Bli med til Skippergata

Jeg blir så innmari glad av å gå rundt i klesbutikker for tiden! Lommeboka begynner vel å svette litt, men jeg smiler 🙂 Man blir litt lei av en mørk høst, og vinter, selv om jeg er flink til å bruke farger da også, men likevel er gleden er stor når butikkene nå fylles med vårlige, flotte farger! Farger gjør noe med en, og jeg elsker farger! Smilet kommer uansett dagsform, og ryggen blir liksom så utrolig rak. Jeg har absolutt mest sort i mitt klesskap, men jeg har også mye farger, og har aldri vært redd for å bruke farger dersom plagget er min stil. Ikke fordi jeg vil skille meg ut, men farger gjør meg så innmari glad. Som jeg har skrevet mange ganger før, så bruker vi sort av flere grunner. Den ene er fordi sort er en veldig pen farge som passer til de fleste anledninger, men også fordi sort er kamuflerende, i alle fall i mange tilfeller. Mange overvektige velger nok sort, og grått, og alle disse mørke fargene fordi de vil gjemme seg litt vekk. De ønsker ikke oppmerksomhet, de ønsker ikke at alle skal se dem. Mange er heller ikke der jeg er når det kommer til farger. Jeg får så utrolig mye skryt fordi jeg bruker farger, men jeg er ikke en av få, det er mange av dere der ute som vil bli fantastisk flott i farger. Hele deg vil stråle på en helt annen måte når du bruker farger. Du trenger ikke farger fra topp til tå, men litt gjør utrolig mye. Ikke gjem dere bort i de mørke fargene! Kle deg i alle de flotte, herlige fargene som kommer nå i vår – butikkene fylles nå opp med så utrolig mye fint. Ta et skritt av gangen. Brekk av med litt farge, så skal du se hvor flott du blir. Det er ytterst få, om det i det hele tatt finnes noen som ikke kler farger.

Jeg er sikkert ikke alene om å ha klesskap som er så fulle at dørene nærmest nekter å lukke seg. Klær er så utrolig moro, og det er en interesse jeg vel alltid har hatt….jeg liker å kle meg pent, liker å føle meg velkledd, og jeg synes det er en god følelse det å føle seg feminin. Noen tror kanskje klær er en måte å skjule størrelsen på, litt sånn ” stakkar, så stor hun er, men hun kler seg i alle fall veldig pent “, at jeg liksom kompenserer litt, men sånn har det aldri vært for meg, for meg er det nesten motsatt. Jeg synes det er fint og kunne vise at store kvinner også kan være flotte. Klær skal ikke bare være noe vi er nødt til å ha på oss. Klær skal være noe vi føler oss flotte i, og som gir oss den gode velvære følelsen. Dersom man sliter med følelsen av at klær er stress, og at man aldri finner noe man føler seg vel i, så skjønner jeg at klær ikke gir den store gleden, men sliter man med å finne noe man kler, så er der masse hjelp å få i butikkene. Stormotebutikkene er flinke på passform, og de er flinke på farger, det er her kunnskapen på stormote er. Her blir man ikke fortalt at man kler alt man tar på seg. Her får man de ærlige tilbakemeldingene, og den gode hjelpen man ønsker. 

På onsdag tok jeg dere med på en liten tur i bilder, og ord til Nice Size i Drøbak. I dag skal dere få bli med til Skippergata i Oslo, for det er nettopp i Skippergata vi finner Alexis Mote. Alexis Mote er en av de aller største på stormote, om ikke den største. Alt startet i Skippergata, og i dag har Alexis butikk også i Moss, og de har en stor, flott nettbutikk. Alexis Mote drives av ekteparet Elisabeth, og Daniel Holmberg, og Alexis har fantastiske butikker med mye flott til oss som er en størrelse eller to for store. Alexis er utvilsomt en av mine favorittbutikker. Hver gang jeg er i Oslo, så legger jeg alltid inn en besøk hos Alexis i Skippergata. En stor, og flott butikk på 250 kvm som har klær både for oss som liker det litt trendy, og for de som helst vil ha det klassiske, og tidløse. Alexis har også en like stor butikk i Moss som jeg ennå ikke har fått besøkt. Det er aldri noe problem å finne noe man liker hos Alexis, og jeg tror vel sjeldent at jeg har gått ut av butikken i Oslo uten handleposer. Det blir som en godtebutikk hvor man har lyst på så mye, for her er utvalget utrolig bra! Man finner ikke bare hverdagsklærne her, men her finner man også treningsklær, undertøy, strømper, yttertøy, man finner støvletter, og ikke minst penklær. Alexis har utrolig mange flotte kjoler i store størrelser, så skal du i bryllup, eller en annen anledning hvor du trenger en fin kjole, så bør du absolutt besøke Alexis. Det fine er jo at om man ikke bor i nærheten av Oslo, eller Moss, så har Alexis en flott nettbutikk. Noen synes det er litt pes å bestille via nettet, men det er det ikke så lenge man underveis kan få god hjelp med bestillingen. Man kan sende en mail, eller ta en tlf, og så vil du fort merke at dette er en butikk hvor service står i høysetet. Her blir man hjulpet til å finne frem til den størrelsen som vil være den riktige for deg, dersom du føler at du trenger litt hjelp. Alexis har også en veldig fin Facebook side, og de er veldig flinke til å legge ut nyheter på siden sin. Alexis bruker også stort sett frodige modeller slik at man lettere kan tenke seg hvordan plagget vil se ut om man selv får plagget på seg. Det å bruke plus size personer til å vise klær i store størrelser, det synes jeg er ett must, og tommelen opp for de som er flinke til å gjøre nettopp det. Her finner du Alexis sin Facebook side : https://www.facebook.com/Alexis-Mote-AS-143991575851/?fref=ts , og her finner du nettbutikken : http://www.alexismote.no/?nr=90&idkategori=106startrow=0startrow=0&ID=

Våren har også kommet til Alexis sine butikker, og her kan du se litt av hva som finnes :

Ta en tur innom Alexis i Oslo, eller Moss, eller besøk nettbutikken – våren er i anmarsj – butikkene fylles opp dag for dag. Går man mange år tilbake i tid, så var stormotebutikkene fylt med klær for kjerringer, og som ung jente som jeg var da, så var det ikke mye moro å gå kledd i slike klær, men man måtte fordi utvalget var som det var. Mye ga en følelsen av å gå kledd i telt, eller pølseskinn, men sånn er det heldigvis ikke lengre! Stormote butikkene er fylt med klær for alle aldre, og alle lommebøker. Teltene, og pølseskinnene er byttet ut med god passform, og lekker design. Jeg har fått handlet endel vårplagg nå, og jeg har nok brukt litt tid på å få presset det inn blant alle klærne mine. Noe er tatt bort, men det sees virkelig ikke…jeg er nok ikke helt ferdig med vårshoppingen ennå 🙂 Gled dere til i morgen – da blir den en flott giveaway på bloggen!! Lag deg en god fredag!

 

2 kommentarer
    1. Det er gøy å fornye seg. Mange gode tips her. Lurer veldig på hvordan Kristine Fjellestad kan ligge foran deg på blogglista. Hun har jo ikke oppdatert på et år

    2. Lotte: Blogglistene skjønner jeg sjeldent noe av. De stemmer nok ikke alltid, så nå kikker jeg sjeldent på listene, men forholder meg til tallene som kommer opp på min private side her på bloggen 🙂 Når en person som ikke har oppdatert på lenge kan komme foran, så er det en del som ikke stemmer 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg