Er det deg, Erna ?

Erna Solberg er uten tvil ei flott dame, og en flott statsminister. Hun er en av oss store kvinner. Erna Solberg har garantert måtte tåle mye stygge kommentarer for vekten sin, for det er nå sånn at mange fortsatt ser vekten før man ser mennesket. Heldigvis er landets statsminister mer opptatt av jobben hun skal gjøre for landet enn å høre på alle bedreviterne, og oser av selvtillit, og engasjement.

 

Noen ganger når jeg ser Erna Solberg i media, så undrer jeg på om hun har en stylist som jobber tett sammen med henne, eller om hun velger ut alt av klær selv. Erna som er en utrolig flott dame velger ofte veldig feil klær. Klær som både får henne til å se eldre ut, og som ikke helt passer kroppen. Stormotebutikkene bugner av flotte klær, og hadde jeg hatt samme posisjon som Erna Solberg, så hadde jeg ansatt en stylist som så akkurat hva som passet meg ut i fra mine ønsker, og fasong, eller jeg hadde stolt på meg selv, for som regel kjenner man seg selv så godt at man vet hva man kler. Jeg vet at en del mennesker hater å gå i klesbutikker nettopp fordi man ikke klarer å se hva som er fint på en selv, og fordi man ikke klarer å se hva som passer sammen, men det er hjelp å få i butikkene… i alle fall om man går til en stormotebutikk hvor de som regel er veldig flinke til å se hva som kan passe nettopp deg. Kjedebutikkene er vel heller dårlige på disse tingene 🙁 Landets statsminister har med utgangspunkt i den posisjonen hun har, alle muligheter til å få den hjelpen hun trenger, og personlig føler jeg kanskje at hun burde benytte seg av den hjelpen hun kan få, eller skaffe seg en ny stylist 🙂

 

Blogginnlegget skal egentlig ikke handle om Erna Solberg, men så ble det litt sånn likevel…I går var det nemlig så mange som fant så mange likheter på Erna Solberg og undertegnede 🙂 Jeg hadde en festlig kveld i går da jeg oppdaget at Stormberg hadde lagt ut en del bilder av meg i forbindelse med at de ønsket å gjøre oss enda mer oppmerksom på deres utvalg av tur, og treningsklær i store størrelser. I forbindelse med denne kampanjen, så var det ganske mange som lurte på om det gikk så dårlig for Høyre at Erna Solberg måtte ta seg en ekstrajobb som Stormberg modell 🙂 🙂 Noen måtte se to ganger, og en del mente at modellen på bildene var Erna nr.2…og modellen var jo meg 🙂 

Jeg har aldri før hørt at jeg ligner på Erna Solberg, og jeg har sett meg selv i speilet noen ganger siden jeg leste alle kommentarene, og ser kanskje ikke helt likheten… men når jeg ser på ett par av bildene fra Stormberg sin kampanje for store størrelser, så ser jeg faktisk at der kan være noen likheter 🙂 Det var fine kommentarer, og Erna Solberg er absolutt ei flott dame, så ingen grunn til å bli lei seg etter å ha lest dette 🙂 Artig å lese, og kommentarene fikk frem smilet. Det er alltids litt skummelt dette med at alle der ute kan kommentere både bilder Stormberg legger ut, og ikke minst bloggen min. Man er jo alltid redd for kommentarer som kan såre, og de må man faktisk være beredt på å få. Jeg har til nå aldri fått en eneste sårende kommentar på bloggen min, og det er jeg uendelig glad for! Har fått masse kommentarer, men alle er bare fine, oppmuntrende, og motiverende. Jeg har så mange fantastiske lesere, og alle dere gjør at jeg ønsker å fortsette å blogge 🙂 Sosiale medier er nå likevel sosiale medier, og man må være forberedt på alt – også kommentarer som stikker vondt, og dypt.

 

En av kommentarene Stormberg fikk i går, den rørte meg. En dame er full av begeistring fordi Stormberg våger å gå mot strømmen, og bruke en stor modell der andre hadde gått helt motsatt vei. Hun var full av begeistring fordi Stormberg våger i en verden hvor slankehysteriet råder. Jeg er helt enig! Det er tøft å gjøre det de gjør. Det burde være en selvfølge når klærne er rettet mot oss store, men sånn er det dessverre ikke….Mange av kommentarene gikk også på utvalget i store størrelser, at man ønsker ett større utvalg, at man ønsker freshe farger, og at man ønsker at det produseres mer slik at man ikke så ofte opplever at de største størrelsene er utsolgt. Jeg satser på at ledelsen i Stormberg leser alle kommentarer nøye, og kanskje ser at der er marked for både ett større utvalg, og en større produksjon.

 

Som den store kritikeren jeg er, og fordi jeg er min verste fiende, så er det en del jeg skulle rettet på når jeg ser bildene…jeg skulle nok ha stått litt annerledes…. og spesielt ille er det å se den fordømte haka som tar altfor mye plass. Tiltross for bra vektnedgang, så er det ALLTID deler av kroppen som ikke ønsker det samme som meg. Det er ALLTID de delene man ønsker at vekta skal forsvinne først fra som går sist. Hvor irriterende er ikke det!!!!! Jeg blir så sint, og så frustrert 🙁 Når disse tankene kom, så kom jeg på en veldig lur ide. Jeg tok frem de aller første bildene jeg tok med Stormberg, og sammenlignet med de nye, og vips, så kom smilet tilbake 🙂 Bildene som er tatt med 3 års mellomrom viser en stor forskjell både her, og der. Jeg ser tydelig at jobbingen har gitt resultater, men jeg ser jo ikke alltid dette så lenge jeg ser meg selv hver eneste dag. Jeg tenkte faktisk å legge ut bildene på bloggen en dag… tror jeg… er litt i tenkeboksen 🙂 Det er uansett veldig fint å ha slike bilder man kan ta frem når man har en litt dårlig dag, og man føler at man ikke helt er der man ønsker.

 

I morgen er det 17.mai, og jeg har hatt all tid i verden til å finne ut hva jeg skal ha på meg på den store dagen, men uansett hvor god tid jeg har, så blir som oftest det bestemt sånn rett før… jeg aner ennå ikke, men det jeg i alle fall vet er at jeg har mye å velge blant, så jeg trenger ikke løpe ned butikkene i dag i full panikk. Uansett hvordan du har tenkt på markere landets bursdag i morgen, så håper jeg du får en fantastisk dag. Glem kaloriene i morra – spis, og kos deg med verdens beste samvittighet!!

 

Det første bildet på bloggen i dag viser treningsjakken Moment som man får helt opp i str. 5 XL. Ei utrolig god treningsjakke som jeg av og til også trener i med Moment toppen under. Jakken er fukttransporterende, så da blir man ikke klissvåt av svette 🙂  . Moment jakken finner du her : http://stormberg.com/kampanje/dame-store-storrelser/

 

8 kommentarer
    1. Heidi…..TAKK!!!Takk for at du står fram som ei nydelig og stolt stor pige!Takk for både kloke ord og lun humor.Takk for at du er en sabla flott modell for Stormberg,grattis….endelig finnes det treningstøy til oss store,har savnet det!Jeg er 46 år,og du husker meg kanskje fra “før i tida”…jeg er blitt stor pige jeg også,tjukk vil de fleste si,men ikke tjukk i hue…..Jeg har også hørt at jeg likner på Erna,vittig.Lykke til videre med både blogg og liv..jeg heier på deg!!!vennlig hilsen Lotte

    2. Vi i Stormberg er stolte over at du er en av våre modeller, Heidi! Du presenterer sports- og turtøyet vårt på en flott måte og du er en inspirasjon for mange.
      Ja, vi leser alle kommentarer som kommer inn på Facebookpostene våre, og Facebookposten med deg i går, har resultatet i at vi utvider med nye/flere fargekombinasjoner i store størrelser i neste års kolleksjon.
      Stå på videre! 😃👍

    3. Lotte Ormestad: Hei Lotte! Tusen takk for en fantastisk flott tilbakemelding fra deg! Den varmet masse, og slike tilbakemeldinger gir meg en følelse av at bloggen betyr mye for mange. I tillegg blir jeg jo så glad 🙂 Jeg har lenge hatt lyst til å blogge, og nå var tida inne. Jeg føler behov for også å fokusere på at man kan være stor, og likevel ha det innmari ålreit, og jeg hadde behov for å prøve å sette fokus på folks holdninger til oss som er store…Å få være Stormberg modell er jo utrolig moro, og det er så bra at vi kan få oss tur, og treningsklær i store størrelser… og jeg tror, og håper utvalget bare vil bli bedre 🙂 Klart jeg husker deg fra “gamle dager ” 🙂 Så deg så vidt for kort tid siden, og om du er blitt stor pige, så er du jaggu ei fantastisk flott, stor pige!! Håper du fortsetter å lese bloggen min 🙂

    4. Steinar fra Stormberg: Takk, Steinar for fine ord! Stormberg er tøffe som går mot strømmen, og det er utrolig moro å få være med på å vise tur, og treningsklærne som er for oss som må opp i størrelse. Veldig glad for at dere utvider med nye/flere fargekombinasjoner i de store størrelsene i neste års kolleksjon… og så håper vi jo også på ett enda større utvalg 🙂

    5. hei. Så fin blogg!! Morsomt å lese.. Kan jeg spørre hvilken str du har i den jakken fra stormberg?? Litt lettere å vite hvilken str jeg må bestille da.. Takk igjen 🙂

    6. Guro: Hei Guro! Takk for fin tilbakemelding på bloggen min – sånne tilbakemeldinger varmer godt 🙂 Akkurat den jakken fra Stormberg som jeg har på meg på bildet på bloggen, den er i str. 5 XL. Jeg bruker vanligvis str. 50/ 52, og her hjemme har jeg samme jakken i 4 XL… jeg synes nok 5 XL er bedre da den er litt mer romslig enn den i 4XL 🙂

    7. Takk for svar 🙂 Lurt at jeg spurte da. Synes nemlig det sto på stormberg sin måletabell at str 5xl tilsvarte str 60.. men jeg kan jo huske feil…
      Guro

    8. Guro: Tror ikke du tar feil, Guro. Jeg mener også at det står det… men da skjønner jeg ikke helt hvor de har målene fra. Jeg er stort sett 50/52, og når jeg har på 4 XL, så sitter den fint, men noe strammere enn 5 XL.. 5 XL føles mye mer romslig, men aldri om det er en str. 60 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg