Stor, flott, og fresh

Jeg elsker klær! De varme dagene vi har hatt i det siste frister vel ikke til å vandre timer rundt i butikker, men i små porsjoner, så er det spennende å gå inn i ulike butikker for å kikke, og kanskje shoppe. I tillegg til klær, så må jeg også innom butikker som selger tilbehør. Jeg elsker jo også klokker, smykker, armbånd, og alt det nydelige som vi kan pynte oss med. Jeg er opptatt av hudpleie, og renser huden morgen, og kveld. Jeg liker å sminke meg, men akkurat når det gjelder sminke, og hudpleieprodukter, så bruker jeg stort sett faste produkter, og de bestiller jeg oftest på nett, så akkurat de butikkene er det ikke så ofte jeg bare må inn i 🙂 Interiør er også en stor interesse, så det kan fort bli slitsomt å være mann sammen med meg på shopping om jeg virkelig har shoppinggnisten 🙂 Heldigvis har shoppinglysten dempet seg noe med årene. Kanskje også fordi at nettet er blitt en stor, og flott butikk å handle i, og selv om jeg passer på å støtte det lokale næringslivet også, så må jeg innrømme at nettet blir brukt mye til å handle.

Når det kommer til klær, så er det ikke alltid like lett å handle på nettet. Her må man ofte prøve før man kjøper. Jeg har jo utallige ganger bestilt klær hos Cellbes, eller Ellos, og gjort skikkelige bomkjøp. Jeg lærer aldri, og tror at neste gang, da klaffer det mye bedre. Jeg tror både Ellos, og Cellbes har en del å lære når det kommer til passform. Det er ofte en del som ikke helt stemmer. Man kan ikke tre på oss store hva som helst, og så skal vi være fornøyde. Klærne skal sitte fint, og man skal føle seg vel. Jeg føler meg ikke vel i pølseskinn som viser alt av bulker, og valker, og jeg liker heller ikke telt som får meg til å føle meg mye større enn det jeg er. Lengden er ofte feil, og stoffene en del bruker blir også veldig feil. Jeg har sagt det før, og sier det gjerne igjen : det er ikke bare å ta et plagg i en ordinær størrelse, og så legge på litt ekstra stoff, og så har man det perfekte plagg i en stor størrelse. Jeg må innrømme at jeg blir mye oppgitt, men går på limpinne igjen, og igjen ved å bestille når noe frister meg 🙂 Men for all del : jeg er veldig glad for at det finnes firmaer som også selger stormote på nett, og som har greie priser, og selv om ikke jeg som regel finner noe, så er det jo absolutt mange som gjør det.

Før handlet jeg nok veldig på impuls, og kjøpte nok mange plagg som jeg ikke burde ha kjøpt. Plaggene som virket så fine på når jeg prøvde de i butikken, eller plagg jeg ble fortalt at jeg var så fin i, og som faktisk ikke så ut når jeg fikk de på meg hjemme. Jeg tror mange kjenner seg igjen i akkurat dette. For en tid tilbake, så ble det nesten litt sånn ” panikkshopping ” – fant man noe som passet, så kjøpte man det, kanskje til og med ett i hver farge, men for min del ble slike plagg bare hengende, og jeg kastet masse penger rett ut av vinduet. Nå er jeg heldigvis mye flinkere til og kun kjøpe det jeg føler jeg passer, og kler. Jeg shopper ikke lengre kun for å shoppe, og jeg er blitt mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg tenker at vi som er store absolutt kan kle oss fint fordi om vi bærer ekstra vekt – hvorfor skal vi ikke kunne det? Hvorfor skal vi gjemme oss i store joggebukser, og hettegensere, eller hvorfor må vi kle oss i klær som er altfor trange, og altfor små? Fordi om vi er store, så skal vi ikke gjemme oss bort, og istedenfor å bruke penger på en ny joggebukse, og en ny hettegenser, så bruk heller pengene på klær som får frem det flotte i deg! I dag er det mange muligheter i forhold til pris på klær, så det er muligheter for de fleste til og kunne kjøpe seg klær ut i fra hva hver enkelt har anledning til. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser flotte mennesker gjemme seg bort i klær de absolutt ikke skulle hatt på seg, og jeg blir lei meg når jeg vet at noen føler de ikke er fine nok, eller gode nok fordi om de bærer ekstra kilo. Jeg tror mange ville ha følt seg helt annerledes dersom de hadde fått kjenne på følelsen av å være velkledd, det å føle seg flott, og visst man kunne slippe å føle på at man må gjemme seg bort….

Jeg digger når jeg ser velkledde, store personer! Jeg digger når man våger seg både på farger, og ulike design selv om man bærer noen, eller flere kilo for mye. De fleste ” gjemmer ” seg bort i det sorte, og det er ingen tvil om at jeg også har flest sorte plagg i klesskapet mitt, men jeg elsker farger, og jeg kjøper gjerne klær som skiller seg litt ut dersom fargene, og passformen er meg. Det gjør jeg ikke fordi jeg vil skille meg ut, og vise verden at her kommer jeg, men jeg kjøper akkurat det jeg vil, og jeg elsker flotte farger! Jeg har helt klart mine favorittmerker, og da må jeg på stormote butikker, eller handle på stormote butikker som har nettbutikk. Jeg handler mye på Alexis. De har nettbutikk i tillegg til butikker i Oslo, og Moss. Det er så enkelt å bestille, og en eventuell retur går som en lek. Der følger med returseddel, så da er det bare å klistre den på pakken, og levere den inn på post i butikk. Billig frakt er det også. Enkel bestilling, enkel retur, og en grei pris på frakt, det betyr mye for folk.

Jeg har som sagt mine favoritter når det kommer til klær, og min store favoritt er utvilsomt danske Pont Neuf. Klassiske, og enkelt i utgangspunktet, men moderne med en herlig sammensetning av mønster, og farger. Modellene er laget for oss med former. De er laget for kvinner. Passform, og kvalitet er utvilsomt det som står i fokus hos designerne hos Pont Neuf. Pont Neuf er ikke kun for kvinner som trenger store størrelser. Klærne er designet for kvinner fra str. XS til 3 XL. 3 XL tilsvarer vel en 54/56. Pont Neuf koster litt, men man får det man betaler for, og i dette tilfellet, kvalitet. Vårens kolleksjon inneholder så utrolig mye fint! Friske farger, stilig design. Mye rosa, både cerise, og lys rosa, der er turkis, rosa med rødt, blomster – jeg kunne gjerne hatt hele vårkolleksjonen, for her er det ingenting som jeg ikke ville hatt 🙂

Jeg har tidligere i vår handlet en del Pont Neuf fra Alexis Mote, og jeg har inntrykk av at dette er et merke som det går mye av. Selv om jeg har en del fra før, så måtte jeg ha ett lite påfyll, og denne gangen ble det den nydelige Maya kjolen i turkis, og sort, og det ble den beige Pont Neuf tunikaen. Maya kjolen har halvlang arm, og den beige har 3/4 arm. Jeg er alltid litt skeptisk til halvlange armer, for som regel, så dekker de ikke det jeg ønsker, men Maya kjolen har en helt perfekt armlengde. Den gikk liksom akkurat der komfortsonen min er. Nydelige tunikaer begge to. Den turkise blir nok den som kommer til å bli mest brukt i sommer, og den er veldig god på varme dager. Den ser kanskje noe varm ut, men det er den ikke. Friske farger, og man føler seg fresh, og fin. Maya kjolen som jeg kjøpte i turkis, den finnes også i rødt. Du kan lese mer om disse, og Alexis Mote her : http://www.alexismote.no/


Maya kjole i turkis :

http://www.alexismote.no/products/pont-neuf-maya-kjole-turkis-v8342-col-885


Pont Neuf tunika, beige : http://www.alexismote.no/products/pont-neuf-tunika-beige-v2093-col-818

 

Denne uken har vi en flott ” giveaway ” på bloggen. Vi gir bort en flott, og fargerik lommebok , og ett flott, fargerikt skjerf fra spanske Desigual. Både lommebok, og skjerf er gitt av MYE FINT I GRIMSTAD. Verdien på skjerfet, og lommebok er 499 kr stk. Vi trekker to vinnere. Hva vil du vinne? Skjerf, eller lommebok? Legg igjen en kommentar på bloggen, og fortell hva du helst kunne tenke deg å vinne, så kan det være du er den heldige 🙂 Husk å legge igjen epostadresse slik at jeg kan få kontakt med deg om du er den heldige 🙂

http://blogsoft.no/index.bd?fa=article.new

15 kommentarer
    1. Masse fint hos Alexis og veldig flott service 👍 En flott lommebok kunne jeg trenge,ha en fin dag 🌞

    2. God morgen.. her blåser vi nesten bort men sola er fremme og himmelen er blå. jeg blir så glad når jeg hører at andre gjør de samme shoppingtabbene som meg .. bestiller uten å prøve og kjøpe alle farger i en genser som passer-.. har også en rekke sorte tights og tunikaer som går om hverandre så jeg bare kan hoppe i noe.. har vel aldri hatt noe godt forhold til klær ,selv ikke når jeg var en str 38/40 . Og det ble jo ikke bedre da jeg begynte å heve som en dobbel bolledeig.. Men inspirert av deg prøver jeg å bruke en ting med farge på hver dag.. i går røde sokker.. haha..men det kommer seg.. Jeg har også bestemt meg for å ble flinkere til å bruke kjole og tøffe sko.. hvis jeg skulle være så heldig å vinne vil jeg bli glad for begge deler ,,, men trenger vel mest det nydelige blå sjalet til å friske opp min ellers sorte garderobe.. Nyt dagen..

    3. Siden jeg glemte å si hva jeg helst vil vinne igår, slenger jeg inn en kommentar igjen. Klær betyr mye for meg og jeg går ofte i “sort-fella” når jeg ikke føler meg vel med meg selv. Men jeg elsker farger og får alltid så mange komplimenter når jeg kler meg fargerikt. Yndlingsfargene er grønn, oransje, lilla og mørkeblå. Ønsker meg lommeboka, da den jeg har nå er utslitt og har mistet hanka. Desigual er et av mine favorittmerker, og selv om jeg ikke eier så mange plagg, må jeg alltid innom butikkene når jeg er i utlandet…

    4. DEN veska var utrolig fin, den ønsker jeg meg. 👍🏼
      Flotte tunikaer du har kjøpt, jeg regner med du også har prøvd skråsydde, slik at det overlapper hverandre litt, det er jeg veldig glad i.
      Og kul sveis forresten

    5. Nydelige både skjerfet og lommeboka😄 Men jeg hadde blitt superglad for en herlig fargerik lommebok😍😍😍

    6. Janne Sande: Skråsydde tunikaer har jeg hatt noen av, men faktisk ikke så mange….En god ide neste gang jeg er på shopping 🙂 Du er absolutt med i trekningen som skjer til søndag 🙂

    7. Hildegunn: Jeg tror mange av oss har det sånn at på de dagene man kanskje ikke føler seg på topp, så velger man det sorte. I det sorte, så gjemmer man seg litt bort. I alle fall føler man det sånn 🙂 Egentlig burde man ha gjort det motsatte på sånne dager, for man blir jo som oftest i veldig godt humør av farger.
      Jeg ble nylig kjent med Desigual, og det er utrolig fargerike, og fine produkter.
      Du er selvsagt med i trekningen til søndag 🙂

    8. gun: God morgen! Shoppingtabber er vel noe mange kjenner seg igjen i 🙂 Du verden så mange tabber man har gjort opp igjennom. Det er mye som har kommet i posten som har blitt returnert i samme antall som det kom 🙂
      Jeg har vel nesten alltid vært veldig glad i klær…var aldri opptatt av prinsesser som mange barn var, så interessen startet vel i 16-17 års alderen selv om det var veldig vanskelig å finne stilige klær når man var en størrelse for stor…
      Utrolig moro at jeg har fått deg inspirert til å bruke farger 🙂 Et skritt av gangen, og plutselig, så bruker du også farger på overdeler, og tilbehør 🙂
      Du er selvsagt med i trekningen av ett av de fine Desigual produktene.

    9. Har du sjekket ut ASOS? De har nettbutikk og masse fint i store størrelser 🙂 Det mest beklagelige med klær i store størrelser synes jeg ofte er prisen. Ofte har butikkene dårlig utvalg og dyre priser.
      Jeg har en plan for sommeren når det kommer til dette med å like kroppen min enda mer og tørre å gå i klær jeg har lyst til. En blogg som kaller seg fetmenfattet har startet et prosjekt som hun kaller for #365kroppsmyter. Kanskje har du hørt om det tidligere, om ikke, sjekk det ut 🙂

    10. Mye fint på Zizzi og Pip . Jeg har også gjort utallige bilkjøp på nett sist ei bukse hos Cellibis .Gleder meg til å se resultatet av besøket på Zizzi. God Helg

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg