Ett spennende bekjentskap

Det har vært en stri uke med mye følelser, mye tanker og en legg full av infeksjon. Jeg måtte jo bare holde meg unna trening, noe som er så hardt, men det hender jeg skjønner mitt eget beste 🙂 Jeg er nok ikke så flink til å ta det med ro når jeg føler meg sånn tålig i form. Jeg skulle nok helst ha sittet mest mulig, men det sliter jeg veldig med…når formen kjennes grei, så gjør jeg det meste som jeg pleier å gjøre…. bortsett fra å trene…. Når man må pause mye, så er det viktig å gjøre gode ting, og det har jeg fått gjort mye av denne uken. En av tingene skal jeg ALDRI gjøre igjen, nemlig å shoppe på Black Friday. Never, ever en gang til. Jeg ga opp etter en liten time, og det var befriende å komme inn døren hjemme etter en stressende opplevelse 🙂

 

Denne uken har jeg vært på besøk på en butikk jeg nylig er blitt kjent med. Det er alltid spennende å oppdage nye butikker, og når butikken også selger varer man ikke finner ” alle ” steder, så er det ekstra spennende 🙂 Det å bli kjent med nye merker, og oppdage at man som stor også har så mye annet å velge blant enn merker man gjerne kjenner godt til fra før, det er utrolig moro! Norsk design som går litt opp i størrelse, franske klær, og også danske klær som jeg ikke kjente til fra før av. Butikken heter Mye Fint, og ligger i Grimstad. Da vi hadde Bli Ny dag for to uker siden, så var det her Snefrid på Snefrids Hus ønsket at jeg skulle låne klær. Snefrid lovet meg en flott butikk, og spennende klær, og hun hadde helt rett 🙂

Mye Fint selger danske Elinette som går opp til str. 52,og ellers en del merker som går opp til str. 48-50. Jeg falt pladask for en tunika fra Spicy Vanilla. Denne kan brukes til kjole, eller tunika, og er bare lekker! Jeg hadde jo egentlig ikke trodd at jeg fikk den på meg, men gleden var stor da den faktisk satt riktig så fint. Under dagen i Grimstad, så lærte Snefrid meg noe viktig, og veldig riktig…nemlig at vi bør ha klær som sitter inntil sidene. “Alle har et liv ” sier alltid Snefrid, og visst man kjenner godt nok etter, så stemmer vel sikkert det 🙂 Jeg så stor forskjell fra når jeg hadde på meg tunikaen fra Spicy Vanilla, og når jeg hadde på meg min grå, nyinnkjøpte bluse fra Kappahl. Jeg så veldig godt hvor mye slankere jeg så ut i tunikaen som satt inntil sidene mine…så dette skal jeg ta meg i tankene hver gang jeg skal handle overdeler. I Grimstad så hadde de også en fransk serie som jeg likte veldig godt, og som jeg passet så fint 🙂 Overdelen fra Spicy Vanilla klarte jeg ikke å glemme etter en dag hos Snefrid, så på onsdag hentet jeg den med meg hjem 🙂 For dere som ikke har så store tømmerstokker av noen bein som meg, så vil jeg anbefale dere å prøve Hold In buksene som Mye Fint selger. Til en absolutt fin pris, så er dette bukser ” alle ” faller for når de prøver de, og buksene går opp til str. 52. Dette er bukser med super stretch! By Sofie Rasmussen, Imitz, I Say og Ilse Jacobsen er også merker som føres, og som går opp til str. 48. Spennende merker, og mye flotte klær. Etter hvert skal også Bohemen inn i butikken, og det er jo et merke som går til str. 54. Litt selskapskjoler selges også som går opp til str. 50. Jeg blir så innmari glad når der er butikker som også tar inn litt store størrelser, for det er mange av oss som bruker fra str. 48, og oppover.

Mye Fint er en flott butikk på mange områder. Det var for meg en utrolig fin opplevelse å komme inn dit. I tillegg til klær, så selger de smykker, armbånd, og det man trenger av tilbehør. De selger også interiør som skiller seg ut fra mengden, og det blir en aldri så liten oppdagelsesreise med mange nye bekjentskaper. Her er det duftlys, og vaskemidler, og her er det fransk sjokolade, og krydder. Butikken skiller seg også ut på det å yte service til kundene sine. Her er det mange som har mye å lære. Her føler man seg ordentlig velkommen, atmosfæren er varm, og hyggelig, og betjeningen er utrolig hjelpsomme uten at det på noen måte virker pågående. Her er det utvilsomt kunden i sentrum, og det er ved sånne opplevelser at man ønsker å komme tilbake gang på gang…..En annen flott ting er at butikken gir 10 % av overskuddet til et barnehjem i Cambara i Brasil, og innehaveren har selv sitt store prosjekt i Kerranur i India hvor hun har vært med og startet et mikrohjelpsprosjekt hvor de hjelper fattige kvinner med barn. Hun har kjøpt inn symaskiner, betaler husleie, og strøm, samt lønn til daglig leder.

 

Med meg hjem fra Grimstad, og mitt besøk på Mye Fint ble altså tunikaen jeg falt så pladask for. Jeg gleder meg til å bruke den. Den er virkelig lekker, og det er også en god følelse når man føler seg fin i det man kjøper. Det å kjenne seg fin er noe helt nytt for meg, men det føles veldig godt å kjenne på nettopp den følelsen i blant 🙂 Det er hyggelig å oppdage nye butikker, og det er spennende å oppdage nye produsenter av klær som også kan passe oss som må opp litt i størrelse. Så neste gang du er i Grimstad, så vet du hvor du må ta turen innom! For dere som bor i Kristiansand, og omegn, så er det jo kun en liten svipptur, så er du i Grimstad 🙂 Butikken ligger i gågada, så den er lett å finne.

I morgen braker det løs med bloggens flotte adventskalender! I morgen åpner vi den aller første døren, og en av dere flotte lesere skal få den aller første gaven. Jeg vil ikke røpe hva som ligger bak den aller første døren, men jeg kan love at det er en flott gave 🙂 I morgen må du følge med, og det eneste du trenger å gjøre for å vinne gavene bak dørene i desember er å kommentere på bloggen at du ønsker å vinne 🙂 Jeg gleder meg sååå til å åpne dør nummer 1 sammen med dere! Og etter dør nummer en, så de resterende dagene frem til julaften. Julaften har en helt spesiell gave som alle som har kommentert på bloggens kalender blir med i trekningen av. Mer om denne gaven kommer snart 🙂  Siden sist, så har også Snefrid Linge på Snefrids Hus blitt med på kalenderen, så det skjuler seg også en nydelig gave fra Snefrids Hus bak en av dørene 🙂 Selv lager jeg kalender til min kjære datter, og det har jeg gjort siden hun var veldig liten. Gavene ble hengt på kalenderen som bestemor i Våle hadde brodert til henne. Kalenderen har vi tatt godt vare på, men gavene som hun har fått de siste årene, de har vært for store, og tunge til å henge på kalenderen. I år fikk jeg kjøpt flotte poser på Allhånde i Lillesand. Flotte poser med røde tall, og av litt størrelse – sånne har jeg vært på jakt etter lenge. Selv har jeg fått pakkekalender med jevne mellomrom, men det er absolutt ikke noe jeg forventer. Det er ikke alltid lett å finne 24 gaver til meg, så jeg storkoser meg med å lage til andre, og så har jeg Flaxkalender som i fjor faktisk ga meg 600 kr 🙂 Jeg hadde ett lite håp om en Bodyshop kalender i år…enten den røde, eller den grønne, men ingen julenisse har sendt den verken i posten, eller ned pipa, MEN jeg fikk den fineste overraskelsen på lørdag da min datter kom med to nydelige juleposer fulle av adventsgaver til meg <3 En gave for hver dag frem til julaften <3 I tillegg ett helt fantastisk kort som fikk meg veldig, veldig rørt…. kalenderen var fra min skjønne datter, hennes kjæreste, min aller beste, og familiens pelsball. For noen flotte mennesker jeg har nær meg <3 ” Om noen fortjener en kalender, så er det deg ” stod det bla på kortet – man kan jo ikke annet enn å bli rørt av sånt 🙂 Jeg gleder meg som en unge til 1.desember, og jeg gleder meg til å åpne alle pakkene som ligger og venter på å bli åpnet. Når det kommer til pakker, så er jeg nok en liten unge 🙂 Ha en nydelig mandag, og gled deg masse til bloggens kalender som åpnes i morgen!!

6 kommentarer
    1. Det er stormfullt og småkaldt i Rogaland i dag, men jeg blir glad og varmt om hjertet av å lese det du skriver Heidi❤️
      Ønsker deg en vakker og fin sistenovember dag😘

    2. Alltid koselig å lese det du skiver Heidi.Flott er du også i nytt tøy,gøy med nye butikker.Må nok en. tur til Grimstad.Ha en fin dag 🙂

    3. Så gøy att du kjøpte tunikaen.Den sitter så fint på deg.😄Mye fint i Grimstad har virkelig en spennende butikk. Ønsket deg en fantastisk dag😄Vennlig hilsen Snefrid

    4. Dette var sannelig oppmuntrende lesning for den som er litt “oversized” i forhold til den snevre konfeksjonssømmen! Skulle ønske jeg bodde litt nærmere MYE FINT!
      Kanskje tilbyr de netthandel også?
      Gratulerer med oppdagelsen, Heidi! Nyt at det er blitt litt lettere å finne delikat og behagelig tøy! Gleder meg ennå på dine vegne over støvlettene du endelig kunne skaffe deg!
      Det skal bli koselig med adventskalenderen! Ønsker deg en strålende førjulstid, og at leggen med infeksjonen snart er kurert! Ha en fin mandag!
      Klem fra meg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg