Det er slutt på å fryse jenter!!

Det er ikke alltid så mye som skal til før man blir jublende glad! Noe som er en selvfølge for veldig mange andre, det er ikke en selvfølge for meg. Mange vil vel kanskje se rart på meg når jeg danser indianerdansen i loftstuen over noe som for andre er en ubetydelig ting….min bedre halvdel undrer nok noen ganger på hva som skjer i loftstuen når det braker løs der oppe med både trinn, og jubel 🙂 Det hender han undrer på om jeg rett, og slett er blitt spenna gal, men han forstår innmari godt hva ” små ” ting faktisk kan bety for meg… små ting for noen kan fort bli store ting for meg. Det har hendt litt i det siste at det har vært jublende dager i loftstuen i Lunds residens… en dag tror jeg min bedre halvdel heftig, og brutalt skvatt himmelhøyt der han satt i go’stolen sin, og ante fred, og ingen fare. Han var helt i nyhetenes verden, mens jeg var i en helt annen verden… en lykkeverden 🙂 Jeg kjente på disse herlige følelsene, nesten slik man kjente på som barn i julen… spenning… glede… forventninger. Følelsen av lykke.  Lykke fordi man opplever en glede over noe som er en selvfølge for så mange andre mens man selv ikke har vært der på mange, mange år – da er det sannelig lov å juble, og danse, så mannen skvetter i stolen, og lurer på om han må ringe etter mennene i hvite frakker.

SONY DSC

I fjor opplevde jeg den store støvlettlykken, noe jeg skal skrive mer om en annen dag. Jeg med mine tømmerstokker opplevde støvlettlykken da jeg mot alle odds faktisk fikk på meg høye, sorte støvletter. Den dagen, og den lykkefølelsen kjenner jeg på ennå. Høye støvletter som jeg hadde avskrevet for lenge siden fordi ingen produserer støvletter for tømmerstokker….men i garderoben på soverommet, så står de der, så lekre, høye, og sorte. De smiler sitt fineste smil til meg hver gang jeg åpner garderobeskapet… snart tenker de, snart skal du, og jeg ut å gå sammen…vi skal vise hele verden hvor fine vi er…vi har vært ute på spradeturer støvlettene, og jeg, men jeg synes de er penest til skjørt, og skjørt har ikke jeg mye av, så jeg er på jakt for tiden etter fine, lange, og sorte skjørt  🙂 Det må nemlig bare et skjørt, eller to til, så er jeg klar for å tre inn i støvlettverdenen igjen. Bare det at jeg nå går i skjørt er jo en helt fantastisk ting, så MYE har skjedd det siste året! Skjørt har ikke har vært i mine tanker siden jeg sang i ungdomskoret i Filadelfia, og var tvunget til å opptre i skjørt… rutete skjørt i ull! Kan du tenke deg for et mareritt? Så hadde jeg vel skjørt til konfirmasjonen, men jeg har ikke gått mye i skjørt fra slutten av tenårene, og frem til i dag. Mye fordi jeg har ønsket å skjule beina mest mulig, og så har det vært ubehagelig når beina gnisser mot hverandre når jeg har hatt på skjørt… underskjørt i type bukse, det finnes, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har anskaffet meg ett slikt ett. Når rett skal være rett, så har jeg også to helt fantastiske drakter som Snefrid Linge på Snefrids Hus har sydd for meg. De er virkelig lekre, og jeg føler meg som en prinsesse når jeg har de på meg…en sort med sølv, og ett helt lilla…langt skjørt, korsett, og jakke….Den sorte drakten ble sydd i forbindelse med konfirmasjonen til min datter, og kort tid etterpå ble den lilla sydd. Fordelen med draktene er at de er klassiske, og går aldri av moten. Jeg har i løpet av årene også fått sydd de inn noen ganger, så disse kan jeg bruke lenge. Problemet er bare at der er så få av disse spesielle anledningene hvor man kan bruke så flotte drakter som dette.

Jeg har fått mange henvendelser fra lesere den siste tiden som er litt fortvilet fordi de ikke får tak i tykke strømpebukser, eller longs. Vi som er en størrelse for store, vi er nok vant til å fryse på kalde dager fordi det ikke har vært varme klær til oss. Vi har fått gode, varme jakker, men ulltøy, eller tykke strømpebukser, det har ikke vært å oppdrive. Kan du tenke deg noe så ekkelt som å ha på seg strømpebukser som egentlig ikke passer? Strømpebukser som stopper på hoftene, om man i det hele tatt er heldig å få de opp dit. Strømpebukser som ligger der på hoftene, men som absolutt ikke har tenkt å ligge der! De sklir nedover bare man tar ett eneste skritt, og da er moroa i gang! Da er det å prøve og få strømpebuksen opp igjen på ett levelig nivå uten at de rundt oss skal se at vi styrer med å få den opp. Man har lært noen triks i løpet av årene, men de fungerer aldri! Man klarer heller aldri på en diskre måte å få denne hersens strømpebuksen opp igjen! Det styret ga jeg tidlig opp, og har hatt mange kalde opplevelser etter den tiden. Jeg har virkelig hatt frost i meg ett evig antall av ganger. Ulltøy stoppet for noen år tilbake gjerne på 44, eller 46, og jeg fikk de på meg, men igjen, så var det lite behagelig! Ulltrøya var plutselig under puppene, så det var vel egentlig kun puppene som var varme – helt håpløst!

Nå trenger dere ikke lengre å fryse, jenter! Nå er der varme produkter på markedet som gjør at vi kan holde oss gode, og varme. Det er produkter som går opp i størrelse både av strømpebukser, longs, og ulltøy – hurra !! Jeg opplevde strømpelykken i fjor, og for en lykke sier jeg bare! Etter et besøk hos Siri på PIP her i Kristiansand, så kom jeg hjem med en tykk, grå, flott strømpebukse fra Festival. Jeg hadde egentlig fraskrevet å få strømpebukser til mine tømmerstokker. Jeg var vel egentlig forberedt på å fryse meg blå de neste årene også. Jeg med mine tømmerstokkbein passet tykke strømpebukser!!! De var så utrolig behagelige å ha på seg. De skled lett over både tømmerstokker, og lår, og når lårene var passert, så var jeg umåtelig spent på om der var noe som helst plass igjen til resten av meg… eller i alle fall rompa, og det store spørsmålet var jo da om jeg også kunne få den opp i livet…godt opp i livet, høyt opp i livet. Tro det, eller ei : Strømpebuksen hadde plass til rompa, og jeg fikk den høyt opp! Jeg fikk den så høyt opp i livet som jeg gjerne ville ha den…så høy at jeg følte meg vel. For en herlig følelse!  Jeg spradet  rundt lenge i disse fine, grå, og tykke strømpebuksene… jeg måtte føle, og kjenne meg litt frem. I løpet av testen, så satt strømpebuksene der de skulle. De skled ikke ned, og jeg følte det behagelig, veldig behagelig 🙂 Det er en utrolig god følelse å kjenne at man passer noe man aldri trodde man skulle passe…. så nå har jeg både støvletter, og tykke strømpebukser – nå skal jeg på jakt etter ett langt skjørt, eller to, for nå skal jeg ut å sprade. Det er ingen fare for at jeg skal vise strømpebuksene på min vei, men bare det at jeg vet at jeg har på meg noe som jeg ikke har passet på år, og som sitter – det er en følelse verdt å føle på 🙂

SONY DSC

SONY DSC

Jeg tror ikke der er en overflod av strømpeprodusenter som produserer store strømpebukser, men de som finnes, de fortjener virkelig oppmerksomhet. Jeg har sjekket litt rundt med ulike stormotebutikker for å høre hva de har av tykke strømpebukser, longs, og også ulltøy. Dersom du bor langt unna en del av disse butikkene, så har Alexis nettbutikk, og man kan garantert ta kontakt med butikkene, så er jeg sikker på at de yter service, og sender til deg. Det beste er selvsagt å prøve, men når jeg passer strømpebukser med mine tømmerstokker, da vil jeg tro at de fleste av dere passer de. Mine tykke strømpebukser er fra Festival, og det er et merke mange stormotebutikker selger. Jeg har den største størrelsen, og den går veldig fint på, og den kommer godt opp i livet. Jeg er blitt så glad i min, tykke grå 🙂 Det er helt klart en del som ikke fører verken tykke strømpebukser, eller ulltøy, men jeg ville ha sjekket med butikken nær deg, eller tatt en tlf til en av butikkene som jeg har sjekket hos :

PIP Stormote ( Kristiansand og Stavanger ) selger tykke strømpebukser i ull, og bomull fra Festival. I ull kan man få sort, og grått, og i bomull kan man få grått, og marine. PIP har også termolongs i mircrofiber som skal være veldig gode. Disse får man i sort. Både strømpebukser, og termolongs går opp til str. 56. PIP selger også ulltøy fra ACE i ull/silke, og som man kan få i både sort, og offwhite. Man kan få topp både med, og uten armer, og man kan få longs uten tå. Ulltøyet går opp i str. 54.

Alexis Mote ( Oslo, Moss, og nettbutikk : http://www.alexismote.no/index.php ) selger strømpebukser fra Festival, og Golden Curvy. De har ulike varianter både når det kommer til farge, og tykkelse. Strømpebuksene går fra str. 44 – 54/56. Prisene på de tykkeste ligger på 349 kr. I Golden Curvy kan man få 150 denier uten fot til 249 kr.

Cinderella Stormote på Gjøvik selger også tykke strømpebukser fra Festival. Cinderella har strømpebukser i ull, og i bomull. Disse går opp til str. 54/56, og koster fra 349 – 399 kr. Her selges også strømpebukser i mikrofiber i 50den fra Vouge som går opp i str. 58/60. Disse er jo ikke så varme, men de er fine både til julebordet, og på de dagene som ikke er så kalde.

Nice Size ( Drøbak Amfi  ) selger strømpebukser i ull fra Festival som går opp i størrelse 52/56.

Lingzi ( Søgne ) selger tykke strømpebukser fra str. 42 – 56 til 250 kr

Stormberg ( www.stormberg.no ) selger ikke strømpebukser, men de selger ulltøy som går opp til str. 5 XL. De har nettopp fått inn en ny serie som heter Salbu, og som er i 100% merinoull. Anbefales på det varmeste om du er ute etter ulltøy! 5 XL vil jeg si er 54/56, og jeg som sliter med store legger, og lår, jeg passet fint 5 XL i longsen. I trøyen så har jeg 4 XL, og den sitter som et skudd.


Jeg håper dere har fått noen gode tips til hvor du kan få tak i gode, varme strømpebukser, og longs. Når det gjelder ulltøy, så skal jeg blogge mer om det til uken. Har du andre tips, så legg gjerne igjen en kommentar på bloggen. Lag deg en god lørdag!!

 

 

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=47553906
 

6 kommentarer
    1. Fantastisk å lese bloggen din som vanlig Heidi! 🙂 ….og takk for god reklame for butikken vår! Hilsen Siri <3

    2. Så bra 😀 Alltid noe fint og nyttig å lese på bloggen din. 😊
      Jeg får på meg ullundertøy i str. XL, men under må jeg ha på meg kompresjonslongsen min i et materiale som gjør meg kald på beina allikevel om det er kaldt ute… 😯 Skulle ønske at det var mulig å få laget kompresjonsom strømper og longser som var ull i. 😐
      Men jeg gleder meg virkelig på vegne av alle som har behov for ullstrømper/longser i store størrelser ! 😀👍

    3. Heisann
      er så glad for alle dine tips 🙂 flott og følge deg nå skal jeg ringe til pip
      og få meg en god varm strømpebukse <3 lykke

    4. Siri Fosselie: Tusen takk, fineste Siri!! Du og din butikk er blant mine store favoritter <3 Du kan stormote, du kan service, du er ærlig og du er ett herlig menneske <3

    5. Ragna Karlsen: Hei Ragna, og takk for fine ord! Jeg er sååå lykkelig over at jeg endelig kan få både tykke, varme strømpebukser, og godt, og varmt ulltøy!! Jeg har frøset til is mer enn en gang fordi det aldri har vært slike ting å få tak i…tenker på alle gangene ute i snø, og kaldt vær når min datter var liten…godt det er andre tider nå 🙂 Kompresjonsstrømper, og longs med ull var ingen dum ide 🙂 Jeg bruker kun kompresjonsstrømper til knærne, men varme er det jo ikke akkurat…..

    6. Janne: Hei Janne!! Så utrolig herlig at du finner noen gode tips i bloggen min! Jeg vet hvor vanskelig mye kan være, og da er det sååå herlig og kunne gi tips videre 🙂 Jeg er jo overlykkelig over at jeg nå slipper å fryse på de kalde dagene. Nå har jeg både strømpebukser, og ulltøy som passer, og som sitter som et skudd – hurra!! Det er virkelig lykke!!
      Siri hjelper deg med varme strømpebukser vet du – Siri er så herlig, og flink! Hils masse fra meg da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg