Vinter, snø … og litt jul

Tror dere ikke det har kommet snø i Kristiansand, og november har så vidt startet! Jeg blir sjeldent deprimert, men denne snøen kan jo få en litt i kjelleren ett lite øyeblikk. Jeg hater snø! Regelrett hater snø! Det er kanskje ikke lurt å hyle for høyt over snøhatet mitt, for da blir sikkert vinteren både lang, og snøfylt, men æ lier det ikke som vi sier her i Kristiansand. Ok, om snøen liksom bare ligger der, og ikke bare øker på, og øker på, så er det en ting, men det skjer jo aldri. Jeg bor på Sørlandet, og her er det snø, og regn som bytter på å være sjef, så vi er jo mest vant til slapse, så blir det bart, så kommer snø, og så er det slapse igjen – er det rart jeg hater snø? Snøen kan komme i bøtter, og spann der hører hjemme, og det er i fjellet, og så kan alle snøhungrige nordmenn dra til fjells når de vil leke i snøen. Her sør hører den ikke hjemme, og jeg kjenner at jeg virkelig håper på en snøfattig vinter.

Nå må jeg for alvor rydde i skyvedørsgarderoben i gangen. Nå skjønner jeg at det meste av tynne jakker må bort, og alt av vinterjakker inn i skapet. Det er en stor jobb skal jeg fortelle dere. Dere som følger bloggen vet sikkert at jakker er noe jeg har en del av, så når det er tid for sceneskifte, så tar det litt tid å flytte jakker fra en plass til en annen. Om jeg ikke liker snø, så liker jeg jakker, og jeg kjenner jo at jeg gleder meg til og kunne bruke alle de flotte, og lekre vinterjakkene jeg har. Jeg har en stor dragning mot jakker, og da spesielt ytterjakker. Cardigans, og typiske innejakker, det har jeg ikke så mye av, men ytterjakker finnes i mange farger, og ulike designs i mine skaper. Jeg er faktisk også flink til å bruke jakkene, og jeg er flink til å bytte selv om det alltid er noen som blir større favoritter. Jeg har lyst til å vise litt yttertøy på bloggen fremover, for der er så utrolig mye fint å velge blant. Noe er jo klart mer fint enn varmt, men for min del, så liker jeg å ha litt av begge deler. Det er fint å ha en jakke, eller to som er for de kalde dagene hvor man skal være litt ute, og så er det fint å ha de jakkene som er litt varme, men kanskje mer beregnet når man skal inn, og ut av bilen, og når man kun skal innom butikken.

Jeg har alltid hatt en svakhet for pels. Ikke ekte pels altså, for jeg er så imot pelsdyrnæring, og reagerer sterkt på regjeringen ikke ønsker å avvikle denne, men politikken skal jeg la ligge på bloggen 🙂 Der er mange flotte fuskepelser på markedet. Noen er langt finere enn andre, og de er i mange ulike prisklasser. Jeg synes fuskepels er utrolig fint, og jeg føler meg velkledd, og fin i fuskepels. Det er ikke alltid en fuskepels er beregnet for de dagene hvor man skal være lenge ute i kulden, men for de dagene hvor man skal litt inn, og ut, eller for de dagene man gjerne skal pynte oss litt. For meg er en fuskepels ett hverdagsplagg. Det er ikke så ofte jeg pynter meg for selskaper, så da velger jeg å bruke de fleste av klærne mine i hverdagen. Jeg liker jo å pynte meg, og jeg liker å være velkledd, så for meg er det meste hverdagsklær, og så har jeg en liten avdeling for festklær 🙂 Skulle jeg ha brukt klærne kun til spesielle avdelinger, så ville det meste ha blitt hengende i skapet 🙂

Jeg har nå kjøpt meg den nydeligste fuskepelsen! Den er så lekker, og den sitter så fint! Fuskepelsen kommer fra Plus by Etage, og er kjøpt hos Alexis Mote. Du finner den i butikkene deres, og du finner den på nett : http://www.alexismote.no/p/yttertoy/ytterjakker/plus-by-etage-ytterjakke. Dette er allerede blitt en stor favoritt, og jeg vet at denne kommer jeg til å bruke mye. Den er i sort, og grått, og den er så utrolig myk, og deilig å ha på seg. Gleder meg til å bruke den masse nå fremover. Fuskepelsen er også flott å ha på seg når det nå snart er tid for julebordene. Den er fin å ha på seg når man etter hvert skal i førjulsselskaper, juleselskaper, og når det er klart for nyttårsfeiring. En ” pels ” for enhver anledning 🙂


Vi er i starten av november, og om man vil det, eller ikke, så går dagene fort frem mot jul. Snart skal vi ut for å lete etter antrekket for både ett, og flere julebord. Vi skal ha klær til julefeiringen, og vi skal ha klær til nyttårsfeiringen. For mange så er dette noe man ikke ser frem til. Mange misliker å gå fra butikk til butikk for å lete, og fremover skal jeg i alle fall gi dere noen gode tips til flotte antrekk til nettopp den tiden som snart nærmer seg, og jeg skal få hjelp av de som virkelig kan dette, nemlig stormotebutikkene. I dag vil jeg vise dere ett par skikkelige go’biter som jeg har kjøpt. Spesielt vil den røde kjolen være den perfekte julebordskjolen, og julekjolen. Jeg er 1.78 høy, og for min høyde, så kan også kjolen brukes som tunika, men dette er jo også en utrolig lekker kjole! Kjolen kommer fra Boheme, og er virkelig julerød, og flott! Boheme ønsker å være noe annet, og de ønsker å lage klær med særpreg, og det lykkes de med. Jeg er veldig glad i Boheme sine klær. Den flotte røde kjolen er 3/4 lang, og er i fløyel. Den har flotte tagger som går opp i halsen, og lange armer. Du finner kjolen her : http://www.alexismote.no/p/kjoler/boheme/boheme-34-kjole-26860   Jeg er en en str. 50, og i denne kjolen, så har jeg str. 4. Da sitter den veldig fint på meg. Jeg legger også ut et bilde av Alexis Mote sin flotte modell, Janina som er en str. 52, så ser dere også på henne hvor flott denne kjolen er. Dette er julekjolen dere! Dere kan bestille kjolen på nett hos Alexis dersom dere bor et stykke unna butikkene, og det er så enkelt å bestille. Må du returnere, så ligger der ved fraktlapp som du klistrer på returen, og frakten på 79 kr, den gjelder også om du må sende noe i retur. De er også knallgode på service på Alexis, så det er bare å spørre, så får du hjelp. Du kan også velge faktura dersom du ønsker å prøve hjemme før du betaler.


 

Jeg må også vise en flott julerød jakke som jeg har kjøpt, også den fra Boheme. Denne jakken er lekker i rød fløyel, uten knepping, og med lange, flotte armer. Denne jakken valgte jeg i str. 3 da jeg synes den så ut som om den var god i størrelsen, og str. 3 passet perfekt til meg. Jeg har ikke mye slike jakker i klesskapet mitt, men denne likte jeg utrolig godt, så dette blir en favoritt! Du finner jakken/ cardiganen her : http://www.alexismote.no/p/overdeler/cardigan/boheme-cardigan-26874

Klær er moro dere, og der skal komme flere tips til juleantrekket på bloggen fremover – i dag har du fått noen 🙂 Go’ søndag!!

 

 

2 kommentarer
    1. Heilt einig.Snø,is regn og slaps…Trur eg kunne verte klimaflktning
      Flotte klær du har:-)Og flott blogg

    2. ann sissel: Hei Ann Sissel! Vinter med snø, is, og slaps, det er absolutt ikke noe for meg. Det er ikke sånn vi skal ha det på Sørlandet, selv ikke på vinteren 🙂

      Takk for at du leser bloggen min – setter stor pris på at du leser den, og liker det jeg skriver 🙂

      Ønsker deg en flott kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg