Det nærmer seg <3

Uken som skulle bli en helt fantastisk treningsuke, ble plutselig stikk motsatt 🙁 Fra å være på topp hvor det meste går på skinner, så snur ting fortere enn man aner. Mandagen som startet så fint, og jeg var så klar for en ny, spennende uke. Dette skulle bli en super treningsuke, og planene var klare. Jeg smiler til dagen, og ønsker uken velkommen, men litt utpå ettermiddagen, så kjenner jeg noe som gjør at piggene kommer ut….den ene leggen er øm, og når jeg tar av støttestrømpen, så ser jeg at leggen ikke bare er øm, men den er også rød… jeg vet veldig godt hva dette er… jeg kjenner tegnene…det er en ny roseninfeksjon på gang 🙁 Er det mulig!!!! Jeg som tror at jeg har tatt alle forhåndsregler. Såret på foten er under kontroll… tror jeg i alle fall, men for meg med lymfeødem, så er det kun det minste, mikroskopiske såret, eller kuttet som skal til før infeksjonen har full fest. Det er disse plutselige infeksjonene som gjør livet med lymfeødem ekstra tøft til tider. Når infeksjonen er i full blomst, så blir den ene leggen rød, hoven, vond, og lite samarbeidsvillig…. i noen minutter føles livet veldig urettferdig, og jeg synes forferdelig synd på meg selv….

 

Noe av det verste foruten at slike infeksjoner kan bli alvorlige om man ikke får de under kontroll, det er treningsforbudet. Det blir ingen trening denne uken, og kanskje ikke deler av neste. For meg er det krise, og plutselig er jeg litt der at jeg føler at jeg har lagt på meg sikkert 20 kg bare med et knips.  Så mange dager uten trening er en stor utfordring for meg, og slike stopp som dette, det er ikke bra for verken kroppen, eller psyken. Jeg sliter med å godta disse infeksjonene, og jeg sliter med å godta at jeg ikke kan trene på noen dager. Når jeg er skikkelig i slaget, og føler livet går mer, eller mindre på skinner, så skjer dette…. igjen….for det skjer noen ganger i løpet av et år…enda jeg gjør det jeg kan for å forhindre det. Nå er det på an igjen med stor dose pencillin, og krysse fingrene for at dette går bra denne gangen også. Jeg vet det blir utfordrende dager, og jeg vet at jeg vil gå å kjenne etter om jeg har lagt på meg, så en liten kamp med hodet vil jeg definitivt få frem til jeg er på plass på trening igjen.

 

Nå nærmer 1.desember seg med stormskritt, og jeg er litt som en unge i desember. Jeg er veldig julete, og jeg er glad i å pynte. Jeg er ikke en som pynter med alt, og overalt… jeg er nok litt bevisst på hvordan jeg vil ha det. I vårt hjem er det mye rødt, og det skinner fint i rødt i desember. Jeg er glad i nisser, men det er helst store nisser som kan stå på gulvet. Jeg er glad i store ting som gjør mye av seg. Til helgen skal det pyntes, og jeg gleder meg! Jeg skal nok legge ut litt bilder på bloggen etter hvert, og vil noe av dere dele bilder fra deres julehjem i desember, så er det veldig hyggelig 🙂 Selv om datteren min er 21 år, og voksen, så blir man aldri for stor til å få pakkekalender. Hun synes det er stor stas, og jeg synes det er minst like stor stas både å handle gavene, og å lage kalenderen 🙂 I år er jeg sannelig tidlig ute, for alle gavene er pakket ferdige, og klare, og årene før så sitter jeg alltid med dette dagen før 🙂 Fremskritt! Selv hender det at jeg er heldig og får pakkekalender, men jeg forventer absolutt ikke det… i år har jeg ønsket meg Bodyshop sin julekalender, men foreløpig er det ingen nisse som har sendt meg noen, verken i posten, eller med gjennom pipa. Jeg gir ikke opp håpet, det er enda noen dager til 1.desember 🙂

1.desember åpnes også første luke i denne bloggens adventskalender, og jeg har sagt det før, og sier det igjen : GLED DERE!!!! Jeg har så utrolig mange flotte gaver som skal deles ut frem til 24.desember. Som seg hør, og bør, så deles den største pakken ut den 24.desember. Her trenger ingen melde seg på, men du må innom bloggen hver dag for å se dagens adventsgave. Jeg vil heller ikke røpe hva gavene er. Dette skal være en overraskelse hver eneste dag, men jeg vet at jeg vil glede mange av dere i desember <3 Dette blir min hilsen i ventetiden til dere <3 Selv om jeg ikke vil røpe hva gavene inneholder på forhånd, så er det disse som har gitt gavene til årets kalender :

* Mango Frisør 

* Vita   

* BiMi Fishspa og auksjoner :

* Urtemor

* Mother India

* Handberg

* Pip Stormote

* Festival

* DNY

* Lingzi

* Spring Treningssenter

* Stormberg

* Alexis Mote

* Cosmopharma konsulent Gudrun Besteland Stray

* Sørensen Sko

* Ellinors Stue

* ZIZZI, Sørlandssenteret

* Nice Size stormote

* DIZ smykker

* Hotell Norge

* Zento

* Vita Univers – helsekurs på nett

 

Nedtellingen er i gang – jeg gleder meg masse !!! Tirsdag åpnes den aller første luken, og jeg er spent på hvem som blir den heldige vinner av bloggens aller første adventsgave 🙂  Ha en herlig onsdag! Jeg skal i dag til Grimstad, og besøke butikken Mye Fint igjen….der er det en tunika som henger, og roper høyt på meg 🙂 DU skal få være med på besøk på Mye Fint en av dagene her på bloggen 🙂 Nyt dagen, og ta godt vare på deg selv!!

12 kommentarer
    1. Krysser fingrene for deg Heidi og ønsker deg god bedring. Kos deg på den beste butikken i Grimstad 🌸 Ha en strålende solfylt dag ☀️😃👍🏻

    2. Lykke til Heidi.
      Kos deg med Juleforberedelser. Dette klarer du.Er du i grimstad så er det bare og komme innom på kaffe. Vil gjerne gi en gave til Julekalenderen,så da kan du denn. Ha en super dag .Vennlig hilsen Snefrid.

    3. Uff, rosen er ikke gøy ! Jeg har heldigvis sluppet unna med en eneste (bank i bordet) men følte meg skikkelig kvalm og dårlig med feber og frostrier…ikke no stas. Masse god bedring til deg !
      Jeg pynter til advent i dag(resten av uka blir for travel) adventsstaker og lysbrett med lilla-tema. dessuten samler jeg på gamle julebilder (sånne som ble tapet opp over kjøkkenbenken i gamle dager) har både min mors og min bestemors i tilegg til flere andre. Jeg har satt glass og ramme på dem, og de får henge oppe i hele desember og til jula er slutt på 13 dagen 🙂

    4. Monica mikalsen Øien: Takk for god hilsen, Monica… godt med litt omtanke 🙂
      Jeg hadde en fin dag i Grimstad! Nydelig vær, og en del fine butikker. Mye Fint er nok den fineste av butikkene der 🙂 Fikk med meg hjem den nydeligste tunikaen, så jeg er fornøyd 🙂 Ha en nydelig onsdag!

    5. Snefrid Linge: Takk, fineste Snefrid! En slik infeksjon er en kjip del av det å leve med lymfeødem, men snart er ting på skinner igjen 🙂 Rakk dessverre ikke innom deg i dag, men jeg kommer en tur før jul, og tar med meg Trond 🙂 Han hadde veldig lyst til å se det flotte stedet ditt. Så moro at du vil gi en gave til bloggens adventskalender – jeg sender deg en sms 🙂 Stor klem

    6. Nannah: Rosen er deprimerende. Selv om jeg forebygger, så kommer dritten 🙁 Sliter med et sår etter en gnagende støttestrømpe, men der er det ingen infeksjon, så vet ikke hvor den har lurt seg inn. Blir dårlig i formen selv om den nå ser ut til å være under kontroll. Orker lite, og ingen trening 🙁 Sorg…..

      Høres ut som du koser deg med pyntingen, og det høres innmari koselig ut slik du pynter… spesielt med disse gamle julebildene 🙂 Sånne skulle man hatt….

    7. Kjære Heidi! Føler såååå med deg, og gjenkjennelsen er stor….. Det er tøffe tak når rosen åpenbaringen viser seg. Vi lymfesøstre får bare ta vare på hverandre ❤️ God bedring til deg og det er flott at du skriver om vår til tider tøffe hverdag, samtidig som du fokuserer på det som er bra! Heier på deg! Klem og varme tanker

    8. Nina: Kjære Nina! Tusen takk for omtanken! Det varmet når ting kjennes rimelig tøft… føler rosen har vært en hyppig gjest den siste tiden, mye er nok pga sår fra gnagende støttestrømper 🙁 Rosen er tøffe tak… og jeg kjenner veldig på at det meste stopper opp litt, spesielt treningen. Det er viktig for meg å skrive litt om dette som så mange ikke kjenner til, nemlig lymfeødem, og vår til tider tøffe hverdag. Det tok meg lang tid å akseptere sykdommen, og nå er det rosen uhyret jeg skal slite med 🙁 Likevel er det som du skriver, veldig viktig å fokusere på det som er bra, og det er trossalt veldig mye <3 Takk for omtanke, og fine ord - vi må absolutt ta vare på hverandre vi som sliter med det samme <3 Go' klem tilbake til deg

    9. Hei. Ikke godt med beinet. Men jeg håper det blir bra igjen snart, slik at treningen kan komme igang igjen.😊 God bedring sendes til deg over havet. 👍 Ja tenk at det er 1desember snart. Tiden har ikke stått stille siden i fjor. Gleder meg til adventskalenderen din åpner.🎄😉

    10. Linda: Hei Linda! Ting er i ferd med å gå den riktige veien…blir bare så frustrert at dette skjer så ofte 🙁 Det er en del av livet med lymfeødem, men en tøff del… men snart er alt tilbake på skinner igjen, og jeg på plass på trening igjen 🙂
      Jeg gleder meg til adventskalenderen skal åpnes til tirsdag – her er det masse flotte gaver 🙂
      Ha en nydelig torsdag på Færøyene!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg