun er med på alt, også de tingene som faktisk krever at man er i god fysisk form. Vekten hindrer henne ikke i en aktiv livsstil, og jeg håper mange legger merke til at man faktisk kan være aktive selv om man bærer en del vekt for mye. Erna er en verdig representant for det vi ønsker – et inkluderende samfunn.

Noen ganger når jeg har sett  Erna Solberg i media, så må jeg innrømme at jeg har undret noe på hvilken stylist hun jobber tett sammen med, eller om hun velger ut alt av klær selv. Erna som er en utrolig flott dame har hatt en tendens til å velge veldig feil klær. Klær som både har fått henne til å se eldre ut, og som ikke helt passer kroppen. Det har til tider vært veldig kjedelige klær. Så kan du jo selvsagt undre på hvorfor jeg bryr meg, men jeg synes det er så viktig å være velkledd, og jeg synes det er så viktig å gå med klær som passer den kroppen man har. Man trenger ikke bruke klær som får oss til å se eldre, og kjedelige ut. Man skal stolt vise hvem man er selv med kiloer for mye, også når det kommer til klær. Man skal ikke gjemme seg bort. Stormotebutikkene bugner av flotte klær, og hadde jeg hatt samme posisjon som Erna Solberg, så hadde jeg ansatt en stylist som så akkurat hva som passet meg ut i fra mine ønsker, og fasong, eller jeg hadde stolt på meg selv, for som regel kjenner man seg selv så godt at man vet hva man kler, og hva man ønsker. Jeg vet at en del mennesker hater å gå i klesbutikker nettopp fordi man ikke helt klarer å se hva som er fint på en selv, og fordi man ikke klarer å se hva som passer sammen, men det er hjelp å få… i alle fall om man går til en stormotebutikk hvor de som regel er veldig flinke til å se hva som kan passe nettopp deg. Den siste tiden synes jeg Erna Solberg er blitt veldig mye flinkere til å kle seg. Hun stråler på en helt annen måte når hun kler seg i klær som blir mer riktige for henne. Hun er flink til å bruke farger, og jeg må si at hun er utrolig flott i lilla. Statsministeren er også flink på det lille ekstra, og er spesielt flink til å bruke smykker til antrekkene sine. Hun stråler i det ene antrekket etter det andre. Flatterende, fargerik, og passende antrekk for hver dag, og hver anledning.

Mange lesere, og mennesker jeg møter synes der er mange likheter på Erna Solberg og meg. Spesielt har det kommet mange kommentarer på akkurat dette på bilder jeg har tatt for Stormberg. Jeg har aldri helt følt likhetene,og jeg har sett meg selv i speilet noen ganger etter jeg begynte å høre folk kommentere likhetene, og jeg ser fortsatt ikke helt likheten. Legger man godviljen til når jeg ser på ett par av bildene fra Stormberg sin kampanje for store størrelser, så kanskje, men egentlig ikke.  Det har bare vært fine kommentarer, og Erna Solberg er ei sabla flott dame, så ingen grunn til å bli lei seg når noen mener vi har likheter. Artig å lese, og kommentarene får frem smilet. Det er alltid litt skummelt dette med at alle der ute kan kommentere både bilder Stormberg legger ut, og ikke minst bloggen min. Man er jo alltid redd for kommentarer som kan såre, og de må man faktisk være beredt på å få. Jeg har til nå aldri fått en eneste sårende kommentar på bloggen min, og det er jeg uendelig glad for! Har fått masse kommentarer, men alle er bare fine, oppmuntrende, og motiverende. Jeg har så mange fantastiske lesere, og alle dere gjør at jeg ønsker å fortsette å blogge 🙂 Sosiale medier er nå likevel sosiale medier, og man må være forberedt på alt – også kommentarer som stikker vondt, og dypt.

Foto : Stormberg. Det er spesielt dette bildet hvor så mange har kommentert at der er likheter på Erna Solberg og meg. Jeg ser de ikke…

 

Som den store kritikeren jeg er, og fordi jeg er min verste fiende, så er det alltid en del jeg skulle rettet på når jeg ser bilder. Det er aldri noe som blir helt riktig, og spesielt ille er det å se den fordømte haka som tar altfor mye plass, eller er det kanskje halsen som er så stor. Selv om jeg har hatt en veldig bra vektnedgang, så er det ALLTID deler av kroppen som ikke ønsker det samme som meg. Det er ALLTID de delene man ønsker at vekta skal forsvinne først fra som går sist. Hvor irriterende er ikke det!!!!! Jeg blir så sint, og så frustrert. Jeg blir til tider litt desperat over at ansikt, dobbelthake, og hals ikke kan bli mindre, og det litt brennkvikt. Når disse tankene kommer, så har jeg lært av min bedre halvdel hva jeg skal gjøre. Jeg tar frem gamle bilder. Jeg kan for eksempel ta frem de aller første bildene jeg tok med Stormberg, og sammenlignet med de nye, og vips, så kom smilet tilbake. Bildene som er tatt med 3 års mellomrom viser en stor forskjell både her, og der. Jeg ser tydelig at jobbingen, og treningen har gitt resultater, men jeg ser jo ikke alltid dette så lenge jeg ser meg selv hver eneste dag. Jeg tenkte faktisk å legge ut bildene på bloggen en dag… tror jeg… er litt i tenkeboksen 🙂 Det er uansett veldig fint å ha slike bilder man kan ta frem når man har en litt dårlig dag, og man føler at man ikke helt er der man ønsker. Min bedre halvdel har sine gamle favoritter han tar frem på dager hvor jeg trenger å se at jeg har blitt mindre. Det ene er ett som er tatt fra siden, og hvor jeg veldig godt ser hvor stor jeg faktisk har vært. Det andre er av meg i badebassenget sammen med datteren vår da hun var mindre. Der kan man snakke dobbelthake, og stort ansikt. Jeg trenger disse påminnelsene av og til. Jeg trenger å fortelle meg selv hvor god jobb jeg har gjort.

Mandag 11.september er det valg, og jeg håper alle går til stemmelokalene og avgir sin stemme. Det er viktig at vi sier hva vi mener selv om vi ikke alltid føler at det betyr noe. Det er vår hverdag det gjelder. Vi er heldige som bor i et land som Norge. Vi er så heldige som får lov til å si hva vi mener, og at landet blir styrt av de politikerne som flertallet velger til å styre. Vi er flinke til å klage, men er kanskje ikke like flinke til å se hva de som styrer faktisk får til. Fokuset blir alltid på det som ikke blir gjort, og da datteren min her om dagen satte fokus på mye av det dagens regjering faktisk har fått til på disse fire årene, så satt jeg igjen å og tenkte på at mye av dette aldri har kommet frem i media. Datteren min er tidligere ungdomspolitiker, og gjør det hun kan for å overbevise moren sin om hva som er det beste valget. Jeg har bestemt meg, uavhengig av henne, og jeg må helt uavhengig av parti si at vi ikke kan få en bedre statsminister enn den vi har i dag. For ei dame, og for et forbilde! Jeg håper at den regjeringen som styrer landet også etter 11.september setter stigmatisering, og riktig behandling av overvektige på dagsorden. Å begynne tidlig er uhyre viktig. Mer aktivitet i skole, og barnehage er utrolig viktig. Ikke de typiske gymtimene som kan få enhver sjel til å bli redd, men aktivitet og lek. For oss som allerede sliter med overvekt, så må politikerne nå åpne øynene, og redusere antall operasjoner, og tilby hjelp over tid her vi bor, og hvor hjelp nr. 1 mot overvekten starter i hodet vårt.

Vi har trukket en heldig vinner av den flotte boblejakken fra Ciso, og Alexis Mote. Takk til alle som la igjen kommentar. Det var virkelig mange som var med i trekningen. Den heldige vinneren bor faktisk i min egen hjemby, Kristiansand. GRATULERER SÅ MASSE MED NY, FLOTT BOBLEJAKKE, PIA E. FURØ!!!! Du ble den heldige vinneren, og kan gå høst og vinter varmt i møte!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen. Ny giveaway kommer plutselig, og selv om vi kun er i september, så kan jeg allerede nå si at det blir flott adventskalender også i år på bloggen med flotte gaver hver eneste dag. Dersom jakken fra Ciso frister, så kan den bestilles på Alexis Mote, og jakken finner du bla her : http://www.alexismote.no/p/yttertoy/boblejakker/ciso-boblejakke-burgunder

3 kommentarer
    1. Erna bruker stylist..og det synes (om du husker hvordan hun så ut før med lange “kjærringskjørt” og ufikse briller.) At hun ikke hiver seg på de mest trendy plaggene er nok helt bevist. Hun skal framstå som klassisk og diskre som Norges stasminister, og jeg synes hun kler bort mange kilo ved å velge nette jakker og kortere, smalere skjørt. Hurra for Erna <3

    2. Nannah: I forhold til hvordan hun gikk kledd for så lang tid tilbake siden, så har det skjedd mye, men den første tiden som statsminister, så hadde hun en stylist som ga noe dårlige råd tenker jeg. Jeg synes hun har vært kjedelig kledd, dårlige kombinasjoner, og plagg som ikke har hatt riktig passform. Den siste tiden derimot har det skjedd store endringer, og det ser man utrolig godt. Hun stråler på en helt annen måte enn før. Jeg fryder meg over å se antrekkene. Jeg er helt enig i at Erna som landets statsminister må kle seg klassisk, og diskre, men det er mange måter å være klassisk på uten at man må bruke de mest trendy plaggene. Yoek for eksempel er et klesmerke som har masse klassiske klær som er stilfulle, elegante, og også diskre. Tommel opp, og ett stort hurra for Erna!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg