Modellfølelsen

Det å trø utenfor komfortsonen i blant, det er vel noe vi alle gjør. Det er ingen god følelse, men samtidig, så blir man jo litt stolt over at man har gjort noe man egentlig ikke føler seg vel med…og kanskje var det ikke så ille som man først fryktet. En av de tingene jeg nok har likt minst opp i gjennom årene, det er nok å bli tatt bilder av. Når man ikke føler seg vel med seg selv, så vil man i alle fall ikke se seg selv på diverse bilder i alle mulige sammenhenger. Det har liksom gjort umåtelig vondt i magen å se seg selv på bilder, for der, rett foran nesa på en, så ser man sannheten, sannheten om hvordan man faktisk ser ut. Så gransker man bildene opp, og ned, og i mente, visst man i det hele tatt orker å se seg selv da. For begynner man først å granske et bilde, ja, så gransker man det til den minste detalj også. Man ser haka som er dobbel dobbel, man ser det runde ansiktet som ikke bare er rundt, men vanvittig rundt, og så er det jo alt heng, og valker – ååå, jeg har blitt så deprimert av å se meg selv på bilder utallige ganger, og like manger ganger har jeg gått rett i kjelleren. Man spør seg selv om bildet faktisk er sannheten, eller var det bare en usedvanlig uheldig vinkel bildet ble tatt i. Jeg havnet sjeldent på det siste selv om jeg prøvde mange ganger…det var sannheten, og den svei!

Når jeg begynte å blogge, så visste jeg også at bilder var ett must. Jeg kunne ikke bare legge ut illustrasjonsbilder. Jeg måtte på en, eller annen måte bli komfortabel med å legge ut bilder av meg selv. Akkurat det har vært en prosess, og til tider en litt tøff prosess, men hele tiden har jeg måtte si til meg selv at en blogg uten personlighet, det går ikke. Om noen tror at jeg er kommet dit at jeg legger ut bilder med glede, så tar de nok feil 🙂 Jeg er nok ikke der ennå at jeg fryder meg over å se meg selv på trykk, men jeg er blitt mye mer komfortabel med det. Bildene er meg, og det er sånn jeg er. Så skulle jeg selvsagt ønske at haken ikke var så dobbel, eller at ansiktet ikke var så rundt, men det er nå sånn jeg er akkurat nå. Det viktigste er at jeg er blitt mer glad i meg selv, og kan akseptere mer at jeg er som jeg er, og at størrelsen ikke er meg. En annen viktig ting jeg sier til meg selv er at om jeg ønsker at haka skal bli mindre, eller at magen ikke skal henge så mye som den gjør, ja, så er det jo kun meg som kan gjøre noe med det. Da er det bare å brette opp armene enda mer, og jobbe for at det skal skje en endring. Alt er mulig om man vil det sterkt nok, og det er kun en selv som kan gjøre noe med det.

På fredag trødde jeg litt utenfor denne komfortsonen igjen, men du verden så moro det var! På fredag hadde ZIZZI her i Kristiansand fotoshoot for kundene sine, og i noen minutter, så kan man kjenne litt på følelsen av det å være modell. Tommelen opp for ZIZZI som gjør dette for kundene sine, og så håper jeg at mange rundt forbi i landet blir med sånn at dette kanskje kan bli en årlig happening. Hele opplegget er gratis, og en gest til alle kunder som ønsker å være med. Man får låne klær, man blir sminket, og tatt bilder av uten at det koster en krone. Man får velge seg et bilde også helt gratis, og man kan kjøpe det antall bilder man vil utenom. Jeg var med i fjor også, så da ble det plutselig litt mindre skummelt å være med i år. Man vet litt mer hva man går til. ZIZZI lager et skikkelig opplegg for kundene sine. Man får komme til butikken en stund før for å ta ut klær som man skal ha på seg under fotograferingen. De ansatte hjelper deg om du ønsker det. Jeg er nok ikke den letteste kunden akkurat der, for jeg tar ikke på meg noe jeg ikke selv synes er fint både i farger, og form, men vi ble enige til slutt, og jeg ble veldig fornøyd. Etter at klærne er valgt, så kommer man i stolen til en profesjonell make up artist, og det er så moro å sitte i stolen, og bare bli stylet av en som virkelig kan det. Fascinerende å se hvordan de jobber, og hvordan det ligger i hendene deres. Etter en makeup jeg var strålende fornøyd med, så var det tid for å ta bilder. En flott fotograf fikk deg til å føle deg som en modell i noen minutter, og det var ulike posisjoner, og ulike rekvisitter som ble brukt. I noen minutter så tenkte jeg verken på dobbelhaka, eller det runde ansiktet. I noen minutter var jeg liksom modell, og jeg glemte at jeg faktisk var midt i en butikk, og at det var mange andre rundt meg. Det var en fantastisk opplevelse!

Så var det siste stopp : Bildene. Det er en del sommerfugler i magen når man skal se seg selv i ulike posisjoner på store bilder på en skjerm. I tillegg skal man da velge ut sine favoritter. Ett par av bildene var i kategorien ” Slett “, det var disse bildene hvor man føler seg dobbelt dobbel, eller var det de som viste sannheten hehe. Resten var jeg veldig fornøyd med, og jeg skal være så ærlig å si at det også var noen bilder jeg var utrolig fornøyd med 🙂 Rart å si at man er utrolig fornøyd med bilder av en selv, men når jeg er det, så har jeg lært at jeg skal si det. Viktig å si positive ting til en selv, og ikke bare fokusere på det negative, for det negative finner man nok av. Etter endt fotoshoot, så hadde jeg 10 bilder som ble printet ut, og en hel cd med alt av bilder som ble tatt. Disse kommer nok til å dukke opp på bloggen med jevne mellomrom 🙂 Jeg har lagt ut ett par bilder i dag som ble tatt på fredag sånn at dere ser hvordan de ble, og så ser dere litt av antrekket som ble valgt. Jeg jaktet etter farger, men så ble det noe helt annet. Antrekket ble en pudderrosa tunika. Jeg hadde en marineblå, tynn, lang jakke, og ett nydelig skjerf. Marineblått har jeg veldig lite av. Det har aldri vært en farge som har fenget meg så veldig, men denne jakken ble jeg veldig fornøyd med, og den ble med meg i handleposen hjem 🙂 Dersom du har anledning til å være med på en fotoshoot i din ZIZZI butikk, så GJØR DET! Det er en utrolig fin opplevelse, og det er moro og bli stylet, og sminket, og jeg garanterer deg at du kommer til å bli så fornøyd når du ser resultatet på bildene som blir tatt. Det er ett utrolig dyktig team som reiser rundt i hele Skandinavia i disse dager, og nå, nå er de i Norge. Jeg gjør det gjerne igjen til neste år om det blir en ny omgang med fotoshoot. Med meg på fotoshoot, så hadde jeg treningsvenninnen min, Lena. Hun trådde utenfor sin komfortsone på fredag, og hadde en utrolig fin opplevelse 🙂


 

I kveld trekker jeg vinnerne av de to flotte produktene fra Desigual som er gitt av MYE FINT i Grimstad. Butikken ligger i gågada, og det er en opplevelse å besøke butikken. MYE FINT har gitt en flott fargerik lommebok, og ett like flott, og fargerikt skjerf til to heldige lesere. Verdien er 499 kr stk. Du finner MYE FINT her : https://www.facebook.com/MyeFint321/?fref=ts    Hva kunne du tenke deg? Lommebok, eller skjerf? Legg igjen en kommentar på bloggen, og husk epostadressen din, så er du med i trekningen. Vinnerne blir offentliggjort på bloggen i morgen. NYT SØNDAGEN!!

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new

12 kommentarer
    1. Flotte bilder av en herlig dame 😀
      Zizzi photoshoot er utrolig artig. Jeg var med i fjor på Zizzi Stavanger (Madla Amfi). I år hadde jeg ikke anledning hveken på Sørlandssenteret eller Harebakken.
      Da jeg var innom Zizzi Sørlandssenteret tidligere I uken, la jeg merke til at det var få som hadde meldt seg på der. Håper de ble litt flere slik at de kommer tilbake neste år. 😀
      Ja takk, jeg vil gjerne være med i trekningen på give away.
      En flott søndag til dere.

    2. Fin og reflektert blogg. Tror vi sjeldent, uansett størrelse, er helt fornøyde med oss selv.
      Lommeboka er veldig flott😊

    3. Så gøy Heidi. Flotte bilder
      Skjerfet er jo helt meg, min farge, så det kan jeg veldig godt ønske meg…💕

    4. Fra en “hobbyfotograf” til en annen, så tøft at du utfordra de selv i å være modell for en stund. 😀 Og de bildene du har hatt i bloggen din har alltid vært fine. Vi er bestandig våre værste fiender når vi bedømmer oss selv (og så noen som alltid må trø ned andre for å være “stor” selv…) Syns du skal være stolt av deg selv, og vise dine bilder av deg i bloggen din med stolthet. 😊
      Ha en fin dag !
      Ønsker å være med på give away, og ønsker meg den fine lommeboka 😀

    5. Så gøy med fotoshot! 🙂 Håper noe slikt skjer her i Østfold også, for det hadde vært utrolig gøy å være med på! 🙂 Godt du ble fornøyd med flesteparten av bildene. Det vil alltid være bilder man ikke er fornøyd med, så det er lov det også.
      (krysser fingrene for lommeboka!)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg