Dør nr. 2 åpnes – en ny gave skal deles ut <3

Så utrolig moro at så mange av dere var med på å åpne den aller første døren i bloggens adventskalender <3 Det varmet virkelig! Det er jo alltid sånn at man gjerne skulle ha gitt en veske til dere alle sammen, men så er det jo sånn at vi kun har en veske….det er utrolig moro at jeg i alle fall kan glede en av dere 🙂 Av alle som la igjen en kommentar i går, så ble et navn trukket ut, og den heldige vinneren av den flotte vesken ble Kristin Norum!!!! Gratulerer så masse, Kristin !! Jeg tar kontakt med deg i løpet av dagen. 

Straks skal vi åpne en ny luke i bloggens adventskalender. En ny gave ligger klar til å glede en av dere. Gjennom hele desember, så er det helt ulike gaver, så det er noe nytt hver eneste dag 🙂 Litt spenning i hverdagen er viktig, det samme gjelder de små, og store gledene. Det at man fokuserer på det positive, og fine når ting kanskje går litt i utforbakke. Alle vil vi møte utfordringer, og tøffe dager, og jeg prøver i sånne perioder og fokusere på alt det gode i livet mitt. Det er slettes ikke lett, og det tar tid, men jeg merker at jeg kommer meg mye fortere mot toppen igjen nå enn jeg gjorde før. Det er noe som bør få litt fokus, og da bør jeg kjenne litt på at jeg faktisk har gjort en god jobb. Å leve med lymfeødem er til tider veldig tøft, men jeg har akseptert tømmerstokkbeina mine. Jeg lever greit med at de er større enn ” normalen “. De fungerer, de er sterke, og de trener sammen med meg uke etter uke. Det jeg sliter med å akseptere, det er når disse infeksjonene kommer snikende, og slår seg hardt ned i kroppen min. Da er treningen det første jeg tenker på….ingen trening, det er krise for meg. Lite tenker jeg på infeksjonen i seg selv, men at jeg får treningsstopp. Så tar det ett par dager som jeg surmuler, og depper litt, og så skjer det heldigvis at jeg gradvis kommer meg oppover, og ser at dette kun er en liten pause, og at alt snart er på skinner igjen. Torsdag kan jeg trene igjen, og jeg gleder meg stort 🙂

Det som skjer når man er ute av de gode rytmene, det er jo at man føler kiloene står i kø for å legge seg på kroppen, og så er det jo også et faktum at formen daler veldig fort om man ikke er i jevnlig aktivitet. Ikke at jeg tror at formen har blitt sååå mye dårligere etter nesten 2 ukers pause, men det skal ofte ikke lange pausen til. Formen går fort nedover uten aktivitet. Om det er late dager, alle unnskyldningene, eller sykdom som gjør at man pauser litt, formen faller fort. Mange går på med friskt mot, og er flinke i en lang periode, men så skjer det ofte at man får late dager… man er full av unnskyldninger, og nå i denne mørketiden, så er mange ekstra trøtte, og slitne, og man eier ikke så mye energi. Heldigvis sliter jeg aldri med å komme tilbake på skinner igjen, men jeg vet av erfaring at det er tungt å komme tilbake. Jeg har vært der en haug av ganger. Når man kanskje er trøtte, og slitne, og tom for energi, så er det kanskje viktig å tenke på at trening ikke tapper deg for energi, men gir deg masse energi. Man svever jo nesten når en treningstime er unnagjort, full av energi, og at det var tungt å komme seg til timen, det er helt glemt. Trikset er kanskje også at man ikke har for høye mål når man klarer å karre seg tilbake der man var. Istedenfor å trene en full uke, så er det kanskje lurt å være fornøyd med to, og heller øke etter hvert. Trening trenger ikke å være så vanskelig, og avansert. For mange er det uhyre vanskelig å komme tilbake på riktig spor etter en frivillig, eller ufrivillig pause, men det positive er den fantastiske effekten man får allerede etter første trening. Man svever jo omtrent ut døren fra treningssenteret 🙂 Dørstokkmila er drøy, så her gjelder det og ikke utsette noe. Jo, lengre du venter – jo, lengre tid tar det før du er på plass igjen…. om du blir det…..

Adventstiden skal være en hyggelig ventetid med masse førjulskos. Jeg vet at desember fort kan bli stress, og jag. Man skal alltid gjøre alt mye tidligere neste år, men det blir sjeldent sånn. Man jager rundt etter gaver, huset skal pyntes, det er julebord, og juleavslutninger, gaver skal pakkes, og noen sendes, kaker skal bakes….dersom alt dette skal gjøres på kun få dager, så blir det stress, og jag….og det er kanskje ikke sånn vi ønsker at desember skal være. Jeg tror jeg skal klare å kose meg gjennom desember. Huset er julepyntet, gavene begynner å komme i boks, og jeg skal snart bake. Det blir ingen sju sorter her, og det har det ikke vært de siste årene. Jeg skal bake kransekakestenger, jeg skal lage gule bomber, Sarah Bernhardt, og kakemenner. Så skal jeg kjøpe de beste av de beste smultringene hos Smultringbua her i Kristiansand, og da tror jeg rett, og slett julesnacksen er i boks 🙂 Jeg storkoser meg med pakking av gaver, og liker å gjøre ting litt annerledes. Jeg liker å legge en del av hjertet mitt i hver enkelt gave <3 La oss prøve å nyte desember, senke skuldrene, og kanskje innse at det er mye man ikke MÅ gjøre for at det skal bli jul 🙂

Luke nummer to i adventskalenderen min skal nå åpnes, og bak luke nummer to, så finner vi : Mythic Oil Shampoo, og Balsam fra L’Oreal gitt av Mango Frisør på Holte i Kristiansand!! Dette er en virkelig god hårserie fra L’Oreal, så gled deg du som vinner om du ikke har prøvd den før. Verdien på disse to er ca 400 kr. Mango Frisør er frisøren jeg bruker, og jeg er såå fornøyd med frisøren min 🙂 Monica Hagen Sordal driver salongen på Holte som ligger i Randesund her i Kristiansand. Det er deilig å slippe by, eller senterkaos når man skal klippe seg, og ordne håret. Salongen ligger landlig til, og her er det aldri noe jag etter parkering. Frisørtime er også tid for en god prat, og god egentid 🙂 Du kan lese mer om Mango Frisør her : https://www.facebook.com/Mango-Frisør-112595188812218/?fref=ts


For å være med i trekningen av disse to flotte hårproduktene, så legger du igjen en kommentar på bloggen min hvor du skriver at du vil være med i trekningen. Bor du et stykke unna meg, så får du selvsagt produktene sendt rett hjem i postkassen din 🙂 Det er veldig viktig at du legger inn epostadressen din i kommentarfeltet slik at jeg kan få kontaktet deg om du vinner…..Jeg gleder meg til masse kommentarer, og masse navn i bollen, og jeg gleder meg til å trekke en vinner av hårproduktene i morgen tidlig. Vinneren blir offentliggjort på bloggen i morgen. I morgen skal også en ny gave deles ut – da åpner vi luke nummer 3 i kalenderen vår <3 Jeg kan røpe såpass at gaven er flott!!!! Når du legger igjen kommentar, så MÅ du huske å legge igjen epostadressen din!!! Eller fullt navn. Visst ikke, så sliter jeg med å få kontaktet deg om du vinner. Endel hadde i går kun lagt igjen fornavn, og da sliter jeg…så om alle husker epost adressen, så får jeg kontaktet alle 🙂 Nyt onsdagen, og nyt ventetiden <3

 

43 kommentarer
    1. God morgen 🙂 Jeg ønsker gaven .
      Gleder meg til hver morgen å lese bloggen din
      Ønsker deg en fin dag 😀

    2. Det hadde passet bra med en god sjampo og balsam til kranglete vinter hår !
      Gode produkter er deilige lyspunkter I mørke tiden ♡ Takk igjen for at du er du, og at du deler av deg selv.

    3. Kjempebra blogg,Heidi! Du e god å sette ord på ting😊.
      Hadde vært flott med shampo og balsam.
      Ønske deg en super dag! Klæm

    4. Fin blogg!
      Mango frisør er også min faste frisør, og kan føye meg i rekke. Om at det er byens beste frisør☺️
      Jeg blir også gjerne med i trekningen! Gøy med kalender🎅🏻

    5. Jeg ønsker gjerne å være med i trekningen om disse flotte produktene. 😉
      God dag til deg

    6. God advent, Med godt hårprodukt får en flott hår og da føler en seg bedre. Jeg sier bare tvi tvi til meg selv

    7. Kjempefin blogg du har👍 Jeg vil gjerne være med i trekningen
      Ønsker deg og dine ei riktig God Jul

    8. Jeg synes du burde være stolt av deg seg og alt du har fått til.
      Vil gjerne være med i trekningen.
      Ønsker deg ei fin førjulstid.

    9. Så deilig med folk som har raushet, både i det du skriver og med pakkekalenderen. Ja takk, jeg blir gjerne med i trekningen, moro.
      Og en ting til, hvor er det blitt av Smultringba? Vet du noe som ikke vi vet 😉 For vi finner den ikke.
      Ha en fin Adventsdag
      Vennlig hilsen Elin Andreassen

    10. Fikk møe godt ut av bloggen din i dag 🙂 krysser fingrer og håper det er midt navn du trekker i morra 🙂

    11. Så kjekt å ha muligheten til å vinne noe samtidig som jeg får lest bloggen din 😁 Men har ikke vinnerlykke så det blir vel med drømmen… 😊

    12. Godkveld. Jeg vil meget gjerne ha den gaven. Den ser lekker og spennende ut😊. Godt å lese i bloggen din hver dag. Den gir mye ettertanke for meg. Jeg er faktisk ikke alene i verden som sliter. 😊

    13. Hei. ☺
      Skjønner hva du mener; når helsen svikter går alt I stå!! Jeg har hatt mitt livs verste høst/vinter. Har ikke vært I form én eneste dag siden juli… Håper julen og 2016 skal gi bedre dager fremover! ☺

    14. Unni: Det er ikke greit når helsen ikke er der man ønsker at den skal være.
      Heldigvis er infeksjonen borte i beinet nå, så da er det å krysse fingrene … igjen for at det er lenge til neste gang… noe det sjeldent er :-(… men man må håpe, og være optimist…
      Så utrolig leit å høre at du har hatt en strevsom høst/vinter, Unni 🙁 Så slitsomt for deg, og så utrolig leit når det er sånn. Jeg sender deg masse varme, gode tanker, og håper at både julen, og det nye året vil gi det fine dager – det fortjener du!! Go klem

    15. Elin Andreassen: Takk for fine, og varme ord, Elin! Dessverre ble ikke du trukket ut som vinner denne gangen, men det er mange sjanser igjen 🙂

      Må nok skuffe deg når det gjelder Smultringbua 🙁 Jeg ante ikke at den ikke lengre var på Vågsbygd Senter 🙁 Ble skikkelig lei meg når jeg hørte at den var lagt ned… det er ingen som lager så gode smultringer… nå skal vi selv prøve å lage smultringer, men det er jo bare å drømme at de vil kunne måle seg med de fra Smultringbua 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg