Bli med til Drøbak

Det finnes mange spennende stormotebutikker rundt forbi i landet, og når jeg er på farta her, eller der, så prøver jeg alltid å sjekke om der er en butikk for meg i nærheten av dit vi skal. Jeg liker butikker med godt utvalg av merker, fasonger, og farger. Jeg liker butikker som tar inn litt for enhver smak, og som tenker både klassisk, tradisjonelt, og spenstig. Butikker som har noe for enhver lommebok. Fordi om vi er store, så liker mange av oss farger, vi liker stil, og mange av oss liker klær som skiller seg ut i mengden. Kanskje burde jeg ha valgt klær hvor jeg er en i mengden, men det har jeg sjeldent gjort. Jeg liker farger, og jeg liker å skille meg ut på en fin måte. Jeg velger mye sort, slik de fleste av oss med noe ekstra ofte gjør, men jeg liker også å brekke av med flotte farger, og kanskje noe mønster. Jeg er nok heldig som kler veldig mange farger, og jeg velger ofte farger om farger er et alternativ. Jeg liker også klær som er litt pyntet, ofte kan det bare være små detaljer også, men jeg må innrømme at jeg har stor sans for bling, men alt med måte 🙂 Det som skinner litt ekstra, det liker jeg jo veldig godt. På motemessen på Fornebu kunne jeg lett gått beserk. At det lages så mye flotte klær til oss som trenger store størrelser, det visste jeg faktisk ikke. Vi store kvinner, vi er utrolig heldige som har så masse flotte klær å velge blant.

Her i Kristiansand hvor jeg bor, så er vi så heldige at vi har tre butikker med stormote, en stormote som er i en kjede, og to uavhengige. Dessverre så har den ene nå bestemt seg for å legge ned driften, så da er der kun to butikker igjen, en uavhengig, og en kjede. I tillegg kommer disse ” vanlige ” kjedebutikkene som jeg nesten aldri handler i. Det hender jeg tar turen innom for å se om det har skjedd noe nytt spesielt på dette som dreier seg om passform. Det hender en sjelden gang at jeg er heldig, men som regel går jeg skuffet ut. Overdelene er som regel altfor korte, fasongene blir helt feil, iallefall til meg, og egentlig så tror jeg de kun har store størrelser for å kunne si at de også selger klær i store størrelser. Jeg vet ikke hvor mye de virkelig satser på klær til oss, eller hvor mye tid de legger ned i arbeidet med designet på de store størrelsene. Noe skurrer når former, og fasonger ofte ikke sitter som de bør på store kropper. Det er unntak innimellom, men jevnt over er kjedebutikkene dårlige på stormoteklær. Heldigvis er det mange som er fornøyde med kjedene, og ingenting er bedre enn det.

Jeg liker som sagt å dra innom stormotebutikker rundt forbi. Når andre ser etter attraksjoner, så ser jeg minst like mye etter stormotebutikker 🙂 Jeg håper jeg denne våren, og sommeren kan få besøke enda flere stormotebutikker rundt forbi i landet, og får jeg det til, så skal jeg selvsagt la dere som leser bloggen få bli med på besøk i form av ord, og bilder. Det er fint for dere som leser bloggen å få litt tips til hvor der er butikker som dere kan besøke om dere er på den kanten av landet hvor de ulike butikkene ligger. I Drøbak så finner vi en stormotebutikk som er verdt et besøk. Kommer du dit en gang, så garanterer jeg deg at du også kommer tilbake. Butikken heter Nice Size, og er en utrolig flott butikk med ett veldig godt, og smakfullt utvalg av klær i store størrelser. Butikken selger klær fra str. 38 – 56, men hovedvekten av klær som selges er stormote. Det som også skiller butikken fra mange andre, det er utvilsomt servicen. Man føler seg innmari godt tatt vare på. Man kan senke skuldrene, og ikke være redd for innpåslitne selgere som egentlig bare har lyst til å stenge, og dra hjem. God stemning, ekte smil, og masse flott å gå rundt å se på. Nice Size er også flinke til å ta inn litt av det lille ekstra som for eksempel klokker, vesker, og skjerf. 

Nice Size ligger på Drøbak Amfi, og drives av Stine. Butikken fører mange spennende merker som jeg har stor sans for. Jeg ble første gang kjent med Nice Size gjennom siden deres på Facebook. Butikken er flink til å bruke Facebook, de er flinke til å legge ut bilder av nye varer, og de er flinke til å få oss kunder nyskjerrige. Det er mye jeg digger med Nice Size, og en av tingene er utvilsomt at de bruker seg selv som modeller når de legger ut bilder på Facebook. Dette er flotte damer som er stolte av seg selv, og jeg blir så innmari glad når jeg ser klær på kropper som de er beregnet for! Det at man ikke bruker en str. 38 for på vise klær som er beregnet for oss som må opp litt i størrelse, det liker jeg! Det er jo sånn det skal være! Jeg fikk en kommentar på bloggen en gang fra en ung mann som kunne fortelle at de brukte slanke modeller fordi klærne så bedre ut på dem… jeg forstår også at en del kan tenke sånn, men hvem er det som skal bruke klærne? Ikke en str. 38, og da hjelper det fint lite at klærne ser fine ut på en slank modell….Nice Size bruker seg selv, og viser hvordan klærne ser ut når de kommer på den størrelsen som skal bruke de, og det bare digger jeg 🙂 Flotte klær på flotte modeller – sånn skal det være!!

Flotte Tonje er ei av damene du treffer på Nice Size 🙂



Tunikaen som Stine har på seg her, fra My Soul, en slik en ble med meg hjem fra Drøbak. Lekker!

Våren er også kommet til Nice Size, og når jeg var innom butikken forrige uke, så bugnet butikken av flotte vårklær. Vi er klar for våren nå. Selv om vinteren her sør har vært helt perfekt, så gleder jeg meg likevel til å bruke litt tynnere klær, og jeg gleder meg til å bruke enda mer farger. På bloggen i dag, så viser jeg litt av vårklærne som er i butikk hos Nice Size. Forleden dag, så åpnet også Nice Size nettbutikk. Det betyr at klærne som vises her, og som de har i butikken, de kan også kjøpes i nettbutikken. Ta gjerne en tur innom nettbutikken for å kikke litt. Du finner nettbutikken her : http://nicesizeas.tabetalt.no/  Bor du i nærheten av Drøbak, og ennå ikke har vært innom, så må du ta turen. For dere som ikke bor så nærme, så vet du hvor du skal stoppe neste gang du er i nærheten. Det er jo for eksempel ikke mange minuttene fra Oslo 🙂 Jeg vil også anbefale deg å følge Facebook siden til Nice Size. Der legges det stadig ut nyheter, og spennende tilbud. Du kan følge Nice Size her : https://www.facebook.com/nicesizedrobak/?fref=ts   Jeg fikk litt med meg hjem fra Drøbak. Jeg fikk kjøpt meg en helt nydelig, sort blondetunika samt en nydelig overdel fra My Soul som går mye i rosa. Flotte overdeler som jeg gleder meg til å bruke. Kos deg med vårklær på bloggen i dag, og det blir garantert mer vårklær også fremover! Lag den en god onsdag! Jeg skal ut på en god tur, og i kveld blir det trening med den flotte gjengen i treningsgruppen for overvektige. I kveld skal det trenes puls intervall 🙂

3 kommentarer
    1. Så mye fint! Dit skal jeg garantert! – Også så blide damer.. Gleder meg til våren! Ha en fin og aktiv dag!

    2. Så mye fint ! 😀 Skulle ønske det var sånne butikker her i distriktet også… 😏
      Ha en fin dag ! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg