En time i paradis på en regnværsdag

Jeg har ikke alltid vært flink til å sette av tid til meg selv. Det å sette seg selv i fokus av og til, og gjøre det jeg har lyst til, det har ikke alltid vært min sterke side. Jeg er nok den personen som setter andre før meg selv. Ikke fordi jeg føler at jeg må, men fordi jeg ønsker det. For meg betyr mine nærmeste hele verden, men selv om man ønsker det beste for alle, og ønsker å være der for alle, så må man ikke glemme seg selv. Jeg har lært mye de siste årene, og en av de viktige tingene jeg har lært er nettopp å sette av tid til meg selv, og ha litt Heidi tid, gjøre det Heidi liker å gjøre. Ved å sette seg selv først av og til, så har en også så mye mer å gi til de rundt seg.

 

Jeg er nok absolutt et omsorgsmenneske, og kanskje litt for mye av det gode i blant. Jeg vil at alle rundt meg skal ha det bra, og kan jeg bidra til det, så er det jo klart jeg gjør det. Jeg tror jo jeg vet hva som er best for alle, og tar det kanskje som en selvfølge at den det gjelder er enig…men jeg har måtte lære meg at det jeg tror er det beste for de rundt meg, kanskje ikke alltid stemmer. Kanskje er det en ide å slippe litt taket, og la andre ta styringen på en del. Kanskje er ikke alltid den veldige omsorgen til det beste. Tøft å innse kanskje, men jeg ser jo at det er det riktige…og man gjør det jo ting i beste velmenende 🙂

En person som har lært meg mye er Marie. Marie er en klok dame med masse kunnskap, og mange gode tanker. Marie sier ting som det er, og pakker sjeldent inn ting i silkepapir. Hun ser ting jeg kanskje ikke selv ser, og hun har ved flere anledninger sagt at jeg må tenke mer på meg selv, og mindre på alle andre. De andre klarer seg fint om jeg gir litt slipp sier hun. Det tok nok noe tid før dette gikk inn, og jeg lærer stadig, men med tiden så oppdaget jeg hvor viktig det var det å tenke på hva jeg ville. Hva hadde jeg lyst til? Det å sette av tid til meg selv, og gjøre de tingene som ga meg mye. I perioder i livet er kanskje ikke det så lett visst man har for eksempel små barn, men i den perioden er det minst like viktig. Dersom man er heldige å ha noen rundt seg, så bør man overlate barn til andre, og ha litt “egotid”. Det å få nye impulser, og ny energi er så viktig i en ellers hektisk hverdag. Det handler vel kanskje om bare å gjøre det, og ikke la den dårlige samvittigheten få lov til å bestemme.

 

En ting som jeg prøver å lage tid til er egenpleie, og velvære. Søndager, tidlig på morraen, etter den første turen med pelsdotten, så er det hjemmespa 🙂 Da kurer jeg hår, legger ansiktsmaske, og setter beina i vann. Jeg har anskaffet meg denne flotte maskinen fra Scholl som tar all hard hud, så jeg er egentlig min egen fotpleier også 🙂 Den tiden helt alene er deilig, og det gjør så utrolig godt for både kropp, og sjel. En annen ting som gir meg utrolig mye er aromamassasje. Det er ren nytelse, og man forsvinner inn i en herlighet som ikke kan beskrives. Man blir helt salig, og kroppen er 100% avslappet. Det å ta massasje var en sperre jeg hadde veldig lenge. Det og skulle kle av seg på halve, eller nesten hele kroppen, den satt veldig langt inne. Dette gjør jeg fortsatt ikke hos hvem som helst. Skal jeg ta massasje, så skal det være hos en person som jeg er 100% trygg på, og her er Marie min engel. Hos henne slapper jeg helt av, og jeg klarer å nyte. Marie har sett 1000 kropper, og tenker ikke det spor på hvordan kroppen er, og hun får deg til å slappe av.. Jeg har faktisk også vært hos en av studentene på BioTeam, og da var jeg stolt kan dere tro, og plutselig var den en ny seier 🙂

 

I dag har jeg hatt en time i paradis – jeg har hatt en time deilig aromaterapi – for en nytelse! Hele meg er fornøyd nå, og jeg føler plutselig at jeg har mye mer å gi enn jeg hadde før massasjen. Jeg følte kroppen fikk skikkelig juling på trening i går. En time tabata med både jumping Jacks, mountain climber, planken og jeg vet ikke hva, så var kroppen skikkelig sliten. Da var det ekstra godt med massasje, og litt ekstra jobbing på diverse muskelknuter. En time med massasje, eller annen velvære skulle man unne seg om man har anledning. Ofte handler det kanskje om at man bare aldri får gjort det . Kroppen blir glad, man selv blir glad – og når en selv er glad, så merker også de rundt oss dette. Det varierer veldig på hva det koster med velvære, og det kan være lurt å sjekke litt priser. For dere som bor i Kristiansandsområdet, så vil jeg anbefale dere å bli nærmere kjent med Marie, og BioTeam som ligger på Lund. Marie holder også aromaterapikurs, og har mye studenter som utfører massasje til en veldig billig penge, og de er superflinke! Marie vil gjerne ha meg på kurs til høsten, og det frister masse, så det kan være at jeg tar et kurs i aromaterapi etter hvert. Ikke for å jobbe fullt med det, men fordi jeg har lyst til å lære. Du finner BioTeam her : https://www.facebook.com/pages/BioTeam-Helhetsterapi/127691605882?fref=ts

Når jeg dro på massasje i dag tidlig, så regnet det i strie strømmer, og regn har vi hatt litt av i det siste. Jeg tenkte at en regnsværsdag var en perfekt dag til å skrive litt om regntøy for oss som er store. Når jeg skulle sette meg ned å skrive, så skinte plutselig sola, men det blir litt om regnklær likevel 🙂 Jeg har mange ganger gått søkkvåt i regnet fordi jeg ikke har hatt en skikkelig regnjakke, eller aller helst en regnkåpe som har litt lengde. Beina mine tillater ikke regnbukse, så da er regnkåpe fint. Jeg har hatt mange sure, og våte turer i regnet, og da mister man lysten på å gå ut når man vet at man kommer hjem igjen klissvåt. En periode var det nesten umulig å få en god regnkåpe i store størrelser, så da skulle vel vi store bare gå rundt klissvåte tenker jeg…. men nå skjer det stadig mer her også, men ikke alle er like bra av de jeg har prøvd. Jeg liker jo ikke ei regnkåpe hvor man blir klam, og ekkel inni. Da er det jo nesten det samme som å gå uten regnkåpe… våt, eller klam – det er like ekkelt. Man har heller ikke lyst til å gi flere tusen kroner for en regnkåpe når de som bruker ” vanlige ” størrelser kan få samme plagget til noen hundrelapper. Jeg er glad for at det er fullt mulig å få tak i gode regnklær som går opp i størrelse, og det er en fryd å gå i skyvedørsgarderoben, og faktisk kunne velge om en skal ha den, eller den regnkåpa i dag 🙂 Jeg har nå tre herlige regnkåper å velge blant. Den ene er en nydelig lys rosa, lang, og god, den er kjøpt i Sverige av alle steder. Sverige er et land som vanligvis er fryktelig dårlige på stormote! Det lille jeg finner er så kjerringtøy at jeg ikke ville ha eid det. Om noen er uenig, så fortell gjerne om det 🙂 De to andre er regnkåper fra Stormberg. En mørkere rosa, og en lilla. Jeg blir så glad når jeg kan kle meg tørt, og i tillegg i glade farger – og jeg blir ikke klam 🙂 Gode hetter er det også, så ansikt og hår ikke blir klissvått under turen, så jeg er rett, og slett veldig fornøyd! Stormbergs regnkåpe heter Buvann, og kan du finne her : http://www.stormberg.com/no/kampanje/dame-store-storrelser/

Denne uken har jeg en ny giveaway til en av mine flotte lesere. Den er kanskje spesielt for de av dere som bor i, og rundt Kristiansand, eller i alle fall i Agder. Eller de av dere som har en tilknytning til Kristiansand i form av at dere er her av og til. Gavekortet er fra butikken Lingzi som jeg skrev litt om i går. Lingzi ligger i Søgne, vest for Kristiansand. Gavekortet er på 500 kr, og butikken har klær fra str. 36-56, så her kan de aller fleste være med i trekningen 🙂 Legg igjen en kommentar på bloggen min, og skriv gjerne hvorfor du ønsker å vinne gavekortet. Det er viktig at du kommenterer på selve bloggen, og ikke på Facebook siden. Husk også at du legger igjen epost adressen din slik at jeg kan få kontaktet deg om du vinner. Epostadressen er det bare jeg som kan se 🙂 En kommentar, og gavekortet kan bli ditt når jeg trekker til lørdag.

 

Nyt tirsdagen om du har sol, regn….eller snø som de for eksempel har på Hovden i dag… stakkars 🙁

10 kommentarer
    1. Godt å skjemme bort seg selv, er selv veldig dårlig på det , blir helst hvist jeg er i Tyrkia ,ha en flott dag videre 😊

    2. Hei der ! For en deilig dag du har hatt ! Her plasker det ned i bøtter og spann,men hva gjør vel det,når man kan sitte inne,høre regnet på taket, og lese dine glade/kloke ord ! Ha en fortsatt superfin dag 🙂 Klem Turid PS Har for 2.gang i mitt 48 årige liv,bestilt fotpleie….ikke verst 🙂

    3. Takk for tipset om massøren din. Mulig jeg bestiller time der. Trenger litt egenpleie. Du er god til å sette ord på ting Heidi. Kjenner meg igjen i mye.

    4. Ja, er helt enig med deg at det er så viktig å ta vare på seg selv , unne seg selv litt egenpleie og også la andre slippe til som f.eks. å få massasje. Noe jeg også har oppdaget siste året. Fin blogg du har forresten

    5. maiken: Takk for hyggelig tilbakemelding! Det er utrolig viktig det å ha tid til seg selv, og sette seg selv i fokus av og til 🙂 Det føles godt når man oppdager det.

    6. Hilde Mykland: Marie som jeg går til en utrolig dyktig, og ikke minst ett fantastisk menneske. Denne kombinasjonen gjør opplevelsen helt spesiell. Ingen superfancy salong som mange andre har som ett viktig fokus, men BioTeam har fokus på de riktige tingene. Marie er også utdannet sykepleier, og hudpleier, og har en utrolig kunnskap på for eksempel eteriske oljer. Det at hun bruker oljer som passer akkurat det man trenger den dagen man er der om det er avslappende, beroligende, drenerende osv. Marie lager også alle produktene selv, så hun bruker kun rene produkter. Anbefales virkelig, Hilde. Hun har som nevnt også studenter som er utrolig dyktige, og som gir massasje til en veldig billig penge 🙂

    7. Turid Ljosland Hansen: Sååå godt at du har bestilt time til noe som er godt for deg selv, Turid 🙂 Fotpleie er noe man virkelig bør unne seg. Man glemmer ofte føttene, noe man ikke bør ! Jeg har gått jevnlig til fotpleie, men nå har jeg fått denne Scholl maskinen som er så bra at jeg nå klarer å gjøre jobben selv… stort sett 🙂 Ha en herlig dag!! Håper sola er kommet til deg nå 🙂

    8. Lena Roland: Du må bli mye flinkere til å skjemme deg selv bort, Lena! Det er så deilig, og det gir så mye. Tror du må være med meg på BioTeam på massasje neste gang jeg skal dit 🙂

    9. God morgen! Fantastisk å lese bloggen din! Du er så utrolig god til å sette ord på tingene som vi andre bare tenker på. Kjenner meg så godt igjen i det du skriver. Litt egenpleie gjør godt når en er blitt godt voksen og kroppen ikke alltid vil det hodet vil. Hadde vært topp å vinne gavekortet fra Lingzi, de har jo bare så mye flott tøy til oss som har noen kilo for mye! Koser meg med det du skriver! Stå på videre😊👍. Du er god!

    10. Kristin Dean: Hei Kristin! Tusen takk for den flotte tilbakemeldingen fra deg på bloggen min! Jeg blir jo så glad for slike tilbakemeldinger 🙂 Jeg ser at mange kjenner seg igjen i mye av det jeg skriver, og jeg tror det er viktig at vi setter fokus på mye av dette.

      Takk for at du følger bloggen min, og håper du fortsetter med det 🙂 Du er selvsagt med i trekningen av gavekortet fra Lingzi 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg