Lykkerus <3

I dag føler jeg meg så utrolig glad – jeg er i en lykkerus som det er så utrolig deilig å være i! I går kveld var jeg ikke helt der. I går klarte jeg faktisk det utrolige å sovne fra yogatimen…det er første gang i historien at jeg har klart å sovne så jeg ikke har kommet meg på trening. 18.05 bråvåknet jeg – 5 minutter etter at yogatimen hadde startet. Når timen i tillegg er i Vågsbygd, så måtte jeg slukøret, og irritert innse at det ikke ble trening som planlagt 🙁 Istedenfor og ta en gåtur, eller trene litt hjemme, så puttet jeg heller en neven sørlandschips i munnen, og var sinna på meg selv. I dag har jeg lagt nederlaget bak meg, og er klar for en ny treningstime i kveld. Når jeg i tillegg kan kjenne på en herlig følelse av lykke – så må jo dette bli en fantastisk dag!!

Veien jeg går med å gjøre endringer i livet mitt gir resultater, og DEN følelsen er så god å kjenne på! I dag oppdaget jeg at ei av buksene mine er blitt altfor stor både i livet, og over magen. Jeg kunne stå, og dra ut stoff –  jeg fylte den ikke ut lengre. Det var ikke bare litt stoff jeg kunne dra ut, men masse stoff! Da fikk jo jeg blod på tann, og ennå det er tidlig på dagen, så er det mye klær som har vært av, og på denne kroppen nå i morgentimene 🙂 Dette har neppe skjedd over natten, men det var liksom i dag morges jeg virkelig oppdaget det. Klær jeg passet for kort tid siden satt lite fint nå fordi de var blitt for store. Dunjakken i str. 52 som satt veldig fint i fjor var blitt  telt til meg…faktisk nesten ett tomannstelt 🙂 Det er kanskje godt at ikke huset var fullt av folk, for det ble både gledesdans, og gledeshyl fra loftsetasjen. Etter å ha danset rundt litt med pelsballen i armene, så stakk han fort bak sofaen, og skjønte lite av alt som skjedde…morgentimene hos Lund pleier jo ikke inneholde så mye bråk liksom 🙂

 

Nå er ikke jeg den som for ofte studerer meg selv i speilet. Det blir som oftest når ansiktet skal sparkles, og pyntes. Resten er ikke like spennende å studere, men jeg skjønner at det også er noe jeg må begynne med….for det er også en oppdagelsesferd som man bør være med på. Det og faktisk se at kroppen har endret seg. Det å se at magen ikke lengre henger like mye ned som den gjorde, det er en fantastisk oppdagelse! Det å både se, og kjenne at man har bein i kroppen som man aldri før har kjent, den følelsen man da kjenner er som om man har sluppet 100 sommerfugler ut i magen på en gang. For dere som har mage som henger, så vet dere hvor mye dere ønsker at den ikke skal være i veien hele tiden, og dere ønsker å kjenne på følelsen av at den liksom ikke henger der – det å da kjenne at magen ikke henger så langt nede som den gjorde for bare en liten tid tilbake – den følelsen håper jeg å smake på lenge! Etter å ha oppdaget dette, så var det som om jeg på et knips plutselig var fortrolig med å se på kroppen min i speilet. Det å stå å se endringene, og det å kjenne på ting jeg ikke hadde kjent på evigheter, det var helt ålreit. Hvem hadde trodd at det skulle bli mulig? Min eneste bekymringen oppe i alt dette er puppene – hvorfor er det de som skal få gjennomgå aller først når de egentlig er det eneste man ønsker skal forbli som det var? Jeg vet man ikke kan velge, og at kroppen selv tar akkurat der den ønsker å ta, men akkurat den føles bittelitt urettferdig…så kan man lure på hvor mye som blir igjen når man kanskje er på den plassen man ønsker å være 🙂

Når jeg ser hva som faktisk har skjedd med kroppen, når jeg faktisk ser det med egne øyne, så blir jeg stolt av meg selv. Det og kunne kjenne på det å være stolt, det er også en ganske ny følelse. Man skal jo ikke være stolt av seg selv, eller skryte av seg selv, men denne stoltheten over egen innsats, den skal ingen få lov til å ta fra meg. Mange er flinke til å gjøre en god innsats for å ta fra en gleden, men jeg tror jeg er sterk nok nå til å drite i alle de som ikke kan glede seg på mine vegne. Heldigvis er det mange både kjente, og ukjente som gleder seg sammen med meg. Det å få ros for den innsatsen man gjør, det gjør så utrolig godt. Når mennesker forteller meg at de ser endringene, så blir jeg så uendelig glad. Det betyr mye å få ros, og komplimenter. Ikke fordi jeg digger å være i fokus, men fordi det blir en motivasjon, og det blir en bekreftelse på at det jeg gjør er riktig. I dag sitter jeg med alle disse sommerfuglene i magen, glad, og fornøyd og har egentlig bare lyst til å trene i hele dag, og jeg innser at det nå snart er tid for å ta flere grep 🙂 🙂 Det neste grepet blir å se på kosten, for jeg innser at jeg vil oppnå mye mer, enda raskere om jeg blir flinkere til en del ting som har med kosten å gjøre. Jeg må bli flinkere til å spise regelmessig, jeg må bli flinkere på frukt, og ikke minst, så må jeg bli flinkere på vann. Jeg må spise mindre, men oftere. Tiden er snart inne til dette nå fordi jeg føler så mye av den andre er på plass.Sånne oppdagelser som jeg gjorde i dag gir en skikkelig boost, og en super motivasjon til å stå på videre. Jeg er på riktig vei, og riktig spor – hurra for meg 🙂 Ha en nydelig onsdag!!

 

 

14 kommentarer
    1. I dag var det deilig å lese bloggen din ( ikke det at den ikke har vært bra å lese før , nei langt i fra ) det som var deilig i dag var å ” se ” deg så glad 😀 Jeg var litt der forrige fredag når jeg var på vekta og den var redusert med 1,3 kilo på 1 EN 😀 uke , da danset jeg og rundt å følte total lykkefølelse 😀 Lykke til videre på den spennende ferden , ja for spennende er den , jeg er skrekkslagen hver fredag før jeg skal på vekta , for det er ikke hver fredag at jeg jubler, men når det skjer , så får motivasjonen ett skikkelig dytt. Hurra for alle oss som fortsetter selv etter nederlag ……

    2. Så gøy Heidi 😊👍🏻hurra for oss , vi er så flinke .på mandag måtte jeg på vekta hos Kai, glede 😊-4 kg ,så vi er på rett vei ja , gleder meg til trening i kveld 😊

    3. Din glede smitter Heidi. Heier på deg 🙂 Jeg burde ha sagt det før, men jeg ser på deg at mye av Heidi er borte. Heldigvis forsvinner ikke personligheten din, bare kiloene. Det du skriver i dag motiverer meg videre. Jeg er igjen snart klar for flere økter på Spring. Ha en super dag 🙂 Klem

    4. Hilde Mykland: Så fine ord, Hilde! Du er alltid så innmari flink til å heie, og til å motivere, noe som betyr veldig mye for meg – så tusen takk! Det er veldig fint å vite at det jeg skriver kan motivere bla deg – det er en følelse som virkelig er god å kjenne på.
      Vit at jeg heier på deg også, og du viser at selv om noe begrenser en, så gjør man det beste ut av det 🙂

    5. Siri Fosselie: Ja, i dag kjenner jeg virkelig på LYKKE, Siri <3
      Vi er så vanvittig gode, og vi beviser at det er mulig å ha en aktiv hverdag selv om vi er store, og vi beviser at det også er mulig å miste vekt - dette er jo du også ett meget godt bevis på, min venn <3

    6. Unni: Takk, Unni! Det føles så utrolig godt og kunne si hurra , og kunne kjenne på glede over egen innsats – det er ikke noe jeg akkurat er vant med 🙂
      Det føles godt at jeg nå i alle fall klarer å se på meg selv i speilet – det er en seier 🙂

      Ha en super dag!!

    7. Lena Roland: Lena, du er bare helt rå! Jeg kan aldri få sagt nok hvor imponert jeg er over deg ,og din innsats – og ikke minst hvor stolt jeg er av deg! Fra å være Frk litt negativ, så har du snudd helt om 🙂 Du beviser at det er mulig å snu negative tanker til positive, du beviser at det er mulig også med de begrensningene du har. Dette gleder meg langt inne i hjerterota <3
      - 4 kg - gratulerer så masse! Dette er bare en begynnelse 🙂 Sees på trening i kveld!

    8. Birte Lill Hayes: Så moro at du følte min glede, Birte Lill 🙂 I dag kjente jeg virkelig på en glede som var så god å kjenne på – masse sommerfugler i magen, og smil fra øre til øre ! En herlig lykkefølelse…. Gratulerer med vektreduksjonen!! Ikke rart du følte på den samme følelsen 🙂 Det gjør mye for motivasjonen å se sånne gode tall. Da vet man at det nytter 🙂 Masse lykke til videre – du er kjempe flink 🙂 Jeg sier som deg, Birte Lill : Hurra for alle oss, og hurra for oss som fortsetter også etter nederlag!

    9. Hurra for deg Heidi. Æ ser deg for meg når du danser rundt å hyler 😊Stå på, og stå på med bloggen din den er bare så inspirerende 😊 Hilsen Grete

    10. Grete Erklev Kristiansen: hehe… ja, du kan jo tenke deg hvordan det kan sees ut når jeg hyler av glede 🙂 Godt det kan være sånn også noen ganger. Med slike tilbakemeldinger som du gir meg, så vet jeg at jeg skal fortsette å blogge 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg