Bli med til jentene på Nice Size – og bak luke nummer 7 ligger det en ny, flott gave

Jeg er som dere vet veldig glad i klær, og jeg liker å gå i spennende butikker med ett godt utvalg av klær, butikker med øye for form, og fasong, med øye for det lille ekstra, og butikker som kan stormote. Jeg blir så utrolig glad når jeg kommer inn i stormotebutikker hvor betjeningen selv er store. Da vet jeg at de selv er i samme situasjon som meg,  de vet hvor skoen ofte trykker, og de kan mye lettere hjelpe meg til å finne de klærne som passer min kropp. Det er overhodet ikke det samme når betjeningen er slanke kvinner som ikke en gang har muligheten til å sette seg inn i hvordan det er å være stor, og på leting etter klær som passer. De kan ikke forstå hvorfor vi tenker som vi gjør, og de kan ikke helt se at klærne ikke vil se like fine ut på oss som på en str.38. De skjønner heller ikke hvorfor armene gjerne skal skjule grevinnehenget, eller gå ned forbi rompa, eller hvorfor vi ikke liker klær som sitter helt tett inntil kroppen slik at alle valker, og håndtak vises, og at dermed ingenting overlates til fantasien 🙂 Jeg liker å komme inn i en butikk hvor betjeningen selv bruker store størrelser, eller i alle fall har erfaring med det. Da snakker vi samme språket, og da trives jeg 🙂

Det finnes mange spennende stormotebutikker rundt forbi i landet, og når jeg er på farta her, eller der, så prøver jeg alltid å sjekke om der er en butikk for meg i nærheten av dit vi skal. Jeg liker butikker med godt utvalg av merker, fasonger, og farger. Jeg liker butikker som tar inn litt for enhver smak, og som tenker både klassisk, tradisjonelt, og spenstig. Fordi om vi er store, så liker mange av oss farger, vi liker stil, og mange av oss liker klær som skiller seg ut i mengden. Kanskje burde jeg ha valgt klær hvor jeg er en i mengden, men det har jeg sjeldent gjort. Jeg liker farger, og jeg liker å skille meg ut på en fin måte. Jeg velger mye sort, men jeg liker å brekke av med flotte farger, og kanskje noe mønster. Jeg er nok heldig som kler veldig mange farger, og jeg velger ofte farger om det er et alternativ. Jeg liker også klær som er litt pyntet, jeg har sans for bling, men alt med måte 🙂 Her i Kristiansand hvor jeg bor, så er vi så heldige at vi har tre butikker med stormote, en stormote som er i en kjede, og to uavhengige. I tillegg kommer disse ” vanlige ” kjedebutikkene som jeg nesten aldri handler i. Kjedebutikkene kan ikke fasonger, og egentlig så tror jeg de kun har store størrelser for å kunne si at de også selger klær i store størrelser. Jeg vet ikke hvor mye de virkelig satser på klær til oss, eller hvor mye tid de legger ned i arbeidet med designet på de store størrelsene. Noe skurrer når former, og fasonger ofte ikke sitter som de bør på store kropper. Det er unntak innimellom, men jevnt over er kjedebutikkene dårlige på stormoteklær.

Heldigvis har vi mange spesialbutikker på stormote, og disse tenker jeg at det er uhyre viktig at vi bruker. Kjedebutikkene ligger ofte lavere i pris, men så kommer vi til dette med kvalitet, og holdbarhet i tillegg til at klærne har riktige fasonger. På spesialbutikkene finner vi klær som er spesialdesignet for store kropper, ikke telt som er sydd rett opp, og ned, eller pølseskinn som antagelig er havnet i feil avdeling. For meg å komme inn på en klesbutikk er som å komme inn på en godtebutikk – jeg storkoser meg, og kan bruke lang tid både på å kikke, og prøve. På disse spesialbutikkene, så er det som oftest denne gode, varme atmosfæren, ofte den litt sånn hjemmekoselige stemningen hvor man kan ta den tiden man trenger uten at noen reagerer på det… man kan lete, og kikke uten at noen står over deg, men samtidig så er de parat til å hjelpe, og tipse om man ønsker litt assistanse.

I Drøbak så finner vi en stormotebutikk som er verdt et besøk. Kommer du dit en gang, så garanterer jeg deg at du også kommer tilbake. Butikken heter Nice Size, og er en utrolig flott butikk med ett veldig godt, og smakfullt utvalg av klær i store størrelser. Butikken selger klær fra str. 38 – 56, men hovedvekten av klær som selges er stormote. Det som også skiller butikken fra mange andre, det er utvilsomt servicen! Servicen er unik, og butikken vet hvordan man skal ta vare på kundene sine. Man føler seg så innmari godt tatt vare på. Man kjenner at man er velkommen, og man merker at betjeningen elsker jobben sin 🙂 Man kan senke skuldrene, og ikke være redd for innpåslitne selgere som egentlig bare har lyst til å stenge, og dra hjem. Her kjenner man på den gode stemningen, man ser at smilene er ekte, og det er som å gå rundt i en godtebutikk 🙂 Betjeningen har også kunnskap, og ser hva man kler. Ærlighet står også høyt, og etter mange bomkjøp opp i gjennom årene, så er ærlighet noe jeg setter veldig, veldig høyt. At ærlighet kommer foran salg, da får en butikk en ekstra høy stjerne hos meg 🙂

Nice Size ligger på Drøbak Amfi, og drives av Stine. Butikken fører mange spennende merker som jeg har stor sans for. Her finner du merker som Carmakoma, DNY, LauRie, Ciso, og Pont Neuf. I tillegg selger de det vi trenger av tilbehør, de selger vesker, og sko – her finner man alt man trenger 🙂 Jeg ble første gang kjent med Nice Size gjennom siden deres på Facebook. Butikken er flink til å bruke Facebook, de er flinke til å legge ut bilder av nye varer, og de er flinke til å få oss kunder nyskjerrige. Det er mye jeg digger med Nice Size, og en av tingene er utvilsomt at de bruker seg selv som modeller når de legger ut bilder på Facebook. Dette er flotte damer som er stolte av seg selv, og jeg blir så innmari glad når jeg ser klærne på kropper som de er beregnet for! Det at man ikke bruker en str. 38 for på vise klær som er beregnet for oss som må opp litt i størrelse, det liker jeg! Det er jo sånn det skal være! Når stormote klær vises på kropper som de er beregnet for, så kan man mye lettere forestille seg hvordan klærne vil se ut på egen kropp. Store klær skal vises på store kropper, og her må produsenter av stormoteklær bli mye flinkere. Kanskje strekker noen få seg til å bruke en str.46, eller 48, men da har de strekt seg langt. Hvorfor ikke bruke modeller i både 50, 52, og 56? Der finnes en haug av flotte størrelser der ute som med glans kunne ha vist klær som hadde tålt offentlighetens syn. Jeg fikk en kommentar på bloggen en gang fra en ung mann som kunne fortelle at de brukte slanke modeller fordi klærne så bedre ut på dem… jeg forstår også at en del kan tenke sånn, men hvem er det som skal bruke klærne? Ikke en str. 38, og da hjelper det fint lite at klærne ser fine ut på en slank modell….Nice Size bruker seg selv, og viser hvordan klærne ser ut når de kommer på den størrelsen som skal bruke de, og det bare digger jeg 🙂 Fortsett med å bruke dere selv som modeller, det vet jeg mange setter stor pris på 🙂 Flotte klær på flotte modeller – sånn skal det være!!

Jeg blir utrolig glad når jeg kommer til slike flotte butikker som Nice Size, det er så innmari godt å føle seg “hjemme”. Det er så hyggelig å lete rundt blant alle de flotte klærne, og slå av en prat samtidig. Den gode stemningen, den betyr utrolig mye. Bor du i nærheten av Drøbak, og ennå ikke har vært innom, så vet du hvor du bør ta turen før jul. For dere som ikke bor så nærme, så vet du hvor du skal stoppe neste gang du er i nærheten. Det er jo for eksempel ikke mange minuttene fra Oslo 🙂 Jeg vil også anbefale deg å følge Facebook siden til Nice Size. Der legges det stadig ut nyheter, og spennende tilbud, og selv om man bor et stykke unna, så er jeg sikker på at jentene er behjelpelige om det skulle være noe som frister 🙂 Du kan følge Nice Size her : https://www.facebook.com/Nice-Size-277638359083451/timeline

Bak luke nummer 7 i kalenderen vår, så skjuler det seg en nydelig gave fra nettopp Nice Size. Stine har gitt to gaver til kalenderen vår, og bak luke nummer 7, så finner vi den første gaven. Dagens premie er en helt fantastisk overdel fra Pont Neuf!! Verdien her er ca 1000 kr!! Den nydelige overdelen fra danske Pont Neuf kommer i flere størrelser, og starter på XS…skulle ikke overdelen jeg har fått med meg hjem passe, så bytter vi 🙂 Uansett hvor du bor i landet, så kan du selvsagt være med i trekningen. Jeg sender den gjerne slik at den kommer rett hjem i postkassen din 🙂 Stine har på bildet på seg den utrolig flotte overdelen, og fargen er også så utrolig nydelig! Dersom du har lyst til å vinne overdelen fra Pont Neuf, så legger du igjen en kommentar på bloggen. Det er veldig fint om du også legger inn hvilken størrelse du bruker….når du kommenterer, så husk: Du MÅ legge igjen epostadressen din i kommentarfeltet!!!! Det er fortsatt en del som ikke legger igjen annet enn et fornavn, og da sliter jeg veldig om vedkommende skulle bli trukket ut som vinner. Det er liksom ganske mange som feks heter Nina, eller Hilde, så jeg trenger en epostadresse 🙂 Det er kun meg som kan se din epostadresse, så der er du veldig trygg 🙂 Du kan gjerne legge inn en helt anonym kommentar, eller kun bruke fornavnet ditt, men da epostadressen din også ha blitt ført inn….. Vi trekker en heldig vinner i morgen tidlig. For dere menn som leser bloggen min, så er det fullt lov å være med i trekningen for dere også – det er sikkert en kvinne i ditt liv som hadde blitt veldig glad for denne overdelen her 🙂 Flott julegave 🙂

I går var gaven bak luke nummer 6 et gavekort på 300 kr fra Vita. Takk til alle som la igjen en kommentar! En vinner er blitt trukket, og den heldige vinneren av gavekortet ble : HILDEGUNN TEINUM!!! Gratulerer så masse, Hildegunn!!! Håper du finner noe godt til deg selv på Vita for gavekortet 🙂 Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen.

Nå gleder jeg meg til masse kommentarer på dagens blogg, og håper mange vil være med i trekningen av den flotte overdelen! Dersom du kjenner noen som bør være med i trekningen, så del gjerne bloggen med disse. Jeg ønsker å nå ut til stadig flere med bloggen min, og blir uendelig glad for alle delinger! Uansett, så er jeg innmari glad for at du følger med, og leser det jeg skriver 🙂 Dersom du har tanker, og innspill rundt det jeg skriver, så blir jeg veldig glad for tilbakemeldinger 🙂 Takk til Stine, og Marit på Nice Size for ett utrolig hyggelig besøk på onsdag! For noen flotte damer dere er! Jeg kommer garantert tilbake på nyåret!!

Nyt mandagen alle sammen. En ny uke ligger foran oss, og det er en uke med ganske blanke ark foreløpig. Det blir spennende å fylle uken! Jeg er infeksjonsfri, og skal i dag endelig tilbake på trening! Jeg gleder meg sååå til å trene igjen! Det er 2 uker jeg nå har vært borte, og det har vært en kamp det å kjenne på denne dårlige samvittigheten for at jeg ikke har fått trent som jeg pleier. I dag er det bare glede, og jeg er så klar for tabata med den flotteste gjengen i kveld. Jeg har savnet treningen, og jeg har savnet den flotte gjengen jeg trener sammen med. Så får vi satse på at de også har savnet meg bittelitt i alle fall 🙂

29 kommentarer
    1. For en flott butikk. Skulle hatt en tur til Drøbak ja 🙂
      Kos deg masse på treningen.
      Str xl om en skulle bli trukket.
      Mvh Jannicke

    2. Så enig med deg! ☺😊 Stormote butikker med ansatte som selv kan bruke klærne er bra. Og så godt med ærlighet og hjelpsomhet på rett måte. Jeg ønsker å bli sett når jeg går inn i klesbutikken. Jeg ønsker å bli møtt med varme og forståelse. Og ja vi trenger farger og mønstre og klær som er sydd så de sitter pent. Kjedebutikkene har ikke akkurat lagt ned så mye jobb i stormoteavdelingen sin…. Kommer du til Hamar må du besøke YouRyou. Vår nye, flotte butikk for frodige, flotte damer. 😊😊 Har ikke prøvd dette for meg nye merket enda….Men i Boheme (som jeg elsker) bruker jeg str 4/5.

    3. Ser ut som en flott butikk og som fører litt annet enn de vanlige butikkene. Og hvis service er bra så kommer man jo igjen, Ha en strålende dag 🙂

    4. Der er det masse fint🌞Jeg har nettopp oppdaget den butikken og kjører fra Sande i Vestfold for og finne lekre klær🎅🏻❄️☃

    5. Den butikken skal jeg besøke hvis jeg skal forbi Drøbak ei gang..☺ og jeg vil gjerne være med I trekningen..☺☺ alltid like koselig å følge bloggen din Heidi..😊

    6. Hei!! Hadde vært supert og vinne.. Er på vei ned i kg, men ønsker meg alikevel noen nye klær..
      Og så lurer jeg på hvilken 3. butikk som er i Kr Sand. Zizzi, Pip og??
      Mvh KariH

    7. Flott skrevet Heidi og jeg vil gjerne være med I trekningen av dagens adventsluke 🙂
      En liten kommentar:
      Fordømmer vi ikke litt vel fort hvis vi tenker at en i str 38-42 ikke vet hvordan det er å være en størrelse for stor? Vi vet ikke hva vedkommende har vært gjennom.
      Jeg har mine faste Stormote butikker som jeg trives i og har sett noen av de som jobber der har gjennomgått slankeoperasjon av helsemessige årsaker. De begynte i butikken da de var større og etter operasjonen har de gått betydelig ned i vekt. Det er diskriminering for en butikkleder å sparke vedkommende for de har gått ned i vekt på samme måte som å sparke en ansatt for å ha lagt på seg.
      Det viktigste for meg er å komme inn i en butikk der en føler seg velkommen og at en føler at en blir tatt vare på uansett hvilken størrelse betjeningen har. Føler jeg meg uvel eller at jeg ikke blir tatt vare på er det “No sale”.
      En fin dag til deg og dine Heidi 😀

    8. Har lenge tenkt å ta meg en tur til Drøbak å se på butikken. Så jeg får se hva jeg rekker før jul ellers få jeg ha det til gode på nyåret 🙂
      Den ser spennende ut og som du skriver er det flott at de bruker seg selv som modeller 🙂

    9. Hei! Flott at du skriver om disse butikkene. Jeg skal helt sikkert ta meg en tur til Drøbak 🤗
      Mvh. Hege

    10. Flott skrevet og veldig enig med deg. Har tilgode å besøke Nice Size men helt sikker på at dit skal jeg når det byr deg en anledning. Vil gjerne være med I trekningen og bruker str 54.

    11. Flott skrevet. jeg har selv jobbet med stormote i mange år (er ufør nå, men jobber stadig litt) og det er helt klart en utfordring å finne klær som sitter fint, men vi må huske at store damer er ikke en enhetlig gruppe. En kropp kommer i mange fasonger selv om den er stor. Er du kort og bare rund midt på fx. kler du helt andre plagg enn ei som er rund over lår og rumpe, men kanskje har smal overkropp. Noen store damer har en flott timeglassfasong selv om de bruker veldig stor størrelse og kler godt ettersittende bukser og kjoler. Noen har fine slanke armer som de gjerne vier frem. Andre har flotte ben som kler korte skjørt. Derfor passer ikke alle stormote plagg for alle, men målet vårt der jeg jobber er å ha klær til alle kropper. (42-56)og et bredt spekter av gode leverandører og merker. Også tilbehøret til store damer er viktig. Vi blir ofte finest med store smykker og vesker. Alt smått blir nesten borte på en stor kropp. Hos oss erdet vel strengt tatt bare jeg som har mange kilo for mye, men de andre damene ar mange års erfaring, og interesse for å kle opp store damer…og det gjelder vel de fleste som jobber med dette selv om de ikke er så veldig store selv 🙂 Jeg jobber forresten hos Maxima mote a/s på Lillestrøm (for de so måtte bo i nærheten)

    12. Utrolig fin blogg du har ☺kan kjenne meg igjen 😜Nice size er en flott butikk som jeg handler ofte I. .Dette har mye å si med fenomenale herlige jenter der som er så hyggelige,og sier hva de mener ☺Det gir meg en god følse etter å handlet at jeg gleder meg til å komme tilbake ☺jeg anbefaler alle å ta en tur innom,fordi de har noe for alle ☺jeg bruker str m om jeg blir en av de som blir trukket ut til å vinne☺

    13. Nice Size er en veldig bra butikk på Drøbak City. De har klær i små og store størrelser og i alle fasonger.Stine og Marit er kjempe flinke til å få deg til å prøve nye ting. Jeg bruker str 48 hvis jeg skulle være så heldig å vinne.

    14. Flott skrevet og flotte jenter som jobber I Nice size 😊 Ogsaa flott juletopp, bruker 3xl I point neuf.

    15. Skulle ønske det var flere slike butikker, mange ganger kommer man inn i en Stormote butikk å så står det en på 180 og 50 kg og skal fortelle deg hva som er fint eller ei, da går jeg i alle fall.
      Så den butikken der ser bare helt super duper ut….
      Takk for en flott blogg.
      Ønsker deg en veldig fin Mandags ettermiddag videre.
      Hilsen Monica
      [email protected]

    16. Høres ut som om en tur til Drøbak må på tapetet! Tror jeg må ha str 40 eller 42, alt etter om det er stort i størrelsen eller ikke. Jeg skal på trening med både innebandy og håndball laget mitt for første gang på 5 uker. Gleder meg ihjel! God trening til deg. Epost: [email protected]

    17. Kari Hellesfjord: Hei Kari ! Takk for at du leser bloggen min! Når det gjelder stormote butikker i Kristiansand, så er det jo sånn sett kun PIP, og ZIZZI… men jeg tenker også på Lingzi i Søgne. Nå er jo ikke Søgne helt Kristiansand hehe, men det er liksom ikke så langt unna 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg