Hurra for gode turklær

Jeg elsker Sirdal jakken! Dette er en utrolig god skalljakke som jeg bruker når jeg er ute på tur. Samtidig så er ikke dette bare en turjakke for meg. Sirdal jakken bruker jeg også i det daglige, det er også blitt en hverdagsjakke for meg. Den er veldig behagelig å ha på seg, og Stormberg er utrolig flinke til å velge flotte farger på disse jakkene. Jeg har til tider nærmest bodd i min første,rosa Sirdal jakke som det nå begynner å bli noen år siden jeg fikk. Sirdal er en perfekt jakke til flere årstider. Jakken er vann, og vindtett, og før jeg ble kjent med denne type jakker, så hadde jeg omtrent aldri hatt ei jakke hvor ikke vinden blåste tvers igjennom hele meg, eller hvor jeg ble klissvåt i regnvær.

For meg betyr det også en del at klærne jeg bruker har farger man blir glad av å ha på seg. Jeg smiler fra øre til øre når jeg har hatt på meg min rosa Sirdal jakke. Nå har Stormberg fått inn jakkefavoritten i en ny, herlig farge som du ser på bildene på bloggen i dag. Jeg ble utrolig glad når jeg så den nye Sirdal fargen! Sirdal er ei skikkelig god turjakke som går opp i store størrelser for oss som trenger det. Den nye fargen heter ” Meadow Mauve “, en helt nydelig farge! Den er virkelig fin : http://www.stormberg.com/no/sirdal-jakke-dame.html#10224340040 . Jakken kommer opp i størrelse 5 XL, og dette med størrelser er alltid vanskelig. Jeg er nok ikke helt enig i størrelsene som Stormberg opererer med, men dersom du måler deg, og sammenligner, så vil du finne størrelsen din. Jeg bruker selv alt fra str. 48 til str. 52, og i Sirdal jakken bruker jeg str. 4 XL, så jeg vil vel si at str. 5 Xl er ca 52/54.

Heldigvis så kan man få tak i gode turklær når man ønsker å ha seg en god tur utendørs. Gode turklær er så viktig. Det å ha klær som man føler at man kan bevege seg i. Gode klær som ikke gjør en søkkvåt om det skulle komme regn, eller som ikke gjør at man blir svett, og fæl om man skulle bli varm… og jeg blir alltid varm på tur 🙂 Det er så kjedelig “å bare ta på seg noe ” fordi man ikke har gode turklær. Når man er på tur, så vil man gjerne føle seg kledd for tur. Jeg har mange ganger vært på tur i klær som slettes ikke passer for turer i skog, og mark, men det har vært det jeg har hatt… så må man vurdere om man skal på tur i dårlige klær, eller bli hjemme. Da er sånn sett dårlige klær mye bedre enn å slite sofaen hjemme, men det er rimelig kjipt å bli søkkvåt fra topp til tå, eller gjennomblaut av svette fordi ingen har sett behovet for å lage turklær til meg også.

 

Heldigvis finnes det nå ett godt utvalg av turklær,i store størrelser, selv om man har et stykke igjen å gå. Utvalget i ” ordinære ” størrelser er jo veldig mye bedre enn til oss som trenger store størrelser.  Markedet er jo klart større i ordinære størrelser, men det er i dag veldig mange som bruker fra str. 46 og oppover, og str. 46 regnes som stormote.Det som nok også er litt negativt med tur, og treningsklær i store størrelser er at man kanskje ikke produserer så store antall i de største størrelsene, noe som igjen betyr at man nok må være rask på labben for å sikre seg det man ønsker. 

 

Skal du ha en virkelig god turjakke, så vil jeg anbefale Sirdal fra Stormberg på det varmeste. Den er vind, og vanntett. Den er fukttransporterende, tapede sømmer, og vannavstøtende glidelåser. Sirdal har to veldig gode lommer på brystet, en plassering jeg liker veldig godt. Jeg hadde på meg min nye Sirdal jakke forrige helg når vi var en tur på Lindesnes Fyr, og da fikk jeg jo testet den godt i god vind i alle fall 🙂  Jeg blir så utrolig glad når  produsenter ser behovet for klær i store størrelser, og en av disse er utvilsomt Stormberg. Stormberg har sett at også vi som trenger store størrelser ønsker gode tur, og treningsklær. Jeg vil absolutt anbefale deg å sjekke nettsidene til Stormberg med jevne mellomrom. Det kommer jevnlig klær inn, og når det kommer til store størrelser, så blir de veldig fort utsolgt, så her bør man være kjapp. De store størrelsene, de forsvinner fort, så det blir egentlig sånn at man bør kjøpe det når man ser det. Butikkene til Stormberg kan også bestille inn jakken til deg, og det uten forpliktelser. Stormbergs nettbutikk har en egen side for store størrelser, og den finner du her : http://www.stormberg.com/no/kampanje/dame-store-storrelser/  Sirdal jakken kommer også i store størrelser til menn. En utrolig god turjakke, og en jakke jeg blir så utrolig glad av å ha på meg. En absolutt jakkefavoritt.

 

5 kommentarer
    1. ensjel: Det hender jo at Trond dukker opp på bloggen, om ikke så ofte 🙂 Det er kanskje ikke det han liker aller best, men får ta oppfordringen din, og ta han med en dag på et bilde, eller to 🙂

    2. Jeg var inne på Stormberg Outlet i Lyngdal og fikk handlet både Sirdalsjakken og Lia stretch turbukse til under Kr 550,-. Hadde det på en av snødagene med genser under og var mer enn varm nok.
      Jeg tror størrelsene kommer litt an på både din kroppsfasong og fasongen på tøyet. Om det er unisex modell eller dame/ herre modell. Min erfaring ble 2 størrelser forskjell på jakke og bukse. 😉
      Ha en fortsatt fin helg.

    3. Barbie: WOW, da var du sannelig utrolig heldig!! 550 kr er jo ikke prisen av det ene plagget en gang 🙂 Sånne gode kjøp liker vi 🙂

      Det er helt klart forskjell på størrelser i forhold til kroppsfasong, men det er viktig å måle seg, og så se på tabellen på Stormberg sin side. Det å bare ta den størrelsen man bruker i det vanlige, det kan fort bli feil. Unisexmodellene er jo for eksempel større enn ren damestørrelse, ofte blir de for eksempel en del lengre på armene.

      Jeg digger Sirdaljakkene!

      Ønsker deg en nydelig lørdag!

    4. I tillegg til at Stormberg har veldig bra utvalg, så har de veldig service Minded og hjelpsom betjening. Er kjempefornøyd med tur tøyet jeg har kjøpt. Skal ha mer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg