Våren farges

At store kvinner er flotte, det er det ingen tvil om. Hvorfor skulle vi ikke være det? Ingenting er så flott som en stor, frodig kvinne som bærer kiloene sine med stolthet. Nei, jeg hyller ikke overvekt. Jeg sier ikke at man skal bære rundt på masse ekstra kilo, og at det bør være en ny trend, men jeg sier likevel at frodighet, og former er flott, og er man en størrelse for stor, så skal man sannelig ikke være flau, og skamfull over det. Alle skal tenke helse, også vi overvektige, men istedenfor å bruke masse negativ energi på å snakke oss selv ned, og fortelle oss selv hvor stygge, og lite verdt vi er, så skal vi se oss selv i speilet, og se at vi faktisk er både flotte, og mer enn bra nok om vi har 10, eller 50 kg for mye. Vi skal rette ryggen, og vi skal stråle. Det er herlig å se frodige kvinner stråle av selvsikkerhet, og stolthet. Lett? Ikke en plass!! Mulig? Absolutt!!

Jeg liker å kle meg pent, jeg liker å føle meg velkledd, og jeg synes det er en god følelse det å føle meg feminin, og kvinnelig. Noen tror kanskje klær er en måte å skjule størrelsen på, men for meg er det nesten motsatt. Jeg synes det er fint og kunne vise at også store kvinner kan være flotte, og ikke minst det å vise hvor mye flotte klær der er i store størrelser. Nå skal vel ikke jeg rope høyest om at jeg er flinkest i klassen til å rette ryggen, og ose av selvtillit, men jeg føler likevel at jeg er blitt mer stolt over den jeg er, stolt over å ha akseptert, og stolt over endelig og ha innsett at også jeg kan være flott. De tingene er så innmari viktig å kjenne på i blant. Ikke at man skal føle seg som det flotteste menneske på jord, men det å være fornøyd, det å smile, og slappe mere av  forhold til kroppen sin, det er så utrolig viktig. Jeg kan liksom ikke få sagt det nok ganger. Jeg har brukt så mange år av livet mitt på å være misfornøyd, og så mange år på å hate meg selv, så da vet jeg hvor viktige det er å føle på de gode følelsene.

Klær er viktig for meg. Farger som gjør meg glad er viktig. Passformer som er gode til min kropp er uhyre viktig. Det er langt i fra alle produsenter som er flinke på passform. Noen tror fortsatt vi som må ha store størrelser er fornøyd bare vi får noe å tre på kroppen vår. Heldigvis er disse i mindretall. De fleste produsenter jobber hele tiden på å lage gode passformer. Det tok litt tid før jeg lærte at jeg faktisk er veldig fin i klær som sitter litt inntil kroppen. Hadde noen sagt det til meg for noen år tilbake, så hadde de fått klar beskjed om at det ikke ville skje. Jeg skulle skjule, og trodde jo at jeg skjulte jo større plagget ble. Hvor feil kan man ta? Jeg ser jo veldig godt hvor mye finere jeg er i plagg som sitter inntil kroppen.

Der finnes så utrolig mye spennende klær i butikkene, og i vår stiftet jeg for aller første gang bekjentskap med ett spennende, norsk design som heter ” Levolution .”  Det første plagget jeg kjøpte fra denne produsenten var en fantastisk, lyseblå dressjakke som jeg er blitt så utrolig glad i! Jeg har innviet våren her sør med å ha på meg denne jakken, og du verden så mange fine kommentarer jeg har fått fra folk jeg har møtt. Både fargen, og jakken er spesiell. Etter innkjøp av den flotte dressjakken, så har jeg blitt enda bedre kjent med det norske designet.  Levolution er ikke en stormoteprodusent, men noen av plaggene i kolleksjonene deres går opp i str. 52. Jeg digger Levolution! De er utrolig god på design, og for meg betyr det masse. Dette er klær som ikke alle har, og det synes jeg også er viktig. Det er klær som skiller seg ut, de er spesielle. Jeg må innrømme at jeg er blitt spesielt glad i jakkene til Levolution, og jeg skulle gjerne hatt dem alle sammen. Jakkene er så flotte i både design, farger og kombinasjoner, jakkene skiller seg ut. Årets vår/sommer kolleksjon er verdt å bli nærmere kjent med!

Bak Levolution står LingLing tekstil AS, ett norsk selskap etablert i 1996. Dette er norsk design som blir produsert på egen fabrikk i Kina. Målgruppen for selskapet er kvinner i 40-50 årene, så det er kanskje ikke så rart at jeg liker dette merket så innmari godt. De henvender seg til oss om ønsker noe spesielt, og noe ekstra. Selskapets fokus er fin design, god pris, og høy kvalitet. Etter hvert som man blir mer voksen, så er nettopp design, passform, og kvalitet veldig viktige ting når vi skal handle klær. Fra starten i 1996, så har Levolution bla produsert ytterjakker, tunikaer, bluser, kjoler, og bukser. De presenterer 4 kolleksjoner i året : vår, sommer, høst/vinter, og jul. Levolution er ikke kun stormote, så det er mange butikker som selger deres klær. Her i Kristiansand hvor jeg bor, så selger de Levolution hos Siri på PIP Stormote, og de selger det hos Chiconette, sistnevnte er en butikk med ” ordinære ” størrelser. Begge med butikker i Henrik Wergelandsgate.  Levolution er som sagt ikke en stormoteprodusent. De starter på str. 36, og produserer noen av klærne opp i str. 52.  Man skulle selvsagt ønsket at de gikk enda høyere i størrelse, og at de produserte enda mer i store størrelser, for dette er virkelig flotte klær også på store damer!

Levolution åpnet egen nettbutikk denne uken. Nettbutikken er blitt utrolig flott, og man kan lett navigere rundt, og finne frem. I nettbutikken, så har de laget en egen avdeling for de klærne som er pluss size, altså de klærne som går fra str. 48 – 52. Flere modeller er i str. 48, men ikke så mange går opp i str. 52 ennå. Pluss size er et prosjekt Levolution jobber med, så jeg krysser fingrene for at noe spennende skjer her etter hvert. Jeg er blitt veldig glad i klærne deres! Jeg vet også at en del butikker har enda mer fra Levoution enn det som ligger i nettbutikken akkurat nå. I nettbutikken, så er der også en forhandlerliste som dere kan klikke inn på. Der ser dere hvilke butikker rundt forbi i landet som selger deres klær. Du finner nettbutikken til Levolution her : http://www.levolution.no/  De har også en egen Facebook side som det kan være fint å følge. Lik gjerne siden. Facebook siden deres finner du her : https://www.facebook.com/LevolutionNorge/

En av mine store favoritter fra Levolution denne vår/sommer er de flotte, korte jakkene deres i lin, og viskose. På bildene har jeg en i hvitt, og en i nydelig orange. Er de ikke flotte? Jakkene kan man bruke til så mye, og for tiden fremover nå, så er også armlengden veldig bra. Jeg har begge jakkene i str. 52, og de sitter veldig fint på.

Levolution er også veldig gode på kjoler i spennende design. Kjoler som er for korte for meg, men jeg bruker de som tunika, og det er jeg veldig fornøyd med. Kjolene/tunikaene er så stilige med sine tøffe design, og flotte farger. Også i disse har jeg str. 52.


Jeg synes Levolution er utrolig gode på jakker, og kåper. Jeg håper virkelig de vil produsere en del av dette også i store størrelser fremover. Jeg nevnte min nydelige, lyseblå jakke/dressjakke. Den samme jakken har de i en helt fantastiske, rosa farge denne våren! Jeg krysser fingrene for at denne fargen kommer i pluss size etter hvert. Det var kjærlighet ved første blikk da jeg så den, og da snakker vi kjærlighet. En man aldri glemmer når man først har sett den. Akkurat den følelsen fikk jeg. At man kan føle kjærlighet for klær, det er jeg ikke i tvil om. Jakken henger så flott på klesstativet. Smiler til meg hver gang jeg ser den, og nå bare gleder jeg meg til å bruke den masse fremover. Den lyseblå har fått konkurranse. For dere som er litt mer forsiktige, så finnes kåpen også i marine 🙂 Kåpene, og jakkene sitter så utrolig fint. Den rosa jakken er veldig tung, og faller dermed veldig fint. Toppen jeg har inni den rosa jakken, den er ikke fra Levolution. Den er fra sommerkolleksjonen til Pont Neuf.


Denne våren er det en del trenchcoats i butikkene. Det er jeg veldig glad for. Jeg liker veldig godt trenchcoat. Ekstra glad blir jeg jo da om kåpen har en lekker farge. Levolution har brukt orange på en av deres trenchcoats denne våren. Dempet orange, men likevel så utrolig flott! Igjen så finnes kåpen i andre farger for de av dere som vil ha noe mer dempet enn orange.


Levolution er spennende norsk design. Gå inn i nettbutikken deres og kikk litt. Finn din nærmeste butikk, og ta turen innom for å se hva de har. Butikkene kan ha andre klær enn de som ligger i nettbutikken akkurat nå. Er det rart jeg kommer til å smile ekstra når jeg sprader ut døren hjemme denne vår/sommeren når jeg kan kle meg i slike flotte, fargerike klær 🙂

 

 

6 kommentarer
    1. God søndag 😊
      Tusen takk for nok en boost av selvfølelsen min 💝 og sikkert fler med meg. Det er ikke hver dag den løftes opp og frem 😳 men dagene blir flere og oftere.
      Jeg har et skilt ved sengen min som hver morgen forteller meg at jeg er god nok! Av og til tror jeg på det 😀
      Nå gleder jeg meg til å sjekke ut klærne fra Levolution, svart ut og farger inn. Du er lekker i de sterke fargene.
      Ønsker deg en fantastisk søndag 🔆

    2. Toril: Hei Toril! Tusen takk for en helt fantastisk tilbakemelding fra deg!! Gjett om jeg ble utrolig glad av å lese den 🙂

      Det skiltet du har ved sengen, det burde jeg og få tak i. Fantastisk og kunne lese det når man står opp om morgenen, for det er jo så sant : Vi er mer enn gode nok, og jeg håper du en dag tror på det hver eneste morgen 🙂

      Utrolig moro at du vil ha mer farger i garderoben din. Farger gjør så mye godt med en. Jeg anbefaler deg virkelig å sjekke ut klærne fra Levolution – der er mye flott!
      Jeg elsker sterke farger <3

      Ønsker deg en nydelig 2.påskedag, Toril, og igjen : Takk for herlig tilbakemelding!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg