Kjenn på følelsen av å være flott!

Jeg shopper ikke lengre kun for å shoppe, og jeg er blitt mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg tenker at vi som er store absolutt kan kle oss fint, stilig, og til og med sexy fordi om vi bærer ekstra vekt – hvorfor skal vi ikke kunne det? Hvorfor skal vi gjemme oss i store joggebukser, og hettegensere, eller hvorfor må vi kle oss i klær som er altfor trange, og altfor små? Fordi om vi er store, så skal vi ikke gjemme oss bort, og istedenfor å bruke penger på en ny joggebukse, og en ny hettegenser, så bruk heller pengene på klær som får frem det flotte i deg! I dag er det så mange muligheter i forhold til pris på klær, så det er muligheter for de fleste til og kunne kjøpe seg klær ut i fra hva hver enkelt har anledning til. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser flotte mennesker gjemme seg bort i klær de absolutt ikke skulle hatt på seg, og jeg blir lei meg når jeg vet at noen føler de ikke er fine nok, eller gode nok fordi om de bærer ekstra kilo. Jeg tror mange ville ha følt seg helt annerledes dersom de hadde fått kjenne på følelsen av å være velkledd, og kjenne på det å føle seg flott. Jeg skulle ønske at flere kunne slippe å føle at de må gjemme seg bort.

Jeg liker å gå i spennende butikker med ett godt utvalg av klær, butikker med øye for form, og fasong, med øye for det lille ekstra, og butikker som kan stormote. Jeg liker butikker som ser meg. Jeg blir også  utrolig glad når jeg kommer inn i stormotebutikker hvor betjeningen selv er store. Da vet jeg at de selv er i samme situasjon som meg,  de vet hvor skoen ofte trykker, og de kan mye lettere hjelpe meg til å finne de klærne som passer min kropp. Ikke alle har øye for hva som kler en, og da er det viktig med disse spesialbutikkene som kan det de driver med, og som ikke gir seg før kunden er fornøyd. De som føler at de ikke føler de passer noe som helst, de vil jeg anbefale at tar en tur til en spesialbutikk på stormote. Der vil du få hjelpen du trenger. For de fleste innen stormote, så er butikkjobben mer enn ” bare ” en jobb.

Det finnes mange spennende stormotebutikker rundt forbi i landet, og når jeg er på farta her, eller der, så prøver jeg alltid å sjekke om der er en butikk for meg i nærheten av dit vi skal. Jeg liker butikker med godt utvalg av merker, fasonger, og farger. Jeg liker butikker som tar inn litt for enhver smak, og som tenker både klassisk, tradisjonelt, og spenstig. Fordi om vi er store, så liker mange av oss farger, vi liker stil, og mange av oss liker klær som skiller seg ut i mengden. Kanskje burde jeg ha valgt klær hvor jeg er en i mengden, men det har jeg sjeldent gjort. Jeg liker farger, og jeg liker å skille meg ut på en fin måte. Jeg velger mye sort, men jeg liker å brekke av med flotte farger, og kanskje noe mønster. Jeg er nok heldig som kler veldig mange farger, og jeg velger ofte farger om det er et alternativ. Jeg liker også klær som er litt pyntet, jeg har sans for bling, men alt med måte 🙂 Jeg liker å være feminin, og jeg liker å være kvinne. Heldigvis har vi mange spesialbutikker på stormote, og disse tenker jeg at det er uhyre viktig at vi bruker. Kjedebutikkene ligger ofte lavere i pris, men så kommer vi til dette med kvalitet, og holdbarhet i tillegg til at klærne har riktige fasonger. På spesialbutikkene finner vi klær som er spesialdesignet for store kropper, ikke telt som er sydd rett opp, og ned, eller pølseskinn som antagelig er havnet i feil avdeling. For meg å komme inn på en klesbutikk er som å komme inn på en godtebutikk – jeg storkoser meg, og kan bruke lang tid både på å kikke, og prøve.

En av butikkene jeg har veldig stor sans for, det er Nice Size som ligger i Drøbak, nærmer bestemt på Drøbak Amfi. Dessverre ett godt stykke unna meg, så jeg har kun fått besøkt butikken to ganger. Jeg håper det blir en ny mulighet i høst. Jeg føler butikken på Facebook, og jentene der er veldig flinke til å velge ut klær, og sortimentet er spennende, smakfullt, og ofte fargerikt. De velger gode merker. De selger klær fra str. 38-56 med hovedvekt på stormote. NIce Size har ikke nettbutikk, men sender gjerne om kundene ønsker det. Det er mye jeg liker med Nice Size, og en av tingene er utvilsomt at de bruker seg selv som modeller når de legger ut bilder på Facebook. Dette er flotte damer som er stolte av seg selv, og jeg blir så innmari glad når jeg ser klærne på kropper som de er beregnet for! Det at man ikke bruker en str. 38 for på vise klær som er beregnet for oss som må opp i størrelse, det liker jeg! Det er jo sånn det skal være! Når stormote klær vises på kropper som de er beregnet for, så kan man mye lettere forestille seg hvordan klærne vil se ut på egen kropp. Store klær skal vises på store kropper, så tommelen opp for Nice Size som gjør nettopp det!

Nice Size drives av Stine, og på bloggen i dag, så skal Stine vise noen av sine sommerfavoritter. Kanskje er det ennå noen klær som mangler i sommergarderoben din, og nå som mange venter feriepenger, og kanskje skattepenger, så kan det kanskje friste med litt shopping. I tillegg til at Stine skal vise sine sommerfavoritter fra butikken, så skal hun også dele ut en flott gave til en av bloggens lesere 🙂 Her er Stines sommerfavoritter :

” Første sommerfavoritt hos oss kommer fra DNY, både kjole/tunika og jeans jakken. Kjole/tunikaen koster 599,95 og er super både til hverdags og fest da den kan pyntes både opp og ned. Den har også en veldig flatterende A fasong som mange av oss liker. Jeans jakken koster 999, og er super både i farge og passform. Jo mer du bruker den jo bedre er den. Alle bør ha en jeans jakke i skapet “

“Sommerfavoritt nummer 2 kommer fra Pont Neuf og LauRie. Pont Neuf er kjent for sine supre passformer både i kjoler og overdeler, og de lager gjerne passformer med A fasong. Denne toppen er inget unntak med det nydelige printet og en herlig A fasong. Veldig mange kunder har lagt sin elsk på denne. Prisen er 899. Shortsen kommer fra LauRie, som er kjent for sine bukser med super passform. Shortsen er inget unntak, den sitter super behagelig på med masse stretch, samt at det er en god lengde på den. Prisen er 799”

“Sommer Favoritt nummer tre. Blusene fra Dia Dia er bare så lekre, og har en passform som kler de fleste 🙂 Blusene har vi inne i mange print, og nesten alle kunder som prøver disse ender opp med å kjøpe en. Blusene er lette og gode å ha på om sommeren, og kan brukes både til hverdags og fest. Prisen er 599. Shortsen her er fra No Secret, og har en god passform med masse stretch og lekre detaljer. Prisen er 799.”

” Sommer Favoritt nummer 4. Dette antrekket er fra Pont Neuf og DNY. Overdelen fra Pont Neuf er en litt oversized tunika i en herlig knall rosa farge. Flatterende passform og ikke minst luftig og god i sommervarmen. Prisen er 899. Buksene er en capri variant fra DNY med god strikk oppe, og en behagelig passform. Prisen på denne er 399,95.”

Lekre klær til sommergarderoben, ikke sant? Dette var sommerfavorittene til Stine på Nice Size, og som jeg skrev tidligere, så har de ingen nettbutikk pr. i dag, men sender gjerne om du bor et stykke unna. Du finner mer informasjon om Nice Size her : https://www.facebook.com/Nice-Size-277638359083451/?fref=ts

På bloggen denne uken, så skal Nice Size gi bort en flott gave til en av bloggens lesere. Butikken gir bort en valgfri Dia Dia bluse, og på bildet, så ser du hvilke bluser du kan velge blant. Det tas forbehold om at de har riktig størrelse i butikken. Hvilken Dia Dia bluse kunne du tenke deg å vinne? Fortell hvilken bluse som er sin favoritt ved å legge igjen en kommentar på bloggen. Du må huske at du også legger ved epostadressen din slik at jeg får kontaktet deg om du vinner. En del gjør ikke det, og visst det da er noen med samme navn, så sliter jeg 🙁

Vinneren av treningsklærne fra Stormberg er trukket, og den heldige som får Danne trenings t-skjorte, og tights, det ble : SYLVI LARSEN !!! GRATULERER SÅ MASSE MED NYTT TRENINGSTØY, SYLVI! Håper du får stor glede av treningstøyet. Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen 🙂

 

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=47316499

 

5 kommentarer
    1. Den nede til venstre , vi trenger alle å føle oss flotte, men dessverre er det ikke så lett å tenke det om seg selv mye lettere å tenke negativt dessverre

    2. Kraftige kvinner er et ideal i enkelte kulturer. Kulturer som kalles “primitive”. Men er vi ikke egentlig primitive alle sammen? Under skallet?
      De gamle venusfigurene var store. Kvinner som flommet over.
      Det er ikke bare dere store kvinner som lider under tidens mote. Også vi menn som liker store kvinner blir jo sett på som gale og syke.
      Jeg synes store kvinner er flott, jeg.

    3. Heisann! Siden responsen var så dårlig her, kan jeg trekke opp antall deltakere med én i hvert fall. Det er bare én av blusene jeg egentlig synes er noe fin, og det er den med hestemotivet, så jeg håper på en mulighet til å vinne den. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg