Sjef i eget hode, og en velsmakende, flott gave bak luke nr.20 <3

Nå som julen banker på døren om kun få dager, så er det sikkert ikke så mye du får tid til å tenke på annet enn å komme i mål. Jeg kjenner at jeg er så utrolig glad for at jeg i år gjorde som jeg planla, nemlig at jeg skulle bli ferdig i god tid. Ikke at jeg ofte har løpt rundt i butikker en dag, eller to før julaften med panikk i blikket, det tror jeg aldri har skjedd, men det er jo sånn at ikke alle år blir som planlagt. I år er det gått som planlagt, og jeg har hatt tid til å kose meg også i disse førjulsdagene. Baking, pynting, og julegaver har blitt en del av førjulskosen fordi jeg ikke stresser. Jeg storkoser meg når jeg kan handle julegaver, og på forhånd har tenkt igjennom hva jeg skal kjøpe. Jeg storkoser meg med innpakningen, og legger litt av sjelen min i hver pakke. Bakingen er også kos, og en viktig tradisjon, pyntingen første søndag i advent er også noe jeg ser frem til, og koser meg med. Om man klarer å planlegge, eller om man klarer å gjennomføre det man har planlagt, så blir førjulstiden mer enn bare kaos, og jag, og det er vel slik denne tiden egentlig skal være. Førjulstiden sliter jo folk totalt ut, så når juledagene kommer, så blir noe av gleden borte fordi mye av energien er borte. Mange må bruke juledagene til å hente seg inn igjen, og det er kanskje ikke slik det skal være?

Jeg tenker mye, og jeg har tenkt mye på det nye året som snart er her. Ett nytt år er spennende fordi man ikke aner hva det vil inneholde. Jeg håper på ett nytt år med masse oppturer, og jeg håper jeg vil være like mye sjef i eget hode som jeg har vært i år, eller egentlig så vil jeg være enda mer sjef i eget hode enn jeg har vært i år. Sjef i eget liv er jo noe vi ofte hører, og det er uhyre viktig å være nettopp det….sjef i eget liv blir man vel bare om man er sjef i eget hode? Hodet vil fortsatt være min første prioritet. Uten et hode som er på plass, så vil jeg heller ikke nå det jeg ønsker. Kanskje er dette et mål du også vil ha for det nye året, nemlig det å bli sjef i eget hode? Når julen har senket seg, og du har litt ledig tid, så kanskje du skal sette deg ned i ro, og mak, og tenke litt over hvordan du ønsker at det mye året skal være? Ikke tenk på alle andre, men tenk på deg selv! Hva er det du ønsker? Hva er det du ønsker å gjøre med det nye året? Hva vil du fylle det med som er godt for deg selv? Kanskje er det på tide å sette seg selv litt i førsterekke, og bli denne sjefen i eget hode? Vi har ikke så mye å tilføre andre om vi stadig går på sparebluss, og aldri tar tak i våre egne ting. Jeg er en person som alltid setter andre i første rekke, og det har gått på bekostning av meg selv. Ingen har forventet at jeg skal sette andre først, det har vært mitt valg. Jeg er en omsorgsperson, og ønsker at alle skal ha det best mulig. Man bruker så mye tid på å sette andre først at man glemmer seg selv, og skulle man få tid til å tenke på seg selv, så er man tom for energi, og kommer sjeldent til mer enn det å tenke. Jeg tror veldig mange kjenner seg igjen. Jeg kjenner noen få superpersoner som faktisk klarer alt, de setter både seg selv, og andre i første rekke, og har tid, og energi til alt det andre også – hvordan klarer de det tenker jeg da? Hva er oppskriften?

Jeg vet ikke oppskriften på det å være et supermenneske, det ligger nok ikke for alle å være det, men jeg vet i alle fall at jeg har det så mye bedre med meg selv når jeg faktisk setter av viktig tid til meg selv, til mine ønsker, og til mine behov. Jeg har fått erfare at det går helt fint å prioritere meg selv, og at det ikke går ut over andre at jeg endelig gjør det. Jeg har faktisk mer energi til de rundt meg når jeg selv er fornøyd, jeg er en mye bedre person å være rundt. Nå bruker jeg en del tid i uken på trening, og der skal jeg sette inn ett ekstra gir i det nye året. Når jeg ikke er på gruppetimer, så skal det settes inn annen trening. Jeg bruker tid på egenpleie, og en del slike ting som er godt for meg selv , og som gir meg påfyll, og energi. Jeg mestrer, og hva gir vel mer påfyll, og energi enn det å mestre. Jeg klarer å gjennomføre, og jeg klarer for det meste å droppe all verdens dårlige unnskyldninger for ikke å gjøre de tingene jeg har planlagt. Det nye året skal fylles med gode ting for meg selv, jeg skal fortsette å være sjef i eget hode, jeg skal fortsette å ta grep, og oppleve den fantastiske følelsen av å mestre…men jeg skal ikke bli egoist, eller gjøre det på bekostning av andre – det er fullt mulig å gjøre begge deler 🙂 Jeg har jo ofte trodd at ” alle ” er avhengig av meg hele tiden, men det er ikke realiteten. Verden går fint videre om jeg ikke skal ha en finger med i spillet på det meste, og sånn er det sikkert for deg også 🙂

SONY DSC

I dag så åpner vi luke nummer 20 i vår adventskalender. Jeg synes ikke det er lenge siden vi åpnet den første luken…..I dag skal jeg gi bort et gavekort til en av dere flotte lesere, og gaven er en meget velsmakende gave. Bak luke nummer 20, så skjuler det seg nemlig et gavekort fra Resturant Mother India her i Kristiansand. Gavekortet er på 1000 kr!!! Den heldige vinneren kan dra på Mother India, og invitere med seg en viktig person i livet sitt, og spise ett nydelig,indisk måltid der. Mother India er en svært populær resturant, så her vil du bli tatt meget godt i mot, og du vil få servert nydelig mat. I tillegg til nydelig mat, så er Mother India et sted med hjertevarme. Gavekortet på 1000 kr kan bli ditt om du legger igjen en kommentar på bloggen min i dag. Du må kommentere her på bloggen for å være med i trekningen, og ikke på bloggens Facebook side 🙂 Hvem ville du tatt med deg på Mother India om du var så heldig at du vant gavekortet? Jeg gleder meg til masse kommentarer, og jeg gleder meg til å trekke en vinner i morgen tidlig! Gavekortet har en gyldighet på 6 måneder, så om du ikke bor i Kristiansandsområdet, så kan det jo være du skal besøke byen de nærmeste 6 mnd, eller kanskje du har noe du gjerne vil gi dette gavekortet til. Jeg gleder meg i alle fall til å glede en av mine fine lesere med ett nydelig måltid på Mother India 🙂 Du kan lese mer om Mother India her : https://www.facebook.com/Motherindia.kristiansand/?fref=ts

SONY DSC

I går så var gaven bak luke nummer 19 en nydelig tunika gitt av danske Handberg, og PIP Stormote her i Kristiansand. Verdien på tunikaen er 1400 kr. Mange kommentarer ble lagt igjen, fortsatt en del kun med et fornavn, og ingen epostadresse….ett par helt anonyme uten epostadresse…. skulle dere bli trukket ut, så må jeg bare trekke på nytt fordi jeg ikke vil klare å komme i kontakt med dere….et fornavn sier meg dessverre ingenting 🙁 Trekningen er foretatt, og den heldige vinneren av den nydelige tunikaen ble : MERETE GULBRANDSEN !!!! Gratulerer så masse, Merete!!! Dette ble en flott førjulsgave til deg selv, og jeg er sikker på at du vil bli så fornøyd med den flotte tunikaen 🙂 Heldige deg som vant – jeg er nesten litt misunnelig 🙂 Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen!

I morgen trekkes den heldige vinneren av gavekortet på Mother India, og i morgen åpnes en ny luke i kalenderen vår. I morgen er det en ny, og veldig flott gave som ligger og venter på en heldig leser 🙂 Ha en nydelig 4.søndag i advent! I dag skal jeg bare kose meg, jeg skal pakke inn litt gaver, ha noen gode turer med pelsballen, og bare nyte nok en fin dag! Ta godt vare på deg selv, og bruk kanskje litt av dagen til å tenke på hva DU ønsker i det nye året 🙂

 

NB: Det første bildet på bloggen min i dag som sier ” Bra nok “, det er faktisk en del av ett flott armbånd fra Myke Mule. Myke Mule har veldig mange flotte både smykker, og armbånd med både viktige, og fine tekster – sjekk de ut 🙂

 

29 kommentarer
    1. Hvike planet for 2016?
      Begynner året med et 7 ukers personlig struktur kurs. Gleder meg. (Rart hvordan en har struktur på jobb, men ikke hjemme som omsorgsperson.)
      Jeg vil gjerne være med på trekningen av dagens adventsluke.

    2. Vil gjerne ta med meg min kjære mamma ut å spise, hun ofrer seg så mye for familien og tenker ikke på seg selv, hadde vært gøy å tatt henne med ut å spise, har selv aldri vært på mother India å spist,🎅🏻 gleder meg til trening starter opp igjen i 2016😊 Trodde aldri jeg skulle si det 😜 Men gruppa betyr mye for meg , er så deilig å føle seg i bedre form også 💪🏻

    3. Hvis æ vinner dette gavekortet ville jeg gitt det til mine 2 fine kusiner som bor i Kr.sand🎅

    4. Åh, nammm. For en gave i kalenderen din idag.
      Jeg ville tatt med meg mine to gamle kusiner.
      De har ikke mye å rutte med, så det hadde vært gøy å ta de med ut å spise.
      Også på Mother India da 👏🏼👏🏼👏🏼

    5. Jeg ville selvsagt ha dratt ut for å spise selv, men siden jeg ikke bor i Kr.sand eller Norge så vil jeg forære det gavekortet til min mor og hennes mann. De trenger skikkelig til å komme seg ut for å hygge seg en kveld😊 Takk for en deilig blogg.

    6. Veldig bra tante Heidi 😀 Og et gavekort hadde vært helt topp å kunne ta med samboeren ut å spise 😀

    7. I dag ble liksom ikke dagen som den skulle. Vi har vært i Danmark i helga for å feire 30 års bryllupsdag. I stedet for å sitte på ferja hjem så sitter jeg på sykehuset i Hjørring Min mann ble akutt syk på morraen i dag , fra legevakta og til sykehuset for observasjon. Ille nok å bli syk men enda verre når man er langt borte fra hjemmet. Jeg fikk vann i munnen når jeg sitter her å leser om Mother India. Her har de ikke engang tilbudt meg ett glass vann. Men de tar nå godt vare på min mann og det er alt som betyr noe. ☺ gleder meg til å komme hjem .

    8. Hvis jeg haddevunnet gavekortet skulle jeg tatt med meg mamma på en skikkelig jentekveld ❤️ det fortjener vi!

    9. Å gavekort på Mother India hadde Vært gøy å vunnet.
      Har Vært der en gang å spist …Mange år siden …og det er så godt med indisk mat:)
      Ha en fin 4 søndag i advent…kun 4 dager igjen til jul…gleder meg;)

    10. Da jeg for halvannet år siden meldte meg opp som forvertinne for dyrenes beskytter så møtte jeg ei streng rar halvgal dame i 50 åra med fleecejakke og rullings. Og det viste seg at vi skulle bli verdens beste venninner tross at jeg er like gammel som hennes sønner. Ho er ei fantastisk dame og listen over alt hun og mannen gjør for meg og barna til tross for egne helseproblemer m.m er så utrolig lang. Uten henne hadde livet vært hakket kjedeligere og tyngre. Skulle gjerne overrasket henne med en nydelig middag på MI. God jul Heidi

    11. Ååå, jeg ELSKER indisk mat, men har aldri klart å overtale min kjære til at vi sammen kan gå på indisk restaurant. Dette hadde jo vært en gylden anledning til endelig få lokket ham med meg. God 4. søndag i advent til deg. Snart julekvelden nå. 😊 🎅🎄

    12. God jul og hadde vært flott kunne invitere madamen ut på middag og dessert med nogåt attåt ☺

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg