På fotoshoot hos Stormberg

Å få være med på fotoshoot i går var innmari moro, og jeg er jo også litt stolt over at Stormberg ønsker å bruke meg som en av deres modeller. Det var første gang jeg tok bilder i det nye fotostudioet deres, og det gjør noe med selvtilliten min å være med å ta bilder på denne måten. Som jeg skrev i går, så er vel jeg en person som leter etter 100 feil, og som ser alt kanskje ingen andre legger merke til, og når man da får mange fine tilbakemeldinger etter å gjennomført en fotoshoot, så gjør det veldig mye positivt med selvfølelsen. Når man i tillegg får smugtitte på bildene som ble tatt, og ser at de faktisk ble fine, så gir det en utrolig god følelse som sitter lenge 🙂

I bloggen min i går, så skrev jeg litt om viktigheten av at klær beregnet på store kropper blir vist på personer som selv er store. For meg å se et plagg jeg kan få i min størrelse vist på en slank modell blir liksom helt feil. Et plagg på en str. 38 vil neppe se likt ut på meg som må ha 48/50. Etter at jeg begynte å blogge, så har jeg fått en rekke henvendelser fra personer landet over som er frustrerte over utvalget av tur, og treningsklær i store størrelser. De forteller om følelsen av å gå inn i den ene sportsbutikken etter den andre, og oppleve at de ikke finner noe som passer dem. Hvordan skal man kunne få ett mer aktivt liv uten riktige klær? En tur i skogen blir liksom ikke helt den samme i pumps, og fine bukser. Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere produsenter ser behovet, eller om de ser behovet, hvorfor er de så redde for å satse ? Man skal faktisk ikke så høyt opp i størrelse i klær før man ikke finner noe som passer. Jeg prater med folk som i utgangspunktet ikke så veldig store,  men likevel sliter de  veldig med å finne tur, og treningsklær, og man blir så lei av å tråle butikker uten å finne noe som passer. Man starter med friskt mot, men nærmer seg kjelleren når man slukøret drar hjem uten noe i posene. Den eneste som kanskje er fornøyd må vel være lommeboka.

 

I går fikk jeg viste mye flotte tur, og treningsklær hos Stormberg. Bildene fra fotoshooten er ikke ferdige ennå, men jeg fikk Hilde som bla har ansvar for modeller, og fotoshoot hos Stormberg til å ta ett par bilder fra gårsdagen som jeg kunne vise dere på bloggen i dag. Det føles nesten rart å si at jeg koste meg foran kamera i går, men jeg koste meg – det var utrolig gøy! Etter hvert som tiden går, og jeg ser at jobben jeg gjør gir resultater, så vokser også selvtilliten. I tillegg er det jo så fine folk hos Stormberg som får en til å føle seg trygg, og godt tatt vare på.

 

Jeg vil fremover tipse dere om det som er av tur, og treningsklær, og det er i dag fullt mulig for dere å kunne føle dere vel på trening, og turer. Jeg viste treningsklær i går : t-skjorter, treningsjakke og løpejakke. Jeg viste verdens beste fleecejakke, og jeg viste regnkåpe. Det at jeg nå kan gå på tur i øs, pøsende regnvær, det føles så utrolig godt! Det å få regntøy, og regnkåpe i min størrelse betyr at jeg ikke trenger å grue meg til turene i regnet. Jeg har jo en nydelig pelsdott som ikke akkurat bryr seg om det regner, eller ikke… han skal ut uansett. Nå går jeg faktisk ut i regnet med glede, og det er faktisk også helt sant akkurat det 🙂 For noen høres sikkert dette helt teit ut, men hvor moro er det å være ute i regn når man er klissvåt tvers igjennom når man kommer inn igjen? Jeg har slitt i evigheter med å finne regntøy i stor størrelse uten at jeg har måttet betale en formue, og da er det faktisk en ubeskrivelig glede når man ser at det er mulig å få tak i til en pris som også er akseptabel. Nå mangler jeg bare støvler, men der tror jeg ikke jeg vil lykkes med å finne noen som passer dessverre, uansett hvor mye jeg leter  🙁

Det første bildet i bloggen viser meg, og fotograf hos Stormberg, Jan Rune Eide, og jakken jeg viser er en Tempo vindjakke som er super å ha på seg når man er ute enten for å jogge, eller på en god tur. På det andre bildet, så har jeg på meg verdens beste fleecejakke, Trolldal. Begge jakkene går helt opp i 5 XL – best å være raskt ute 🙂

 

I tillegg til fotoshooten hos Stormberg, så var jeg også på fotoshoot hos ZIZZI i går. Der ble jeg sminket, kledd opp, og fotografert. Utrolig moro!! Dere skal få se mer fra denne shooten i ett senere blogginnlegg – også de bildene ble utrolig fine…. rart å se meg selv skrive det, jeg som aldri er fornøyd med bilder, og som flykter når jeg ser et kamera, men rett skal være rett – de ble fine 🙂 Ha en herlig tirsdag, og legg gjerne igjen en kommentar om du har tips til klær, og sko i store størrelser 🙂

4 kommentarer
    1. Du er en inspirasjon for mange kjære Heidi , det er en fryd å lese innleggene dine. Stå på , du hjelper mange <3

    2. Birte Lill: Tusen takk for utrolig fine ord, Birte Lill ! Blir jo så glad for å høre slike ting 🙂 Håper min blogg kan være til en inspirasjon for mange, og jeg setter stor pris på at du følger den 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg