Ny uke, nye planer og en heldig vinner <3

Søndag , og ukens siste dag. Nye planer er lagt, og nye mål er satt. Etter en fantastisk god uke som jeg er skikkelig stolt av, så vil jeg at neste uke skal bli like bra. I går ble det Bamsemums med verdens beste samvittighet 🙂 De smakte for øvrig helt nydelig 🙂 Neste uke vil jeg prøve å komme meg mer ut i Sukkevannsløypa   det å bruke denne flotte, men tunge løypa går litt i bølgedaler, og nå føler jeg det er ei stud siden jeg sist var der, så kanskje jeg får lagt inn ett par, tre turer der i ukene fremover når jeg er hjemme. Jeg er en morrafugl, så jeg er alltid tidlig oppe, og da er det utrolig godt å få trent etter at pelsdotten har hatt sin første tur. Turene med Dean er det ikke så mye trening i, for han skal snuse både her, og der, og det får han lov til. Når jeg er på tur med Dean, så er det for hans del, og ikke for min, men det er jo helt klart positivt med alle turene vi går med han, for en kommer seg ut, og også disse turene er blitt positive i forhold til før. Dean og jeg går også mye lengre turer nå enn før. Det er liksom blitt litt før, og etter, og det føles veldig godt!

Neste uke er nest siste uke med fulle gruppetimer før sommeren. Fra skoleferien, så blir det å være flink med egentrening når man er hjemme, og så blir det å gå mye. Jeg er alltid litt sånn redd for sommeren. Jeg er redd for at ting skal skli ut, og at jeg skal legge på meg en del av det jeg har tatt av….men selv om det er sommer, så er man ikke nødt til å ta helt av. Man skal ha lov til å kose seg ekstra, men gjør jeg det, så må jeg også være flink med treningen. Jeg føler på meg at jeg skal klare meg fint gjennom sommeren. Jeg er så glad, og fornøyd med det jeg har oppnådd, og da skal jeg ha en fin sommer i samme gode trenden som jeg er inne i nå. Jeg skal ikke ødelegge noe med at jeg ikke gidder, eller orker. Det er faktisk utrolig lite jeg ikke gidder, eller orker for tiden 🙂 Hadde du spurt meg om å være med å jogge, eller sykle, så hadde jeg nok ikke giddet, men før var det så mye jeg ikke gadd fordi vekten stoppet meg…eller jeg lot selv vekten stoppe meg, men her er det endringer på gang gitt 🙂

 

Jeg tror det er lurt å legge planer for trening i sommer. Man legger planer for hva man skal i ferien, og jeg tror det er lurt å legge planer for hvordan man legger inn aktivitet også. Heldigvis er jo mye i ferien preget av aktivitet, så man får jo sånn sett en del gratis der, men skal man klare og ikke havne helt utpå igjen, og ikke falle tilbake i gamle mønstre, så må man ha en plan, og et mål. Målet mitt er absolutt å være flink, og jeg skal være aktiv, jeg skal legge inn trening, og jeg skal ikke opp i vekt. Så gjelder det å få disse brillene til å passe sammen. Uten en plan, og et mål, så kan man nesten være sikker på at alt går i vasken. Og viktigst av alt : Planen må gjennomføres!

 

Jeg har en del treningsøvelser som er perfekte å gjøre hvor som helst. De krever ikke utstyr, og de er veldig gode for hele kroppen. Disse øvelsene skal jeg vise dere i ett av blogginnleggene til uken. Det å ha øvelser som man kan starte med om man ikke har trent på en stund, eller øvelser man kan ta med på ferien, det er gull verdt. Jeg skal få hjelp i dag til å ta litt bilder av øvelsene, og så skal jeg dele de med dere til uken. Det er en flott måte å starte og trene på også, og der er så utrolig mye man kan gjøre hjemme som ikke krever utstyr, og som vil gi gode resultater om man gjør disse hver dag.

 

Denne uken har jeg hatt en giveaway til mine flotte lesere, og i går kveld ble trekningen foretatt. Det ble også denne gangen en pen haug med navnelapper oppi bollen, og denne gangen fikk jeg æren selv av å trekke. Takk til alle som deltok! Gavekortet på 500 kr fra Lingzi går til : WENKE AUGLAND fra Kristiansand!! Hurra for deg, Wenke, og gratulerer så masse 🙂 🙂

Utover vil det bli flere giveaways fra meg til dere, og allerede i morgen venter en ny, flott gave og venter på å bli vunnet av en av dere 🙂 Takk for en fin blogguke – vi blogges igjen i morgen! Nyt søndagen 🙂

6 kommentarer
    1. Flott innlegg Heidi. 🙂
      Har du tenkt på at sommeren er en ny dør som åpnes i forhold til vaner som en har hatt gjennom høst, vinter og vår? Våg å gjøre noe annerledes.
      For mitt vedkommende bytter jeg ut en uke på Sørlandet med en uke i nærheten av Odda med mange muligheter til å ha en aktiv ferieuke.
      For meg er ferie å gjøre noe en ikke gjør i hverdagen.
      Trenger ikke bety at en må til utlandet, men å tilbringe tid med familie og venner.
      Fortsatt god søndag. 🙂

    2. Barbie Olaisen: Takk, Barbie 🙂 Vet du, sommeren er egentlig blitt en ny dør for meg. De siste årene er sommeren blitt fylt med så mye mer enn storbyer, og utlandsturer, og det er så utrolig fint 🙂

      Har en mann som er ivrig fisker, så ting har endret seg fra at jeg helst ville shoppe til å bli md han på flotte turer. I fjor hadde vi to nydelige turer på fjellet: en til Numedal, og en til Hallingdal, og jeg storkoste meg! Det betyr så mye mer med disse opplevelsene enn å fly rundt i diverse byer, selv om det også er veldig koselig 🙂 Føler jeg har gjort det så mye at nå er det tid for andre ting.

      I sommer blir det ny tur til Hallingdal, og en tur til Bjørnevann. Blir endel jobbing på meg, så mister antageligvis turen til Numedal, men skal få mange fine opplevelser 🙂

      Veldig kloke ord fra deg, Barbie – takk for at du deler 🙂

      Ha en nydelig søndag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg