Varm lykke

Jeg blir så glad jeg når jeg oppdager at det er slutt på å fryse på kalde dager! Forrige uke skrev jeg om strømpelykke, og jeg vet at mange av leserne satte stor pris på innlegget om tykke strømpebukser i store størrelser. Mange har hatt det nøyaktig slik som meg, nemlig at vi er vant til å fryse på kalde dager. Hvor stor er liksom lysten til å komme seg ut i snø, og kaldt vær når man ikke har klær til det? Går man flere år tilbake, så var det jo så vidt at man fikk presset på seg ei tynn strømpebukse fordi størrelsene ikke var gode nok, og hvor mye hjelper ei tynn strømpebukse på kalde dager? Heldigvis har vi hatt tynne strømpebukser i noen år nå som har vært mulig å få på seg, men jeg husker godt når Lindex var butikken jeg måtte kjøpe tynne strømpebukser på, strømpebukser som vel gikk fra str. 46-52, det er en del kropper som da skal passe inn i en, og samme strømpebukse, og jeg var aldri en av de som passet perfekt inn i de. Jeg har ikke tall på hvor mange strømpebukser som raknet i sin kamp for å komme over både legger, lår, og mage. Det var få som kom hele opp, og kom de hele opp, så stoppet de på ett lite gunstig sted, et sted som gjorde at man hele tiden irriterte seg over den hersens strømpebuksen som skled ned, og som hadde rullet seg, og klumpet seg ett, eller annet sted.  Man kan le av dette nå, men jeg skal love deg at jeg har vært sint med store bokstaver mange ganger, og kastet diverse strømpebukser vegg imellom mange ganger. Nå får man ofte tynne strømpebukser opp til str. 62, så nå er det lite jeg blir sinna gitt 🙂

Tykke strømpebukser er alltid noe jeg får mange henvendelser om. Det samme gjelder ulltøy i store størrelser. Skal man ut en tur på kalde dager om det er ut i snøen, leke med barna, eller ut på en god gåtur, så vil vi gjerne være kledd for forholdene. Jeg har vært gjennomfrossen mange ganger, og spesielt når datteren min var liten, og jeg måtte ut i snøen selv om jeg ikke hadde klær til det. Jeg har kjent mye på lysten til å ta en tur ut å gå på kalde dager, men når man vet at man blir blåfrossen fordi man ikke har varme nok klær, så blir det til at styggen på ryggen vinner, og man blir hjemme. Heldigvis har vi lenge nå fått tak i gode, varme jakker, og utvalget av varme jakker blir bare bedre, og bedre. Man kan få jakker fra de tynneste dunjakker/boblejakker til jakker som virkelig tåler kulde. Skal man være ute i lengre perioder, så vil man gjerne ha godt, og varmt ulltøy, og det har vært nesten umulig å få tak i. Longsen stoppet ofte under magen, og trøya ble ofte magetopp, noe jeg kler veldig dårlig, og som er ubehagelig å ha på seg. Fokuset ble da hele tiden på det forbaska ulltøyet man hadde på seg istedenfor å kose seg ute. Jeg er sikker på at mange kjenner seg igjen i dette. Jeg husker det første ullsettet jeg fikk tak i. Det var et ullsett kjøpt på Sparkjøp i str. 44. Om jeg var str. 44? Slettes ikke, men det var det eneste jeg fikk på meg sånn tålig, men også disse longsene stoppet før de rakk å komme over magen, og trøya ble en magetopp som ikke helt tålte dagens lys. Jeg kan ikke huske at jeg var særlig fornøyd når jeg bare måtte ta det på meg 🙂

Verden går heldigvis fremover selv om det har tatt lang tid før vi store har kunnet oppleve å holde oss gode, og varme. Der har vel vært ulltøy opp i str. 46, og kanskje 48, men for oss over disse størrelsene, så har det vært umulig, men det umulige er nå mulig! Jeg har nå nettopp funnet meg ett fantastisk ullsett som passer meg helt perfekt! Er det rart jeg føler på lykke nok en gang? Stormberg er vel nærmest den eneste av tur, og treningsprodusentene som tar oss store på alvor. Kolleksjonen er ikke så stor som sikkert mange kunne ha ønsket, men de har både gode turklær, og gode treningsklær til oss store, og da er det uhyre viktig at vi også benytter oss av muligheten til å få tak i det vi etterspør. Stormberg har nå nylig fått inn et ullsett i deres kolleksjon som jeg virkelig kan anbefale på det varmeste. Jeg har sånn sett ikke fått testet det på skikkelige kalde dager ennå, men jeg er ikke i tvil om at dette er et ullsett av høy kvalitet. Jeg har sånn sett vært litt mer opptatt av passformen, og jeg er utrolig fornøyd!

Det nye ullsettet fra Stormberg for oss som trenger store størrelser, det heter Salbu, og går fra str. XS til str. 5 XL. Jeg vil vel si at str. 5 XL tilsvarer ca 54/56. For dere som har menn i familien som også trenger store størrelser, så finnes det samme til menn, også det opp til str. 5 XL. Dette er jo en flott julegave! Salbu består av longs, og to ulike ulltrøyer. En ulltrøye med rund hals, og en med høy hals, og glidelås. Jeg klarer ikke å ha noe oppetter halsen, så jeg valgte trøyen med rund hals. Plaggene er i 100% merinoull, og de er så utrolig myke, og garantert veldig varme. Ulltrøya sitter tett inntil kroppen, ikke kveldende tett, men så tett som den bør være. Sitter den godt, og tett inntil, så oppnår man også en ekstra god isolasjonseffekt. Salbu ulltrøye har flatlocksømmer som hindrer ubehag og irritasjon mot huden, og den er Økotex®-sertifisert og testet for helseskadelige stoffer. Trøya er god, og lang, sitter godt etter kroppen, og så slipper man å oppleve at den sklir opp i ryggen når man bøyer seg. Ullsettet er også fin i fargene. Jeg elsker den!! Trøya er ubeskrivelig herlig å ha på seg, og for dere som har disse dårlige minnene om ull som klør, så kan jeg bare si at det var den gang 🙂


 

Jeg må innrømme at jeg var veldig spent på longsen. Jeg var spent på om jeg ville få den over tømmerstokkene mine, og ikke minst om jeg ville få den over magen, og høyt opp i livet. Jeg valgte den største størrelsen i longs, og krysset fingrene for at den ville passe. Jeg kjente forventingene ble høyere, og høyere etter hvert som stadig mer av beina mine fikk plass i den. Den gikk greit over tømmerstokkene, og lårene, og jaggu fikk jeg den godt over magen også! Så gjenstod det å se om jeg kunne få den opp i livet, og gjett om jeg gjorde! Jeg fikk til og med longsen høyt opp i livet! Såpass høyt at den ikke vil skli ned. Lykke, lykke, lykke! Longsen er også veldig tøyelig, og utrolig behagelig å ha på seg! I longs, så valgte jeg som nevnt den største størrelsen som er 5 XL, og i trøye, så valgte jeg 4 XL, noe som var helt perfekt for meg som bruker overdeler mellom str. 48, og 52. Er du på jakt etter ulltøy, så er min absolutte anbefaling at du kjøper Salbu fra Stormberg. Du kan se ullsettet her : http://www.stormberg.com/no/salbu-ulltroye-dame.html#10195495054 , her : http://www.stormberg.com/no/salbu-ullongs-dame.html#10195690022 og her : http://www.stormberg.com/no/salbu-ullpolo-zip-dame.html#10195295054

Stormberg har også nå nylig fått inn en utrolig flott dunparkas i kolleksjonen sin som går opp i store størrelser. Dunparkasen heter ” Nordnes “, og også denne går opp i str. 5 XL. Jeg har brukt dunparkasen noen dager nå, og jeg er utrolig fornøyd med den! Nordnes har innsvingt form for å gi en bedre passform, og den har en utrolig god lengde. Jeg liker godt jakker som går et stykke ned forbi rompa, og det gjør absolutt denne dunparkasen med sin trekvart lengde. Dette er ei lettvektsjakke som man nesten ikke merker at man har på seg. Jakken er utrolig god, og varm. Jeg merker veldig godt at jakken er vindtett, for jeg har hatt den på meg på dager med mye vind uten å kjenne at vinden går tvers igjennom. God, fast hette. Fargen er også veldig fin. Den heter shale, og er en veldig fin mørk brun farge. Jeg har str. 4 Xl i denne dunparkasen. Du finner Nordnes her : http://www.stormberg.com/no/nordnes-dunparkas-dame.html#10189390022

Til slutt i dag, så må jeg bare ta med en helt fantastisk jakke fra Stormberg visst du skal ha ei skikkelig varm jakke for de skikkelig kalde dagene. Det er ikke ofte det er så kaldt her sør, men for mange av dere som leser bloggen, så er behovet for ei virkelig varm jakke tilstede store deler av vinteren. Jeg kjøpte denne jakken i fjor, og jeg har fått testet den ut på ordentlige kalde dager, og den er såå varm! Dette er den varmeste jakken jeg noen gang har hatt. Jakken heter Lyngbu. Jeg har jakken i mørkeblått, men den finnes nå i grått i de to største størrelsene. Jeg har 4 Xl i min jakke. Du finner Lyngbu her : http://www.stormberg.com/no/lyngbu-dunjakke-dame.html#10091695001. Black Friday er over, men mange fortsetter de gode tilbudene, bla Stormberg 🙂

 

 

 

 

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg