På fotoshoot hos Stormberg

Å få være med på fotoshoot er innmari moro, og for noen dager tilbake fikk jeg være med på en ny fotoshoot hos Stormberg. Jeg føler meg både heldig, og litt stolt over at Stormberg ønsker å bruke meg som en av deres modeller for klærne som de produserer i store størrelser. Jeg har også tidligere fått være modell for Stormberg når de skal vise frem en del av tur, og treningsklærne de har i store størrelser, og jeg har tidligere rost Stormberg for at de bruker store modeller når de skal vise hva de har av klær i store størrelser. Det betyr så mye for oss som skal kjøpe klærne at de vises på personer som har det ekstra som vi store har. Det er da man bedre kan få ett mer riktig inntrykk av hvordan klærne vil se ut når vi får de på oss. For meg å se et plagg jeg kan få i min størrelse vist på en slank modell blir liksom helt feil. Et plagg på en str. 38 vil neppe se likt ut på meg som må ha 48/50. 


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg

 

Etter at jeg begynte å blogge, så har jeg fått en rekke henvendelser fra personer landet over som er frustrerte over utvalget av tur, og treningsklær i store størrelser. De forteller om følelsen av å gå inn i den ene sportsbutikken etter den andre, og oppleve at de ikke finner noe som passer dem. Hvordan skal man kunne få ett mer aktivt liv uten riktige klær? En tur i skogen blir liksom ikke helt den samme i pumps, og fine bukser. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere produsenter ser behovet, eller om de ser behovet, hvorfor er de så redde for å satse ? Man skal faktisk ikke så høyt opp i størrelse i klær før man ikke finner noe som passer. Jeg prater også med folk som i utgangspunktet ikke så veldig store,  men likevel sliter de  veldig med å finne tur, og treningsklær, og man blir så lei av å tråle butikker uten å finne noe som passer. Man starter med friskt mot, men nærmer seg kjelleren når man slukøret drar hjem uten noe i posene. Den eneste som kanskje er fornøyd må vel være lommeboka.

Det er alltid spennende å se hva slags klær Stormberg ønsker at jeg skal vise. Det er alltid moro og kunne vise nyheter. Ikke at jeg nødvendigvis gleder meg til å vise meg frem. Jeg er vel ikke helt der ennå, og kommer nok aldri dit, men jeg synes det er flott å kunne vise andre store hva som finnes til våre store kropper. Jeg gjør det for en god sak pleier jeg å si, og så merker jeg at jeg klarer å være litt mindre redd for hver gang om overarmene blir for synlige, eller haken blir litt dobbel dobbel 🙂 Det gjør også noe med selvfølelsen min å være med på dette. Følelsen av at jeg kan brukes akkurat slik jeg er, det gir en god følelse som har hjulpet meg en del på veien jeg nå går.

Denne gangen var det favorittjakken min jeg skulle fotograferes i. Jeg elsker Sirdal jakken! Dette er en utrolig god skalljakke som jeg bruker når jeg er ute på tur. Samtidig så er ikke dette bare en turjakke for meg. Sirdal jakken bruker jeg også i det daglige, det er også blitt en hverdagsjakke for meg. Den er veldig behagelig å ha på seg, og Stormberg er utrolig flinke til å velge flotte farger på disse jakkene. Jeg har nærmest bodd i min rosa Sirdal jakke med unntak av den tiden vi er inne i akkurat nå 🙂 Ellers er det en perfekt jakke alle andre årstider. Jakken er vann, og vindtett, og før jeg ble kjent med denne type jakker, så hadde jeg omtrent aldri hatt ei jakke hvor ikke vinden blåste tvers igjennom hele meg, eller hvor jeg ble klissvåt i regnvær. Jakken har utrolig gode lommer som man lett kan putte hendene opp i. Den har stormklaff, og ei god hette. For meg betyr det også en del at jakkene har farger man blir glad av å ha på seg. Jeg smiler fra øre til øre når jeg tar på meg min rosa Sirdal jakke, og jeg ble utrolig glad når jeg så den nye Sirdal fargen som går opp i størrelser for oss med litt ekstra. Den nye fargen heter ” Wild Aster “, og er en herlig dyp burgunder farge med turkise detaljer. Den er virkelig fin : http://www.stormberg.com/no/sirdal-jakke-dame.html#10132250029 Jakken kommer opp i størrelse 5 XL, og dette med størrelser er alltid vanskelig. Jeg er nok ikke helt enig i størrelsene som Stormberg opererer med, men dersom du måler deg, og sammenligner, så vil du finne din størrelse. Jeg bruker selv alt fra str. 48 til str. 52, og i Sirdal jakken bruker jeg str. 4 XL, så jeg vil vel si at str. 5 Xl er en 54/56.


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg

 

Det er ennå noen dager til våren kommer, men likevel, så går tiden fort, og de som vil vente til våren med å bestille jakken, de kan fort oppleve at jakken er utsolgt. De store størrelsene, de forsvinner fort, så det blir egentlig sånn at man bør kjøpe det når man ser det. Butikkene til Stormberg kan også bestille inn jakken til deg, og det uten forpliktelser. Sirdal jakken kommer også i store størrelser til menn, og det er ikke ofte jeg tipser så mye om klær til store menn, så i dag gjør jeg nettopp det 🙂 Sirdal jakken til menn som bruker store størrelser kommer i en flott farge som heter ” Pine Bark “, og jakken kommer opp i str. 5 XL : http://www.stormberg.com/no/sirdal-jakke.html#10132385005   Modellen på bildet er Espen Hjetland.


Foto : Jan Rune Eide / Stormberg

 

Det føles nesten rart å si at jeg koser meg foran kamera, men jeg koser meg – det er utrolig gøy! I  tillegg er det jo så fine folk hos Stormberg som får en til å føle seg trygg, og godt tatt vare på. Også i tiden fremover vil det komme tur, og treningsklær i store størrelser, og jeg vil fortsette å tipse dere som leser. Jeg vet at veldig mange av dere setter veldig stor pris på å få vite hva som finnes der ute til oss som må ha litt ekstra størrelse på klærne.

I dag er det blitt trukket ut en heldig vinner av de flotte støvlettene far Alexis Mote. Mange hadde lagt igjen en kommentar, og en av dere kan snart føle litt på denne herlige støvlettlykken 🙂 Den heldige vinneren av nye, flotte, og høye støvletter ble : TORUNN BERGET !!! Gratulerer så masse, Torunn!! Nå er det snart din tur til å danse gledesdansen over å være den lykkelige eier av flotte støvletter 🙂 Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen. Til dere som sliter med støvletter, så anbefaler jeg dere å se nærmere på støvlettene som Torunn nå vant. Du finner de her : http://www.alexismote.no/products/charlie-g-moss-stvlett-med-ekstra-vidde   Fremover vil det bli mange flotte giveaways på bloggen min. Neste giveaway dukker plutselig opp. Nyt mandagen, og den nye uken!

10 kommentarer
    1. Ja jeg må si at du er heldig som får være modell, og at du får prøve og se det nye av det nye før det kommet i butikken. Det gjør jo noe med selvbilde og selvfølelsen. Stå på Heidi.☺

    2. Jeg er en vanlig 54 og Sirdal 5x er for liten for meg. Jakka passer rett og slett ikke til min kroppstype. Jeg har ganske stor byste og er rund over magen.
      Du er en nydelig modell for Stormberg 🙂

    3. Nannah: Tusen takk, Nannah ! Nå ble jeg glad for å få så fine ord fra deg:-)

      Sirdal er nok som mange andre plagg, en modell som ikke passer alle selv om den går opp i størrelse. Vi har ulike kroppstyper. For meg er Sirdal en perfekt jakke – og jeg elsker den 🙂 Hos meg er nok underkroppen ett mye større problem enn overkroppen 🙁

      Ha en nydelig onsdag!

    4. Gerd A. Vik Flø: Å, tusen takk for fine ord, Gerd! Blir jo veldig glad når man får slike fine tilbakemeldinger 🙂
      Er veldig moro å få lov både til å teste ut Stormbergs plagg i store størrelser, og også få vise klærne på bilder 🙂

      Ønsker deg en nydelig onsdag!

    5. Linda Hammer: Takk, Linda!
      Jeg føler meg veldig heldig som får være med på laget til Stormberg når det kommer til dette med store størrelser. Det at jeg får være med å prøve produkter, og få lov til å bli fotografert i en del av det, det gjør masse med både selvfølelse, og selvbilde 🙂
      Håper alt er bra med deg på Færøyene 🙂

      Ha en fin onsdag!

    6. Hei Heidi
      Du er en flott modell for Stormberg og det er alltid gøy å se nyhetene. Du gjør en flott jobb der.
      Eneste jeg savner på sidene til Stormberg er litt flere modeller på +sidene sine. Vi store er akkurat som de normalvektige. Vi trekker forskjellige plasser og det kunne vært gøy å sett flere modeller. 😀

    7. Barbie Olaisen: Hei Barbie!
      Takk for fine ord – det varmer 🙂

      Jeg er enig med deg – vi trekker ulike steder, og plagg sitter ulikt på oss etter kroppsformen.
      Jeg tror kanskje ting vil skje fremover i forhold til større satsing på store størrelser, og når det eventuelt skjer, så vil nok sikkert + sidene også endres litt. Jeg tror Stormberg tar små steg, men jeg håper de mer, og mer ser behovet, og at satsingen vil bli større etter hvert 🙂

      Jeg er utrolig glad, og stolt over å være med på laget til Stormberg når det kommer til den delen som omhandler store størrelser 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg