En lysende gave til deg fra Ellinors Stue <3

Allerede 10.desember, og i dag er det sannelig bare 14 dager igjen til jul. Jeg som normalt er ferdig med det meste av julegaver på denne tiden, jeg ligger nok en del bak skjema. Ikke at jeg stresser så mye med det, for i hodet har jeg det meste klart. Gaveinnkjøpene er nesten i mål 🙂 Jeg nyter førjulstiden, og skal i dag kose meg med pynting av juletreet. Jeg vet mange synes det er veldig tidlig å pynte juletreet, men det har vi alltid gjort i vår lille familie. Da jeg var liten var det alltid lille julaften, men når jeg fikk min egen familie, så ble det mye tidligere. Vi ønsker å kose oss med juletreet i førjulstiden, og så er det bort, og vekk med både tre, og pynt på 1.nyttårsdag.

Jeg elsker interiør, og jeg liker å ha ting litt på stell som det heter. Jeg tror jeg har et øye for interiør, og detaljer. En gang drømte jeg nok om å jobbe med interiør, kanskje ha utdannet meg innen dette, men selv om jeg har øye for interiør, så kan jeg overhode ikke tegne. Jeg kan ikke tegne ei skisse, og jeg kan ikke tegne noe overhode som andre skal forstå. Dette er ikke tull heller. Mine tegninger er som om det skulle vært et barn i 1.klasse som har tegnet det. Jeg kan ikke tegne en blomst en gang som ser bittelitt vakker ut…menneskene mine tåler ikke dagens lys. Vi hadde en lærer i tegning på skolen som kjøpte tegninger av elever visst hun likte dem spesielt godt…hun kjøpte aldri mine… men en gang syntes hun så synd på meg at jeg fikk noen kroner, men kunne beholde tegningen 🙂 Så uten tegnekunnskaper, eller i alle fall et snev av de, så ble interiørutdanning helt utelukket… men jeg koser meg med huset vårt..pynter, og ordner, og gir noen småtips om noen spør  🙂

Jeg elsker interiørbutikker, og jeg elsker de interiørbutikkene som skiller seg ut, og som har den gode, varme atmosfæren. En butikk hvor en merker varmen når man kommer inn, og en butikk hvor man kan gå akkurat så lenge man vil og bare kikke, og kose seg. Jeg elsker interiørbutikker som vet å ta vare på kunden, og hvor man gjerne kan sette seg ned, og slå av en prat, gjerne over en kopp kaffe, eller te. Butikker med denne hjemmekoselige stemningen, det er butikker for mitt hjerte. Når utvalget også er godt, og variert, så er slike butikker for meg som godtebutikker er for andre. Jeg elsker å slippe by, og senterkaos når jeg skal kikke, og handle interiør. Jeg orker ikke stress, og jag… jeg vil ha roen til å kikke, og tenke. En del butikker har etablert seg utenfor by, og senterkjerne, og slike butikker elsker jeg. En av mine favorittbutikker er Ellinors Stue som ligger på Tveit i Kristiansand. Ellinor Tvedt som driver butikken har klart å skape en helt spesiell butikk med en helt spesiell stemning. Man føler seg hjemme med det samme man åpner døren, og innenfor døren, så åpenbarer det seg en helt unik, og spesiell butikk. Hos Ellinor så kan man senke skuldrene, og man kan gå rundt der i evigheter. Ingen som maser, ingen som lurer på hvor lenge du har tenkt å være der – her finner man roen, og kan bare nyte butikkbesøket. Besøket blir ett herlig avbrekk i en ellers stressende hverdag. Ellinors Stue har ett godt utvalg av både klær, og interiør, og her kan man ofte finne det spesielle, det man ikke finner alle andre steder. Her kan man også finne godbiter til ganen både av spisende, og drikkende – ett herlig utvalg, og en helt nydelig atmosfære. Man føler seg hjemme på Ellinors Stue. Ellinor er også en helt fantastisk dame, og man blir alltid møtt med ett stort smil, og gjerne en god klem. Man føler seg så velkommen, og tatt vare på. Her kan jeg slå meg med, og snakke om livet… det gir påfyll av å snakke med Ellinor…hennes refleksjoner rundt livet er så fine, og viktige. En god samtale rundt bordet er alltid noe jeg ser frem til når jeg tar turen innom butikken hennes…og det har dessverre vært altfor lite besøk der den siste tiden.. For dere som bor i nærheten, eller som er i Kristiansand på besøk, så anbefaler jeg dere virkelig en tur innom Ellinors Stue. Den er lett å finne i Topdalsveien på Tveit. Du finner Ellinors Stue her : https://www.facebook.com/Ellinors-Stue-737863952915609/?fref=ts

SONY DSC


SONY DSC

I dag skal jeg gi bort en nydelig gave fra Ellinors Stue i adventskalenderen min. Bak luke nummer 10, så finner vi nemlig ett nydelig lyshus fra Enjoy. Disse lyshusene er blitt umåtelig populære, og de er så flotte når man setter lys i de… de skinner så fint. Visst du vil vinne dette flotte lyshuset, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Du kan skrive hva som helst – og ett ja er mer enn godt nok for å bli den heldige vinneren 🙂 Jeg håper mange har lyst til å være med i trekningen – og til dere menn : hiv dere på! Dette kan jo fort også bli en veldig fin julegave til en du er spesielt glad i 🙂 Du kan legge igjen en helt anonym kommentar om du ønsker det, men du MÅ HUSKE EPOST ADRESSEN DIN i kommentarfeltet. Epostadressen er kun synlig for meg, og den er sååå viktig når jeg skal kontakte vinnerne. Gjør min dag ekstra fin ved å legge igjen din kommentar på bloggen i dag <3

SONY DSC

SONY DSC

I går var det en valgfri strømpebukse fra Festival, og PIP Stormote som var gaven i adventskalenderen, og en vinner er trukket ut. Den heldige vinneren ble : JANNICKE TØNNESLAND!!! Gratulerer så masse, Jannicke! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen 🙂 Nyt denne 10.desember – vi blogges igjen i morgen!!

24 kommentarer
    1. Koselig innlegg , vi pynter og treet tidlig , da jeg som deg må ha alt ut rett etter nyttår 🙂 Jeg har og vært innom Ellinors stue , mye fint og så utrolig koselig hos henne 😀

    2. Er det noen som kan interiør så er det deg..☺ har fått mange tips etter besøk hos deg..men jeg er ikke helt der ang pynting til jul..😯 men heldigvis ennå 2 uker til jul så det blir nok jul her og..☺☺

    3. Ett flott hus. Ja takk.🎅
      Ja du, jeg husker den lærerinnen på skolen som kjøpte tegninger og andre ting. Hun kjøpte heller aldri mine tegninger 😜 Men jeg husker vi skulle hekle runde duker, og på den tiden var hekling ikke meg. Så jeg heklet for stramt og det ble akkurat som en liten hatt da jeg var ferdig. Så den kjøpte hun til bamsen sin 😉

    4. Hei på deg Heidi.
      Jeg følger deg innimellom på bloggen.
      Mange fine innlegg. 😁
      Ønsker deg en fin advents tid med den lille familien din. Kos deg med juletreet. 😛

    5. Næææh. Så Morro!
      Tusen takk Heidi 🙂
      Ellinors stue er en veldig koselig butikk.
      Mvh Jannicke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg