En lørdag i desember, og en ny luke åpnes

Lørdag morgen, og pelsballen, og jeg har allerede vært ute på morgenturen vår, det var vi klokken 07.00. Morgenturen er alltid en veldig fin tur, uansett vær egentlig. Det er helt stille i gatene, spesielt i helgene. I ukedagene kan man treffe på en bil, eller to, men i helgene er det omtrent alltid helt stille. Man kan nesten høre en knappenål falle, så stille er det. Nå, og da er det en fugl som ønsker oss en god morgen, kanskje vinden suser, men i dag morges var det helt stille. Man kan høre sin egen pust, så stille er det….det er så godt og gå rundt der mens pelsballen snuser, og markerer, og bare la tankene fly hit, og dit. Tenke på alt, og ingenting, legge planer, glede seg, organisere – jeg har alltid et hav av tanker oppe i hodet. Jeg er nok en tenker, og jeg tenker nok for mye av og til, men det er nå sånn jeg er. Jeg er nok ikke så flink til å ta ting på sparket, så der skulle jeg nok ønske at jeg var litt flinkere. Jeg er nok en planlegger i tillegg til en tenker, men jeg håper at jeg kan løse litt opp her, og der sakte, men sikkert 🙂

Jeg tenker mye på det nye året som snart banker på døren. Hvordan vil dette året bli for meg, og min lille familie? 2015 har vært ett veldig godt år, men absolutt med sine utfordringer for meg som de fleste andre. Det har vært et år hvor enkelte bekymringer har dukket opp, men hvem har vel ikke kjent på det i løpet av året? Det har vært et år med utfordringer, men jeg har landet bra. Jeg vet at der alltid vil være ting i livet som vil være både en utfordring, og en frustrasjon, men hvordan man løser ting, og stiller seg til ting er vel det avgjørende her. Jeg har sett hvor mye bedre ting blir om man akseptere de utfordringene man har, og gjør det beste ut av situasjonen. Enkelte ting kan man ikke gjøre noe med, noen utfordringer vil alltid være der på en, eller annen måte, og så er det opp til meg selv hvordan jeg takler de, og lever med de, og der er jeg blitt mye flinkere dette året. Når jeg ser året under ett, så har det absolutt vært flest oppturer. Oppturene har det vært mange av, mange gode, og flotte oppturer.  Året har hatt så mye gleder. Jeg har fått oppleve så mye nytt, og jeg har vært så heldig og blitt kjent med så mange nye mennesker. Mål er blitt nådd, og jeg har hatt et år hvor jeg har mestret. Jeg er blitt mer sjef i eget liv, og utfordringene er egentlig blitt mye mindre enn de har vært før, og det må jo bare være en opptur.

Jeg gleder meg til ett nytt år med nye ark, og jeg skal bruke masse farger i det nye året! Jeg håper at de mørke fargene vil bli lite brukt, og at året vil bli farget av masse nydelige, fine, og friske farger. Denne bloggen er utvilsomt en del av oppturene som har vært i 2015. En ny verden åpnet seg gjennom bloggen. Jeg fryktet disse berømte nett trollene når jeg begynte å blogge. Jeg var forberedt på masse negative kommentarer, og stålsatte meg for mye negative tilbakemeldinger, men jeg har kun opplevd en eneste negativ kommentar i løpet av disse månedene – og det var fra ei som mente at vi overvektige var alvorlige syke når vi tillot oss selv å bli så tjukke… ellers er det bare fine tilbakemeldinger, og synspunkter fra dere som leser. Mange av dere tar del i det jeg skriver, enige, eller uenige, og det setter jeg stor pris på. Bloggen er blitt en viktig del av min hverdag, og jeg gleder meg til fortsettelsen 🙂

SONY DSC

I dag skal vi åpne luke nummer 19 i vår adventskalender, og også i dag skjuler deg seg en flott gave bak luken. I dag skal jeg gi bort en helt nydelig tunika fra danske Handberg, og PIP Stormote. Tunikaen starter på størrelse 42, og går opp i størrelse 54/56. Denne tunikaen er så fin!!!! Verdien på den er hele 1400 kr!! Jeg falt pladask for den da jeg så den første gangen. Denne er veldig min stil, og den sitter så fint på kroppen. Heldige deg som vinner denne! Jeg har lært mye i 2015, og en viktig ting jeg lærte av Snefrid på Snefrids Hus er at alle har et liv, og hun viste meg hvor mye finere det er når overdelen sitter tett inntil sidene våre. Jeg så hvor mye slankere man blir med en gang plagget sitter tett inntil. Det var faktisk en aha opplevelse. Mange har nok forsøkt å fortelle meg det mange ganger før, men så var det dette med å lukke ørene, og kun høre på det man selv tror, og mener 🙂 Tunikaen fra Handberg kan du vinne om du legger igjen en kommentar på bloggen 🙂 Dette er en virkelig flott førjulsgave til deg selv! Du kan lese mer om danske Handberg her : www.fashiongroup.dk  Jeg har utrolig sans for Handberg sin kolleksjon, og har en del av deres plagg i min garderobe. Jeg synes de sitter så fint, og faller så fint 🙂 Takk til Siri, og PIP Stormote som har ordnet denne flotte premien fra Handberg. Du kan lese mer om PIP Stormote her : https://www.facebook.com/pipstormote/?fref=ts . Bli med i trekningen uansett hvor du bor – jeg sender den selvsagt til deg om du bor litt unna 🙂 Denne gaven her er til alle mine lesere 🙂 Gleder meg til å dele tunikaen ut i morgen til en av dere… og husk at det er lov å kommentere fordi du ønsker å gi den bort til en annen :-)…og husk epost adressen din….jeg ser av dagens kommentarer at det er flere som ikke skriver mer enn et fornavn, og da kan ikke jeg få kontakt med vedkommende om vedkommende vinner…det er fullt mulig å være anonym, men da må epostadressen stå der! Epostadressen blir ikke synlig for andre enn meg…. 

SONY DSC

SONY DSC

I går skjulte det seg to gaver bak luke nummer 18. Det ene var hårolje, og hårmaske fra Mango Frisør her i Kristiansand. Nydelige hårprodukter fra L’Oreal sin serie Mythic Oil. Den heldige vinneren av hårproduktene ble : MARIA ELIASSON!!! Gratulerer så masse, Maria med nydelige hårprodukter!! Jeg leser at du ønsker disse som en ekstra julegave til datteren din. Jeg kan ikke garantere at de rekker frem til jul, men satser på at de gjør det 🙂 Jeg skal i alle fall gjøre mitt for at de skal rekke frem – jeg skal få sendt de avgårde i dag. I går var der også en annen gaven bak luke nummer 19, og det var et gavekort for to personer fra Hotel Norge, og gavekortet er på deres prisbelønte, og deilige frokost – jeg har ennå ikke smakt den, men det skrytes masse av den, og når den i tillegg er prisbelønt, så må den være fantastisk! En heldig vinner er trukket ut, og den heldige vinneren av frokosten ble : Astri!!! Gratulerer så masse med frokost for to, Astri!! I kommentaren så stod der ikke noe etternavn, men det er ikke noe problem så lenge jeg har epostadressen din 🙂 Jeg kontakter dere begge i løpet av dagen!

Ut av høytaleren i min lille skrivestue, så toner det herlig julemusikk, akkurat nå Dolly Parton, og Kenny Rogers. Juleplata deres, det er julestemning for meg. Denne juleplata var den aller første juleplaten jeg fikk. Jeg vant den på et ungdomsprogram som NRK Sørlandet hadde for evigheter siden som het ” Kompa .” Vant man konkurranse der, så kunne man velge seg ei plate. Mitt valg ble Dolly Parton, og Kenny Rogers – jeg vet ikke hvor mange andre 13 åringer som hadde valgt det samme 🙂 🙂 Jeg har alltid hatt en stor forkjærlighet til contrymusikk, ikke nødvendigvis disse to, men juleplaten er fortsatt veldig bra 🙂 Jeg hadde mitt eget countryprogram på Radio Ung som 14 åring, kanskje ikke så mange andre 14 åringer som hadde det hehe…… Jeg kjenner litt på den gode julestemningen når julemusikken toner ut her oppe i loftstuen, og det er en utrolig god følelse….når nå også Chris Rea kommer med ” Driving home for Christmas “, da skjønner jeg at det snart er jul 🙂 Ha en nydelig lørdag!!! I morgen skjuler det seg nok en flott gave bak luken i kalenderen, en meget velsmakende gave med en høy verdi 🙂

25 kommentarer

Siste innlegg