Se min nye kjole

Kjoler har alltid vært skummelt. Jeg har liksom aldri gått i kjole. Ikke fordi kjole ikke er fint. Kjoler er utrolig fint, men det er mer at jeg ikke har følt meg komfortabel i kjole. Jeg er livredd for å vise beina mine! Jeg går kun i kjole ved helt spesielle anledninger. Snefrid ved Snefrids Hus har sydd et par helt nydelige drakter til meg. Ei flott lilla, og ei nydelig sort. Nydelige lange skjørt med nydelige korsett overdeler, og kort jakke. Dette er virkelig flotte selskapsklær som jeg føler meg fin i, men det blir jo hvert jubelår at jeg kler meg så flott liksom, og utover disse, så er der ikke kjoler i skapene mine. Nå lyver jeg vel litt igjen, for jeg har en kjole, en stripete sommerkjole som jeg fikk av ei venninne som ikke passet den lenger. Den sitter som et skudd på meg, og når jeg tar den på meg sånn helt for meg selv, så ser jeg veldig godt at vekten har gått ned masse de siste årene. Jeg skulle vel innviet kjolen for både 1, og 2 år siden, men jeg har vel egentlig kun hatt den på meg foran speilet, og uansett hvor fin jeg føler meg i den, så har ikke den  kjolen fått lov til å være med ut forbi døren ennå. Kanskje neste sommer er tanken som alltid kommer opp.

Det er først, og fremst frykten for å vise tømmerstokkene mine som er årsaken til at jeg ikke går i kjoler annet enn ved disse helt spesielle anledningene. Beina mine tåler ikke dagens lys. I tillegg til tømmerstokker av noen bein, så bruker jeg jo kompresjonsstrømper. Det er vel ingen som ennå har uttalt at kompresjonsstrømper er vakkert. Om kjolen er så lang at den går i bakken, da kan den vurderes, for da blir jo ikke beina synlige. Kjole er jo så pent, så jeg fatter ikke hvorfor jeg skal tenke sånn, eller retter sagt, hvorfor jeg tenkte sånn. Her har det faktisk skjedd stor fremgang i hodet mitt, og måten jeg tenker på, for nå har jeg ikke bare lyst til å gå med kjole,  jeg skal gå med kjole!

Hurra for hodet, og en ny måte å tenke på! Nå skal jeg ikke bare vurdere om jeg skal gå i kjole, nå SKAL jeg gå i kjole. Det er så mange lange kjoler på markedet at jeg slipper å være redd for å vise beina. Det er jo liksom fra leggene , og opp at jeg har et ødem, føttene mine bærer ikke preg av det, så føttene mine, de tåler dagens lys. At jeg går med støttestrømper, det får bare være. Jeg er heldigvis kommet der nå at jeg ikke bryr meg noen særlig om støttestrømpene blir synlige, og jeg bryr meg ikke om at støttestrømper ikke akkurat er verdens fineste strømper. Støttestrømpene gjør beina mine veldig godt, så da skal de være på, hver eneste dag, året igjennom, også når jeg får på meg kjole. I fjor sommer kjøpte jeg meg forresten ett flott skjørt hos Barbro på Nais i Lyngdal, og det har jeg brukt ganske mye. Ett langt, blått klokkeskjørt som henger klart i skapet til å brukes.

I går kjøpte jeg meg ny kjole! Det er helt utrolig at en ny kjole har fått plass i skapene mine. Det var etter tips fra ei venninne som hadde kjøpt samme kjolen at jeg tok turen innom ZIZZI på Sørlandssenteret her i Kristiansand for å ta en nærmere titt på kjolen. Dette er en maxikjole, så den er fotsid, og helt perfekt for mine lymfebein. Kjolen satt veldig fint, og jeg ser veldig godt vektnedgangen på overkroppen. Kjolen er tynn, og veldig behagelig å ha på. Kjolen finnes i denne lyse fargen, og en mørkere blå. I tillegg til å være veldig fin, så har kjolen også en veldig fin pris på 399 kr. Kjolen er litt krøllete, og slik skal den også være. Jeg så for meg ett stort strykeprosjekt, men det slipper jeg når dette er en del av looken på kjolen.

Kjolen fra ZIZZI er uten armer, den har kun stropper. For dere med fine armer, så er jo det helt nydelig på varme sommerdager. Jeg viser jo heller ikke armene mine, så jeg må ha noe over kjolen. Da tenker jeg en lett, tynn bolero på varme dager, og en tynn cardigan på litt kaldere dager, eller de fine sommerkveldene. Det er jo også lekkert med en dongerijakke til, eller en skinnjakke når temperaturen tillater det.

Nå er det faktisk tre kjoler i skapet mitt + den jeg fikk av venninnen min som ennå ikke har sett dagslyset. De tre kjolene som nylig har fått plass i skapene mine, de er alle veldig fine, og veldig ulike. I tillegg til ZIZZI kjolen, så har jeg en nydelig kjole fra Pont Neuf som jeg vet flere av dere som leser bloggen også har kjøpt. Jeg har også en nydelig kjole fra Que i en helt nydelig rød farge. Begge disse er kjøpt nå i vår.

Kjoler, og skjørt er flott dere! Jeg føler meg i alle fall både kvinnelig, og feminin når jeg får på meg kjole, eller skjørt. Jeg vet at mange av dere føler det akkurat slik jeg følte det, at man ikke kan bruke de pga av størrelsen vår, men det dreier seg om å finne den rette kjolen, og det rette skjørtet. Man er nødt til å finne noe man føler seg vel i, noe som føles godt å ha på seg. Jeg har ofte trodd at jeg vil bli større i kjole, men her dreier det seg om å finne den riktige modellen. Ofte er del vel sånn at man blir smalere i kjole… om man da finner den riktige modellen. Når jeg våger, så håper jeg også mange av dere våger. Jeg skal bruke både skjørtet, og de flotte kjolene, og jeg kjenner også at jeg er klar for flere kjoler. Fremover nå, så skal jeg stoppe ved kjolestativene, og ikke bare gå rett forbi, og det er en god følelse, og en stor seier!! 

Denne uken har vi hatt en flott giveaway fra Yoek. En knallfin bukse av typen ” 7/8 zip back leg” skulle deles ut til en av bloggens lesere. Mange ønsket å være med i trekningen av buksen, og en heldig vinner er trukket ut. Den heldige vinneren av den supergode, og komfortable Yoek buksen ble : ANITA BERGLI!!! Gratulerer så masse med ny bukse, Anita!!! Du kommer til å bli så fornøyd med din nye Yoek bukse. Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen. Utvalget av Yoek sine denimbukser finner du her : https://www.yoek.com/clothing/jeans-denim.html , og hele Yoek sin fantastiske kolleksjon finner du her : https://www.yoek.com/

 

 

4 kommentarer
    1. Så fin i kjole . Enig med deg i det med stropper kontra armer,ikke bekvem med kjoler eller topp uten arm,finner ikke boleroer som jeg liker derfor er dongeri jakke alternativ men for varmt noen ganger. Ha ei fin helg i kjole😄

    2. Maxima har søte Boleroer fra Zhensi i blondestrikk. Hvite og sorte. Passer til alt fra kjole til jeans 🙂
      Flott kjole ! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg