And the winner is…..

En hektisk, og ikke minst innholdsrik uke er snart over. I morgen er det blanke ark, og alle muligheter til å farge mye av innholdet selv. Mine fantastiske planer om mer trening gikk rett vest, men jeg fikk trent det jeg pleier, og har vel ingen andre å skylde på enn meg selv. Planene var jo sånn sett lagt, men jeg ser at jeg er nødt til å fastsette disse tingene mye mer. Jeg må lage en plan for hver eneste dag, og så må jeg finne frem denne viljen av stål, og gjennomføre! Det ble trening 3 dager forrige uke + at jeg er ute med Dean flere ganger til dagen. Likevel var det ikke det jeg hadde planlagt, og man blir litt skuffet over seg selv, og mest irritert egentlig. Jeg må legge inn trening hver dag, og jeg vet nøyaktig hvordan jeg vil ha det, så istedenfor å deppe over det som jeg ikke fikk til, så får jeg fokusere på det jeg fikk gjort, og 3 treninger er jo sånn sett bra. Dagene er aktive, og det skjer mye, men det er likevel ingen unnskyldning for at jeg ikke kan få lagt inn mer trening – jeg har tiden til det 🙂

 

Sommeren nærmer seg, og når det er skoleferie, så endres også gruppetimene våre på Spring. Det er jo alltid sånn når det er sommer. I sommer må jeg virkelig være flink til å trene på egenhånd, eller planlegge trening sammen med andre på gruppen. Jeg kjenner litt på at jeg er redd for at treningen skal skli ut, og at det skal bli litt mer grillmat enn trening. Jeg har vært så flink den siste tiden at en sommer ikke må ødelegge, men det er ofte sommeren, og julen som får skylden om man havner skikkelig utpå. Jeg er ikke redd for å havne utpå, og la trening være trening. Jeg er kommet altfor langt til det, men de faste treningstimene med gruppen for overvektige er gull verdt, og det betyr så mye det å ha disse faste ukentlige treningene. I sommer skal vi ha en fast time, men heldigvis trener jeg sammen med så utrolig flotte mennesker på gruppen som tenker det samme som meg, så da får vi være flinke til å trene sammen i studioet. Grillmat skal man ha i sommer, det er jo lov å spise god mat, men en kombinasjon er vel det beste 🙂 Jeg leste en artikkel denne uken hvor ei skrev at det dummeste hun hørte var når det ble uttalt at det måtte være lov å kose seg. Hun så ikke dette behovet for kos når man skulle ned i vekt, men man lever et liv, og god mat er en del av livet. Man skal ikke gå rundt å telle kalorier, men være bevisst på hva man velger. Man skal spise godt, og fornuftig. Samtidig må man ikke nekte seg alt som i utgangspunktet er nei mat. Man må kose seg, og spise noe av denne maten også. Man kan ikke bare leve på knekkebrød, og 1000 kalorier til dagen. Man skal ikke gå rundt å sulte seg, eller ikke unne seg noe av det beste man vet. Alt handler om måtehold, og det handler om mengder.

 

Ei god venninne sier at hun ikke kan leve uten sjokolade, men fra at hun tidligere spiste en stor plate flere ganger i uken, så spiser hun nå ei rute, eller to når suget kommer. Hun har lagt om mye, trener masse, men får hun lyst på sjokolade, så tar hun en bit, eller to, og er fornøyd med det. Da har hun fått bort det verste suget, og samtidig vet hun at hun ikke har ødelagt alt ved å spise ett par ruter. Nå sier ikke jeg at man skal spise ett par ruter med sjokolade hver dag, men om du plutselig får lyst på sjokolade, eller en neve chips, så er det helt greit om man spiser litt. Det er bedre å spise litt enn å gå rundt som en tordensky, og være sint, og sur på seg selv, og alle andre fordi man ikke har lov…. Jeg kan også midt i uken ta noe jeg kanskje skulle ha spart til helgen, men da går jeg ikke i kjelleren av den grunn. Da er det ett helt greit valg, og jeg vet at jeg har trent godt, og at alle kaloriene ikke er på igjen 🙂 Jeg tror ikke på å kjøre et regime hvor man nekter seg selv alt mulig. Jeg tror løsningen er sunn, og god mat. Jeg tror det handler om mengder, og det handler om å spise før man er skrubbsulten, og stoppe før man er så mett at man ikke kan bevege seg. Det handler også om å være fornuftig, og se hvilke valg som er de beste. Jeg har en lang vei igjen å gå når det kommer til kosten, men jeg har begynt i det små. Jeg er kommet dit at sjokolade, og chips smaker himmelsk når helgen kommer, og jeg tillater meg selv å kose meg. Sånn smakte det ikke før når jeg var mindre flink til å holde meg til helger. Det smaker sååå mye bedre når jeg ikke spiser det så ofte. Jeg tømmer heller ikke skapene for søtt, og salt når helgen er over som mange gjør. Jeg vet at jeg ikke kommer til å proppe i meg alt som der ligger der…samtidig som jeg vet at får jeg lyst på noe, og lysten er uholdbar, så tar jeg bittelitt, er fornøyd, og tenker ikke mer på det. Det er herlig å spille på lag med hodet. Det vil kanskje ta noe lengre tid å nå vektmålet mitt, men det går riktig vei, og hodet mitt sier at det er langt viktigere å telle seire enn å telle kalorier!

Jeg gyver på en ny uke med godt mot, og nye mål. Jeg nådde ikke alle målene denne uken her, men har ikke mistet troen på at jeg skal gjøre det bedre neste uke. Neste uke starter jeg å trene i treningsstudioet til Spring. Til nå har jeg kun trent saltimer. Jeg tror det blir greit det å trene litt apparater, og bruke tredemøllen litt igjen. Planer for høsten legges nå på Spring, og tilbudet til oss overvektige utvides med en time – hurra for Spring sier jeg!! Jeg skal bruke litt tid på å prøve å få gruppen til å bli enda større, og jeg vil prøve å nå ut til enda flere overvektige slik at flere kan bli med å trene. Jeg sliter med å forstå hvorfor ikke flere blir med. Hva skal til for å få flere overvektige til å trene når man nå har ett eget tilbud? Man har en unik mulighet som veldig mange ikke griper – hvorfor er det sånn? Dersom du er overvektig – hva skal til for at du blir med og trener? Jeg hadde satt stor pris på om dere hadde lagt igjen en kommentar, og du kan være helt anonym om du vil 🙂 Vi ønsker å lage et tilbud som er best mulig for alle som sliter med for mange kilo, og da hadde det vært fint med tilbakemeldinger på hvorfor du ikke trener, og hva som skal til for at du skal starte å trene. Dere andre som ikke er overvektige kan selvsagt også kommentere – hva tror dere må til, og hvorfor sliter vi med å få flere overvektige opp av godstolen?

 

Uken som kommer blir spennende! Til uken skal jeg bla på kurs hos Marie på BioTeam her i Kristiansand hvor vi skal lære å lage våre egne økologiske hudpleieprodukter 🙂 Produkter uten parabener, parafin, og andre skadelige stoffer. Jeg er veldig opptatt av hudpleie, og jeg er veldig flink til å ta vare på huden min, så dette blir moro!!Gleder meg masse!! Jeg skal ta dere lesere med på dette i et blogginnlegg til uken. For dere som bor i Kristiansand, så vil jeg anbefale dere å bli litt bedre kjent med BioTeam. En flott gjeng med herlige mennesker som bla gir den beste aromaterapien man kan tenke seg. Jeg slet lenge med det å ta massasje fordi man kler av seg en del, og man sliter ofte med å vise kroppen. Den sperren har jeg klart å bryte, og det klarer man når man møter så fantastiske mennesker som Marie, og hennes stab. De ser mennesket, ikke kroppen, og de  fokusere på å gi deg en nytelse som både kropp, og sjel trenger i blant. Jeg er i himmelen når jeg får aromaterapi, og slapper av 100% 🙂 Du kan lese mer om Bioteam på Facebook sidene deres :  https://www.facebook.com/pages/BioTeam-Helhetsterapi/127691605882

Mange av dere trodde kanskje jeg hadde glemt å trekke en vinner av den flotte sommerkjolen fra Alexis, men det har jeg selvsagt ikke 🙂 Trekningen ble foretatt i går kveld, men det ble såpass sent at jeg tenkte at det var bedre å legge ut vinneren i dag. Tusen takk til alle dere som la igjen en kommentar på blogginnleggene mine, og det ble en stor, fin gjeng som var med i trekningen i går. Alle navner ble lagt i yndlingsbollen min, og min aller beste fikk lov til å trekke den heldige vinneren. Vinneren av sommerkjolen ble NICOLE!!!! Gratulerer sååå masse, Nicole med ny sommerkjole fra Alexis : http://www.alexismote.no/.  Du la ikke igjen etternavn, men du la igjen epostadressen din, så jeg kontakter deg på epost. Snart er en sommerkjole på vei i posten til deg 🙂 Neste uke har jeg en ny giveaway til alle dere flotte lesere, så følg med 🙂

Til slutt har jeg lyst til å takke hver, og en av dere for at dere leser bloggen min. Jeg får så utrolig mange fine kommentarer, og meldinger fra mange av dere, og de rører meg virkelig. Det at jeg skriver om ting som betyr noe for mange, det er en fantastisk følelse! At bloggen inspirerer, og motiverer – det gir også meg inspirasjon, og motivasjon. Jeg har fått ett stort heialag, noe som betyr enormt mye for meg. Jeg møter mennesker jeg aldri før har møtt som kommenterer bloggen, og som gir meg beskjed om at jeg aldri må slutte å blogge fordi bloggen betyr så mye for så mange… jeg blir så rørt, og så glad – og jeg skal helt klart fortsette å blogge! Tusen takk til dere alle – håper DU fortsetter å følge meg lenge <3

2 kommentarer
    1. Hurra!!!!! Tuuuuusen, tusen takk!!! Kjolen kom i dag og den er knallfin!!!!!! Jeg valgte med DNY Bella i rosa og den er såååå meg!!! Den kommer til å bli flittig brukt i sommer kan jeg love!!!! Tusen, tusen takk igjen!!!! 😀 😀 😀 😀

    2. Nicole Johansen: Hei Nicole! Så utrolig moro at kjolen falt i smak! Utrolig moro at den passet, og at du føler at den er akkurat deg. Bruk den mye i sommer, og tenk på bloggen min 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg