Sol, varme, og sommerklær!

Akkurat i dag, så regner det her i Kristiansand, men for noen deilige sommerdager vi har hatt den siste tiden. Sommergarderoben er virkelig kommet frem, og noen har nok også funnet frem badetøyet, og hatt sommerens første bad. Selv om sommeren definitivt har sine store utfordringer for meg, så er det godt å kjenne sol, og varme. Jeg sliter nok litt på de aller varmeste dagene, men da trekker jeg inn litt i skyggen, og koser meg der. Vi må nyte dagene, og de fine sommerkveldene. Det er på sånne flotte dager at vi får ladet opp batteriene – høsten kommer tidsnok. Bruk sommeren, og ferien til å senke skuldrene, og til å nyte. Ikke stress fra A til B hele tiden, og ikke vær der at du må få med deg mest mulig på minst mulig tid. Sommeren er til for og nytes, og for å lage de gode minnene som man kan leve på når mørket inntar dagene våre igjen. Sommer burde jo være den tiden hvor det meste gikk på skinner, hvor vi slappet av, og gjorde alle de gode tingene som sommeren står for. Istedenfor er det mange som gruer seg til ferie, og sommer, og da burde det vel ringe en rød bjelle? Mange vet at sommeren blir mer stress enn ferie. Man skal på ferie hit, og dit, og man skal oppleve alt, og helst alt på en gang. Man kaver, og jager, og klarer ikke å senke skuldrene. Blir man selv stresset, så blir også de rundt deg stresset, noe som igjen fører til vanskelige barn, og kanskje er det krangling som preger dagene mer enn harmoni. Man leser stadig om par som gruer seg til sommerferien fordi man nettopp vet at det blir mer krangling enn andre ting. Det er utrolig trist at det er disse minnene man skal ta med seg. Kanskje trenger man ikke reise så langt for å få en flott ferie? Kanskje må man ikke fra A til B på kortest mulig tid? Kanskje er det andre verdier man bør se etter? Jeg minnes mine barndoms somre med smil om ansiktet. Det var langt fra alltid at vi reiste så veldig langt, men vi var sammen, og vi gjorde ting sammen. 

SONY DSC

Sommer, det er også lettere klær, og kortere klær, og sommeren er tid for å bruke farger. Bort med det sorte, det brune, og det grå. Sommeren er ikke tid for dystre farger – sommeren er tid for glede, og farger gir glede! Om man ikke våger seg på de sterkeste farge som jeg bare elsker, så bruk det hvite. Hvit er jo en nydelig sommerfarge. Vi har alle våre sommerfavoritter, og jeg er nok der at jeg som regel har for meg hva slags klær jeg ønsker, og liker, men alle er ikke der. Ofte er det fint med noen innspill, og ofte er det fint å bli tipset om hva som finnes før man skal ut å shoppe. Kanskje er man ikke så glad i å handle, og bruke for mye tid i butikker, og da kan det være fint å se litt hva som finnes i butikkene, og hva som er sommerens favoritter i noen av butikkene. Der finnes så mange flotte stormote butikker rundt forbi i landet, og alle har nok sine favoritter, og ser nok veldig tydelig hvilke klær som blir kundenes favoritter. Vi har alle ulike ønsker, og ulike krav til hvordan de perfekte sommerplaggene skal være, og heldigvis er utvalget rundt forbi utrolig godt. Der er klær for enhver smak for oss som må opp i størrelse, og der er klær for enhver lommebok. De ulike produsentene har sine tanker rundt farger, og mønster, og ikke minst når det kommer til lengde på plaggene. Jeg synes de fleste stormoteprodusenten er blitt utrolig flinke, og man trenger overhodet ikke å føle at man trer på seg en striesekk. Butikkene bugner av flotte farger, flott design, og ett veldig godt utvalg.

I dag er det PIP Stormote, og Siri på avdelingen her i Kristiansand som skal vise sine sommerfavoritter på bloggen min. Det er alltid fint å komme inn til Siri. Alltid ett godt smil, alltid en god prat, og en veldig god service. Jeg vet at jeg ikke går ut av butikken med et plagg jeg ikke er fornøyd med. Siri er ærligheten selv, og det setter jeg veldig høyt! Butikkene til PIP bugner av flotte sommerklær, men Siri klarte å velge seg ut sine sommerfavoritter 🙂

Sommer er tid for å legge bort de lange buksene, og finne frem noe kortere ( ikke for meg da, men heldigvis for så mange andre ). Siri har her valgt ut en shorts i bomull fra Ciso, og en lett, behagelig t-skjorte i bambus fra Trofe. Shortsen koster 450 kr, og t-skjortene koster 350 kr.


Ett must i enhver garderobe, også i sommergarderoben, det er utvilsomt dongerijakken. Dongerijakken ser man i de fleste butikker, og egentlig, så er jo dongerijakken ganske så tidløs. Ei dongerijakke passer til så utrolig mye, og veldig fin å ha på seg når man sitter ute, og nyter sommerkveldene. Fin både til hverdags, og når man skal pynte seg litt. Dongerijakken som Siri har valgt ut, den kommer fra Ciso, og den koster 900 kr. Toppen som Siri har valgt å ha inni dongerijakken, den kommer fra Trofe, det er en singlet, og koster 250 kr.


I fjor sommer, så gikk jeg litt utenfor komfortsonen min. Da hadde jeg på meg sommerkjole for første gang på veldig lenge. En rar følelse, men en veldig god følelse. Jeg skal ikke skryte av at jeg bodde i den, men jeg brukte den noen ganger, og følte meg faktisk fin. Denne sommeren har jeg sagt til meg selv at jeg skal investere i en ny sommerkjole, og kjolen Siri har valgt ut som en av sine sommerfavoritter, den frister absolutt! Kjolen er fra Boheme, og er lekker i farge, og design. Jeg har litt fra Boheme, og er veldig fornøyd, men kjole, det har jeg ikke. Kjolen er også fin bak som dere ser, og gjør at den sitter som den skal. Den koster litt, men skal man bare ha en sommerkjole denne sommeren, så kan det være det er denne du velger. Kjolen koster 1650 kr.

Siri har også valgt sine sommerfavoritter blant overdeler i butikken. Den første kommer fra DNY, er i viscose, og koster 850 kr. Jeg er enig med Siri at denne overdelen sier sommer, og jeg skjønner at den er blitt en favoritt. Den andre kommer fra DiaDia, og er i 100% lin. Lekker spør du meg! Denne kan brukes både som kjole, og tunika, så her spørs det hva man føler seg mest vel med. Legg også merke til den flotte, og ikke minst praktiske vesken som modellen vår har fått til tunikaen. Vesken er fra SoNize, koster 400 kr, og er perfekt når man er lei av å drasse rundt på de store veskene som er stappfulle av masse rot. Denne lille vesken har plass til det aller viktigste : mobilen, kortholderen og leppestiften 🙂 Kanskje på tide å bytte ut de store veskene med noe mer praktisk i sommer… Den siste sommerfavoritten til Siri, den er også en av mine favoritter. Tunikaen som også kan være en strandkjole, den kommer fra Trofe, og er sååå herlig å ha på seg. Jeg har ikke fått brukt den skikkelig ennå, men når solen kommer tilbake over Sørlandet, da kommer den definitivt frem 🙂 Så lett, og god i stoffet, så flott i fargene! Jeg må nok ha en singlet under, for den er veldig tynn i stoffet, men jeg gleder meg til å bruke den. Prisen er heller ikke avskrekkende. 490 kr koster den, og kommer i to ulike farger.

Det var PIP, og Siri sine sommerfavoritter. Her var det mye som fristet meg i alle fall, og kanskje også deg? Neste uke, så skal Stine på Nice Size i Drøbak vise dere hennes sommerfavoritter, og jeg kan love dere masse flotte sommerklær! Neste uke, så skal Nice Size også gi bort en flott gave til en av bloggens lesere, så det er bare å glede seg!

Denne uken gir jeg bort treningsklær på bloggen, og jeg vil tro at mange kunne tenke seg nytt treningstøy? Nye treningsklær gir vel også en god boost til å starte treningen, eller ta opp igjen treningen. Sommeren må ikke være en hvilepute, for trening er ferskvare, så om man ikke får til like mye i sommer, så sett av viktig tid til noe trening! Stormberg gir denne uken bort en flott Danne trenings t-skjorte, og treningstights til en av dere. Danne finnes i alle størrelser fra XS  5 XL, så her kan alle være med i trekningen. Trenger du nytt treningstøy? Legg igjen en kommentar på bloggen, og fortell at du gjerne vil vinne, så er du med i trekningen. Husk at du legger igjen epostadressen din! Du finner Danne treningsklær her : http://www.stormberg.com/no/danne-resirkulert-t-skjorte-dame.html#10131740033 , og her : http://www.stormberg.com/no/danne-resirkulert-tights-dame.html#10075190001

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.edit&ar_id=47308402

11 kommentarer
    1. Lekkre plagg ,har vært inne å kikket på norn av dem 😀 ha en strålende dag selv om det regner 😀

    2. Det er deilig med sommer ! Her regner det i dag, og det er bra for her er fryktelig tørt. Jeg skal rydde oppe i vårt “walk in closet” eller det er bare en alkove rett og slett, men veldig praktisk 🙂
      Jeg elsker Boheme ! Det er mitt favorittmerke innen stormote, men det er ganske dyrt. Heldigvis er det også tidløst så et plagg derfra kan du ha i mange år. Jeg er glad i kjoler, men sommerkjoler er en utfordring for lymfebein. Ikke så lekkert med kompresjonsstrømper og knekorte kjoler. På vinteren funker det jo helt greit. Da ser det bare ut som tjukk strømpebukse. Så løsningen blir vel å finne en lang sommerkjole antar jeg 🙂

    3. Så utrolig lekre sommerklær!!! Hvor ligger denne butikken? Tror jeg må ta meg en Kristiansandstur og kikke litt. 🙂

    4. Anne Lise Webenstad: Masse flotte klær på PIP 🙂 De har en butikk her i Kristiansand, og en butikk i Stavanger – du bør absolutt ta en tur om du er i nærheten 🙂

    5. Dem limegrønne kjolen var lekker.. jeg er jo en av dem som tenker at neste år da…. men i år skal jeg søren meg kose meg med sommerkjoler og kompresjonsstrømper og bare nyte livet… ( skal prøve i hvert fall) Dette er jo min første sommer med strømper så jeg jobber med å godta dem og finne løsninger på klær.. men det er jo en god hold inn da for meg som må ha strømpebukse.. haha . i dag er det ikke sommervær her hos meg så da nytes dagen med beina høyt og strikketøy.. man må være glad i den dagen man har… nyt helgen du også..

    6. Jeg ville bare ønske deg en fortsatt fin helg og vil gjerne være med på trekningen av treningstøy 😀

    7. gun iren: Elsket den limegrønne kjolen jeg også…må ha en sommerkjole denne sommeren tenker jeg, men den er vel over før jeg har fått kjøpt den 🙂 Tenker mye før jeg gjør ting ofte…..Jeg har strømper til knærne, men sliter med å vise kompresjonen, men tror jeg skritt for skritt nærmer meg noe 🙂 Nyt sommeren!!

    8. Nannah: Boheme er et merke jeg også liker veldig godt. Dyrt, men tidløst…Pont Neuf er nok favoritten, men Boheme er like bak 🙂 Jeg må få kjøpt en ny sommerkjole, men problemet mitt er at jeg ofte tenker så lenge at sommeren kanskje er over før jeg har fått gjort det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg