Mine regnværsfavoritter

I dag morges når jeg skulle ut på den tidlige morgenturen med pelsballen, så regnet det i strie strømmer. I tillegg til masse regn, så blåste det noe innmari. På slike blåsedager, så er det kanskje en fordel å være en tungvekter 🙂 Det er verre med den lille, store pelsballen vår på 4,5 kg. Uten bånd, så hadde han vel gått tur oppe i skyene :-), En regnsværsdag som dette er en perfekt dag å skrive litt om noe som er et problem for veldig mange, nemlig regntøy. Er man en størrelse for stor, så kan regntøy være en utfordring.


Foto : Stormberg

 

Jeg har mange ganger gått søkkvåt i regnet fordi jeg ikke har hatt en skikkelig regnjakke, eller aller helst en regnkåpe som har litt lengde. Beina mine tillater ikke regnbukse, så da er regnkåpe fint. Jeg har hatt mange sure, og våte turer i regnet, og da mister man lysten på å gå ut når man vet at man kommer hjem igjen klissvåt. En periode var det nesten umulig å få en god regnkåpe i store størrelser, så da skulle vel vi store bare gå rundt klissvåte tenker jeg…. men nå skjer det stadig mer her også, men ikke alle er like bra av de jeg har prøvd. Jeg liker jo ikke ei regnkåpe hvor man blir klam, og ekkel inni. Da er det jo nesten det samme som å gå uten regnkåpe… våt, eller klam – det er like ekkelt. Man har heller ikke lyst til å gi flere tusen kroner for en regnkåpe når de som bruker ” vanlige ” størrelser kan få samme plagget til noen hundrelapper. Jeg er glad for at det er fullt mulig å få tak i gode regnklær som går opp i størrelse, og det er en fryd å gå i skyvedørsgarderoben, og faktisk kunne velge om en skal ha den, eller den regnkåpa i dag 🙂 Jeg har nå tre herlige regnkåper å velge blant. Den ene er en nydelig lys rosa, lang, og god, den er kjøpt i Sverige av alle steder. Den er faktisk kjøpt på Ullared 🙂 Jeg elsker Ullared – harry som bare det, men ufattelig moro å være der. Der, midt i blant mye dårlige stormoteklær, så fant jeg en drøm av ei regnjakke 🙂 Sverige er et land som vanligvis er fryktelig dårlige på stormote! Det lille jeg finner er så kjerringtøy at jeg ikke ville ha eid det. Om noen er uenig, så fortell gjerne om det 🙂

De to andre er regnkåper fra Stormberg. En mørkere rosa, og en lilla. Jeg blir så glad når jeg kan holde meg tørr, fargene er glade –  jeg blir ikke klam – hurra 🙂 Gode hetter er det også, så ansikt og hår ikke blir klissvått under turen, så jeg er rett, og slett veldig fornøyd! Stormbergs regnkåpe heter Buvann. Disse er også vindtette. Farger betyr også mye – jeg blir glad når jeg kler på meg farger 🙂 Det som er noe dumt er at de store størrelsene ofte blir fort utsolgt, så ser man noe i Stormberg sin nettbutikk, så grip sjansen med det samme du har den 🙂 Jeg vet at Stormberg også i veldig nær fremtid kommer med en noe tynnere regnkåpe som heter Mjelde. Den kommer i mørk lilla, og er veldig ålreit. Jeg har vært så heldig og få testet den, og den blir en veldig bra regnkåpe i store størrelser. Jeg vet at også Ellos selger regnklær for oss som må opp i størrelse. Jeg har aldri testet disse regnklærne, men skriv gjerne en kommentar om du har regnklær for oss store som du vil anbefale. Ofte har jo også de fleste stormotebutikker regnkåper, og ofte i flotte, og friske farger, men her må man ofte betale en del mer.

Jeg med mine tømmerstokker får jo heller ikke tak i støvler, så våte bein er jo heller ikke noe særlig. Jeg får ikke spesialtilpassede støvler heller, så ofte er jeg våt på beina, men tørr ellers. Sist jeg skrev litt om dette, så var det en leser som sa jeg måtte få tak i goretex sko, og jeg skjønner jo ikke hvorfor jeg i all verden ikke har fått tak i goretex sko! Jeg har ikke tenkt en tanke på at det selvsagt er løsningen på å holde meg tørr på beina, så goretex sko er anskaffet, så nå er turer i regnvær bare en sann glede – for det meste i alle fall 🙂

Denne uken deler vi ut ett par flotte støvletter til en heldig leser. Støvlettene er gitt av Alexis Mote som har en superflott nettbutikk, i tillegg til å ha butikk i både Oslo, og Moss. Støvlettene har ekstra vidde, og ga meg en stor støvlettlykke som jeg skrev om i går. Jeg som aldri trodde jeg ville få høye, sorte støvletter er nå den lykkelige eier av nettopp slike støvletter. Det er håp for tømmerstokker også 🙂 Du finner støvlettene her : http://www.alexismote.no/products/charlie-g-moss-stvlett-med-ekstra-vidde. Jeg vet mange sliter med å finne vide nok støvletter, så jeg anbefaler deg å se på disse fra Alexis, og tips gjerne de du kjenner som sliter med å få seg støvletter. Det er stor stas å føle seg fin, og flott i støvletter. Prisen er også veldig fin akkurat nå. Alexis Mote har som nevnt en flott nettbutikk, og den finner du her : http://www.alexismote.no/ Ønsker du å være med i trekningen av de flotte støvlettene, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Skriv ett stort ja, eller skriv akkurat det du vil. Plutselig kan du være den heldige vinneren 🙂

Nyt tirsdagen – i regnvær, eller ikke!

 

 

9 kommentarer
    1. Jeg har også kjøpt regnkåpe i Sverige,den er selvfølgelig turkis :-). Så godt at man kan få regntøy til oss også :-).Ha en flott dag i stormen 🙂

    2. Jeg personlig elsker Stormberg sitt regntøy , det ble viktig for meg når en venninde av men dro meg med på gåturer uansett vær , turene var slitsomme i det gamle regntøyet som gjorde at jeg var mere våt inni enn utenpå pga høy fart , ergo temperatur og stoff som ikke puster, Etter at jeg anskaffet bra regntøy så er turene i regn en sann fornøyelse 😀

    3. Stormberg har også vanntette allværsjakker i store str. Helly Hansen har også regntøy i store str:-)

    4. Irene: Hei Irene 🙂
      Stormberg både i Avenyen, og på Sørlandssenteret skal ha store størrelser. Det er dessverre sånn at det ofte er veldig utsolgt i de største størrelsene. De bestiller som regel opp altfor lite av det som er stort, så man kan nok oppleve at det ikke er ett veldig stort utvalg i de to butikkene. Jeg ville likevel ha gått innom butikkene for å se hva de har. Ofte kan det også være sånn at om noe er utsolgt i nettbutikken, så kan butikkene ha det 🙂 Jeg vet også at det vil komme litt nye varer nå utover, både ytterjakker, turbukser, og litt treningsklær 🙂 Ønsker deg en flott onsdag 🙂

    5. Min yndlingsbutikk når det gjelder store størrelser ligger faktisk i Sverige. Den heter Fryksdals form, og ligger i Sunne i Värmland. I Sunne ligger nemlig mitt favoritt spa-hotell Selma spa. Der er jeg 1-2 ganger i året for å kose meg i varmt vann få deilige behandlinger og spise god mat. Fryksdals form er en butikk for oss som liker klær alla Designforum. Ikke så mye bling. De har en del merker vi ikke har I Norge bla Olars Ulla som jeg liker godt…de har også Boheme som jobben min også har og som er mitt absolutt yndlingsmerke ! Her er noen lenker : http://www.olarsulla.se/ ………http://www.boheme.com/

    6. Tusen takk for tips om butikk! Hørtes helt nydelig ut å dra på spa hotell i blant – man fortjener det så absolutt 🙂 Jeg har ennå til gode å dra på spa hotell, men jeg burde absolutt unne meg det. Jeg er nok mer en bling dame i forhold til klær, men er jeg i nærheten, så skal jeg absolutt sjekke ut butikken 🙂

    7. Ja, tenk at stormoten har kommet så langt at vi kan tillate oss å velge en stil vi liker,og ikke bare måtte nøye oss md det som er å få tak i 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg