Sommer fra Pont Neuf

Vi har alle våre klesfavoritter. Det er som regel et merke, eller to som skiller seg ut, og som blir favoritter. Det er utrolig mange produsenter på markedet som virkelig kan lage god stormote, og jeg har sagt det mange ganger før, men sier det gjerne igjen : Vi kvinner er heldige. Vi har så utrolig masse flotte klær å velge blant, og vi kan kjøpe klær som passer vår stil, og vår lommebok. For menn som er en størrelse for stor, så er klær en mye større utfordring.

Jeg har mine store favoritter blant produsenter av stormote, og dere som følger bloggen min vet at danske Pont Neuf ligger nærmest mitt hjerte. Jeg ble kjent med Pont Neuf for snart to år siden, og etter det har det blitt mange plagg fra deres kolleksjoner i garderoben min. Pont Neuf er ikke en ren stormoteprodusent. Pont Neuf produserer sine klær fra str. XS til 3 XL. 3 XL tilsvarer 54/56. Pont Neuf er utrolig gode på design. Klærne er klassiske samtidig som Pont Neuf er utrolig gode på både farger, og flotte sammensetninger. Pont Neuf har stort fokus på passform, og komfort, og dette merkes virkelig på klærne. Klærne er utrolig gode å ha på! Kjolene/ tunikaene sitter også så utrolig fint inntil kroppen, og selv om jeg i mange år har gått med plagg som er veldig vide fordi jeg tror jeg skal skjule overvekten, så ser jeg jo hvor mye finere det er å gå i overdeler som sitter inntil kroppen. Man ser jo slankere ut med en gang.

Det å gå med klær som sitter inntil kroppen, det har vært en tilvenningssak for min del. Det har tatt lang tid å venne seg til at klærne sitter inntil når jeg alltid har vært vant til at overdelene har god vidde. I mitt hode, så har jeg trodd at har jeg god vidde, så ser man ikke størrelsen på kroppen så godt, men sannheten er jo at man ser større ut i vide klær. Får man overdeler som sitter inntil kroppen, så får det en helt motsatt effekt, man ser slankere ut, og jeg har jo ikke noe problem med å se at jeg er mye finere i den type klær. Jeg har jo endelig sett at jeg har en midje, noe jeg nok ikke hadde når jeg var på det største. Da tror jeg mer, eller mindre alt gikk i ett. I den tiden hadde kanskje ikke tettsittende plagg vært like fint.

Klær som sitter inntil kroppen er mer slankende. Mange av Pont Neuf sine klær sitter inntil kroppen, og viser våre kvinnelige former. Det er utrolig flott! Jeg har jo alltid sett hvor mye finere det er med klær som sitter inntil kroppen, men jeg har liksom aldri fått det ut i praksis selv. Det er til tider innmari vanskelig å få med seg hodet til å tenke, og se sannheten. Vi tror at store, romslige topper skjuler alle valkene våre, og det gjør de vel også, men de får også kroppen vår til å se så mye større ut. Det tar tid å endre, også når det kommer til å gå med andre klær enn det vi er vant til. Det tok tid for meg å kjenne på at jeg kunne gå med kroppsnære overdeler. Hodet sa store, vide overdeler, speilet, og fornuften sa noe helt annet. Dersom du sliter med å få til å gå med kroppsnært, så kan du jo begynne med å ta på deg en topp under, en topp som kanskje har bittelitt hold in effekt. På den måten, så er det nok lettere å venne seg til det. Ikke en topp med masse hold in, for det er jo bare ubehagelig å ha på seg, men der finnes topper som holder inn litt, og som man faktisk kan puste i, og føle seg vel i.

Tilbake til Pont Neuf som jeg virkelig digger! Pont Neuf sin sommerkolleksjon er nå i butikkene, og her er det mye lekkert! Pont Neuf har mye sommer i farger, og design, og jeg synes spesielt farger er viktig om sommeren. Vi kan godt vise oss i gode, flotte farger. Innimellom de klassiske fargene, så har Pont Neuf en del i lekre blåfarger. De har også en del plagg i orange, og rødt, litt turkis er det også. Farger som i alle fall gjør meg veldig glad! Du kan se sommerkolleksjonen til Pont Neuf her : http://pontneuf.dk/sommer-2017/

Her skal jeg vise dere litt av årets sommerkolleksjon.


Dette er nok den største favoritten fra sommerkolleksjonen. Nydelige, glade farger, og en kjole/tunika med den utrolig gode passformen. Denne finnes også i turkis og sort. Modellen heter Gitty. Til denne kan jeg også bruke den flotte, orange vesken som jeg kjøpte meg i fjor sommer.

 


Denne modellen heter Olivia, og er kjole/tunika. Denne er armløs, så for meg, så kommer jeg til å bruke den med ulike jakker over, men for dere som ikke gjør noe av å vise armer, så er jo denne helt nydelig i sommervarmen. Denne finnes også i tunika med lengde på armene.

 


Nydelig kjole/tunika. Modellen heter Maya, og finnes også i topp.


Fargerikt og flott! Jakken er fra norske Levolution, men den fargerike toppen er fra Pont Neuf sin sommerkolleksjon. Også denne toppen er armløs, noe som er nydelig på varme sommerdager. Toppen heter Mila.


Her ser dere en av de flotte toppene som går i blått. To nydelige blåfarger sammen. Jakken er fra Ellos.

Kjenner du ikke til Pont Neuf, så anbefaler jeg deg å stifte ett nærmere bekjentskap med dette danske merket. Du vil elske det! Jeg er som regel en størrelse 50/52, og jeg bruker 2 XL i Pont Neuf sine klær, noen modeller må jeg ned i XL. Dette prøver du deg frem til i butikken.

Jeg tar med et par andre modeller også fra sommerkolleksjonen som jeg liker veldig godt.



Den øverste modellen heter Malou, og er så utrolig flott i blått, og hvitt. Den underste kjolen/tunikaen heter Josefine, og den sier sommer med sine blomster.

Nyt Pont Neuf sin flotte sommerkolleksjon. Ta turen til butikken nær deg. Alexis mote har også ett godt utvalg av Pont Neuf sine klær i sin nettbutikk : http://www.alexismote.no/merker.php?produsent=50        Pont Neuf kan man også finne på Facebook : https://www.facebook.com/pontneuf7430/

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg