<3 Strømpelykke <3

Det er ikke alltid så mye som skal til før man blir jublende glad! Noe som er en selvfølge for noen, er ikke en selvfølge for meg. Mange vil vel kanskje se rart på meg når jeg danser indianserdansen i loftstuen over noe som for andre er en ubetydelig ting, en selvfølge….min bedre halvdel undrer nok noen ganger 🙂 Det hender han undrer på om jeg rett, og slett er blitt spenna gal, og i sitt stille sinn, så kan han nok av og til ikke skjønne at en del ting er noe å bli så jublende glad over… små ting tenker han, men små ting for noen kan fort bli store ting for meg. I går var det en sånn dag igjen… en dag hvor han heftig, og brutalt skvatt himmelhøyt der han satt i go’stolen sin, og ante fred, og ingen fare. Han var helt i nyhetenes verden, mens jeg var i en helt annen verden… en lykkeverden 🙂 Jeg kjente på disse herlige følelsene, nesten slik man kjente på som barn i julen… spenning… glede… forventninger. Følelser som jeg ikke kjenner på like ofte i dag som for alle disse årene tilbake. Følelsen av lykke fordi man oppdager at ting ikke er akkurat som før. Lykke fordi man opplever en glede over noe som er en selvfølge for så mange andre mens man selv ikke har vært der på mange, mange år – da er det sannelig lov å juble, og danse, så mannen skvetter i stolen, og lurer på om han må ringe etter mennene i hvite frakker.

SONY DSC

Jeg har tidligere skrevet om støvlettlykken jeg opplevde da jeg mot alle odds faktisk fikk på meg høye, sorte støvletter. Den dagen, og den lykkefølelsen kjenner jeg på ennå. Høye støvletter som jeg hadde avskrevet for lenge siden fordi ingen produserer støvletter for tømmerstokker….men i garderoben på soverommet, så står de der, så lekre, høye, og sorte. De smiler sitt fineste smil til meg hver gang jeg åpner garderobeskapet… snart tenker de, snart skal du, og jeg ut å gå sammen…vi skal vise hele verden hvor fine vi er…ennå har ikke den dagen kommet, men den kommer, vær sikker 🙂 Det må bare et skjørt, eller to til, så er jeg klar for en helt ny verden, min nye støvlettverden…med skjørt. Tenk at jeg skal gå til innkjøp av skjørt! Det er også noe som ikke har vært i mine tanker siden jeg sang i ungdomskoret i Filadelfia, og var tvunget til å opptre i skjørt… rutete skjørt i ull! Kan du tenke deg for et mareritt? Så hadde jeg vel skjørt til konfirmasjonen, men jeg har ikke gått mye i skjørt fra slutten av tenårene, og frem til i dag. Mye fordi jeg har ønsket å skjule beina mest mulig, og så har det vært ubehagelig når beina gnisser mot hverandre når jeg har hatt på skjørt… underskjørt i type bukse, det finnes, og jeg fatter ikke hvorfor jeg ikke har anskaffet meg ett slikt ett. Når rett skal være rett, så har jeg også to helt fantastiske drakter som Snefrid Linge på Snefrids Hus har sydd for meg. De er virkelig lekre, og jeg føler meg som en prinsesse når jeg har de på meg…en sort med sølv, og ei helt lilla…langt skjørt, korsett, og jakke….Den sorte drakten ble sydd i forbindelse med konfirmasjonen til min datter, og kort tid etterpå ble den lilla sydd. Fordelen med draktene er at de er klassiske, og går aldri av moten. Jeg har i løpet av årene også fått sydd de inn noen ganger, så disse kan jeg bruke lenge. Problemet er bare at der er så få av disse spesielle anledningene hvor man kan bruke så flotte drakter som dette.

Tilbake til den jublende lykken i loftstuen i går. I går var det ikke støvlettene jeg jublet for, men strømpebukser! Trond som da er min bedre halvdel kan ikke helt skjønne hvorfor man må bli helt vill over en strømpebukse…en strømpebukse som jeg hadde vært innom Siri på PIP for å hente med meg hjem. ” Det er en strømpebukse, Heidi ” sier Trond lettere oppgitt, og ikke fullt så jublende glad som meg. Etter noen minutter med innføring i gleden min, så skjønner han egentlig hvorfor jeg jublet av glede, han smilte ” jeg forstår smilet “, og gikk tilbake til go’stolen, og nyhetene. Han skjønte at dette ene paret med grå, tykke strømpebukser betydde mer enn bare at det var ett par strømpebukser. I dag opplevde jeg på nytt å passe noe som jeg ikke har passet på år! I likhet med støvletter, så har hadde jeg også fraskrevet det å kunne få tak i tykke strømpebukser. Etter å ha prøvd noen ganger for år tilbake, og aldri funnet noen som passer, så gir man opp, og man ønsker ikke utsette seg for en slik skuffelse igjen….egentlig gjelder dette både tykke, og tynne strømpebukser. Jeg har presset på meg tynne strømpebukser, og følt at de har sittet sånn tålig, men så har de sklidd ned før jeg nesten har rukket å få dem skikkelig opp…frustrerende 🙁 Siden jeg har disse tømmerstokkene av noen bein, så skal det noe til at strømpebuksene er så store at de vil passe… leggene tar mye plass, i tillegg til at lårene også krever litt plass… da har det som regel ikke vært nok plass til rompe, og liv liksom….

SONY DSC

SONY DSC

Ting skjer, og verden går heldigvis videre. Det skjønte jeg i går kveld etter noen jubelscener. Jeg med mine tømmerstokkbein passet tykke strømpebukser!!! De var så utrolig behagelige å ha på seg. De skled lett over både tømmerstokker, og lår, og når lårene var passert, så var jeg umåtelig spent på om der var noe som helst plass igjen til resten av meg… eller i alle fall rompa, og det store spørsmålet var jo da om jeg også kunne få den opp i livet…godt opp i livet, høyt opp i livet. Tro det, eller ei : Strømpebuksen hadde plass til rompa, og jeg fikk den høyt opp i livet! Jeg fikk den så høyt opp i livet som jeg gjerne ville ha den…så høy at jeg følte meg vel. Jeg spradet nå rundt ei stund i disse fine, grå, og tykke strømpebuksene… jeg måtte føle, og kjenne meg litt frem. I løpet av testen i går kveld, så satt strømpebuksene der de skulle. De skled ikke ned, og jeg følte det behagelig, veldig behagelig 🙂 Det er en utrolig god følelse å kjenne at man passer noe man aldri trodde man skulle passe….kanskje er produsentene blitt mye flinkere til å lage strømpebukser, kanskje har beina mine forandret seg det som skulle til for å passe strømpebukser igjen… kanskje er det en blanding av begge tingene. Passet gjorde de i alle fall, så nå har jeg både støvletter, og tykke strømpebukser – nå skal jeg på jakt etter ett langt skjørt, eller to, for nå skal jeg ut å sprade. Det er ingen fare for at jeg skal vise strømpebuksene på min vei, men bare det at jeg vet at jeg har på meg noe som jeg ikke har passet på år – det er en følelse verdt å føle på 🙂

Der er sikkert mange strømpeprodusenter på markedet. Dette er en ny verden for meg, så det er en verden jeg vet lite om, men jeg tror at skal man kjøpe gode strømpebukser, tykke, eller tynne, så tror jeg definitivt at det lønner seg å gå til spesialbutikkene. I alle fall de av oss som krever litt mer størrelse. Her får man strømpebukser som er tilpasset våre store kropper, og ikke bare noen som går opp i størrelse fordi kjedene kan klappe seg på skuldrene, og si at de tar store størrelser på alvor. Strømpebuksene jeg hadde med meg hjem i vesken i går er fra Festival, og heter Elvilda Rib tights. Dette er strømpebukser som er i 77% bomull, 17 % polyamide, og 5 % elastan. Mine er grå av farge, og jeg vet at det også finnes marineblått. Strømpebuksene fra Festival finnes også i ull, og finnes i grått, og sort. Strømpebuksene går fra str. 42-56, og er danskproduserte. Jeg vet at mange er veldig fornøyde med de tynne strømpebuksene fra Berkshire. Dette er strømpebukser fra USA som finnes i flere farger. Disse blir de neste jeg nå vil prøve, for jeg lengter veldig etter tynne strømpebukser som sitter veldig godt!  Er du på leting etter strømpebukser som er litt tykke, så vil jeg anbefale deg å prøve Festival sine. For meg var dette ett veldig hyggelig bekjentskap. Det er mange som leter etter gode strømpebukser, og da synes jeg det er fint og kunne dele mine erfaringer med dere. Det er godt å få slike tips som kanskje også kan hjelpe deg til å finne det du leter etter. Jeg har fått flere henvendelser fra dere som leser bloggen om hvor dere kan få tak i tykke strømpebukser.Mine strømpebukser er i størrelsen 52/56, og disse får jeg behagelig høyt opp 🙂 Datteren min bare ler når hun ser hvor høyt jeg for eksempel vil ha strømpebukser, men for meg er det viktig å kjenne på det som er godt, og behagelig for meg 🙂 Det er jo trossalt jeg som skal gå med plaggene.

SONY DSC

I dag blir det ett dobbelt hurra fra meg : ett for støvlettene fra Alexis, og ett for strømpebuksene fra Festival, og PIP Stormote. PIP finnes både i Kristiansand, og Stavanger, og de hjelper deg garantert om du lurer på noe : Jeg er så glad, og fornøyd, og det er ikke verst når man kan juble av glede over ett par strømpebukser, men kjenner man historien bak jubelen, så skjønner man også hvor mye ett par strømpebukser faktisk kan bety 🙂 Mange sliter med nettopp strømpebukser, så nå håper jeg at jeg har hjulpet mange av dere lesere som er på leting….Bruk gjerne bloggen til å dele dine tips, og råd om for eksempel strømpebukser. Det er sikkert mange av dere med mye erfaring på dette området. Man har gjerne prøvd masse opp i gjennom, og har kanskje funnet sine favoritter. Jeg har i alle fall funnet ei supergod strømpebukse som jeg skal anskaffe meg flere av, og en i ull også 🙂

SONY DSC

I dag skal vi åpne luke nummer 9 på kalenderen vår, og i og med at jeg er blitt den lykkelige eier av ett par tykke strømpebukser, så er det nettopp ett par av disse tykke, fine strømpebukser jeg har lyst til å gi bort i luke nummer 9 🙂   Strømpebuksene er gitt av FESTIVAL, og PIP STORMOTE, og har en verdi på 450 kr. Du velger farge, og størrelse, og du velger om du vil ha de i bomull, eller ull. Strømpebuksene går fra str. til str. 52/56. Festival kan du lese mer om her : http://www.festivalstromper.dk   PIP Stormote kan du lese mer om her : https://www.facebook.com/pipstormote/?fref=ts Har du lyst til å vinne de flotte, og supergode strømpebuksene, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Du skriver akkurat det du vil, ett ja holder lenge for å bli med i trekningen 🙂 Det du huske, det er å skrive inn epostadressen din i kommentarfeltet. Denne er det kun jeg som ser, så om du vil være anonym, så er det fullt mulig bare epostadressen er lagt inn…uten en epostadresse, så kan det være vanskelig å få tak i deg om du skulle vinne.

 SONY DSC

I går var det nydelige hårprodukter som var premien bak luke nummer 8. Premien er gitt av MANGO FRISØR PÅ HOLTE HER I KRISTIANSAND. Du kan lese mer om Mange Frisør her : https://www.facebook.com/Mango-Frisør-112595188812218/?fref=ts  Gårsdagens premie var en nydelig, pleiende hårolje, og en varmebeskyttende krem i serien Mythic Oil fra L’Oreal. Det er blitt trukket en vinner, og den heldige vinneren ble : KRISTIN HUSDAHL!!! GRATULERER SÅ MASSE, KRISTIN! Håper du får stor glede av produktene 🙂 Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen 🙂 I dag blir en spennende dag for meg. I dag skal jeg til Stormberg på fotoshoot, og jeg gleder meg masse! Jeg er så heldig at jeg får lov til å jobbe med Stormberg når de skal ta bilder av klær fra kolleksjonen deres som også kommer i store størrelser. Det er alltid spennende å se hva slags klær man som skal fotograferes i 🙂 I kveld er det trening med den fineste gjengen, og den råeste, og beste instruktøren, Anette 🙂 I kveld skal vi trene puls intervall, og jeg gleder meg en hel haug!! Ha en herlig onsdag – nyt dagen, og førjulstiden!

20 kommentarer
    1. Hei..:) Ja nå er 2 ting på listen din oppfyllt så da tror jeg ikke det er så lenge til vi ser at du kommer i skjørt, strømpebukse og sorte høye støvletter..:) og jeg vil selvsagt være med i trekningen i dag og..:)

    2. Den problemstillingen ble vi kjent med her da datteren min skulle på skolens juleball i helga. Denne butikken må vi bli bedre kjent med!
      Tusen takk for mange gode tips 🙂

    3. Blir gjerne med på trekningen igjen 🙂 Gode strømpebukser er et must ,og skulle jeg være heldig,ja da ønsker jeg meg et par i ull. Og Stormbergjakka satt som et skudd 😀

    4. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en god Strømpebukse.
      Det er noe som trengs nå i disse kalde dagene
      Ønsker deg en fin dag videre.
      HIlsen Monica

    5. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en god Strømpebukse.
      Det er noe som trengs nå i disse kalde dagene
      Ønsker deg en fin dag videre.
      HIlsen Monica

    6. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en god Strømpebukse.
      Det er noe som trengs nå i disse kalde dagene
      Ønsker deg en fin dag videre.
      HIlsen Monica

    7. Jeg vil veldig gjerne være med i trekningen av en god Strømpebukse.
      Det er noe som trengs nå i disse kalde dagene
      Ønsker deg en fin dag videre.
      HIlsen Monica

    8. Jatakk- og hvis man er ekstra heldig, så kan man juble over strømpebukser som er lange nok også😊🎉 Er 182 cm høy, og finner sjelden strømpebukser som er lange nok…så kjenner igjen følelsen av å bli “latterlig” glad over å finne noen som passer. Dvs., at skrittet på strømpebuksa ikke sitter mellom knærne og lårene😜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg