Shoppinglykke <3

Jeg elsker klær., og jeg liker å føle meg vel. Før handlet jeg nok veldig på impuls, og kjøpte nok mange plagg som jeg ikke burde ha kjøpt. Plaggene som virket så fine på når jeg prøvde de i butikken, eller plagg jeg ble fortalt at jeg var så fin i, og som faktisk ikke så ut når jeg fikk de på meg hjemme. Jeg tror mange kjenner seg igjen i akkurat dette. For en tid tilbake, så ble det nesten litt sånn ” panikkshopping ” – fant man noe som passet, så kjøpte man det, kanskje til og med ett i hver farge, men for min del ble slike plagg bare hengende, og jeg kastet masse penger rett ut av vinduet. Nå er jeg heldigvis mye flinkere til og kun kjøpe det jeg føler jeg passer, og kler. Jeg shopper ikke lengre kun for å shoppe, og jeg er blitt mer bevisst på hva jeg kjøper. Jeg tenker at vi som er store absolutt kan kle oss fint fordi om vi bærer ekstra vekt – hvorfor skal vi ikke kunne det? Hvorfor skal vi gjemme oss i store joggebukser, og hettegensere, eller hvorfor må vi kle oss i klær som er altfor trange, og altfor små? Fordi om vi er store, så skal vi ikke gjemme oss bort, og istedenfor å bruke penger på en ny joggebukse, og en ny hettegenser, så bruk heller pengene på klær som får frem det flotte i deg! I dag er det mange muligheter i forhold til pris på klær, så det er muligheter for de fleste til og kunne kjøpe seg klær ut i fra hva hver enkelt har anledning til. Jeg blir oppriktig lei meg når jeg ser flotte mennesker gjemme seg bort i klær de absolutt ikke skulle hatt på seg, og jeg blir lei meg når jeg vet at noen føler de ikke er fine nok, eller gode nok fordi om de bærer ekstra kilo. Jeg tror mange ville ha følt seg helt annerledes dersom de hadde fått kjenne på følelsen av å være velkledd, det å føle seg flott, og visst man kunne slippe å føle på at man må gjemme seg bort….

Jeg har tidligere skrevet om netthandlingen min av klær. Klær som ser så fine ut på bildene på nettet, eller i katalogen, de frister veldig. Man vet at alt man bestiller høyst sannsynlig går i retur fordi klærne enten er pølseskinn, eller store familietelt. En veldig lang stund holdt jeg meg borte fra all nettshopping, og det selv om jeg stadig fikk flotte brev om hvor god kunde jeg var som fortjente en skikkelig god rabatt, eller en fin gave. Den siste tiden har jeg falt tilbake i gamle synder. Bildene på nettet har vært for fristende, og jeg går i akkurat den samme fella som mange ganger før. Nå sist bestilte jeg masse klær fra Ellos – alt gikk i retur. Nå hadde jeg vel egentlig bestemt meg for at nå var det slutt på å la seg lure, så nå skulle jeg ha en slags nettshopping stopp, men den stoppen varte ikke lenge gitt….den varte helt til en venninne av meg sendte en sms hvor hun fortalte hvor masse flott hun hadde handlet…..jeg bare måtte inn på siden å kikke…så mye flotte klær i min størrelse! Dette var i tillegg flere merker jeg aldri hadde kjøpt før….det kunne jo være jeg ble fornøyd denne gangen…..og denne gangen ble nettshoppingen en stor opptur !!Denne gangen ble det shoppinglykke med stor S!!

Jeg har aldri handlet på Zalando. Jeg har sett, og hørt reklamer for nettbutikken, men egentlig aldri tenkt at de kunne ha klær til meg der. Der tok jeg skammelig feil, for her var det masse klær både i min størrelse, og større. Jeg holdt jo på å gå beserk på salgssidene. Der var jo drøssevis av tunikaer som var helt i min smak. Vel, egentlig var mye av dette kjoler, men for meg som er 178 cm høy, så kan jeg bruke kjoler som tunikaer. Dessuten er det vel sånn at kjolene ikke er særlig lange om man bruker de til kjoler. Jeg la den ene etter den andre varen i handlekurven, men fant ut at det var lurt å stoppe på 6 plagg. Jeg regnet jo med at det ble en stor skuffelse som det pleier å bli, så det ble disse 6, og med gratis frakt, og retur, så sendte jeg bestillingen avgårde.

Bestillingen ble altså en shoppinglykke <3 Jeg var så fornøyd med kjøpene. Kun en tunika ble sendt i retur. Den stod liksom ikke helt i stil med min kroppsfasong 🙂 To måtte byttes i en mindre størrelse, og det å føle på at man må ha en mindre størrelse enn normalt, det er jo en stor lykke i seg selv 🙂 Zalando hadde flere merker som gikk opp i størrelse, og det var veldig fint å bli kjent med nye merker. Jeg skjønte fort at jeg kom til å handle mer fra produsenten av ” Dorothy Perkins Curve “. Veldig mye flotte klær, gode lengder, og god passform. Veldig mye feminine klær, og det liker jeg godt. I tillegg til ” Dorothy Perkins Curve “, så kjøpte jeg også en tunika fra ” Junarose .” ” Junarose ” har jeg sett på nett før, og i noen butikker i Danmark, men aldri kjøpt noe. Også dette merket ble jeg veldig fornøyd med. Det ble mye sort, men med tøffe detaljer, så går det fint med mer sort i klesskapet 🙂 I tillegg til det meste i sort, så ble det også en nydelig tunika i cerise med sorte blondearmer. Den er helt nydelig! Jeg liker godt farger, spesielt cerise, og lilla.

Jeg kan absolutt anbefale dere et besøk på Zalando om du bruker store størrelser. Mye spennende, og i tillegg er det jo salg nå 🙂 Jeg ble storfornøyd! Om jeg er fornøyd, så er nok ikke klesskapene mine like fornøyd. Klesskapene mine lider for tiden, eller egentlig, så lider de vel alltid. Jeg får sannelig håpe at ingen av plaggene sliter med klaustrofobi, for da er det mange som hyperventilerer der inne. Det er så mye klær, og så lite plass til noe nytt. Alt henger så tett at en del plagg vet jeg sikkert ikke om at jeg har. Jeg tror nesten det kunne ha vært en oppdagelsesferd om jeg hadde tatt ut ett, og ett plagg. Jeg hadde funnet klær som jeg ikke husket at jeg hadde, jeg hadde funnet klær som nå garantert er for store, og så hadde jeg nesten grått en tåre over plaggene jeg nesten aldri har fått brukt fordi noen klær bare må overskygge andre. Jeg tror ikke det er plass til en eneste kleshenger til, og jeg har ikke bare et skap, men en hel garderoberekke. Normalt vil jeg anta at dette skulle være mer enn nok med plass, men….jeg er bare så utrolig glad i klær at det er blitt trangt om saligheten etter hvert. Jeg har også tatt noe av min kjæres plass uten at jeg tror han har merket så mye til det. Han har i alle fall ikke sagt noe 🙂 Jeg deler litt bilder av mine Zalando kjøp i dagens blogg. Tunikaen jeg har på meg på det aller første bildet, den er og kjøpt på salg. Knallfin tunika fra ZIZZI. Smykket er også nytt, og veldig meg 🙂 Klær er lykke dere  – og jeg er en lykkelig sjel i dag!

 

Ha en nydelig onsdag – jeg håper flere av dere likte treningsprogrammet som ble lagt ut på bloggen i går !

 

 

8 kommentarer
    1. Jeg er helt enig.Klær er lykke Å være hel og ren lukte godt er et must.Hos meg blir det mest Stormote ringen på Gjøvik det handles på.Der har de ALT.Og så synes jeg ikke jeg blir så stor i fine klær.Hilsen str 52 /54.Som sliter for tiden <3Liker bloggen din

    2. Å, ja! Klær er gøy ! Jeg har jobbet med stormote siden midten av 90tallet, men nå jobber jeg sjelden. Bena mine vil ikke stå og gå en hel dag mer. Er mest innom og styler. Det er moro 🙂
      En av de tingene jeg likte best med jobben var for det første at jeg kunne pynte meg på jobb (etter mange år i dekor/male/ showroomstylist bransjen med malingsflekka tøy) og det å kunne inspirere andre store damer til å våge å kle seg litt finere. Den herlige følelsen når en kunde går rett i ryggen og med et stort smil ut av butikken !
      Gjort et nettkupp sjøl forige uke. Ei heltforet lang jakke/kåpe i tøff knall rosa som satt som et skudd ! Lykke 🙂

    3. Nannah: Tenker det er spennende å jobbe med stormote, og det og kunne inspirerer store damer til å kle seg finere, det må være en god følelse 🙂 Jeg har jobbet litt som ekstrahjelp på ett par stormote butikker for noen år tilbake, og det var veldig moro. Problemet mitt var buksene…så mye bukser, så mye lengder, og former. Jeg slet litt med å vite det meste om de fleste modeller 🙂 Bukser er jo en hel vitenskap 🙂

      Den jakken/kåpen din hørtes lekker ut!!! Hørtes ut som et plagg for meg 🙂

    4. Anne Grete: Klær er absolutt lykke, og generellt det å føle seg, det er en god følelse. Jeg har dessverre aldri vært på Stormoteringen på Gjøvik, men høres ut som en flott butikk 🙂 Finner man de riktige plaggene til kroppen sin, så føler man på den gode følelsen.

      Takk for at du følger bloggen min, og liker det du leser! Sender deg masse gode tanker, Anne Grete <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg