Klesskapene stålsetter seg – det er vår !

Jeg blir så innmari glad av å gå rundt i klesbutikker for tiden! Man blir litt lei av en mørk høst, og vinter, og gleden er stor når butikkene nå fylles med vårlige, flotte farger! Farger gjør noe med en, og jeg elsker farger! Jeg har absolutt mest sort i mitt klesskap, men jeg har også mye farger, og har aldri vært redd for å bruke farger dersom plagget er min stil. Ikke fordi jeg vil skille meg ut, men farger gjør meg så innmari glad. Mange overvektige velger nok sort, og grått, og alle disse mørke fargene fordi de vil gjemme seg litt vekk. De ønsker ikke oppmerksomhet, de ønsker ikke at alle skal se dem. Dessuten er jo spesielt sort en veldig kamuflerende farge. Mange er heller ikke der jeg er når det kommer til farger. For veldig mange så blir farger altfor mye, men for dere som faktisk liker farger : Ikke gjem dere bort i de mørke fargene! Kle deg i alle de flotte, herlige fargene som kommer nå i vår – butikkene fylles nå opp med så utrolig mye fint. Liker du det, så bruk det!

Jeg er sikkert ikke alene om å ha klesskap som er så fulle at dørene nærmest nekter å lukke seg. Klær er så utrolig moro, og det er en interesse jeg vel alltid har hatt…. eller jeg var vel aldri som barn den jenta som alltid skulle ha prinsessekjoler, men fra ungdomstiden, så ble klær en stor interesse. Min mor ser ikke helt hvem jeg har arvet denne klesinteressen fra, men jeg liker å kle meg pent, liker å føle meg velkledd, og jeg synes det er en god følelse det å føle seg feminin. Noen tror kanskje klær er en måte å skjule størrelsen på, men for meg er det nesten motsatt. Jeg synes det er fint og kunne vise at store kvinner også kan være flotte, og ikke minst det å vise hvor mye flotte klær der er i store størrelser. Hvorfor skal ikke vi store kvinner kunne føle oss flotte, og velkledde når det er så masse flotte klær vi kan kle oss i? Klær skal ikke bare være noe vi er nødt til å ha på oss. Klær skal være noe vi føler oss flotte i, og som gir oss den gode velvære følelsen. Dersom man sliter med følelsen av at klær er stress, og at man aldri finner noe man føler seg vel i, så skjønner jeg at klær ikke gir den store gleden, men sliter man med å finne noe man kler, så er der masse hjelp å få i butikkene, spesielt om man oppsøker spesialbutikkene på stormote. Stormotebutikkene er flinke på passform, og farger, det er her kunnskapen på stormote er. Her blir man ikke fortalt at man kler alt man tar på seg. Her får man de ærlige tilbakemeldingene, og den gode hjelpen man ønsker. 

Jeg kjenner på kroppen at det blir en ” slitsom ” vår 🙂 Jeg har allerede handlet endel vårklær, og jeg har denne uken tatt i bruk den lekre, tynne og rosa ytterjakken fra Ciso. Humøret stiger mange hakk når jeg tar den på meg, og jeg får så mange fine tilbakemeldinger på den herlige rosa fargen. I tillegg til denne ytterjakken, så har det også blitt endel tunikaer i herlige farger som jeg gleder meg til å ta i bruk. Jeg er jo veldig glad i rosa, og jeg er veldig glad i lilla…blått er en farge jeg har veldig lite av. Har ett par plagg i marine, men ellers lite i blått. Ikke fordi jeg ikke liker blått, men jeg har kanskje aldri helt sett det som min farge, eller så har jeg gått for sort istedenfor. I forrige uke derimot så fant jeg min lyseblå drøm av en jakke! Den bare lyste mot meg, og det var kjærlighet ved første blikk! Når man opplever en slik kjærlighet, så sliter man med å løsrive seg…tro meg, jeg prøvde, men tankene gikk hele tiden tilbake til den fantastiske lyseblå jakken jeg hadde både sett, og prøvd hos Siri på PIP Stormote her i Kristiansand. Det er sjeldent jeg faller så pladask for noe som jeg gjorde i dette tilfellet. Når jakken i tillegg sitter som et skudd, så hjalp det lite å si til Siri at jeg skulle tenke på det…Jakken ble med meg hjem dagen etter, og jeg gleder meg sååå til å bruke den!! Jakken sier også kvalitet ved første øyekast. En fin jakke til de spesielle anledningene sa moren min, men nei, jeg har sluttet med å spare klær til de spesielle anledningene. Der er flest hverdager, så denne jakken skal brukes. Ikke at jeg skal jobbe i hagen med den, eller gå på tur med den, men ellers er den ikke i avdelingen for penklær til de helt spesielel anledningene 🙂

Min nye, lyseblå jakkedrøm er norsk design, og det er ekstra moro. Jakken er fra L’evolution, og jeg kjente ikke så mye til L’ evolution fra før, men det er ingen tvil om at dette er design av høy kvalitet, og hvor passform er en ting som står i fokus. Ett svært hyggelig bekjentskap som jeg definitivt skal bli mer kjent med etterhvert. Jakken kjøpte jeg på PIP Stormote her i Kristiansand, og her vet jeg at jeg får den beste servicen, og de ærlige tilbakemeldingene jeg ønsker. Siri har vært i denne bransjen i mange år, så dette kan hun! Jeg vet at når jeg går ut av døren der med et smil, eller to om munnen, så vet jeg at jeg vil bli like førnøyd når jeg kommer hjem. Det er den gode følelsen man skal ha når man går ut av butikken. Alle andre følelser tyder nok i mange tilfeller på nok et bomkjøp, og nok et plagg som bare henger til pynt…slik skal det ikke være!

SONY DSC

Ta en tur innom din stormote butikk for å få en følelse av våren som er i anmarsj – butikkene fylles opp dag for dag. Går man mange år tilbake i tid, så var stormotebutikkene fylt med klær for kjerringer, og som ung jente var det ikke mye moro å gå kledd i slike klær, men man måtte fordi utvalget var som det var. Mye ga en følelsen av å gå kledd i telt, eller pølseskinn, men sånn er det heldigvis ikke lengre! Stormote butikkene er fylt med klær for alle aldre, og alle lommebøker. Teltene, og pølseskinnene er byttet ut med god passform, og lekker design. Jeg har fått handlet endel vårplagg nå, og jeg har nok brukt litt tid på å få presset det inn blant alle klærne mine. Noe er tatt bort, men det sees virkelig ikke…jeg er nok ikke helt ferdig med vårshoppingen ennå, men jeg ser at jeg må spare litt plass til sommerklær, for det trenger jeg virkelig. Lange sommertopper med god armlengde, la oss håpe at det kommer endel slike plagg til sommeren 🙂 Og så trenger jeg typiske turklær…t-skjorter, og topper som kan kan være på fjellet i uten å føle seg pyntet…det blir mange fjellturer i sommer, så da er det mye i mitt klesskap som ikke kan bli med på tur 🙂

Den nydelige, lyseblå sommerdrømmen av en jakke fra L’evolution finner du hos PIP Stormote både i Kristiansand, og Stavanger : http://www.pipstormote.no/  https://www.facebook.com/pipstormote/?fref=ts

6 kommentarer
    1. Jakken er nydelig, og den satt flott på deg 🙂 ! Jeg har begynt å bruke blått de siste to årene etter jeg sluttet å farge håret.. Jeg var opprinnelig veldig mørk, men nå som jeg begynner å bli sølvgrå med nesten hvite partier i tinningene så kler jeg helt andre farger enn før. Det er ganske utfordrende å tenke nytt, men også spennende. Både farge på klær og sminke må justeres når håret blir naturlig grått.

    2. Nannah: Tusen takk, Nannah! Denne lyseblå jakken, den bare falt jeg for ved første øyekast 🙂 Jeg har egentlig aldri brukt blått…vet ikke hvorfor, for jeg liker fargen, men har kanskje aldri likevel følt at fargen var helt min. Har vel hatt noe lyseblått før, men aldri marine før nå nylig da jeg kjøpte en flott blonde tunika i marine.
      Jeg tror at jeg foreløpig ikke har fått noen grå hår. Jeg striper håret, men i følge frisøren min, så er der ingen grå hår ennå..har opprinnelig kommunefarget hår, så jeg liker at håret er lyst 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg