Gratulerer til meg selv, og snart til deg :-)

Helgen er her, og jeg er veldig fornøyd med at jeg kan se tilbake på en uke hvor jeg har vært veldig flink. Forrige uke gikk det meste av planer rett vest, men denne uken ble helt annerledes, og jeg er både stolt, og fornøyd med meg selv 🙂 Jeg har trent veldig bra, og jeg har klart og ikke la meg friste til for mange krumspring. Denne uken har jeg trent både gruppetimer, jeg har trent i treningsstudioet, og jeg har vært på en ordinær spinningtime. Det beste av alt er jo faktisk det å kjenne på at man har lyst til å trene. I går gledet jeg meg til spinningtime enda jeg hadde vært på farta hele dagen, og i utgangspunktet sikkert var litt sliten. Likevel slo det meg ikke en eneste tanke å droppe timen, og det er jo bare så herlig å kjenne på 🙂 Da blir jeg litt ekstra stolt 🙂 Jeg kjenner på hele kroppen at treningen har gitt resultater. Kroppen samarbeider på en mye bedre måte, og den fungerer så mye bedre. Dessuten er det å gå tur blitt noe positivt i forhold til hva det var før…..Spinningtimen jeg hadde i går er de beste timene jeg går på. Når en instruktør får meg til å glemme at jeg er sliten, og svett, og klarer å få fokuset mitt over på musikk, og moro, da  er den en innmari god instruktør. 

 

Denne uken gjennomførte en del av gruppen også en makspulstest, og den var jo det man kaller et realt slit, men veldig moro og ha gjennomført. Dette med makspuls er jo veldig forskjellig fra person til person, og jeg har alltid trodd at jo høyere puls, jo, dårligere er formen, men dette har visst med størrelsen på hjertet å gjøre. Høy makspuls betyr lite hjerte, og lav makspuls betyr stort hjerte. Mitt hjerte er nok lite, for jeg hadde høy makspuls 🙂 Ble nesten litt skremt et øyeblikk, men ingen fare 🙂 Det fine er at jeg kommer fort ned igjen i puls, og det betyr at formen er ganske bra 🙂 En del på treningsgruppen har nemlig fått oss pulsbelter slik at vi hele tiden kan følge med hvor vi til enhver tid ligger under spinningtimene, og så får vi mail når vi kommer hjem om hvordan vi gjorde det under økten, og hvor mange kalorier vi har forbrent. Veldig gøy! Jeg forbrenner overraskende mange kalorier i løpet av en treningstime, og spesielt en spinningtime.

 

Dette med treningsklær i store størrelser har jeg skrevet en del om før, og heldigvis er det mulig å få litt treningsklær nå også for oss som må opp i størrelse. Stormote butikkene begynner å få inn en del fint til akseptable priser, og Stormberg begynner å få ett godt utvalg til oss store. Man skal faktisk ikke være så stor før man må over på det man kaller stormote. Jeg fant i går en dongerijakke som jeg kjøpte når jeg var rundt 19 år. I den perioden kunne jeg kjøpe klær på ordinære butikker fordi jeg hadde tatt av meg ganske mye. Jakken er i str. XL, kjøpt på såkalt ordinær butikk her i byen for de årene tilbake, og jeg passer den nesten i dag. Jeg får ikke kneppet den helt nederst over magen, men oppe knepper jeg den fint. Det er XL i ordinær størrelse – jeg hadde aldri i livet fått på meg en XL på en ordinær butikk i dag. Sier ikke dette ganske mye om hvordan størrelsene nå har blitt…??

 

Tilbake til treningsklær. Jeg har nok funnet min favoritt t-skjorte som jeg bruker veldig mye på trening. Man har som regel en favoritt, men det er godt å ha noen 2.plasser også som man kan bruke når 1.plassen er vasket, og ikke tørr til trening 🙂 Stormberg sin ” Danne ” t-skjorte er nok min trenings favoritt. Den produseres helt opp i 5 XL, og jeg vil tro at det kanskje er en 54… tabellen sier nok noe annet, men jeg er ikke helt enig i at den er en str. 60/62. Jeg har både 4, og 5 XL i denne t-skjorten, og den største er veldig ledig, men den andre sitter noe mer tett, men absolutt ikke kroppsnært. Den er nok blitt min favoritt fordi den er så behagelig å ha på seg, den er veldig myk, den har god stretch, og den er fukttransporterende. Når jeg svetter som besatt, så blir jeg ikke våt, og klam på kroppen. Eneste minus med t-skjorten er armene. Lengden på armene burde vært lengre. Ingen store liker korte armer. Vi har både grevinneheng, og løshud, og det vil vi gjerne skjule 🙂 Forhåpentligvis kan armene bli noe lengre på senere produksjoner. Akkurat i treningsgruppen, så går det fint å ha armene sånn, men på ordinære timer tar jeg ofte en treningstopp under som har litt lengde på armene – det fungerer som bare det 🙂 Så dagens tips til veldig god trenings t-skjorte er da denne fra Stormberg : http://www.stormberg.com/no/danne-resirkulert-t-skjorte-dame.html#10024760009

Til dere som er menn, og som trenger gode størrelser, eller dere som har menn som må opp i størrelse, så finnes der gode tur, og treningsklær til dere også. Espen har vært modell for Stormberg, og igjen ett stort hurra for Stormberg som bruker store modeller for å vise sine klær i romslige størrelser : http://www.stormberg.com/no/kampanje/herre-store-storrelser/

Denne uken har jeg en ny Giveaway til mine flotte lesere.  I kveld skal jeg trekke en vinner av et gavekort på 500 kr fra Lingzi i Søgne. Lingzi har klær til kvinner fra str. 36-56, og har bla en flott avdeling for klær i store størrelser. Gavekortet kan du vinne om du legger igjen en kommentar på bloggen. Fint om du forteller hvorfor du har lyst til å vinne gavekortet på 500 kr. Det er viktig at du legger igjen en kommentar her på selve bloggen, og ikke på bloggens Facebook side, og det er veldig viktig at du skriver inn epost adressen din slik at jeg kan få kontaktet deg om du er den heldige vinneren 🙂 Det er kun jeg som ser epostadressen. Lingzi har ingen nettbutikk, så gavekortet er jo helst for de av dere som bor i Kristiansandsområdet, eller i Agder, og dermed er en del rundt Kristiansand/Søgne. Kanskje er du en del nedover her på det blide Sørlandet, og er du det, så hiv deg med i trekningen! Vinneren trekkes som sagt i kveld, og blir offentliggjort i morgen her på bloggen. Håper enda flere vil være med i trekningen 🙂 Nyt lørdagen, og kos deg masse!!

27 kommentarer
    1. Hei jeg vil gjerne vinne 😄har gått en del ned i vekt og trenger fornye litt tøy , så hadde vært fint gå hjelp til det 😄

    2. Flott blogg du har! Du skriver veldig bra 😄
      Jeg ønsker meg gavekortet fordi jeg synes det er vanskelig å finne tøy som er fint og som samtidig har god passform. Hos Lingzi har de mye flott 😄 😄

    3. Jeg vil gjerne vinne for jeg sliter med å finne bukser jeg kan bruke tenker at de kanskje kan hjelpe meg der ute

    4. Jeg vil veldig gjerne vinne gavekortet! Lingzi er en “gave” til vårt distrikt! Utrolig mye stilig og kult tøy til oss over gjennomsnittet. Og alltid ærlig og god service! Nå er jeg faktisk på vei ut døra for å hente en kjole der…..skal i sommerbryllup og fant et knallfint antrekk på Lingzi. Mvh Wenke Augland.

    5. Flott blogg du har!
      Jeg vil gjerne vinne. Mange har skrytt av denne butikken, men har ikke vært der selv enda. Et spark i fua for å komme seg ut og se på flott tøy 🙂

    6. Hei ! Det er gøy å følge bloggen din, du er god til å beskrive tankene så jeg kjenner meg igjen. Jeg ønsker å vinne et gavekort på Lingzi fordi jeg gjerne vil ha litt farger i garderoben min som stort sett er i utallige sorte nyanser.
      Stå på videre!

    7. Fantastisk, Heidi! Du er helt rå! For en glede det er å følge deg. Ekstra gøy er det når jeg har fått “følge” deg i så mange år. Du er en inspirasjon og en glede, Heidi – for alle, uansett størrelse! En stor gratulasjonsklem til deg ❤️

    8. Hei Heidi, såå gøy og inspirerende og følge med på bloggen din!:-)
      Jeg ønsker meg veldig å vinne et gavekort på Lingzi til min søster. Vi bor begge i søgne, og Lingzi er dermed den eneste butikken hun får handlet passende klær i.. Men heldigvis har de jo masse fint, så et gavekort ville vært midt i blinken for hun:-):-)
      Krysser fingrene:-)
      Ha en nydelig helg!

    9. Takk igjen for dine tips vedrørende treningsklær i store størrelser. Det hjalp meg når jeg måtte finne noe ifht et rehabiliteringsopphold. Et gavekort hos Lingzi vil jeg gjerne vinne. Å komme ut på Lingzi og møte Tove sitt hærlige smil er med på å lyse opp dagen. Dyktigere dame og kulere butikk for oss som elsker klær i store størrelser finner ikke jeg her i landsdelen vår😀👍

    10. 👏🏻👍🏻 føles godt med sånne uker, skriver bra som vanlig , ha en strålende helg 😎

    11. Inspirerende blogg som vanlig
      Om jeg skulle vinne gavekortet ville det gi meg en ekstra “unnskyldning” til å komme til Søgne å shoppe.
      Ha en trivelig kveld videre 🙂

    12. Det hadde vært moro å vinne. Jeg er på jakt etter kjole fordi jeg har konfirmant i august, så hadde kommet godt med akkurat nå 🙂
      Stå på Heidi, synes du er flink 🙂

    13. Barbie Olaisen: Takk for fin tilbakemelding, Barbie! Veldig glad for at du finner bloggen inspirerende 🙂 Du var med i trekningen, og vinneren blir offentliggjort om kort tid.

    14. Hege Samuelsen: Hei Hege! Så bra at du har nytte av tipsene jeg legger ut om bla treningsklær 🙂 Jeg synes det er viktig å gi litt sånne tips, for det er jo ikke akkurat lett å finne treningsklær, eller turklær. Trekningen av gavekortet er foretatt, og vinneren blir straks offentliggjort 🙂

    15. Emilie: Hei Emilie! Så utrolig moro å høre at du liker bloggen min! Veldig glad for at du følger den 🙂 Trekningen av gavekortet er foretatt, og vinnerens navn kommer straks på bloggen 🙂

      Ha en nydelig søndag!

    16. Ellen: Tusen takk, kjære Ellen for fantastiske ord. Er så glad for at du følger meg, og har gjort det i ganske så mange år nå 🙂 Vi skal kanskje ikke tenke så mye på antall år, men helt fra gymnastiden, så noen år er det jo blitt 🙂

    17. Anne Siv: Hei Anne Siv! Takk for at du følger bloggen min. Jeg merker at jeg skriver mye av det andre tenker, og kjenner seg igjen i, og da ser jeg hvor viktig det er å sette fokus 🙂

      Lingzi er veldig flink på farger, og vinnerens navn kommer straks på bloggen.

    18. Bjørg Tone: Takk for fin tilbakemelding rundt bloggen min, Bjørg Tone!

      Lingzi er absolutt verdt et besøk, så dit må du bare ta turen 🙂 Vinnerens navn kommer straks på bloggen.

    19. Wenke Augland: Hei Wenke! Håper du fikk tak i kjolen på Lingzi. Tove er virkelig flink til å ta inn klær som passer oss som trenger klærne litt romslige. Jeg er sikker på at kjolen er knallfin!

    20. Kari Elise: Uff, det er ikke moro å slite med å få bukser 🙁 Det vet jeg alt om. Med mine tømmerstokker av noen bein, så er det ingenting som passer 🙁 Ta turen ut til Tove, så kanskje hun har noen gode ideer. Vinneren av gavekortet kommer straks på bloggen 🙂

    21. Jorunn Olsen: Tusen takk for flott tilbakemelding fra deg rundt bloggen min, Jorunn!! Veldig glad for at du følger den 🙂 Trekningen er foretatt, og navnet kommer straks på bloggen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg