Ei fantastiske uke feires med en flott Giveaway!

For ei fantastisk uke som nå er tilbakelagt! Jeg har vært så flink, og så disiplinert når det kommer til treningsplanen min. Treningsplanen er fulgt 100%, og jeg har trent som jeg skulle, hver dag mandag til fredag. Jeg smiler fra øre til øre, og klapper meg selv på skulderen – jeg har vært flink, utrolig flink! Ikke har det vært et pes å komme meg på trening heller. Gruppetimene med overvektsgruppen er jo timer jeg alltid ser frem til, og egentreningene har gått som planlagt. Å være på trening på Spring kl.07.00 om morraen to av dagene, det har heller ikke vært noe problem. Jeg er en morgenfugl, jeg elsker morraer, så når klokka ringer 0615, så er det ikke noe problem å komme seg i treningstøyet for å dra på trening. Det er deilig å trene så tidlig. Det er ikke da de fleste trener, så det er godt med plass, ingen køer på apparatene, og det beste med å trene så tidlig, det er at når klokken har passert 08, og jeg er på vei hjem igjen, så er dagen så vidt begynt, og jeg har hele dagen foran meg – for en god følelse!


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg

 

Timene med treningsgruppen for overvektige er i gang igjen, og det var så godt å komme tilbake på gruppetimene. Jeg har virkelig savnet timene i sommer, og jeg har savnet den flotte gruppen. Det å komme inn i de vanlige treningsrutinene igjen, det er veldig godt. Gruppetimene betyr så utrolig mye for resten av treningene mine. Det er så mye lettere å trene på egenhånd når jeg har disse to faste holdepunktene i uken. Jeg har jo treningsplanen for høsten som SKAL følges, og da er det fint å ha en kombinasjon av gruppetrening, og egentrening. Det var hyggelig å se en del nye ansikter på overvektsgruppen når vi startet opp igjen forrige uke, så jeg håper de fortsetter på timene våre. Ei slik gruppe er gull verdt, og jeg hadde nok håpet at det hadde vært enda flere nye som dukket opp. Jeg hadde ei god liste over personer som ville jeg skulle ta kontakt med dem når gruppetimene startet opp igjen. Det var veldig få av disse som kom, og det er veldig synd 🙁 Kommer man bare over den berømte dørstokken, og får slitt seg igjennom noen treningstimer, så vil resultatene komme, og ordet trening vil få en ny mening. Uansett hva som er årsaken til at man ønsker å trene, så vil man oppnå målene om man virkelig ønsker det….men man må ønske det! Det nytter ikke å ha lyst, eller tenke på det, man må ønske det, og man må være villig til å gjøre en innsats. Ingenting kommer dalende ned i hodet på deg. Ingen kommer til ta valget for deg, eller plassere deg på treningene – valget er ene, og alene ditt. Det er du som må ønske det, og det er du som må gjøre det. På overvektsgruppen så trener man av ulike årsaker. Hovedfokuset for oss alle er helsen. Å gå rundt med overvekt gir utfordringer for helsen vår, og da er trening så uendelig viktig! Noen er som meg i gang med en endringsreise hvor man ønsker både en mye bedre helse, og man ønsker å gå ned i vekt, da er treningen er en viktig del av det å komme til målet, men det viktigste for oss alle er en bedre helse. Det og kunne yte mer, orke mer, bli en bedre utgave av oss selv. Flere på gruppen har gått ned i vekt, så at det nytter, det er det ingen tvil om at det gjør.

Det å føle på at man lykkes med målet man setter seg, det er en følelse jeg håper å kjenne mye på utover høsten. Forrige uke var en knallbra start, og jeg kjenner på at det ikke bare skal bli en bra start, men en like bra fortsettelse. Jeg er så innstilt på å klare planen min. Jeg vet der vil bli uker hvor planen ikke vil bli gjennomførbar, men da må jeg prøve å finne gode alternativer. Da er jo det å gå ett veldig godt alternativ. Det skal ikke mye til før man går fra den gode følelsen til flodhestfølelsen. Flodhestfølelsen, det er følelsen man får når uken har vært en drittuke. Da hjelper det lite å tenke positivt, for når man får flodhestfølelsen, da er alt bare dritt. Man føler seg som en vaggende flodhest…aldri har man vært så stor før, og attpåtil er det ingenting av klær som passer…for ingen klær passer jo en flodhest. Disse utfordringene vil jeg fortsatt ha, og jeg vil nok kjenne på flodhestfølelsen flere ganger i høst, men målet er  å følge treningsplanen så godt som jeg kan, og da vil  ikke flodhestfølelsen dukke opp like mye. Vi er jo noen rare skruer av og til. Det skal ikke så mye til før man går fra ” the top of the world ” til å føle seg som den største personen i hele verden, og at hele klesskapet kan egentlig bare kastes fordi ingenting passer. Du har sikkert stått i speilet mange ganger, og kjent på disse følelsene. Du har sikkert hatt hele garderoben på senga i desperat leting etter noe som bare MÅ passe, eller i det minste se så nogenlunde ut 🙂 Jeg kan love deg at det er fullt mulig å gjøre noe med disse tankene, og følelsene sånn at de i alle fall kommer noe sjeldnere. Det å komme i gang med målene sine, og lykkes med de, det er en veldig god oppskrift. Fra å ha følt meg som en elefant, og en flodhest omtrent hver dag i mange år, så dukker heldigvis disse følelsene opp veldig sjeldent nå. De dukker opp, men det er sannelig ikke ofte. Hadde det ikke vært deilig å kaste mange av disse følelsene, og negative tankene på båten? Du har muligheten, men det er kun du som kan gjøre noe med det!

Denne uken, så blir det en flott giveaway på bloggen! Det er på tide at vi igjen gir bort en flott gave til en av mine flotte lesere. Vi slår på stortrommen sammen med Nice Size i Drøbak, og gi en heldig leser et gavekort på 800 kr! Høsten er på vei, og butikkene fylles med så utrolig mye flotte høstvarer! Det er en spennende motehøst vi går i møte. Mye flotte klær, spennende design, og fine farger. Nice Size er en utrolig flott butikk med ett veldig godt utvalg av klær i store størrelser..men butikken selger ikke kun store størrelser. En del av utvalget går fra str. 38, og stopper på str. 56. Butikken ligger i Drøbak Amfi, og er absolutt verdt et besøk dersom du er den veien. En flott butikk, blide, flotte jenter som jobber der, og veldig god service! Du som vinner kan enten dra innom butikken om du bor i nærheten, eller du kan finne noe fint på Facebook siden deres. De har ikke nettbutikk, men Nice Size er veldig flinke til å legge ut bilder på Facebook av utvalget sitt. De oppdaterer stadig med bilder når der kommer nye varer inn i butikken. Gavekortet på 800 kr kan bli ditt om du legger igjen en kommentar på bloggen. Fortell at du gjerne vil vinne gavekortet, og du er med i trekningen. Husk at du legger igjen epost adressen slik at vi lett kan få tak i deg om det er du som vinner. Jeg håper mange av dere blir med i trekningen 🙂 Følg gjerne Nice Size på Facebook : https://www.facebook.com/nicesizedrobak/


Innehaver av Nice Size, Stine i ett av høstens flotte plagg.

 

Dersom du er på Instagram, så hadde det vært utrolig hyggelig om du vil følge meg der : heidirosander

40 kommentarer
    1. Igjen treffer du spikeren på hodet med det du skriver!! Du har bare skjønt det!! 👍Gleder meg på dine vegne!!! 😄Håper jeg kommer etter en dag😊Er gjerne med i trekningen av gavekort på tøy!!! Kanskje får vi heldige lesere høre litt om klær som motivasjon fra deg en dag😆

    2. Godt jobba 👍😀! Håper jeg selv kommer tilbake i den trenings ånden igjen…der jeg en gang var. Men tøft er det og her har vi ingen overvektsgruppe…det skulle jeg ønske 🤔 ønsker veldig gjerne å vinne. Kanskje jeg finner gnisten igjen med nye klær 😉 klem

    3. Du er kjempeflink til å trene,ett god forbilde til mange . Stå på . Ønsker deg en fin ny uke🏃🚶💪

    4. Så flink du er.. Du inspirerer meg å sikkert mange andre ☀️Ha en flott høst🍁🍃🍂så sier jatakk til gavekortet vettu å krysserfingrene 🌺

    5. Veldig bra tekst 🙂
      Vil også gjerne vinne for å kan gjøre litt stas på meg selv med litt nye klær 🙂

    6. Vel overstått sommer til deg Heidi 😀
      Nå er hverdagen tilbake med sine logistikk utfordringer, planlegging og prioriteringer.
      Jeg opplever å bli kritisert for mine prioriteringer av enkelte som ikke ser det hele og fulle bildet til hvorfor en prioriterer som en gjør.
      Jeg ønsker gjerne å være med på trekningen og ønsker deg en riktig god treningsuke. 💪💪💪

    7. Du er så tøff og viljesterk! Jeg kommer i kveld 💪Var ganske lemster etter sist 😂Men må bare stå på! Klarer jeg det med mine begrensninger( lungetransplantert i fjor) klarer alle det! Og det som var så greit hos dere var att alt går i mitt tempo 👍Er så glad for att denne gruppa fins 😀Er gjærne med i trekningen om gavekort også, alltid bruk for nytt tøy 👍

    8. Så flink du er til å trene, inspirasjon dette 😉
      Jeg vil gjerne vinne et gavekort 🙂

    9. Takk for flott blogg. Flink du har vært. Ikke klart å komme i gang med trening her. Men må ta tak i det nå.. Håper på vinnerlykke 🙂 Gunn

    10. Hei! Ja, denne gi-borten vil jeg gjerne være med på. Og skulle jeg vinne og ikke finne noe fristende, vet jeg om en tidligere kollega i Drøbak som hadde fortjent en oppmuntring! 🙂

    11. Dagny Helen Tanasa: Takk for fine ord, Dagny Helen! Moro at du vil være med i treningsgruppe vår – det er en flott gruppe som betyr så mye for mange 🙂
      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet.

    12. Barbie Olaisen: Vel overstått sommer til deg også, Barbie!
      Det er deilig når hverdagen er tilbake – hverdagen er ett utrolig godt sted å være 🙂

      Nå satser jeg på at høsten blir som planlagt. Målene som er satt er i alle fall fullt mulig å gjennomføre, så da er det bare opp til meg 🙂
      En må bare lukke ørene for andres kritikk – ingen andre vet hva som er best enn en selv.
      Du er velkommen på treningsgruppen om det er noe som er aktuelt for deg 🙂

      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet!

    13. Sylvi: Takk, Sylvi! Utrolig moro å høre at bloggen min inspirerer deg 🙂 Da har jeg oppnådd veldig mye med bloggingen 🙂

      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet fra Nice Size.

    14. Francy: Takk, Francy!
      Det er sannelig ikke lett å finne denne berømte treningsånden. Det er virkelig tøft! For meg har overvektsgruppen betydd alt . Uten den hadde jeg nok ikke vært der jeg er i dag. Synd ikke flere starter opp slike grupper 🙁

      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂

    15. Jorunn Skaar: Hei Jorunn!
      Jeg er noen ganger veldig treig til å få svart på kommentarene som blir lagt igjen, men det blir lest alle sammen, tro meg 🙂

      Jeg blir så utrolig glad av å lese dine kommentarer! De betyr virkelig mye for meg, det skal du vite! På de dagene hvor lesertallene kanskje ikke er så høye som jeg hadde håpet på, og jeg egentlig bare har lyst til å gi opp bloggen, så kommer det en kommentar fra deg som forteller meg hvor viktig bloggen er for så mange. Mennesker jeg treffer, meldinger, og kommentarer jeg får – da betyr ikke lesertall noe som helst! Takk for at du er så flink med tilbakemeldinger, takk for at du leser bloggen, og for at du finner den inspirerende 🙂

      Du er alltid velkommen på treningsgruppen vår om du plutselig finner ut at dette vil du 🙂

      Når du nevner klær som motivasjon, hva tenker du på da? Jeg skriver jo gjerne om klær 🙂

      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet, Jorunn! Ønsker deg en nydelig søndag!!

    16. Barbro Roksvåg: Tusen takk for fine ord om bloggen – ærlighet er så viktig!
      Trening er en utfordring til tider, men det er så godt å ha kommet inn i faste rutiner som jeg klarer å følge 🙂
      Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg