Rosa fra Stormberg

Jeg elsker rosa! Jeg blir oppriktig glad når jeg ser rosa plagg, og når jeg kan kle meg i rosa. Ikke at jeg kunne ikledd meg rosa bukser akkurat, men i overdeler, da elsker jeg rosa. Et rosa skjerf, eller et rosa, stort smykke, det er også lekkert!  Lilla er også en stor favorittfarge, og jeg er litt sånn på småjentestadiet hvor der ikke finnes noen farger i hele verden som er så fine som rosa, og lilla 🙂 Jeg er aller mest glad i de sterke rosa fargene, eller de sterke lilla fargene. De skal sees. Pudderrosa for eksempel, det blir gjerne litt for lyst.

Jeg er veldig glad i farger på overdeler, og tilbehør. Bukser liker jeg nok best at er nøytrale, og ensfarget. På bilder fra slutten av 80 tallet, så ser jeg meg selv stolt i blomstrete bukser, ganske store blomster i aprikos, og som om ikke det var nok, så er blusen i det samme blomstrede mønsteret. Jeg husker at jeg følte meg så flott. Jeg vet ikke om jeg hadde følt akkurat på de samme følelsene i dag. Det er kanskje godt man endrer en del på smaken gjennom årene, men om moten skulle komme i full fart tilbake, så har jeg tatt godt vare både på buksen, og blusen. Det store spørsmålet er vel om noe av dette passer i dag 🙂 Jeg kunne kanskje fått presset på meg blusen, men definitivt ikke buksen! Man finner jo blomster på plagg i dag også, men ikke helt som på slutten av 80 tallet heldigvis 🙂

En ny, rosa favoritt er på plass i klesskapet mitt, og denne rosa favoritten er på plass blant turtøyet mitt, eller klær jeg tar på meg når jeg trenger noe som gir meg litt varme. Mitt nye, rosa favorittplagg er en helt nydelig fleecejakke fra Stormberg! Fargen på jakken er helt fantastisk!! Ikke bare er fleecejakken rosa, men den er også helt nydelig å ha på seg. At fleecejakken gjør jobben sin er selvsagt viktigere enn at den er rosa, men det gjør jo ingenting at det ser bra ut det man tar på seg. Jeg blir så utrolig glad jeg når jeg kan kle meg i en så nydelig, rosa farge!

Den nye, rosa fleecejakken fra Stormberg heter Bortelid, og ser man jakken på nett, så er fargen veldig feil i forhold til virkeligheten. Fargen dere ser på mine bilder, det blir ett riktig bilde av fargen. Bortelid fleecejakke er en av disse myke, behagelige fleecejakkene. De jakkene man kan ha under på kalde dager, eller ha på seg ut på tur når vi har andre årstider. Det er ei sånn fleecejakke man kan ha på seg ute på terrassen en sommerkveld man vil sitte ute, men hvor det blir litt for kaldt og bare sitte i en t-skjorte. Dette er ei jakke som egner seg både som mellomplagg, og som ytterplagg. Bortelid har god isolasjonsevne, og gode fukttransporterende egenskaper. Fleecejakka er strikket i polyester, og er antinuppebehandlet. Den har to glidelåslommer og har enhåndsstramming rundt hoftene. At den er antinuppebehandlet, det er veldig bra for meg. En del plagg nupper veldig fort på meg, spesielt en del fleeceplagg. I tillegg til alle de gode egenskapene som fleecejakken har, så er fargen sååå lekker!! Den er nydelig rosa, og såpass sterk som jeg liker. Prisen er også veldig god. Du finner Bortelid her : http://www.stormberg.com/no/bortelid-fleecejakke-dame.html#10255540041

Stormberg er en av få produsenter av tur, og treningsklær som har sett behovet for at vi som er en størrelse for stor også trenger gode klær når vi vil ut på tur, eller ønsker å trene. Jeg skulle absolutt ønske at utvalget var enda større, og at man ikke opplevde at mye i store størrelser fort blir utsolgt, men Stormberg har ett godt utvalg, så klær er ingen unnskyldning for at man ikke kan være aktiv. Jeg vet også at ting er på gang hos Stormberg når det kommer til store størrelser.

Min nye fleecefavoritt kommer opp i størrelse 5 XL. Jeg tror kanskje ikke du skal henge deg opp i størrelsesskjemaet på nettsidene til Stormberg, for der er jeg nok noe uenig.5 XL skal ifølge Stormbergs sin størrelsesguide være 60/62, og det er det ikke. Jeg vil si at  5 XL er 54/56. Jeg bruker 4 XL i overdeler fra Stormberg, og jeg bruker som oftest 50/52 i overdeler.

Farger tiltrekker meg. Jeg blir dradd mot farger i butikkene. Rosa, lilla, og orange står nok høyest oppe på ” Vil Ha ” listen. Jeg blir innmari glad når våren, og sommeren fylles av glade, fine farger, eller jeg kler meg gjerne i farger resten av året også jeg da.  Denne våren, og sommeren, så fylles stormotebutikkene med mye farger. I alle fall har en del produsenter vært veldig flinke med farger denne sesongen. Utover skal jeg vise dere en del eksempler på nettopp det, så det er bare å glede dere 🙂

Farger gjør noe med en, og jeg elsker farger! Jeg har absolutt mest sort i mitt klesskap, men jeg har også mye farger, og har aldri vært redd for å bruke farger dersom plagget er min stil. Ikke fordi jeg vil skille meg ut, men farger gjør meg så innmari glad. Mange overvektige velger nok sort, og grått, og alle disse mørke fargene fordi de vil gjemme seg litt vekk. De ønsker ikke oppmerksomhet, de ønsker ikke at alle skal se dem. Dessuten er jo spesielt sort en veldig kamuflerende farge. Mange er heller ikke der jeg er når det kommer til farger. For veldig mange så blir farger altfor mye, men jeg tror også det handler om å våge å bruke farger. Til dere som liker farger : Ikke gjem dere bort i de mørke fargene! Kle deg i alle de flotte, herlige fargene som kommer nå i vår – butikkene fylles nå opp med så utrolig mye fint. Liker du det, bruk det!

Jeg gleder meg til å bruke min nye, rosa fleecejakke fra Stormberg. Ett godt tips er at dersom du har lyst på denne, så bør du nok være rask til å bestille. Jeg vet også at Stormberg butikken på Sørlandssenteret her i Kristiansand har denne i butikk, opp i 5 XL. 

Det skal ofte ikke mere til for meg enn ett nydelig rosa plagg, så smiler jeg fra øre til øre. Lag deg en nydelig påskeaften!

 

 

2 kommentarer
    1. Knallfin jakke!!!! Også så godt du kler den fargen!!!! Bare om ikke jeg må investere i en selv😁Er jo like lys som deg😉Elsker også denne fargen !!! Bildet på nett var mye lysere rosa, men håper den er slik den er på deg!!!

    2. Jorunn Skaar: Er ikke Bortelid jakken utrolig flott!!! Jeg elsker den!! Fargen er lekker, og jakken veldig god. Denne må du bare investere i. Lenge siden jeg har hatt en så flott, rosa farge 🙂
      Jakken på bildet som ligger på nett, den stemmer ikke. Jakken er som på bildene som jeg la ut – helt lekker 🙂
      Vi blondiner, vi kler slike farger.

      Ha en nydelig 1.påskedag, Jorunn!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg