Ut på tur, sjeldent sur

Jeg har flere ganger blogget om tur, og treningsklær, og viktigheten av at vi som er en størrelse for store også kan få denne type klær som vi føler oss vel i. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært nødt til å gå på tur i klær som absolutt ikke er beregnet som turklær. Jeg har hatt på meg ett helt vanlig hverdagsantrekk fordi jeg ikke har hatt skikkelige turklær. Nå skal jeg ærlig innrømme at jeg ennå ikke har ei skikkelig turbukse, men jeg har ett par dongeribukser som er helt fine å bruke ute på tur, så de duger. Ser man bort i fra at jeg ikke har ei skikkelig turbukse som kan tåle både regn, og vind, så har det å gå på tur fått en helt ny betydning etter at jeg faktisk fant gode turklær til resten av kroppen. Gode overdeler, gode jakker, og gode sko. Klart det betyr masse at man er kledd for skogstur, og ikke bytur. Det at jeg har gode turklær betyr at jeg ikke blir gjennomvåt av svette når jeg begynner å få litt puls. Det er så godt å ha klær som absorberer fukt. Det betyr masse at jeg har klær som tåler både vind, og vann. Tidligere har jeg blitt klissvåt, svett og fæl når ingen andre har blitt det –  fordi de har hatt gode klær, og jeg har ikke….

Jeg har mine favoritter. Jeg har to jakkefavoritter. Den ene bruker jeg når jeg skal på trening. Det er Vistdal fra Stormberg. Jeg kjøpte nylig en ny Vistdal jakke slik at jeg har to som jeg kan bytte på. Jeg har min nydelige rosa som man ikke får kjøpt lengre, og så har jeg den nye fargen ” potent purple “, en utrolig fin lilla farge som jeg ble veldig fornøyd med. Du ser Vistdal her : http://www.stormberg.com/no/vistdal-lettvektsjakke-dame.html#10169350012. I tillegg til Vistdal, så har jeg en annen stor jakkefavoritt fra Stormberg, nemlig Sirdal. Sirdal jakken bruker jeg utrolig mye. Jeg er blitt så glad i denne jakken at jeg nå har mer enn en av disse jakkene. Sirdal er en jakke som er utrolig populær, og som Stormberg har hatt i sitt sortiment lenge. Jakken kommer stadig i nye farger, noe jeg synes er veldig bra. Jakken går også opp i store størrelser, så Sirdal kan man få opp i 5 XL. Jeg mener 5 Xl tilsvarer 54/56 i denne jakken selv om kanskje størrelseguiden til Stormberg sier noe annet 🙂 Nå har Sirdal jakken kommet i ny farge, og den er helt utrolig fin! Den nye fargen er så fin at jakken nå er på plass i skapet mitt sammen med ganske mange andre jakker…selv om jeg har mye jakker, så bruker jeg faktisk de aller fleste.

Sirdal jakken har nå kommet i en ny farge som heter ” Grapeade “. Er litt i tvil hvordan jeg skal forklare fargen, men dere ser den veldig godt på bildene i bloggen i dag. Bildene sier sannheten om fargen, og fargen er bare utrolig fin! Jeg har brukt jakken mye allerede. Her sør har det blåst mye de siste dagene, og da er det innmari godt med en virkelig god jakke når man er ute på tur. Skulle det begynne å regne, så gjør ikke det noe heller. Slike gode plagg er viktige å ha. Om man ikke har flere jakker av samme slaget, så er det godt å ha en virkelig god jakke i skapet. Det fine med bla Sirdal er jo også at man kan bruke den i hverdagen når man ikke er ute i skog, og mark. Mange turklær er jo blitt så fine, og man ser jo helt klart at det å kle seg sporty er en trend mange er med på. Jeg er faktisk der at favorittjakken min nesten er for fin for turer i skog, og mark – jeg har den absolutt på meg i skogen, men den er  nok også blitt en stor hverdagsfavoritt 🙂 Sirdal er utviklet for ett aktivt friluftsliv, og jeg merker godt funksjonene den har når jeg er ute på tur. Jakken er vind, og vanntett, den har vannavstøtende glidelåser, og den har dobbel stormklaff. Jakken har to gode, romslige lommer på brystet, og jeg synes det er så mye bedre at lommene er på brystet. Det føles så mye bedre å ta hendene i lommene om det trengs når lommene er i brysthøyde. Sirdal er noe lengre bak enn foran, så modellen går ned forbi rompa, noe jeg nok ikke er alene om å sette stor pris på. Jeg liker at jakker dekker rompa 🙂 Sirdal finnes i mange farger i Stormbergs nettbutikk, men for oss som må opp litt i størrelse, så finnes den akkurat nå kun i ” grapeade .” Føler at ordet kun blir veldig feil, for fargen er utrolig flott, og vi som er en størrelse for store, vi blir enda flottere når vi bruker litt farger 🙂 Du finner Sirdal her : http://www.stormberg.com/no/sirdal-jakke-dame.html#10207759031

Det føles veldig godt å være mer kledd for tur enn jeg følte før. Har man i tillegg gode sko, så blir turene ute mye mer fine å gå. Det er deilig å komme seg ut på tur, spesielt når man vet det ligger grillpølser og roper i sekken. De dagene jeg puster, og peser meg rundt i ei aller annen løype, så skal jeg ikke lyve å si at jeg smiler, og er glad, men jeg smiler etterpå når jeg har vunnet over den vonde viljen. For hver tur man kommer seg ut på, liten, eller stor, så er det en seier. Man har alltid denne styggen på ryggen som kanskje ikke vil at du skal være aktiv, og som er flink til å fortelle deg at det bare er tull at all aktivitet er bra, men hver eneste tur er ett stort skritt i riktig retning 🙂

Jeg har nå trukket en vinner av de flotte Madla skoene fra Kastel, og den heldige vinneren ble : ANNE EIKERAPEN!!! Gratulerer så masse med nye sko, Anne!! Det er bare å glede seg – Kastel skoene er virkelig gode!! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen 🙂 Plutselig dukker det opp en ny, flott giveaway på bloggen, og 1.desember åpner vi første luken i en helt fantastisk julekalender. Bare å glede seg!!

 

 

 

 

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new

4 kommentarer
    1. Du er mitt forbilde og sikkert mange som synes det!! Gratulerer til ukas vinner 💐

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg