Ute er det snø – inne er det vår!

Det er ingen hemmelighet , jeg elsker klær, og jeg liker å føle meg vel. Før handlet jeg nok veldig på impuls, og kjøpte nok mange plagg som jeg ikke burde ha kjøpt. Plaggene som virket så fine på når jeg prøvde de i butikken, eller plagg jeg ble fortalt at jeg var så fin i, og som faktisk ikke så ut når jeg fikk de på meg hjemme. Jeg tror mange kjenner seg igjen i akkurat dette. For en tid tilbake, så ble det nesten litt sånn ” panikkshopping ” – fant man noe som passet, så kjøpte man det, kanskje til og med ett i hver farge, men for min del ble slike plagg bare hengende, og jeg kastet masse penger rett ut av vinduet. Nå er jeg heldigvis mye flinkere til og kun kjøpe det jeg føler jeg passer, og kler. Jeg shopper ikke lengre kun for å shoppe, og jeg er blitt mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg tenker at vi som er store absolutt kan kle oss fint fordi om vi bærer ekstra vekt – hvorfor skal vi ikke kunne det? Hvorfor skal vi gjemme oss i store joggebukser, og hettegensere, eller hvorfor må vi kle oss i klær som er altfor trange, og altfor små? Fordi om vi er store, så skal vi ikke gjemme oss bort, og istedenfor å bruke penger på en ny joggebukse, og en ny hettegenser, så bruk heller pengene på klær som får frem det flotte i deg! I dag er det mange muligheter i forhold til pris på klær, så det er muligheter for de fleste til og kunne kjøpe seg klær ut i fra hva hver enkelt har anledning til. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser flotte mennesker gjemme seg bort i klær de absolutt ikke skulle hatt på seg, og jeg blir lei meg når jeg vet at noen føler de ikke er fine nok, eller gode nok fordi om de bærer ekstra kilo. Jeg tror mange ville ha følt seg helt annerledes dersom de hadde fått kjenne på følelsen av å være velkledd, det å føle seg flott, og visst man kunne slippe å føle på at man må gjemme seg bort….

Jeg digger når jeg ser velkledde, store personer! Jeg digger når man våger seg både på farger, og ulike design selv om man bærer noen, eller flere kilo for mye. De fleste ” gjemmer ” seg bort i det sorte, og det er ingen tvil om at jeg også har flest sorte plagg i klesskapet mitt, men jeg elsker farger, og jeg kjøper gjerne klær som skiller seg litt ut dersom fargene, og passformen er meg. Det gjør jeg ikke fordi jeg vil skille meg ut, og vise verden at her kommer jeg, men jeg kjøper akkurat det jeg vil, og jeg elsker flotte farger! Jeg elsker rosa, jeg elsker lilla – dette er nok favorittfargene mine, men jeg liker mange farger, og kler meg i det meste med unntak av gult. Gult er en farge jeg selv ikke synes at jeg kler, men går fargen mot orange, så er jeg mye mer positiv 🙂

Våren nærmer seg, og det betyr også at vi er klare for farger i garderoben. Jeg er så klar for vår, og jeg er så klar for vårens farger. Denne våren er der mye fine farger, og mye fine design – jeg gleder meg! Jeg har allerede fått handlet inn litt vårklær, og jeg blir så glad når jeg ser på de. Det er ikke alltid mer enn ett fint plagg, eller to som skal til for å få meg til å smile 🙂 Butikkene fylles nå med vårklær, og vårfarger, og jeg tror det er flere enn meg som er veldig klare for å bytte ut de mørke fargene nå. I vår blir det endel rosa, og det er jo en av mine farger.

Jeg har tidligere skrevet litt om stormote butikker som jeg setter stor pris på, og i dag har jeg lyst til å la dere bli litt bedre kjent med en annen av mine favorittbutikker, Alexis Mote. Hver gang jeg er i Oslo, så legger jeg alltid inn en besøk hos Alexis i Skippergata. En stor, og flott butikk på 250 kvm som har klær både for oss som liker det litt trendy, og for de som helst vil ha det klassiske, og tidløse. Alexis har også en like stor butikk i Moss som jeg ennå ikke har fått besøkt. Det er aldri noe problem å finne noe man liker hos Alexis, og jeg tror vel heller aldri at jeg har gått ut av butikken i Oslo uten handleposer. Det blir som en godtebutikk hvor man har lyst på så mye, for her er utvalget utrolig bra! Man finner ikke bare hverdagsklærne her, men her finner man også treningsklær, undertøy, strømper, yttertøy, man finner støvletter, og ikke minst penklær. Alexis har utrolig mange flotte kjoler i store størrelser, så skal du i bryllup, eller en annen anledning hvor du trenger en fin kjole, så bør du absolutt besøke Alexis! Det fine er jo at om man ikke bor i nærheten av Oslo, eller Moss, så har Alexis en flott nettbutikk. Noen synes det er litt pes å bestille via nettet, men det er det ikke så lenge man underveis kan få god hjelp med bestillingen. Man kan sende en mail, eller ta en tlf, og så vil du fort merke at dette er en butikk hvor service står i høysetet. Her blir man hjulpet til å finne frem til den størrelsen som vil være den riktige for deg, dersom du føler at du trenger litt hjelp. Alexis har også en veldig fin facebookside, og de er veldig flinke til å legge ut nyheter på siden sin. Alexis bruker også stort sett frodige modeller slik at man lettere kan tenke seg hvordan modellen vil se ut om man selv får plagget på seg. Det å bruke plus size personer til å vise klær i store størrelser, det synes jeg er ett must, og tommelen opp for de som er flinke til å gjøre nettopp det. Her finner du Alexis sin Facebook side : https://www.facebook.com/Alexis-Mote-AS-143991575851/?fref=ts    Lik siden, så vil du hele tiden bli oppdatert på nyheter både i butikk, og nettbutikk.

Jeg liker god service, og god hjelp i butikkene jeg besøker. Jeg trenger ingen klegg som hele tiden er på meg med det ene plagget etter det andre, men ønsker jeg hjelp, så setter jeg pris på en betjening som ser meg, og som er ærlig. Det er altfor mange som synes at jeg er fin i alt jeg tar på meg, men jeg har bittelitt selvinnsikt, og irriterer meg så jeg ser rødt når jeg får tilbakemeldinger som man med et øye kan se ikke stemmer. Alexis kan service, og når man kjenner på hvor godt man blir tatt i mot, og tatt vare på, så ønsker man å komme tilbake. Butikken kan sånn sett være så flott den bare vil om servicen er det motsatte.Jeg liker betjening som skjønner hvorfor jeg vil at armene gjerne skal skjule grevinnehenget, eller hvorfor jeg ønsker at overdelen skal gå ned forbi rompa, eller hvorfor jeg ikke liker klær som sitter helt tett inntil kroppen slik at alle valker, og håndtak vises, og at dermed ingenting overlates til fantasien 🙂 Jeg liker at de vet hvor skoen trykker, for da kan de lettere finne klær som vil passe min kropp. Slik er det hos Alexis, og det, sammen med det utrolig gode utvalget er årsaken til at jeg alltid er innom når jeg er i Oslo.

Jeg har også begynt å bruke nettbutikken til Alexis Mote, noe som fungerer helt optimalt! Enkelt å bestille, og enkelt å få hjelp om det er noe jeg lurer på. Skulle jeg bomme på størrelse, eller passform, så ligger det returlapp sammen med varene, og jeg kan enkelt returnere. Returfrakten er også inkludert i frakten man betaler ved bestilling, så enklere kan det ikke bli. Det er farlig å shoppe rundt i nettbutikken til Alexis – der er så mye flott, og veldg mye som frister. De er utrolig flinke til å finne gode leverandører. Jeg har helt klart mine favoritter. Ciso er en av mine favoritter, det samme er Handberg, og en av mine nyeste favoritter er helt klart Pont Neuf. Jeg synes alle disse er veldig flinke på passform, på farger, og design. Denne våren kommer der masse flott fra alle disse leverandørene, så her er det bare å glede seg. Veldig mye er allerede på plass, og jeg har fått handlet litt, så jeg er klar for våren.Det har blitt litt fra Pont Neuf, det har blitt ett par nydelige vårjakker fra Ciso, ei herlig jakke fra Handberg. I tillegg, så har jeg fått kjøpt meg nye nattkjoler. Jeg liker at også nattkjolene er litt søte, og ikke minst gode å ligge i, og nå var tiden inne for å skifte ut litt. Noen var vel klar for søppelkassen, og tre nye, fine fra Ulla Popken. Alexis Mote har endel fine nattkjoler fra Ulla Popken, og kanskje er det på tide for deg også å bytte ut litt gammelt nattøy med noe nytt? Her kan du kikke litt på nattøyet : http://www.alexismote.no/categories/natty

Jeg må jo vise dere de flotte klærne som jeg har handlet hos Alexis sin nettbutikk. Jeg blir så glad av å se på fargene , og designet! Jeg blir til og med glad for de fine nattkjolene jeg har kjøpt 🙂


Knallstilig jakke fra Ciso : http://www.alexismote.no/products/ciso-jakke-1909-90-7442-col-280


Er det rart man smiler når man ser denne her 🙂     http://www.alexismote.no/products/ciso-ytterjakke-rosa-1937-90-7477-col-430


Jeg elsker Pont Neuf! Lekker tunika i grått, og lys rosa : http://www.alexismote.no/products/pont-neuf-tunika-rosa-v2434-col-977
Jakken under er helt lik tunikaen


Herlig jakke fra Handberg :  http://www.alexismote.no/products/handberg-jakke-1133-col-17


Nydelig nattøy fra Ulla Popken

Heldigvis har vi mange spesialbutikker på stormote, og disse tenker jeg at det er uhyre viktig at vi bruker. Kjedebutikkene ligger ofte lavere i pris, men så kommer vi til dette med kvalitet, og holdbarhet i tillegg til at klærne har riktige fasonger. På spesialbutikkene finner vi klær som er spesialdesignet for store kropper, ikke telt som er sydd rett opp, og ned, eller pølseskinn som antagelig er havnet i feil avdeling. For meg å komme inn på en klesbutikk er som å komme inn på en godtebutikk – jeg storkoser meg, og kan bruke lang tid både på å kikke, og prøve. På disse spesialbutikkene, så er det som oftest denne gode, varme atmosfæren, ofte den litt sånn hjemmekoselige stemningen hvor man kan ta den tiden man trenger uten at noen reagerer på det… man kan lete, og kikke uten at noen står over deg, men samtidig så er de parat til å hjelpe, og tipse om man ønsker litt assistanse, Alexis Mote er absolutt en av disse! https://www.facebook.com/Alexis-Mote-AS-143991575851/?fref=ts / http://www.alexismote.no/

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Så deilig å se farger, elsker rosa jeg også 🌸 Kjenner at jeg blir lettere og gladere nå som jeg vet våren kommer 👍🏻 du eg veldig flott i fargen rosa, den kler deg godt 😃

    2. Så mye fine klær du frister med:-) vil bare si at de selger point neuf på Harebakken i Arendal også.

    3. Herlig med vår og nye klær ! Her på indre Østlandet laver snøen ned i dag, men jeg har hvite Tulipaner på bordet 🙂
      Den rosa jakken var helt nydelig til deg 🙂

    4. alice: Der kommer virkelig mye fine klær i vår, masse fine farger for min smak i alle fall 🙂
      Takk for tips om Pont Neuf – de selger her i Kristiansand også – jeg bare handler litt rundt forbi 🙂

    5. Monica M Øien: Rosa er en herlig farge!! En kjenner det på kroppen at våren er i anmarsj, og det er en herlig følelse 🙂 Jeg elsker rosa, og den rosa jakken, den gjorde susen – gleder meg til å bruke den 🙂
      Ha ei nydelig helg, Monica!!

    6. Hei .Hyggelig å lese det du har skrevet.Nesten som jeg skulle ha gjort det selv .Her er det vår .Snøen som kom er iferd med å renne bort , og noen blader stikker opp av jorda .Gåsunger på trærne og sola skinner fra skyfri himmel .Titter på spaserskoene fra i fjor .Gleder med til å ta dem ibruk .Du frister med nye vårfarger og det er vel tid til å tenke på en mere spellsk garderobe .Trengte denne påminnelsen .Lilla .blå og rødtoner er nok min favoritt .Kler meg stort sett etter humør .Hilsen en litt for stor dame fra Hvaler .

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg