Jentene på Nice Size gir bort en flott gave !

Jeg er som dere vet veldig glad i klær, og jeg liker å gå i spennende butikker med ett godt utvalg av klær, butikker med øye for form, og fasong, med øye for det lille ekstra, og butikker som kan stormote. Jeg blir så utrolig glad når jeg kommer inn i stormotebutikker hvor betjeningen selv er store. Da vet jeg at de selv er i samme situasjon som meg,  de vet hvor skoen ofte trykker, og de kan mye lettere hjelpe meg til å finne de klærne som passer min kropp. Det er overhodet ikke det samme når betjeningen er slanke kvinner som ikke en gang har muligheten til å sette seg inn i hvordan det er å være stor, og på leting etter klær som passer. De kan ikke forstå hvorfor vi tenker som vi gjør, og de kan ikke helt se at klærne ikke vil se like fine ut på oss som på en str.38. De skjønner heller ikke hvorfor armene gjerne skal skjule grevinnehenget, eller gå ned forbi rompa, eller hvorfor vi ikke liker klær som sitter helt tett inntil kroppen slik at alle valker, og håndtak vises, og at dermed ingenting overlates til fantasien 🙂 Jeg liker å komme inn i en butikk hvor betjeningen selv bruker store størrelser, eller i alle fall har erfaring med det. Da snakker vi samme språket, og da trives jeg 🙂


 

Det finnes mange spennende stormotebutikker rundt forbi i landet, og når jeg er på farta her, eller der, så prøver jeg alltid å sjekke om der er en butikk for meg i nærheten av dit vi skal. Jeg liker butikker med godt utvalg av merker, fasonger, og farger. Jeg liker butikker som tar inn litt for enhver smak, og som tenker både klassisk, tradisjonelt, og spenstig. Fordi om vi er store, så liker mange av oss farger, vi liker stil, og mange av oss liker klær som skiller seg ut i mengden. Kanskje burde jeg ha valgt klær hvor jeg er en i mengden, men det har jeg sjeldent gjort. Jeg liker farger, og jeg liker å skille meg ut på en fin måte. Jeg velger mye sort, men jeg liker å brekke av med flotte farger, og kanskje noe mønster. Jeg er nok heldig som kler veldig mange farger, og jeg velger ofte farger om det er et alternativ. Jeg liker også klær som er litt pyntet, jeg har sans for bling, men alt med måte 🙂 Her i Kristiansand hvor jeg bor, så er vi så heldige at vi har tre butikker med stormote, en stormote som er i en kjede, og to uavhengige. I tillegg kommer disse ” vanlige ” kjedebutikkene som jeg nesten aldri handler i. Kjedebutikkene kan ikke fasonger, og egentlig så tror jeg de kun har store størrelser for å kunne si at de også selger klær i store størrelser. Jeg vet ikke hvor mye de virkelig satser på klær til oss, eller hvor mye tid de legger ned i arbeidet med designet på de store størrelsene. Noe skurrer når former, og fasonger ofte ikke sitter som de bør på store kropper. Det er unntak innimellom, men jevnt over er kjedebutikkene dårlige på stormoteklær.

Heldigvis har vi mange spesialbutikker på stormote, og disse tenker jeg at det er uhyre viktig at vi bruker. Kjedebutikkene ligger ofte lavere i pris, men så kommer vi til dette med kvalitet, og holdbarhet i tillegg til at klærne har riktige fasonger. På spesialbutikkene finner vi klær som er spesialdesignet for store kropper, ikke telt som er sydd rett opp, og ned, eller pølseskinn som antagelig er havnet i feil avdeling. For meg å komme inn på en klesbutikk er som å komme inn på en godtebutikk – jeg storkoser meg, og kan bruke lang tid både på å kikke, og prøve. På disse spesialbutikkene, så er det som oftest denne gode, varme atmosfæren, ofte den litt sånn hjemmekoselige stemningen hvor man kan ta den tiden man trenger uten at noen reagerer på det… man kan lete, og kikke uten at noen står over deg, men samtidig så er de parat til å hjelpe, og tipse om man ønsker litt assistanse.

I Drøbak så finner vi en stormotebutikk som er verdt et besøk. Kommer du dit en gang, så garanterer jeg deg at du også kommer tilbake. Butikken heter Nice Size, og er en utrolig flott butikk med ett veldig godt, og smakfullt utvalg av klær i store størrelser. Butikken selger klær fra str. 38 – 56, men hovedvekten av klær som selges er stormote. Det som også skiller butikken fra mange andre, det er utvilsomt servicen! Servicen er unik, og butikken vet hvordan man skal ta vare på kundene sine. Man føler seg så innmari godt tatt vare på. Man kjenner at man er velkommen, og man merker at betjeningen elsker jobben sin 🙂 Man kan senke skuldrene, og ikke være redd for innpåslitne selgere som egentlig bare har lyst til å stenge, og dra hjem. Her kjenner man på den gode stemningen, man ser at smilene er ekte, og det er som å gå rundt i en godtebutikk 🙂 Betjeningen har også kunnskap, og ser hva man kler. Ærlighet står også høyt, og etter mange bomkjøp opp i gjennom årene, så er ærlighet noe jeg setter veldig, veldig høyt. At ærlighet kommer foran salg, da får en butikk en ekstra høy stjerne hos meg 🙂


 

Nice Size ligger på Drøbak Amfi, og drives av Stine. Butikken fører mange spennende merker som jeg har stor sans for. Her finner du merker som Carmakoma, DNY, LauRie, Ciso, og Pont Neuf. I tillegg selger de det vi trenger av tilbehør, de selger vesker, og sko – her finner man alt man trenger 🙂 Jeg ble første gang kjent med Nice Size gjennom siden deres på Facebook. Butikken er flink til å bruke Facebook, de er flinke til å legge ut bilder av nye varer, og de er flinke til å få oss kunder nyskjerrige. Det er mye jeg digger med Nice Size, og en av tingene er utvilsomt at de bruker seg selv som modeller når de legger ut bilder på Facebook. Dette er flotte damer som er stolte av seg selv, og jeg blir så innmari glad når jeg ser klærne på kropper som de er beregnet for! Det at man ikke bruker en str. 38 for på vise klær som er beregnet for oss som må opp litt i størrelse, det liker jeg! Det er jo sånn det skal være! Når stormote klær vises på kropper som de er beregnet for, så kan man mye lettere forestille seg hvordan klærne vil se ut på egen kropp. Store klær skal vises på store kropper, og her må produsenter av stormoteklær bli mye flinkere. Kanskje strekker noen få seg til å bruke en str.46, eller 48, men da har de strekt seg langt. Hvorfor ikke bruke modeller i både 50, 52, og 56? Der finnes en haug av flotte størrelser der ute som med glans kunne ha vist klær som hadde tålt offentlighetens syn. Jeg fikk en kommentar på bloggen en gang fra en ung mann som kunne fortelle at de brukte slanke modeller fordi klærne så bedre ut på dem… jeg forstår også at en del kan tenke sånn, men hvem er det som skal bruke klærne? Ikke en str. 38, og da hjelper det fint lite at klærne ser fine ut på en slank modell….Nice Size bruker seg selv, og viser hvordan klærne ser ut når de kommer på den størrelsen som skal bruke de, og det bare digger jeg 🙂 Fortsett med å bruke dere selv som modeller, det vet jeg mange setter stor pris på 🙂 Flotte klær på flotte modeller – sånn skal det være!!


 

I dag skal vi gi bort en flott gave fra Nice Size. En av dere heldige lesere skal nemlig få en lekker tunika fra Pont Neuf. Jeg elsker Pont Neuf! Veldig flinke på farger, og design. Det er klær med god passform, og det er klær som virkelig er behagelige å ha på seg. Plaggene koster litt, men jeg vil heller investere i noe som man kan ha glede av lenge. Jeg har hatt mine Pont Neuf plagg i maskinen utallige ganger, og de er like fine. Mange av plaggene er også tidløse, så man kan bruke de over tid. I vårens kolleksjon er det utrolig mye fint! Noen av plaggene kommer også i friske farger, og jeg gleder meg til å sprade rundt i endel av disse plaggene utover våren 🙂


 

Sammen med Nice Size, så skal jeg altså gi bort en nydelig tunika i valgfri størrelse. Verdien på tunikaen er 999 kr! Tunikaen kommer fra str. S – 3 XL ( 3 XL er str. 54/56 ). Tunikaen er rosa, og grå mønstret, og er virkelig flott! Den er i viskose, polyester, og elastan. Den heldige vinneren får tunikaen sendt hjem i posten dersom du ikke bor i nærheten av Drøbak 🙂 For å være med i trekningen av tunikaen, så må du legge igjen en kommentar på bloggen, og HUSK at du skriver inn epostadressen din i kommentarfeltet. Den er kun synlig for meg, og den må jeg ha for å kunne kontakte vinneren. Det er fortsatt endel som glemmer å skrive inn epostadressen sin…. og da kan du gå glipp av premien.

Nice Size har ikke nettbutikk, men de sender gjerne dersom det er noe som frister. De er veldig flinke til å legge ut bilder på Facebook siden sin når det ankommer nye varer til butikken. Du kan lese mer om Nice Size her : https://www.facebook.com/Nice-Size-277638359083451/?fref=ts

30 kommentarer
    1. Utrolig masse flotte modeller. Æ liker dem som str er rettet mot. Men hvor finner vi undertøysbutikker ? Bor selv i Trøndelag . Lite og dårligt utvalg

    2. Å vilka fina kläder☺ skulle gärna kunna tänkt mej tunikan💖💖
      Å lyckliga dej som har så många affärer å handla i☺☺
      Efterlyser sådana här affärer i stjördal/trondheim..

    3. Nina Rogneslien: Hei Nina! Undertøysbutikker er en utfordring synes jeg, men det tenker jeg absolutt å blogge om en dag. Jeg sliter med å finne butikker som selger godt, og fint undertøy i min størrelse 🙁 Jeg synes ikke verken Kappahl, eller Lindex har undertøy som passer meg 🙁 Jeg må ofte bestille undertøy på nettet, men blogg om undertøy, det kommer 🙂 Så kanskje vi kan finne noen fine butikker/nettsteder 🙂

    4. Hei. Ser noen etterlyser undertøy for store. Jeg har med stort hell bestilt fra cellbes , de har i alle str og er rimelig.😄Ellers enig med deg,Heidi, når betjeningen bruker store str blir man litt mer trygg på seg selv også. 😄 Jeg sliter med åfinne noe som er langt nok, syns det fins så mye kort og bredt.

    5. Jeg elsker å lese bloggen din Heidi. Og spesiellt da det utdeles gaver 😉. Jeg kan bekrefte at at Nice Size yter god service👍😉😊

    6. Jaaaa,der hadde vært en drøm å vinne den! Fantastisk kjole, å fantastisk å ramlen over bloggen din en mandag kveld 🙂

    7. Så fin blogg du har. Klikket meg inn via Nice size sitt fb innlegg – deg kommer jeg til å følge.
      Super butikk , med veldig koselige jenter. Dessverre er mye litt for dyrt for lommeboka mi nå som jeg studerer på deltid. Så holder tomlene og håper jeg vinner et nytt og etterlengtet plagg. Tunikaer er såå fin. ❤️

    8. Nice Size er virkelig flott butikk. Elsker å shoppe der.
      Vareutvalg med forskjellige merker er topp og de som jobber der er helt fantastiske.
      ALLTID hjelpsomme og blide.
      Og jeg elsker kundekveldene med moteshow og god stemning og gode rabatter og / eller en liten oppmerksomhet til oss som kommer.
      Takk til deg som blogger om butikken og takk til Stine og resten av gjengen i butikken

    9. Utrolig flotte klær og service!! Digger bloggen din. Du skriver det vi andre tenker. Ellers kan jeg anbefale ” Det lille under” på Paleet i Oslo. De er utrolig flinke til å finne undertøy og badetøy i store størrelser. De er ærlige og oppriktige. De sender også😊

    10. Hei
      Dette var en midt i blinken blogg for meg! Er ofte i Drøbak men aldri vært innom den butikken… Takk for tipset!!

    11. Kjempemye fint hos Nice Size! Har gått bananas der et par ganger og har ikke angret på noe av det som har blitt med hjem. Service er noe for seg selv!

    12. Har fulgt Nice Size en god stund på fb, men har ikke vært der enda. Men vet nå at jeg må dit snart. 🙂 Tunikaen var kjempefin og jeg fikk veldig lyst på den 🙂

    13. Veronica: Det var en flott opplevelse og komme til Nice Size etter at jeg også hadde fulgt de på Facebook en stund, så er du i nærheten, så bør du dra innom 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av tunikaen 🙂

    14. Nice Size er en utrolig bra butikk. Stort utvalg og en herlig betjening! Går aldri tomhendt derfra…

    15. Brith: Hei Brith! Det er lett å gå bananas på Nice Size 🙂 Veldig mye flott, og en utrolig god service.
      Du er selvsagt med i trekningen av tunikaen fra Pont Neuf 🙂

    16. Anne Grethe: Tusen takk, Anne Grethe! Jeg er så takknemlig for at du liker bloggen min 🙂
      Tusen takk også for tipset om ” Det store under ” – der har jeg aldri vært, men vet hvor jeg skal dra neste gang jeg er i Oslo!!

    17. daniela: Slike butikker skulle det ha vært enda flere av tenker jeg 🙂 Godt vareutvalg, super service, og så tar de ordentlig vare på kundene sine.
      Takk for at du følger bloggen min, og du er selvsagt med i trekningen av den flotte tunikaen fra Pont Neuf 🙂

    18. Tonje: Takk for at du var innom bloggen min! Håper du vil fortsette å følge bloggen min også fremover 🙂

      Tunikaen fra Pont Neuf er virkelig lekker, og du er selvsagt med i trekningen av den 🙂

    19. Wenche: Så bra at du ramlet over bloggen min, Wenche 🙂 Håper du vil fortsette å følge den også fremover.

      Du er selvsagt med i trekningen av tunikaen fra Nice Size, og Pont Neuf!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg